globalmoto_duben_nolan




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
SpikeMT (19) napsal 09.07.2015 v 14:53+2

Je dobře, že se očividně se taky vyvíjíš. Když jsem o tom s tebou před několika měsíci na motokárách mluvil, tak jsi o nějakém vyklánění z motorky dovnitř zatáčky nechtěl ani slyšet. To co píšeš o vztažnosti náklonu jezdce motorky a styčné plochy pneumatiky, tak není (teda alespoň pro mě) žádná novinka a je to jasná věc o které píšou všichni o kterých tu píšeš ve svých učebnicích. Jen je potřeba říct, že na větší náklon těla než motorky musíš mít rychlost jinak je dost velká pravděpodobnost, že si usteleš. Právě v pomalých rychlostech manévrovat s motorkou motokrosovým stylem je z hlediska rovnováhy jednodušší a tam to má smysl. Při malé rychlosti a vyklánění dovnitř zatáčky musí být člověk opravdu šikovný na plynu, protože stačí aby motor vynechal, nebo řidič zaklapl a jde dolů. Tak rychle tu motorku ze zatáčky řídítky nezvedneš (tím myslím, zatáhnutím za vnitřní řídítko, směrem k sobě - případně zatlačením na vnější, tím zmenším poloměr kružnice kterou kola motorky vykružují a následné narovnání motorky), ale když použiješ v takové situaci motokrosový styl, tak ještě nějakou šanci máš. Mimochodem: O rovnováze toho Mirek Lisý jako desetinásobný mistr ČR v trialu asi bude vědět daleko víc než mi všichni tady dohromady

Krejza (1) napsal 30.06.2015 v 13:29

Tak ještě jednou a pomalu. Motorka a jezdec je soustava, která se silnice dotýká pouze kolama motorky, přičemž k zatočení je potřeba ji mít v určitém náklonu. Toho se dá dosáhnout tím, že v náklonu bude motorka, jezdec nebo jejich kombinace. Proto může být motorka pod jezdcem zlomená nebo naopak jezdec z ní viset jako opice a výsledný náklon bude podobný.
Rozdíl je ten, že při větším náklonu motorky je pneumatika více na kraji = menší styčná plocha = zhoršení ovladatelnosti, je třeba větší citlivost na plynu. To platí ve všech rychlostech, velkých i malých.
Už chápete, proč mi přijde jako úchylný nápad složit motorku pod sebe a vysednout na opačnou stranu, jak je z fotky v článku patrné? Stačí srovnat styl jízdy v GP před 20ti lety a teď, v co se to vyvinulo.

Gordon Ramsay = Keith Code a jeho SBK školy, Dave Moss - mág, co se týká nastavení motorky, podvozku a pneumatik, japonci - co se týká slalomu a pomalé jízdy, a další. Já sám jen sháním všechny dostupné informace, zkouším a jsem kritický.
Ale je to vaše volba, koho budete poslouchat. Já mám jasno

SpikeMT (19) napsal 29.06.2015 v 13:43

Hoj kluci Krejza a MimoCZ. Nechci Vám do toho moc kecat, ale v tom videu, co Mimo postnul jak tam japka dělaj osmičky, je jasně vidět, že ti kluci mají motorku sice ve velkém náklonu, ale své tělo nemají ani ve větším náklonu než motorka, ani ve stejném, nýbrž v menším ... takže co tady vlastně řešíte? A Láďa Hruška = Míra??? Předpokládám, že Sršeň = Babica. Dedukuji, že Krejza = Gordon Ramsay. Nechápu Tě

Leda (0) napsal 28.06.2015 v 21:51

nebudu komentovat některé níže uvedené bláboly ... zrovna tohodle kurzu, tzn. toho premiérového celodeního jsme se účastnili se synem... (ten na té ER5tce)... Mírovi, Mirce i Patrikovi tímtoještě jednou děkuju.. nejen synovi ale i mě těch několik hodin kroužení a kličkování po ploše dalo hodně... a je opravdu fajn, když to komentuje člověk, který ví o čem mluví ... nehledě na to, že takovou pohodu jsem už dlouho nezažil...

DavidH (109) napsal 27.06.2015 v 21:14+2

To Krejza: Díváš se na to optikou jízdy pod plynem. Ten tě i z pomalé zatáčky zvedne. Proto můžeš tlačit ramena pod podélnou osu motorky. Jistě je to efektivní a rychlý způsob "vykrojení" zatáčky při Gymkhaně.
Ovšem to co je popsáno v článku je spíše technika otáčky v minimální rychlosti s ohledem na maximální bezpečnost (okolní provoz, neznámý podklad, stísněný prostor, těžká motorka..). Pro připomenutí kopíruji:..vykroužení malého poloměru v nízké rychlosti. Tady je třeba vyvažovat náklon motorky protipohybem těla... Prostě jako na MX motorce či ve stoje na trialové motorce.

