Demo Truck Harley-Davidson putuje po Čechách

Kamion plný předváděcích Harleyů, který každý rok projíždí Evropou, před pár dny zamířil do české kotliny. Během následujících týdnů se zastaví v několika vybraných městech, a zdarma nabídne zájemcům možnost svézt se na některém z dvaceti modelů. Už máte vybráno?

Demo Truck Harley-Davidson putuje po Čechách

Kapitoly článku

Demo Experience Tour 2012, jak se pouť kamionu s americkými motocykly po České republice oficiálně jmenuje, začala minulý týden v Ostravě. A protože dealerství Harley-Davidson v severomoravské metropoli funguje teprve krátce, využili jsme příležitost nejen k otestování několika předváděček, ale také ke krátké prohlídce značkové prodejny. Nový dealership v Ostravě funguje od října loňského roku, a najdete jej nedaleko ostravského nákupního centra Futurum. Nezastavěné okolí zatím nevypadá moc atraktivně, ale to se už brzy změní, protože v těsné blízkosti prodejny se už schyluje k budování velkého obchodně-zábavního parku.
Okolní otevřená plocha nechá moderní patrovou budovu s rovnou střechou pěkně vyniknout, a podle barvy fasády a velkého nápisu je už zdaleka poznat, že tady se prodávají legendární motocykly s dlouhou tradicí. Prakticky celou plochu show-roomu si můžete prohlédnout zvenku skrz velkoryse řešené výlohy, ale teprve když vstoupíte dovnitř, dýchne na vás Amerika naplno.
Architekt při navrhování prodejny rozhodně nešetřil místem, a přestože v salonu stojí vystavených dobře patnáct mohutných Harleyů, dá se mezi nimi volně procházet, a pořád zbývá prostor na stojany s doplňky a značkovým oblečením, které do šatníku každého pravověrného majitele H-D neodmyslitelně patří.
Tým ostravského dealerství vede sympatického manažer Ross, jehož přízvuk v jinak obstojné češtině prozrazuje, že má stejný původ jako motocykly Harley-Davidson. Profesionální personál se postará nejen o bezproblémový a příjemný prodej motorky, ale také o její záruční a pozáruční servis. Než mechanik vymění olej v motoru nebo přezuje pneumatiku, můžete zatím relaxovat v příjemném baru nebo na terase nad prodejnou.
Po krátké exkurzi v interiéru prodejny se pojďme podívat, jaké modely se ukrývají v Demo trucku. Předem přiznávám, že velké cestovní Harleye nepatří mezi moje největší favority, a mezi předváděčkami jsem proto vybíral ty nejobratnější modely. Z řady Sportster mi hned padl do oka naháč XR1200, který jako by ani do rodiny Harleyů skoro ani nepatřil. Štíhlá figura, krátký rozvor, převrácená přední vidlice s krátkou stopou, dvě mohutné kotoučovky na předním kole, a stupačky až někde vzadu pod sedlem - to už od pohledu vypadá na sportovnější svezení.
A zdání v tomto případě rozhodně neklame. Dvanáctistovka s krouťákem 100 Nm se má čile k světu a se čtvrttunovou motorkou neúnavně akceleruje na každém výjezdu ze zatáčky. Krátký podvozek dovolí ladně vykroužit i hodně malý rádius, ale po zkušenostech s jinými modely H-D mě při nejvíc potěšilo, že jsem netahal stupačky po asfaltu v každé druhé zatáčce. Jízdu vyšší rychlostí už trochu znepříjemňuje ničím nechráněný nápor protivětru, ale na druhou stranu o nic víc, než na jakémkoli jiném naháči. Kdybych si měl vybrat z letošního katalogu H-D, tenhle model by se díky dynamice motoru, obratnosti podvozku a účinnosti brzd stoprocentně dostal do finálního kola.
XR1200 si přímo říká o bezprostřední srovnání s nějakým představitelem tradiční školy H-D, a tak rovnou přesedám na Heritage Softail Classic. Pohodlná jízdní pozice v koženém křesle za vysokým plexisklem mě podle očekávání přenáší do úplně jiného světa, a hlavně úroveň komfortu stoupá do nejvyšších pater. Softail ale úplně nezklamal ani z hlediska jízdních vlastností - po XR1200 je pochopitelně nutné trochu krotit sportovní touhy, ale ani Softail vás nutně nemusí poslat do předčasného důchodu. Stačí trochu počítat s vyšší hmotností a delší stavbou, a rozhodně nejste odsouzeni ke kochačce. Krajinu můžete nechat  ubíhat hodně rychle kolem sebe, a přitom si vychutnávat luxus moderních technologií. Tenhle Harley se totiž jako stará motorka tváří jen navenek.
Naopak vzhledově nejmodernějším modelem v produkci značky Harley-Davidson je muscle bike V-Rod, přestože letos už završil první dekádu svojí existence. Nové technologie postupně pronikají do celé modelové řady značky, která svou image staví na tradici, ale vodou chlazený vysokootáčkový motor Revolution je v nabídce amerického výrobce pořád naprostou raritou. Jeho neskutečný zátah, přenášený na asfalt přes širokánskou zadní gumu musí zákonitě učarovat každému, kdo ho jednou vyzkouší. Pokud tedy nepůjde o zarytého vyznavače mocných vibrací, přenášených do celé motorky, a bublavého zvuku líně se převalujícího V-twinu. Jestli to jsou jediné hodnoty, které uznáváte, pak by vám svezení s V-Rodem mohlo připadat jako ztráta času. V opačném případě vás čeká možná osudové setkání.
V Demo trucku Harley-Davidson je však na výběr mnohem víc předváděcích modelů. Registrační formulář, ve kterém najdete mimo jiné také termíny a místa zastávek vám nabídne ze Sportsterů modely Iron 883, XR1200, 1200 Custom a novinku Seventy-Two, z řady
Dyna pak Wide Glide. Street Bob, Fat Bob a Switchback. Softaily reprezentují modely Fat Boy, Fat Boy Special, Heritage Softail Classic, Softail Deluxe a Softail Slim. V-Rody jsou k dispozici v provedení Muscle, Night Rod Special a 10th Anniversary Edition, a nabídku uzavírají cesťáky Road King Classic, Electra Glide Ultra Limited a Street Glide.
Na registračním webu ještě pár termínů zbývá, ale rychle se blíží, tak moc neváhejte.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.50
Známkováno: 8x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist