globalmoto_kveten




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
SuperSic58 (1313) napsal 06.07.2020 v 09:27

Měl sem moto s komplet nastavitelným podvozkem a ať sem tam naklikal cokoliv, furt mi to přišlo stejný

Krejza (1) napsal 26.07.2019 v 11:14+1

Absolutně chybí dvě důležité zmínky.
Schopnosti a preference jezdce - každému tak bude vyhovovat něco trochu jiného.
Teplota oleje a s ní spojená změna nastavení. Jinak se bude chovat moto v teple, jinak v zimě, jinak před jízdou a jinak při jízdě, kdy olej bude už zahřátý.
Takže nastavovat za teploty oleje, při které bude tlumič pracovat.

Naopak úplně zbytečné je vymezení krajních poloh, které stejně nikdy nenastavíme. Cílem přeci je mít nastaveno ideálně (buď přesně na dané podmínky tréninku, závodu nebo co nejlépe univerzálně v případě např. cestovního stroje).
Počty kliknutí jsou dost plovoucí, viz. výše (schopnosti pilota či rychlost, teplota a stáří oleje), že hledat nějaká nepoužitelná nastavení je k hovnu.
Z hlediska získání zkušeností pro analýzu je samozřejmě vhodné vědět, co už je mimo ideální nastavení.

kerut (51) napsal 18.07.2019 v 14:29+1

docela mi tam chybi zasadni informace, ze nejake univerzanli nastveni tlumeni je a bude vzdycky kompromis, resp. co bude fungovat na male nerovnosti o vysoke freq. nebude fungovat na velke nerovnosti o male freq. a opacne..
jinak co se tyka analytickych schopnosti pilota, vyhoda to je (rossi napr.) ale nezbytnost zase ne,.. vzdcky se to da osazet akcelerometry a data nabouchat do rovnic

Jurotel> tesat do kamene !

Honza-K (833) napsal 18.07.2019 v 13:51+1

to Mig 35:
pokud se bavíme o mx a enduro motorkách, jde o to, nastavit motorku aspoň trochu univerzálně. Úplně základní nastavení výšky a útlumu se dá udělat i doma v garáži, jenom člověk musí aspoň trochu vědět jak. To ostatní se už doladí na trati a většina jezdců už pak jezdí jedno nastavení.
Jasně, říká se, že: " pořádnej fára zajede i na vratech od stodoly", ale správně nastavený pérování mu to může dost usnadnit...

Mig_35 (346) napsal 17.07.2019 v 19:25

pánové viděl jsem docela střelce a když přišlo na nastavování podvozku, většinou svorně říkali "do toho já nehrabu, to bych úplně rozesral"...
Navíc, krom elektronického podvozku podle mého neexistuje žádný, který by stál za zmínku. Jedu do les, chvilku jedu technicky, skočím kládu, jedu v potoku, pak je vypalovák, pak zase výjezd... pokaždé jiné podmínky, to se přece nedá furt přenastavovat, takže to většina lidí řeší stejně... zanadávají si a je to.

a k těm nadávkám na nové podvozky v nových motorkách... to se dříve všude v sérii dávaly Ohlinsy a já už si to asi nepamatuju...

Honza-K (833) napsal 17.07.2019 v 10:50+1

Určitě je dobře, že se na těchto stránkách tomuto důležitému tématu někdo pověnoval...

Jinak při nastavování podvozku je velmi důležitá jedna zásadní věc a to, že jezdec musí být aspoň trochu schopen popsat, "co to vlastně dělá". Bohužel, většina z nás tuhle analytickou schopnost úplně nemá... A případná informace "tluče to jako kráva", není úplně to pravé, čeho se případný mechanik, ochotný motorku trochu nastavit, může chytit...
Takže je důležité, zkusit si uvědomit, v jaké fázi jízdy motorka dělá něco špatně, jestli při brzdění, akceleraci, v zatáčce atd...

Gilless (274) napsal 17.07.2019 v 07:16+3

Deluxa: souhlas, taky se mi tenhle trend nelibi. Na druhou stranu chapu motivaci vyrobcu upustit od stelovacich podvozku, protoze co jsem odpozoroval kolem sebe, tak z 10 lidi si to tak 1-2 nastavi podle sebe, 4 na to ani nesahnou a zbytek si to uplne rozsteluje uplne do hoven a pak si stezuje na foru jak jim to blbe jede

Destroyer (237) napsal 16.07.2019 v 18:59

deluxa - mas recht. Ale co cakas ked zijeme v dobe kedy chce kazdy vsetko hned. Cas vyvoja novych modelov sa skratil na polovicu. Vyvojove centra sa najviac zaoberaju otazkou - ako sa da co vyrobit lacnejsie a kde vieme usetrit - pracujem v automotive R&D tak su to info z prvej ruky. Vyrobcovia tlacia na dodavatelov aby vyrabali suciastky lacnejsie, aj na ukor kvality!!

