Přestavba: Kawasaki GT550 Cafe Racer

Je krásný jarní den. Jedu po dálnici směr Brno, podívat se na jednu motorku, a najednou zazvoní telefon. V telefonu se ozve muž a povídá: „Viděl jsem na vašich stránkách přestavbu a chtěl bych, abyste mi také postavili motorku.“ Řekli jsme si, že si zavoláme později a dohodneme podrobnosti.

Přestavba: Kawasaki GT550 Cafe Racer

Kapitoly článku

Po několika dnech se opět ozval a popisoval, že by chtěl výraznou a zajímavou motorku, která by se mimo jiné dala využít pro reklamní účely jeho společnosti, která se zabývá distribucí strojní techniky. Nakonec jsme se domluvili, že si pod naší kontrolou a pomocí zakoupí vlastní motorku. Nakoupí doplňky a díly podle našeho společného návrhu, které jsou potřeba k tomu, abychom se mohli pustit do práce.

Dovezl nám motocykl Kawasaki GT550 z roku 1990. Na první pohled se zdálo, že se z ní dá udělat Cafe Racer mávnutím rukou. Při rozebírání motorky nám začalo docházet, že to až tak snadné nebude. Bylo potřeba rám zásadně upravit a převařit i úchyt nádrže. Tak jsme vzali do ruky flexu a začali řezat do rámu. Vyřezalo se toho poměrně hodně. Svařování se zhostil kamarád, který má zámečnickou firmu a spolupracoval s námi i na předchozí přestavbě.

Po dokončení úpravy rámu bylo potřeba vše řádně očistit, zabrousit a doladit všechny detaily před nástřikem barvy. Co se týče lakování, tak jsme zvolili podobnou variantu, jako u první přestavby, tudíž černý lesklý rám a černá matná kola, motor a výfuky.

Potom přišla na řadu výroba sedla s bobkem. Jelikož zákazník chtěl zachovat dvoumístnou variantu, která je samozřejmě nutná i pro bezproblémovou technickou, ale zároveň jsme chtěli zachovat styl jednosedadlového Cafe Raceru. Tak jsme vymysleli variabilní řešení v podobě snadno odnímatelného laminátového překrytu sedla s tím, že stupačky dostane majitel v krabici k motorce a může si je na motorku kdykoliv snadno přimontovat jediným šroubem.

Sedlo je vyrobeno z hliníkového korpusu, na který je zespodu přinýtovaná polyesterová deska, do které se snadno přichytí potah sedla. Ten si zákazník vybral ve světle hnědé barvě.
Lakování karosářských dílů, jako je nádrž, přední blatník a překryt sedla, je na přání zákazníka proveden v barvě Colonial Blue.

Jelikož jsme přestavbu od začátku pojali trochu moderně, dostal motocykl velké přední světlo s čirou optikou, úzké zadní LED světlo a kvalitní hliníkové LED blinkry v retro vzhledu. Řídítka jsou Racingová CNC osazená soudkovými gripy Biltwell a na jejich koncích jsou zasazená zrcátka Highsider. Mezi řídítky dominují fantastické budíky Daytona Velona.

Plán byl takový, že přestavbu stihneme dokončit někdy v polovině léta, ale některé nečekané komplikace nám termín posunuly až na září. Teď už motorka dělá radost svému majiteli a my už pracujeme na novém projektu, který bychom rádi stihli dokončit přes zimu. Tak nám držte palce, a pokud se vše povede, tak o nás určitě opět uslyšíte.

Video z průběhu přestavby

 

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.64
Známkováno: 14x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist