husqvarna_svartpilen_801_2




Mistr světa Karel Hanika na tandemu s Vláďou: Jsem hladovej zažít to znovu

Mistři světa, Karel Hanika a Ervín Krajčovič se za pár dní potkají na vyhlášení všech motocyklových šampiónů za rok 2023 v Británii, a tam si vychutnají večírek pro nejlepší jezdce uplynulé sezony. Ještě, než se tak stane, jeden po druhém usedli na červenou sedačku a o svém životním úspěchu promluvili v seriálu rozhovorů na tandemu s Vláďou. Jak trnitá byla cesta za titulem světového šampióna prozradí Mistr světa vytrvalostních závodu EWC Karel Hanika.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

O čem se mluvilo:

  • O cestě za titulem mistra světa EWC
  • Jak důležitá je spolehlivá a rychlá motorka
  • O smůle, která tým YART provázela několik sezon
  • Jak si užil oslavy a co pro něj titul Mistra světa EWC znamená
  • O závodní motorce, týmu a podpoře továrny
  • Jak si vyzkoušel okruh v Daytoně a jak se těší na specifický závod
  • O plánech do další sezony a snech, které má v hlavě  

Tovární jezdcec Yamahy Karel Hanika vybojoval s týmem YART mistrovstvský titul v šampionátu vytrvalostních závodů EWC a splníš si tak svůj velký sen. Cesta k němu nebyla vůbec jednoduchá a cestu k němu komplikovalo spoustu technických problémů, které se Yamaze konečně podařilo vyřešit. Závodní speciál EWC Yamaha R1 je podle slov Karla v nejlepší formě a dalším cílem celého týmu je titul obhájit a pak také vyhrát prestižní osmihodinovku v Suzuce, kde byl Letos rychlejší než Vierge a loni rychlejší než Lecuona. To ho oprávněně hřeje na srdci a může na to být pyšný. A proč vyhrát právě tento osmihodinový závod v Japonsku? Na to nejlépe odpoví další díl seriálu Na tandemu s Vláďou, podobně jako na spoustu dalších otázek z prostředí EWC.

Karel je v továrním týmu Yamaha YART maximálně spokojen a váží si práce a velkého úsilí továrny, postavit rychlou motorku, která bude spolehlivá a vydrží zvládnou brutální závodní tempo čtyřiadvaceti hodinových závodů. Takové závody ji čekají příští rok tři a jak Karel říká, zejména dlouhá rovinka v Bol d´Or je zabiják na motory. Důležité je, že tu je stále velká motivace závodit a hlad zažít to znovu. Samozřejmě, že by Karel chtěl závodit také v jiných šampionátech a doufá, že se mu pár startů brzy podaří. Každopádně je pěkné, že mu Yamaha za titul Mistra světa nadělila start v legendární Daytoně, kde už testoval a na závod se hrozně moc těší, i když ví, že uspět za velkou louží nebude žádná legrace. Poslechněte si rozhovor s rychlíkem, který patří mezi světovou špičku a titul Mistra světa si zaslouží, jako nikdo jiný. Jak Karel říká, chce posouvat svoje hranice dál, a tak mu držme palce.

Přečtěte si také:

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist