globalmoto_kveten




Na trh vstoupí hromada elektrických motorek. Kdo je ale bude kupovat?

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Clostridia (13) napsal 13.08.2023 v 22:01+3

Nevyřčený závěr článku je, že "ti staří", co si zvykli na spalovací motory, instantní doplnění energie a rozumnou pořizovací cenu patří minulosti (=vymřou) a budoucnost patří progresivní a uvědomělé mládeži.
Související sdělení je, že tyto dvě skupiny se z hlediska trhu jen okrajově protínají a - opět nevyřčeno v článku - se s jednou skupin do budoucna nepočítá kvuli plánovanému zákazu spalovacích motorů.

Ta fotka s kočenou s baggy kalhotama a druhá s růžovou šusťákovkou jsou krásnou ukázkou toho, když marketing motorek dělá někdo, kdo včera dělal marketing na iPhone a zítra na životní pojištění. I v tom se odráží to, že trh přestal být trhem a zákazník už není ten, kdo určuje co se bude prodávat.

Nastupující generace nebude snít o svobodě, rychlosti a nezávislosti, ti budou koukat do apky na osobní uhlíkovou stopu, na Udržitelnost™ a jestli má výrobce dobré ESG skóre. Ke škodě výrobců bude těchto mnohem méně. Motorka bude zase buržoázní výdobytek a jen tak někdo si ho nedovolí.

Fausteric (3) napsal 12.08.2023 v 11:44+3

Myslel jsem, že elektro má význam, aspň u el, skútru (u klasické motorky je to totální nesmysl), ale taky to smysl nemá. Přiznám se, že jsem nákup el. skútru, když jsem zvažoval nákup jednostopého vozidla (na řidičák "B", na motorku nemám a vzhledem k vyššímu věku, mít už nebudu), oproti spalováku, asi hodinu zvažoval. Vystřízliívění z elektro snu je, kromě vysoké ceny, strašně slabý výkon elektro, děsně malá maximálka (kolem 45km/h) a úžasně slabý dojezd.
Kdo má elektrokolo, asi ví, jak je to v reálu s dojezdem. Papírově všechno dobrý, dokud nejedete někde do kopce. Na rovině dojezd na jedno nabití cca skoro 100km, ale do kopce sotva 25-30km a to ještě možná, když budete dost šlapat. Předpokládám, že u el. motorky to bude stejné, ne-li horší. Tlačit těžký skútr, nebo moto, do táhlého kopce, třeba z Loděnice, do Rudné (kde taky žádná nabíječka asi není a můžete tlačit až někam na Zličín), to bych vážně nechtěl.
-
Pro představu, mnou zcela náhodně, teď vybraný, cenově srovnatelný skůtr (kolem 60 tis. kč) s mým 125ccm Kentoya Torrax (v zimní akci za 60 tis.), Torrax s dojezdem na jednu nádrž, přes 500km, 8,5KW, max. rychlost 99km/h:
-
iaGo Venice, U 40Ah baterie je odhadovaný dojezd až 100 km a maximální rychlosti 45km/h (to znamená, že vás předjíždějí cyklisté). Doba nabíjení 6 hodin. Motor má výkon 2000W. Opticky je to vysoký údaj, alej jen, než si uvědomíte, že jsou to směšné 2kW. Strašné. Podle prodejce, který v technických datech dost mlží (jinak by asi neprodal ani neizolovaný drátek), je zřejmě v základu menší, 50Ah baterie, s dojezdem pouhých 50km. S tím nedojedete ani na nákup z vesnice do města, ne vždy máte nabito na 100%, reál bude 30-40km, sotva.
--
Prostě mi to elektro vůbec nedává pražádný smysl. V garážovém stání, kde parkuji, se nesmí nic nabíjet, je to problém. Nepotřebuju ve svém věku závodit, spíš se kochám krajinou na výletech, ale chci jet aspoň 60-80km/h a občas se neztratit na dvou kolech, ani na úseku dálnice, když je část okresky, kam mám namířeno, zcela zavřená (letní výměna asfaltu, stržený most, atp.) a s objížďkou mimo dálnici, bych najel zvytečně o 100km více. To elektrem v dané cenovce ani nejde.

IvanDvoutakťák (5101) napsal 11.08.2023 v 13:16+1

Ten *náraz*, Jíro, si užijí jako první ti naivní *účastníci* tak zvaného
všeřešícího trhu, kteří podlehli tomu *sladkému vábení* v začátku
české implementace é-mobility diktované EU, EK (a jánevím koho ještě)
a dospějí k poznání, že výměna baterie jejich "miláčka" se blíží ...
No a druhotný *náraz* si užijí všichni ti, co ojetiny é-vozidel od těch
šťastných PRVNÍCH uživatelů(!) koupili a dozví se cenu baterie
a "hodnotu práce" při jejich výměně. Pochopitelně možné výhradně
v t.zv. značkovém servisu
P.S. A toto za naivního "předpokladu", že se dosavadním provozem
é-vozítka, nic jiného, než ta baterie *zralá* pro výměnu,
ne-o-po-tře-bi-lo ...

JíraFZS (24) napsal 11.08.2023 v 09:51+2

Kdyby to byla záležitost svobodného rozhodnutí pro nové a lepší tech. řešení bylo by vše ok. Ale to se neděje, a ten naráz do zdi bude se všemi následky.

lan (8) napsal 11.08.2023 v 09:11

Autor článku to nevystihl přesně. To co říká o svobodné volbě se rozhodnout mezi spalovacími a elektrickými motorkami, to tady bylo před 10roky u aut a jak to dopadlo. Od roku 2035 nebude o čem rozhodovat. Tak to v budoucnu dopadne i s motorkami. Pokud by pořizovací cena,ekonomika provozu, dojezd a jízdní vlastnosti byly srovnatelné se spalovacimi,myslím si,že by většina motorkářů inkliminovala k elektrickým a dokud se to nezmění nebo to nenaridi, tak to tak zůstane.

Codo (354) napsal 10.08.2023 v 23:18+1

Kdepak je e-Kája? Shořely mu v makovici pojistky? Nebo čeká, až bude téma zapadlý pro úplnej nezájem, aby sem začal blít ty svoje chytrákoviny a dávat fotky ze vzrušujících vyjížděk na elektromrdkách? Nabíječka za rohem, nabíječka u hlavního tahu o kousek dál...?

Beryano (48) napsal 10.08.2023 v 10:18+3

Kupujte benzínové motorky, dokud to jde.

Honza-K (833) napsal 10.08.2023 v 09:23+2

Dobře napsaný článek.

Jediné, co mi z elektriky dává smysl, jsou elektrokola a el.motokrosové modely. Ale zatim co ekol se vyrábí mraky, z kroskama je to výrazně horší.
Docela dost dobře fungovala americká Alta, jezdil na tom např.Nate Adams na X-Games, ale ta už zkrachovala, Honda udělala nějaký nesmělý pokus, testoval to Justin Brayton, byla zajímavá videa i s Kenem Roczenem, ale zase to nějak utichlo. O KTM E-Freeride se taky zákazníci moc neperou a švédský Stark Varg, který na papíře vypadá velmi slibně, jsem taky zatím ještě nikde nepotkal.

V těchto případech, kola a krosky, mi to přijde životaschopné, protože baterie nejsou tak veliké a tím pádem tak drahé a jejich pořízení se za určitých okolností přibližuje ceně repase motoru.
Vše ostatní je nesmysl, který není dlouhodobě udržitelný.
Celkově bude elektromobilita stát svět spoustu peněz, některé automobilky to zničí a následkem bude značný pokles životní úrovně. A nejhorší na tom je, že přírodě to vůbec nepomůže...

Fusioon (-19) napsal 10.08.2023 v 08:19+2

Len si devastujte životne prostredie ťažbou lítia...samozrejme najlepšie mimo západnú európu. Vo výsledku budeme chodiť nakoniec peši.

Myschan (187) napsal 10.08.2023 v 08:01+8

Už vidím, jak jedu někam na tři dny a koukám do aplikace, kde tu zrůdu nabiju. Třeba bude zrovna pršet, no nic, tak tam budu někde stát v promočenejch hadrech, 10 kiláků od domova, a hodinu čekat a doufat. Teda pokud bude nabíječka volná. A pak přijedu domů, nejlépe před panelák, a z pátého patra si, tak jako většina ostatních, hodím z okna prodlužku, abych mohl ráno do práce. Teda pokud se mi podaří zaparkovat někde v dosahu. Snad na chodníku. Možná dobiju, ale zase dostanu pokutu za špatné stání.

A to ani nemám chuť hodnotit ty "designové skvosty". No ale nějaká eko uvědomělá nebinární bytost z toho třeba bude nadšená. Zvlášť, když to pak bude chválit na brífinku s novináři, na který ji dopravili klasickým spalovákem.

A budou na to dotace, co zaplatíme všichni? A prodejní novináři budou psát o pár statečných, co si to nekoupili, jako o proradných teroristech a přisluhovačích nepřátelských mocností, co ničí přírodu a budoucnost našich dětí. Velebnosti, jdu blejt.

robfor (28) napsal 10.08.2023 v 07:36+8

Politici jsou bez ohledu na partaj jen najata prasata, ktera se sla nazrat ke korytu a daji bumazku kazdemu, kdo zaplati. No a vyrobci v automotive zavedli Euro1, Euro2, .. Euro5 -> povinna elektromobilita aby se maximalizovaly jejich zisky, protoze to je jedina silna stranka elektromobilu. Technologicky je to tisickrat jednodusi nez konstruovat spalovak, akorat ze postradaji uzitnou hodnotu pro zakaznika. No tak to daji zakaznikovi direktivne, prikazama, zakazama a politickou sikanou shora. Jinak vite jak se rika prorustani moci nikym nevolenych nadnarodnich korporaci do politiky ? Z definice se jedna o KORPORATNI FASISMUS. Ano, elektromobily jsou projevem KORPORATNIHO FASISMU a nesou vsechny znaky totality.

HQMario (16) napsal 10.08.2023 v 07:29+4

Přátelé - MOTORKA je od slova MOTOR a to je to, co na té své kromě jiného tak miluji. Ten zvuk, ta síla.....to je prostě něco, co k jízdě na motorce jako takové neodmyslitelně patří. Elektromotorky jsou pro mne stejné, jako bílá barva na autech - tedy auto bez barvy a motorka bez motoru. A motorka bez motoru? To je prostě šílenost úplně stejná jako se tvářit, že ten proud nevyrábějí tepelné elektrárny, nebo že je úplně zadarmo. Takže za mě - pokud motorka nemá spalovací motor, není to žádná motorka a nikdy bych na to nesedl.

plejtvak (79) napsal 10.08.2023 v 07:20+4

Začal jsem v roce 1988 na Babetě, prožil krásný moto život provoněný benzínem, chrochtáním 2T a bubláním 4T motorů a když to dobře dopadne tak už s benzínem i dožiju. A tu bzučivou elektrobudoucnost fakt mladejm nezávidím.

9mm (7) napsal 10.08.2023 v 07:19-1+1

Když nejsi mužem ani ženou, ale nulou vyváženou - kup si baterkovou motorku. To není elektrická motorka, ale baterková. Baterie v opravdové motorce s benzínovým motorem vydrží 3 - 8 let. Podobně to vidím v tom stroji na baterky s elektromotorem.

Stako (5) napsal 10.08.2023 v 06:56+5

Su nudne, sterilne, bezpohlavne presne ako doba, ktora sa na nas vali. Jednoznacne NIE

nahllowSKY (320) napsal 10.08.2023 v 01:26

Ať si je strčí do řiťi.Já chcu Teslu.

CBR-rr (-4) napsal 10.08.2023 v 00:20+5

Ty vole elektro zhovadilost. Jak může někdo říct motorka. To nemá s motorkou nic společného!!!
A je to hnusné jak ...nevim co, neumim to k ničemu přirovnat
Příjde mi to trapné a nedustojné jako jizde na elektro koloběžce.
Když vidím ty drsńaky na těch vozítkach s bantamovymi kolečky z hechtu s šátkem na hlavě a ve vestě s nášívkama, tak se nemůžu ani smát, protože je to tak nedustojné, že to ani není k smíchu a tydle blbosti jsou na tom uplně stejně.

Marauder12 (28) napsal 10.08.2023 v 00:19+7

Zažil jsem časy, kdy jsme nepovinně - povinně museli chodit do prvomájového průvodu a velebit tak režim, který nám vládnul.
S elektromobilitou je to velmi podobné, politici ji vnutili výrobcům a zoufalí výrobci doufají, že ji vnutí nám zákazníkům. Dělají proto vše - lžou o parametrech, jako dojezd, doba nabíjení a životnost, lžou o ekologickém přínosu bateriíí. Zamlčují jejich výrobu a způsob těžby surovin na ní. Jsou agresivní, pokud někdo poukáže na nevýhody, musí na převýchovu (jako prodejce koncernu), nebo je vyautován ze zaměstnání či politicky zlikvidován.
Existuje silné podezření, jestli za fandovstvím elektromobiltě nestojí Číňané, kteří Evropu ve spalovacích motorech nedokázali dohnat. Všimli jste si, jak lehce dokázali Katarští organizátoři MS ve fotbalu zkorumpovat místopředsedkyni evropského parlamentu? ..
Dámy a pánové, vážení motorkáři, já do prvomájového průvodu, co budu živ už nikdy nepůjdu.
HOWG

Johny_Servis (72) napsal 09.08.2023 v 23:56+4

"tady platí, že nadšenci do „elektriky“ jsou úplně jiná skupina. Ta se verbuje z mnohem mladších lidí, jejichž zájem nevychází ze zájmu o řízení a motorové stroje – vychází většinou ze zájmu o technologie."

Ahaaaa tak proto každá elektromotorka vypadá jako kdyby jí nakreslil retard a měl na ni jezdit teplej. Já už si říkal, že to přece není normální , aby nikdo nevyrobil koukatelne elektro

robfor (28) napsal 09.08.2023 v 22:59+1

V clanku byla polozena recnicka otazka, kdo to bude kupovat. U tech sharovanych, ktere si jde pronajmout pres appku a kupuji je mesta na dotace je odpoved celkem jasna. Kovosroty za 1,50 za kilo..., aneb docela prima byznys na odklaneni penez ze statniho rozpoctu
Treba konecne dozeneme a predbehnem i ty zatracene Cinany, kde jsou v sharovani elektrohybu o krok napred, dokonce i pred tim vysnenym Nemeckem.



Beryano (48) napsal 09.08.2023 v 22:15-1+1

A všichni se potkáme ve frontě u nabíjecí stanice

eibenberger (29) napsal 09.08.2023 v 21:50+3

sladké sny... bude je muset nakupovat každý, kdo bude chtít jezdit, pokud se to šílenství nezastaví, což se asi nestane, protože Evropané si asi nechají líbit vše a i stále volí ty zelenosocialistické idioty, co mají europarlamentu dlouhodobě většinu... jinak technicky- elektomotory jsou technicky super- účinnost proti spalovacím úžasná, o tom žádná.. potíž je- výroba a likvidace obrovského množství baterií, výroba eko elektřiny a především logistika dobíjení, to snad jen "benzínky" haly, kde se snadno vyjmutelná baterie vymění za nabitou na počkání.. trend je samozřejmě iracionálně opačný, baterie jsou součástí konstrukce auta či velkého mota, nejspíše na podkladě nějakého zvráceného zájmu vládců světa.. pokud něco nezmění eurovolby 2024, je to definitivně v hajzlu.. jen mé názory..

Míra (211) napsal 09.08.2023 v 21:38+5

Možná to někdo koupí pro zajímavost a aby se vytáhl, že má něco extra.

Co ale dál za pár let ?
15 let stará litrová motorka se prodá celkem bez problémů a dál jezdí.

15 let starý elektro bude neprodejné a člověk bude rád, když se toho zbaví zadarmo.

