globalmoto_duben_nolan




Zero představuje až skoro mimozemský koncept SR-X

Elektrické motorky Zero nejsou něčím, co bychom na silnicích potkávali v hojnějších počtech a už teď je mi úplně jasné, co zajímavého si přečtu na téma elektrických motorek v komentářích. Jenže i když vás elektrické motorky třeba vůbec neberou, musíte uznat alespoň to, že nový koncept SR-X, který pro Zero Motorcycles navrhnulo designové studio a úpravce Huge Moto, vypadá zatraceně dobře.

Jedná se už o druhou spolupráci Zera a Huge Moto. Ta první spočívala v konceptu FXE, z nějž se potom zrodila sériová podoba stejnojmenného elektrického motardu. A tak trochu tušíme, že s novým SR-X by se ve výsledku mohlo stát totéž. Většina je koneckonců už hotová, neboť koncept vzniknul předesignováním stávající vlajkové lodi – modelu SR/S.

A nutno podotknout, že se do toho kluci v Huge Moto pustili opravdu s vervou. Zkrácená nakopnutá záď dává motorce agresivní „streetfighter“ postoj a naprosto parádní mi přijde i kulaté koncové LED světlo. Registrační značka by v případě produkčního modelu nebyla problém, už stávající Zero ji má na kyvce, uchycenou za zadním kolem.

Střední část motorky pak přechází z odhalené ryzí techniky – což u Zera znamená trubkový rám, elektromotor v ose kyvky a blok baterie – do masivní aerodynamické kapotáže. Ta tvoří při bočním pohledu výraznou šikmou „traverzu“, orámovanou rudou linkou vpředu. Masce vévodí široký tenký pruh LED světlometu, opticky „plovoucí“ v prostoru, a celá příď s digitálním přístrojovým panelem je utopená hluboko pod úroveň horních brýlí vidlic a řídítek. Nebude to aerodynamicky právě funkční řešení, ale vypadá to zajímavě.

Už standardní Zero SR/S je vážně moc pěkná motorka s neotřelým designem, ale koncept SR-X tento design posouvá až do sci-fi sféry. „Motorka je snahou o definování nové podkategorie výkonných elektrických motorek, něco mezi streetfighterem a okruhovkou.“ říká k designu jeho tvůrce Bill Webb. Za mě vážně povedená věc a nutno zdůraznit, že se parádně hodí k elektrickému pohonu motorky.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Ten je, jak už padlo výše, kompletně převzatý z SR/S, což znamená velmi zajímavé svezení. 110 koní, které posílá elektrický motor na zadní kolo, nezní jako nijak převratná hodnota. Na druhou stranu je tu ale plných 190 Nm točivého momentu a z vlastní zkušenosti vím, že způsob, jakým nejsilnější Zero zrychluje, vážně vyráží dech. Kór když zrychlení nedoprovází očekávatelný řev motoru, ale jenom výhružné hvízdání elektrického pohonu.

A ano, vím že tomu chybí spojka, nesmrdí to a dojezd mezi zastávkami u zásuvky činí realisticky jen nějakých 160 kilometrů, ale stejně má jízda na elektrické motorce svoje ohromné kouzlo. Vřele doporučuji – zkuste to, pokud budete mít možnost. Stojí to za to. Navíc jestli bude příští Zero vypadat jako koncept SR-X, bude to hodně zajímavý stroj.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 15 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
xhrnp přispěl 15 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):
Motokatalog.cz



TOPlist