Supermoto 06/2010
Zdroj: Supermoto | Zveřejněno: 11.5.2010 | Zobrazeno: 7 464x
Berlínský kouzelník II.
Vítěz testu je znám. V druhé části je možné vystopovat, kudy vedla cesta ke stanovenému pořadí a co všechno bylo ve hře ve španělském Alcanizu. A jako bonus k tomu podrobnější pohled na novou MV Agustu F4.Federico Aliverti, Fabio Meloni/P. Suchý, foto Alessio Barbanti
Vlastní cestou
Bude nová řada FZ8/Fazer8 vzhledem k podobnému výkonu chutnat jako nadopovaná šestistovka FZ6? Nebo spíše jako zkrocený a ochuzený litr FZ1, ze kterého vychází po stránce konstrukce? Po pár set kilometrech naježděných v kopcích nad francouzským Marseille mám jasno – ani jedno, ani druhé!Filip Tichý, foto Yamaha
Uzavřený cyklus
Před dlouhými roky to bylo normální, že vedle supersportů stály na showroomech i jejich levnější cestovní deriváty – s ocelovými levnými rámy a s kapotami také až ke kotníkům. Pak zbyly už jen supersporty, a kdo je nechtěl, musel se spokojit v nejlepším případě s polokapotovaným naháčem. Móda se vrací. Modely XJ6 a XJ6 Diversion doplňuje celokapotovaná Yamaha XJ6 Diversion F.Pavel Suchý, foto Ivo Helikar
Čopři jako kráva
Překrásné prostředí Svobodné spolkové republiky Kraví hora se stalo předposlední dubnový týden svědkem testu tří skvostů motocyklové techniky. Letošní novinka Hondy VT1300CX dokázala, že nejenom dobře vypadá, ale i jezdí, Yamaha, že je stálicí této kategorie, a Thunderbird, ačkoliv je jiný, doplnil tuto trojici nad očekávání.František Gorczyca, foto Ivo Helikar
Universys?
Stará známá v nových šatičkách. Ale něco je přece jen trochu jinak. Kawasaki inovovala svůj univerzální dvouválec, ale hlouběji pod povrch nešla. Zůstávají tak jeho známé přednosti, ale také nedostatky, přestože řada drobností se zlepšila. A pak ten vzhled. Jako by Versys opustil kubaturu 650 cm3!Pavel Suchý, foto Ivo Helikar
Kauza LTO
Nafta je veliké lákadlo. Pro těžaře, pro výrobce, pro prodejce, pro podvodníky, pro uživatele. Je mnohem zajímavější než sofistikovaný benzín a v případě naftové indické ikony je dokonce brutálnější než všechny powerbiky světa. Nikoli výkonem, ale svou naprosto odzbrojující přímočarostí!Pavel Suchý, foto Ivo Helikar
Sachs MadAss 50/125
Už to není dnes taková vzácnost, ale když se poprvé Sachs MadAss objevil na našich cestách, budil jen údiv. Jde o motorku nebo kolo, prostě pár splašených trubek, které jedni obdivují a druzí kritizují. Jde o designově povedenou lehkou alternativu ke skútru.Ivo Helikar, foto archiv
Změna plánu vítána
S přelomem roku přichází po půlroč--ním přerušení návrat k testu BMW F 800 GS. „Kde ale teď najedu potřebnou porci kilometrů?” ptám se sám sebe, i když odpověď dobře znám. V zimě je Afrika mojí jedinou jistotou.Jaroslav Šíma, foto autor a Petr Kotačka
Tomizawa historickým vítězem
Druhý dubnový víkend byl na katarském okruhu Losail za umělého osvětlení odstartován další ročník mistrovství světa Grand Prix. Začala sezóna plná očekávání. Vedle tradičně nejvíce sledované královské třídy MotoGP se zraky všech upínaly také na premiéru třídy Moto2. Po předlouhých 61 sezónách se po tratích šampionátu proháněly motocykly třídy 250 cm3. Posledním mistrem světa se stal loni Japonec Hiroshi Aoya-ma. A je symbolické, že prvním vítězem nové třídy se stal jeho krajan Shoya Tomizawa.Vladimír Rejda, foto Friedrich Weiss
Forsage poosmé
Už poosmé letos vykročila domácí motokrosová scéna do stejného formátu mistrovství republiky. Malá třída (dnes MX2), velká třída (dnes MX3 – Open) a Veteráni. V Pacově odstartoval šestidílný seriál Profi Auto Iveco Cup 2010.Ivo Helikar, foto autor