Targus (429) napsal 09.08.2023 v 20:18+1

Kdo bude elektrošunty kupovat? No přece VŠICHNI motorkáři!!!


Už mám hotový projektový STÁÁÁRT AP!

1/ Založím neziskovku
2/ naverbuju přesně tolik lidí, kolik je prodejců benzínových motocyklů a skútrů.
3/ ke každé prodejně se postaví "soudruh aktivista" z mojí neziskovky
4/ kdo si koupí jakékoli heblo se spalovákem, toho můj aktivista

...!!! PLIVNE A KOUSNE!!!...

Přesně tak, jak jsme to dělali v mateřské školce, když jsme se servali na vánoční besídce o lízátko!


A já z toho cvrkotu budu vybírat 10 procent, přesně jako ve středověku katolická církev vybírala od poddaných desátek!


Z tohoto byznyslánu nelze nezbohatnout!

MilanMl (302) napsal 09.08.2023 v 20:17-1+1

Ľudia,nebuďme blbí, postavme sa im!!!

Obycejny_clovek (324) napsal 09.08.2023 v 19:50-1+2

Kdo je bude kupovat? Pár technologických nadšenců, kteří se chtějí dopravovat kolem komína. Záměrně neříkám sloveso jezdit, protože o tom pohyblivá baterie s kolama rozhodně není.

Děkuji za pěkné shrnutí elektro motorek.
Bateriová mobilita je slepá a nakonec bolavá cesta, v zemích s tržní svobodou už to dávno vědí.

PS Už jsem si říkal, že by robfor vynechal šanci přispět trochou té politicko-ekonomické konspirace.


MilanMl (302) napsal 09.08.2023 v 19:45+6

Nezdieľam optimizmus autora článku,ktorý prezentuje v poslednom odseku.
"Vládnúca vrstva " totiž otvorene deklaruje,že che zlikvidovať,alebo obmedziť na minimum, osobnú individuálnu dopravu. Autá,motorky/všetko elektro/ budú vlastniť len boháči. Plebs ostane na kolobežkách,bicykloch a hromadnej doprave.Takže predstavy mnohých ľudí,že všetci plynulo prejdeme na elektromobilitu sú vrchol naivity.
Toto hrozí,toto nám chcú nanútiť. Už sme po pás v sjačkách.Je len na nás ,ako sa k tomu postavíme.

Valhagar (27) napsal 09.08.2023 v 19:08+3

Však oni se takový najdou , ale předně bych těmto vysavačům přestal říkat motorka , ta je totiž od slova MOTOR A motorkáři na nich taky jezdí , to jim asi pak budeme muset říkat elektrikáři Měl jsem půjčený el skůtr na víkend , to zas abych nepomlouval a opravdu si to zkusil. Měl jsem v centru Prahy tři fakt krizové situace a to díky absenci zvuku . Nikdo vás neslyší a neví o vás !!! Vyděsil jsem i řidiče dodávky co se zrovna šťoural v nose při čekání na červenou , když mě vedle sebe uviděl úplně nadskočil ... Připadal jsem si jako duch a vrátil jsem ho hned v pondělí s radostí , že jsem to vůbec přežil a jako duch neskončil

Codo (354) napsal 09.08.2023 v 18:24+1

No kdo je bude kupovat? e-Kája přece, udělá si sbírku těch hnusnejch elektrozrůdiček a pak tady bude blekotat o překonanosti spalováků a o dechberoucím vzrušení z jízdy na elektromrdce od dobíječky k dobíječce. To bude vzrůšo k nezaplacení. Ale nejvíc se těším, až zavedou placení za likvidaci baterií z těch sráčů. To se nadšenci poserou. Ale co, za blbost se holt platí, a na to, aby začali elektropošuci myslet mozkem místo vymaštěnou Grétinou hlavou, už je informací víc, než dost.

doktorM (79) napsal 09.08.2023 v 17:36+1

A na otázku: "Kdo je ale bude kupovat" , no přece ti "bezpohlavní".

Předchozí
1 2 3
Následující



TOPlist