To srovnání s Láďou Hruškou u článku o Mirkovi Lisým ti jistě ujelo. Kdyby ne, tak je to nehoráznost.. Mirek je multi mistr ČR z absolutní převahou. Na něho nikdy nikdo neměl. Byl 3.v ME a patřil do TOP 18 jezdců světa. Mmch. tovární jezdec Jawy, Aprilie a Gas Gas.
Měj se hezky a ať ti to jezdí.

jardak77 (8) napsal 27.06.2015 v 13:49+1

CITACE: "Vyvažovat náklon motorky protipohybem těla - to je vtip?" "Nechávat tělo v ose motorky a to platí ve všech rychlostech"

Když necháš tělo v ose motorky, v rychlostech co jsem tu postnul já, tak skončíš na asfaltu.
Napsals hovadinu a už jen trolíš. Video co sem dal MimoCZ, nemá s vytáčením oblouků v minimální rychlosti vůbec nic společného.

Krejza (1) napsal 25.06.2015 v 22:06-1

Když se budu chtít naučit vařit, taky nepůjdu za Láďou Hruškou.

Ti nejzkušenější v pomalé jízdě jsou japonci, takže jasný, kde si vezmu inspiraci

P_B (32) napsal 25.06.2015 v 19:30+2

To - Krejza, Už jsem si mysle že se tu nenajde nikdo kdo by to oponoval, a nebo hanil.
(Věřím že to jako motorkář nehaníš)
Prča je v tom že nevíš co u toho Míra Miri a Patrik říkají a vysvětlují, jak a kdy se co v jaké situaci a rychlosti používá, popřípadě proč to tak použít. Mě to dalo hodně a už dneska mi to pomohlo vyřešit hraniční situaci na silnici. Já si myslím že spousta lidí jezdí, ale ...
Tím nikoho nehaním neodsuzuji ani nesoudím. Každý má právo volby, s klidným svědomím můžu tuhle motoškolu jen doporučit a to z vlastní zkušenosti, nejen začátečníkům, ale i těm co mají najeto mnoho kilometrů a myslí si že to umí.
Přeji všem motorkářům, aby se dožili pohodového důchodu ve zdraví a v pohodě. Málo blbců co nám nedají přednost a všem účastníkům provozu spoustu předvídavosti, respektu k motorkářům a nám respekt k lidem v autě. Jezděte s klidnou hlavou v pohodě a nelečte si na silnici mindráky ani si nic nedokazujte..
Je to jen můj názor a na Víc reagovat nemá smysl.
Prima den Všem.

Krejza (1) napsal 25.06.2015 v 17:23

jardak77 - Ty jsi na to video, co sem dal Mimo nekoukal, že?

jardak77 (8) napsal 25.06.2015 v 11:33-1+1

Náklony v malých rychlostech, jsou tyto...

https://youtu.be/pRGpQWk37no?t=47

Krejza (1) napsal 25.06.2015 v 08:00-1

Dík, Mimo, nemusím to vše psát znovu.

TomHorn - U náklonu se vždy počítá náklon soustavy motorka-pilot. Takže pokud nacpeš motorku pod sebe a tělo na druhou stranu, sice gumu dostaneš do hran, ale celkový náklon bude rozhodně menší, než když tělo necháš v ose motorky nebo se nahneš do vnitřku. A to platí ve všech rychlostech. Že je zdánlivě jednodušší a bezpečnější tlačit moto pod sebe není pravda, spíná to totiž mnoho Survival Reactions a přivede tě to do více problémů, než aby ti je to vyřešilo.

Dněprák (16) napsal 25.06.2015 v 07:29

Ještě foto.



Dněprák (16) napsal 25.06.2015 v 07:22

Maca02
Nemyslím, že všechny autoškoly se chovají jak píšete. Pokud ale vezmete v úvahu to, že na praktický výcvik je podle zákona předepsáno 13 vyučovacích hodin jízdy, není možné tyto úkony nacvičovat. Doby, kdy šli žadatelé do autoškoly pouze zlegalizovat to, že umí jezdit, protože už dávno před autoškolou jezdili na Pionýrech a podobně jsou pryč. Dnes přijde člověk, který v životě na motocyklu neseděl a s problémy jezdí na kole. V rámci 13 hodin jsem rád, že dotyčného naučím motocykl jakž, takž ovládat. Ale protože máme zájem, aby naši žáci něco z této oblasti uměli, nebo se s tím aspoň seznámili, zdarma přidáváme k výcviku ještě jednu hodinu. V této hodině si vyzkouší některé prvky, jako brždění na kluzkém povrchu, slalom, pomalou jízdu a pod. Nezakazujeme žákům používat přední brzdu, naopak je k tomu nutíme. Nedáváme nohy při zastavení na zem , ať si tu motorku s instruktorem udrží. Máme motocykl, který je právě uzpůsoben k těmto nácvikům, hlavně manévry při pomalé jízdě. Tento motocykl má zapalování dálkově ovládané, takže žák jede na cvičišti sám a nehrozí nebezpečí, že nám někam ujede a o něco se rozbije.
Takže si myslím, že jsou autoškoly, kterým jde o to, aby se žáci něco naučili. Ale zdokonalit se, to už je věcí dalšího výcviku v motoškole.

