Bottpower XR1R – titanový rám a obří motor uprostřed dění

Buell jakožto výrobce sériových motorek zanikl již před nějakou dobou, nicméně jeho odkaz žije pořád dál. Zářným příkladem může být španělská značka Bottpower, zabývající se vývojem a prodejem tuningových a závodních dílů a sad. Jejich poslední produkt XR1R ovšem není ani tak kit, jako kompletní přestavba na závodní motorku.

Bottpower XR1R – titanový rám a obří motor uprostřed dění

Za celým projektem stojí zkušený závodní inženýr David Sánchez, který přenesl svoje zkušenosti ze světa silničních motocyklových závodů. Jako základ mu posloužil motor z rodiny Buell Thunderstorm. Hřmící vidlicový dvouválec o objemu 1 203 ccm ovšem netrůní v původním zdvojeném rámu, který u Buellu sloužil i jako palivová nádrž, nýbrž v jednoduchém rámu vlastní výroby, který se skládá prakticky jen z jedné trubky a používá motor jako nosný prvek. V zadní části je potom k rámu přimontovaný jednoduchý podsedlák, zahalený do karbonových částí.

Rám tohoto typu prošel v Bottpower dlouhým vývojem, aby předvedl to nejlepší i při nasazení na závodních okruzích. Jeho ocelovou verzi lze od španělské značky již nějakou dobu zakoupit, ale v XR1R se ukrývá zcela nový, lehčí a titanový prototyp. Protože tento rám už samozřejmě neslouží jako zásobník paliva, objevují se na motorce hned tři nádrže. Jedna klasická je před jezdcem, ovšem její kapacita není nijak závratná, aby stroj příliš nenabyl do šířky. Další dvě jsou tedy ještě z obou stran pod sedlem, přičemž jedna z nich ukrývá i palivovou pumpu.

Na zbytek motorky se podle samotného Davida nahlíží jako na „velký supermotard“. XR1R se tedy nejlépe cítí na utažených a zakroucených tratích, kde vynikne veškerá výbava v oblasti podvozku a brzd. Předek je originální ze sportovního Buellu 1125, který dodává Showa, zadní tlumič je od Öhlinsu. Stejně jako zadní kyvná vidlice, zůstala z Buellu zachována i kola. To znamená netradiční použití předního brzdového kotouče, uchyceného na vnější části ráfku a třmen, zakusující se do něj „zevnitř“. Samotný osmipístkový třmen je však o hodně výkonnější, než ten na originálním Buellu XB, navíc ovládaný radiální pumpou Brembo.

O tom, že v Bottpower nelení, svědčí i vlastní elektronika a řízení motoru. Jezdci slouží nastavitelná kontrola trakce, launch control a také přepínatelné palivové mapy. Vše lze sledovat na digitálním přístrojovém štítu od Motogadget. Co se výkonu týče, zatím se nedozvídáme žádné konkrétní číslo, protože stroj je pořád ve stádiu příprav.

A na co se vlastně Bottpower s XR1R připravuje? Ambice jsou vysoké a španělská parta chce příští rok vyjet na nejslavnější vrchařský závod Pikes Peak International Hill Climb. Pro tuto příležitost by stroj rádi odladili na 150 koní výkonu, připadajících na 150 kilogramů hmotnosti. Nezbývá tedy, než popřát hodně štěstí.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 10x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist