globalmoto_kveten




Stavba s HD motorem

Michal měl za sebou už renovaci veterána ČZ150 z roku 1950 a jednu stavbu, kdy svařil rám s motorem Jawa 350 a v r.2006 měl právě před sebou svou druhou stavbu. Dokonce měl už svařený rám, ale k motoru se ještě nedostal, měl promyšlené spojení dvou válců z Jawy 250 Panelky, těsně vedle sebe a naopak, tak že by tvořily 500ccm V-motor trošku odsazený vedle sebe.


Jenže pak přišel osudový okamžik, při běžném objíždění burz narazil na motor H-D Sportster 883 převrtaný na 1200ccm. Motor byl po bouračce a nekompletní. 14 dní se rozhodoval, jestli ho koupit. Harley byl pro něj vždy snem, ale hodně vzdáleným, protože třeba 1/4 milionu je pro mladého kluka hodně vzdálených. Nakonec se rozhodl, že motor koupí a tím začala jeho 2,5letá „cesta“ stavby. Dal za něj všechny své úspory, 30 tisíc.
První rok byl „nudný“, v motoru toho dost chybělo, peníze nebyly, tak to tak vycházelo že z každé výplaty koupil jeden chybějící díl do motoru. Po roce konečně přišel ten slavnostní okamžik, oživil srdce svého budoucího stroje...
Tehdy, v říjnu 2007 to i zachytil na video, jak mu ten motor málem odpochodoval :-)



Práce na stavbě se tak po více než 2 letech přehouply do závěrečné fáze. Během těch dvou let šly prakticky všechny výplaty na díly, druhý rok hlavně kola a brzdy, řetěz, rozeta, tlumiče výfuků,… podstatnou část dílu si ale Michal vyrobil sám, nebo s pomoci přátel, kromě rámu a vidlice např. naohýbal trubky výfuky a svařil je s koupenými tlumiči, vyrobil si základ držáku třmenu, zadní patky, řidítka, uložení spojkové páčky, stupačky, pedál zadní brzdy, boční stojan, uložení, blatník, držák blatníku, držák baterky, držák SPZ, spodní část nádrže, úchyty motoru, atd. atd. atd. prostě hromadu všech možných „kravinek“ ? Pro základ sedla použil torzo ze sedla z nějaké Jawy z 30. let.
A také připevnil světlo – to umístění každého určitě upoutá na první pohled, proč je tak vysoko umístěné? Byla to zezačátku vlastně náhoda, na horních brýlích byl úchyt a Michal tam to světlo připevnil jen tak aby někde připevněné prostě bylo. Jenže pak se mu to zalíbilo, nejen že to vypadá efektně a nejen že oproti ČZ150 svítí toto světlo naprosto skvěle, ale hlavně se mu zalíbilo to, že velká zadní chromovaná plocha světla plní i funkci jakéhosi dalšího zrcátka a jezdec má tak dokonalý přehled o situací nejen za sebou, ale i plynule do stran, neexistuje zde žádný slepý úhel. Prostě jakmile se posadíte na toho to Bobbříka, tak až pak zjistíte o čem to opravdu je! :-)
V lednu 2009 Michal vše opět znovu odstrojil, protože na rámu měl doposud vše jen naheftované (svařené jen na 2-3 bodech). Celý měsíc v kuse strávil tím, že nejen dovařoval a brousil rám, aby jej připravil na kytování a lak, ale hlavně těch x drobností dovařoval, brousil a leštil…. Leštil…. a leštil…… aby je připravil na chromování.

A tak nyní, co tyto řádky čtete, by měl být rám nalakovaný a drobnosti nachromované a Michal asi právě skládá ve svém mladém věku svůj největší životní kousek a v hlavě se mu možná už honí myšlenky na nějakou další stavbu… Článek po dokončení stavby aktualizujeme o fotografie finální podoby stroje.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (50x):



TOPlist