MimoCZ (25) napsal 25.06.2015 v 07:01

TomHorn: Krajza v letošní sezóně patří k TOP10 v Motoslalomu - MotoGymkhaně a do příští sezóny bude v ketegorii A. Tím chci říct, že ví co píše.
Nicméně myslím, že spíš jde tady o nedorozumění. I pomalé zatáčky se dají projíždět různými způsoby (napadají mě 3). Každý má své výhody, nevýhody o kterých by měl jezdec vědět.
Jinak tady můžete vidět, jak krouží osmičky Japonci https://www.youtube.com/watch?v=t6AfZF72btc
Pokud si chcete někdy "zdarma" potrénovat jemnou motoriku s námi, rádi vás uvidíme

maca02 (-7) napsal 24.06.2015 v 23:17

Proč se to v motoškolách neučí? Protože jsou komerční. Oni nejsou placení samozřejmě vůbec za to, že budu něco umět, ale za to, že to mám kde odchodit, odjezdit a že to udělám, ale nikde se nemluví o kvalitě praktické výuky. Navíc si dovedu představit argument autoškoly, že s tou motorkou při takovýchhle manévrech coby nezkušený lehnu s mnohatisícovou škodou.

TomHorn (49) napsal 24.06.2015 v 23:05+1

Krejza: přečti si předchozí větu k tomu vyvažování, je to v minimálních rychlostech a pokud tomu ještě nerozumíš jsi kandidát na Mírovu školu. Zkus si se svojí motorkou, pokud ji máš, zatočit v maximálním rejdu, samozřejmě s nohama na stupačkách. Jak psali předchozí pisatelé-účastníci kurzu:každý máme co zlepšovat a ovládání motorky v malých rychlostech je základ! Platí to pro každou kategrii motocyklů.

Krejza (1) napsal 24.06.2015 v 22:16

Vyvažovat náklon motorky protipohybem těla - to je vtip?

CervikFK (3) napsal 24.06.2015 v 16:12

Taky by se hodilo zdokonalení a hlavně zviklidování nešvaru. Silně o kurzu přemýšlim.

P_B (32) napsal 24.06.2015 v 15:16

Byl jsem účastníkem na tomhle kurzu . Maximální spokojenost, ani jsem nečekal že to bude taková pohoda. Míra, Mirinka i Patrik jsou opravdu prima, tvoří opravdu vyvážený a pohodový tým. Celý den jsem si opravdu užil a hlavně se toho hodně naučil. Patří jim obrovský dík, při tréninku je obrovská pohoda a individuální přístup. Není o teorii, ale o ježdění a ježdění. Žádný stres a pohoda celý den. Jídlo výborné, myslím že není co dodat. Hodnotím za 1 velká hvězda.
Až najezdím nějaké kilometry zase zajedu, třeba na trénink v provozu, nebo se zatavím jen tak na letišti kouknout. Dalo mi to mnohem víc než jsem čekal.

t-jedla (2) napsal 24.06.2015 v 12:07+2

Cook: jakoby na tom naše silnice byly líp,prostě výcvik v reálných podmínkách

Pete23 (7) napsal 24.06.2015 v 11:13+3

Taky jsem navštívil kurz bylo to super!!! Mira a Patrik jsou hrozně fajn lidi a individuální přístup s rychlou odezvou je základ úspěchu Ale o tom se v článku píše spousta!!!
Hlavním překvapením bylo přivítání se slovy... jsme rádi, že jste tady a že se nás mladí nebojí!!! Prej na kurz moc mladých řidičů nechodí jestli jeden na kurz tak to je hodně naše parta se sešla ve složení 2 do 23let, 2 do 30 let a 2 ve věku 40+
Kurz mohu tedy jen doporučit!!!

Cook (23) napsal 24.06.2015 v 10:58

...hezky voraniste ta asfaltova plocha

PetrXIX (22) napsal 24.06.2015 v 10:50+2

Doporučuju. Naprosto jednoznačně. Každý by měl občas srovnat svoje nešvary někým nezasvěceným. "Čerství" jezdci jakéhokoliv věku by to měli mít povinně. Motoškol je hromada a každý si může vybrat tu, která je pro něj nejlepší / nejbližší / nejnamachrovanější.
Pro mě to byl Míra Lisý.
U Míry dostanete lidský a hodně individuální přístup a hlavně pohodu. Stres budete mít maximálně tak z toho, že vám něco nejde hned napoprvé. Nečekejte červený koberec a hostestky, u Míry je vše praktické a jednoduché a hlavně... hlavně se jde jezdit a makat. Až vás bude tělo bolet.

rpdap (17) napsal 24.06.2015 v 08:09

Minule jsem se účastnil jako žák a o měsíc později jsem na tomhle kurzu byl jako doprovod. Oba kurzy byly super a Míra, Mirinka i Patrik jsou fajn lidi. No stres, pohodička a lidi to moc baví. Celý den koukáte na pusy od ucha k uchu a kdyby to snad někomu hned nešlo a nebo se bál, tak se mu věnují individuálně a klidně celý den. Takže za mě velká 1 + hvězda!




TOPlist