Skrunch (1419) napsal 16.07.2019 v 18:41

P.S.: článek je vcelku stroze a opatrně napsán, což autory velmi dobře chápu.
Nastavení podvozku, útlum stlačování/roztahování a použití pružin, je alchymie. A myslím, že 95 procentům stačí to základní tovární nastavení . Ano, roli hraje i váha jezdce, kdy je potřeba s těma šroubkama trošku pohnout...ale limity stroje na silnici?

Skrunch (1419) napsal 16.07.2019 v 18:25

to Deluxa: máš docela pravdu...ale ber to s rezervou . Takový je trend a dnešní doba mít hi-tech hračku a myslet si, že to TOP. Spousta lidí jsou pouze "uživatelé" (dámy prominou) a ví prdlajs, kde je na motorce baterka, natož aby si mohli nastavit podvozek. Od toho tam má přece MAP A,B,C...ne?
Tím nijak neshazuji výrobce či samotné jezdce, že používají tento "materiál".
Nu a pokud se chceš šťourat v podvozku a pohybuješ se i jinde, než na silnici (okruhy, road-racing, atd.) tak už si to řešíš po svém a lépe

jaro27 (78) napsal 16.07.2019 v 17:23+1

Teórie a rád je plno, ale tá tabuľka bude alfou a omegou.
Ak mi niečo na motorke pri jazde vadí, problém je, že neviem čím to je. Vtedy treba takú nejakú tabuľku, aby som vedel, kde začať hľadať...

CR500 (142) napsal 16.07.2019 v 16:10

Velice prakticka tabulka (mozna pridam dolu par kolonek pro ruzna ma bezna urceni - okruh/okolo komina/cestovani /...) vytisknu a vystavim si do garaze

Jurotel (3) napsal 16.07.2019 v 13:51+2

Deluxa.
Plne s tebou súhlasím.
Som síce len motocyklový laik, ale sedliackym rozumom chápem že píšeš k veci.

ABS - naučíma ako sa nenaučiť zabrzdiť (a to ešte aby bola dlhšia brzdná dráha, paráda presne to motorkár nepotrebuje... ale hlavná vec, že s ABS je o 300 - 600 eur drahšia motorka)

Ukazovateľ zaradenej rýchlosti - Naučíma ako sa nikdy podvedome nenaučiť čo mám zaradené + stratu pozornosti keď čumnem, čo tam vlastne mám aký zaradený kvalt.

GPS - Je to super vec, ale ako si poradíš keď si na to zvykneš a nefunguje, alebo ti ho ukradli v nejakej prdeli sveta. Zorientovať sa podľa mapy? Na to treba cvik a zrazu zistuješ, že ideš s vytreštenými očami po krajine (meste) a nevieš kde odbočiť...

Katalyzátor - super nástroj na dusenie motora a jeho skoršej kazivosti. A áno asi sme trochu menej dymili, ale výroba vzácnych kovov platiny a bohviečoho do katalizátora, asi tiež niekde trochu niečo podrbala. A zvýšená spotreba paliva tiež nepomôže prírode.

Elektronika - čím viac tým lepšie, hlavne sa nikdy nenaučiť ako sa má motorka vlastne ovládať na rôznych povrchoch. (To že ti to posraté čidlo hlási chybu a mašina ti nefunguje niekde v rozvojovom konci sveta, sa doriešilo tak že firma tam má servisné zastúpenie... A to je akože riešenie)

Toto čo píšem nie je písmo sväté a kľudne sa môžem aj mýliť, ale tak sa mi javia veci, ktoré sa pretláčajú vo výrobe motoriek.
Našlo by sa toho určite viac, ale nemám čas písať kvôli ničomu...

deluxa (347) napsal 16.07.2019 v 09:41+5

Treba aj velkou cervenou kapitalkou napisat ze dnes uz nie je v mode ponukat podvozky kde mate k dispozicii plne nastavenie co by mala byt uplne bezna vec. A to ani na pocudovanie pri dost drahych modeloch, mate pocit ze jazdite s prepacenim na hovne. Tento trend sa mi absolutne nepaci a take moto si moze vyrobca rovno strcit tam kde slnko nesvieti. Odporucam vyhnut sa takym moto, lebo skor ci neskor narazite na problem alebo nemoznost si to prisposobit podla kvality/typu povrchu a na vas styl jazdy. Potom neostava nic ine ako pouzit aftermarketove ktore su niekde uplne inde kvalitou ale aj cenou.
Proste mam pocit ze dnes sa predavaju nedoladene a nedotiahnute motorky. Setri sa na miestach kde by sa nemalo setrit, riesia sa veci ktore nie su podstatne a vyzdvyhuju sa vlastnosti ktore na tu kvalitu jazdy nemaju ziadny vplyv. Koho zaujima display,elektronicka vybava, velka nadrz alebo dalsie blbosti ak na tej motorke nie je kvalitny podvozok a je uplne fuk o aky objem a kategoriu ide? Mohol by som menovat nove modely a znacky rad radom... Taky laik nepozna beznou jazdou ten rozdiel ale ak raz skusite fakt kvalitny, nastaveny a odladeny podvozok potom vsetko ostatne na co neskor sadnete povazujete za odpad ak sa to ani len nepriblizuje vlastnostiam ktore viete ze ten podvozok ma mat..




TOPlist