yamaha_demo_tour




Motohouse 9/2010

Co jiného by mělo být v motocyklovém časáku o prázdninách v létě, než hromada motorek. Tentokrát jsme se na naše stránky pokusili namačkat co nejvíce strojů, a to ať už sériovky, tak i přestavby. Nechybí nejnovější drby ze sportu a řada rozhovorů se zajímavými lidmi. Motohouse vletěl do druhé poloviny letošního roku na plný pecky, a moc doufáme, že to na něm bude znát. Tady je nabídka:

MH Exclusive – Aprilia RSV4 R vs. BMW S 1000 RR

Aprilia: Termín závodní replika slyšíme v poslední době poměrně často. Výrobci jej rádi spojují s každým novým litrem, který opustí jejich brány. Ale udělat skutečnou závodní repliku, která bude fungovat jak na silnici, tak na okruhu, to holt není sranda. Tenhle přerod často znamená řadu kompromisů, které ve finále vedou k motorkám bez duše.
Což ovšem není případ nové RSV4 R, která vychází z vyšperkované verze Factory, ale kvůli většímu zaměření na silnici má jiné podvozkové komponenty a lehce přemapovaný motor. A taky hodně dobrou cenu.
BMW: Po svezení na S 1000 RR musíte přehodnotit měřítka, podle kterých budete posuzovat litrové supersporty. V Německu se totiž povedlo to, co se povede jednou za dekádu – prakticky z ničeho postavit motorku, podle které se budou měřit všechny ostatní.
Tenhle souboj dvou evropských značek je opravdu důležitý. Pokud jste totiž dřív chtěli superbikovou motorku z Evropy, musela to být buď poněkud svérázná Ducati, nebo horkokrevná Italka z Noale. Teď je ale na pódiu i bezchybně fungující litr z Německa.

První jízda - Kawasaki Versys

Základní údaje
» výkon: 64 koní » objem motoru: 649 cm³, dvouválec, in-line » maximální rychlost: 208 km/h » zrychlení 0–100 km/h: 4,5 vteřiny » pohotovostní hmotnost: 206 kg » cena 199 000 Kč (bez ABS)
Kawasaki Versys je považována za nejuniverzálnější motocykl planety. Malé cestovní endurko, které se hravě vypořádá jak s lehčím terénem, tak s nástrahami velkoměsta. Mrštná hračka pro volný čas, stejně jako nadmíru pohodlná motorka. To vše v jednom balení a za skutečně „lidovou“ cenu. Už jsme měli možnost otestovat jeho novou generaci.

První jízda - Ducati Monster 796

Základní údaje
výkon: 86 koní @ 8250 ot./min točivý moment: 80 Nm @ 6250 ot. /min motor: 803 cm3, dvouválec do L, 2V, desmo suchá hmotnost: 167 kg zrychlení 0–100 km/h: 4 s Cena: 239 000 Kč (254 000 Kč s ABS)
Bylo by naivní myslet si, že to v Itálii nemají dobře vymyšlený. Příchod tohohle Monstra byl zcela logickej krok. Osmistovkový objem jde do módy, a víte co? My s tím nemáme jedinej problém. Ba co víc, po svezení s prostředním Monstrem se nám chce dokonce zařvat do světa: Bravissimo!


Srovnávací test Honda CB1000R vs. Ducati Streetfighter

Co se týče designu, obě motorky skoro do puntíku splňují to, jak má správný street vypadat. Agresivní kukuč, špičatá prdelka, letmo uchycené kolo a široká rovná řidítka. Jednoduchý, funkční, pěkný. Obě jsou to kočky, který poutají pozornost kolemjdoucích podobným způsobem, jako zástup dlouhonohých blondýn na plážové promenádě. Streetfighter je na první pohled exkluzivní záležitost a vůbec se nemusíte obávat, že by nad ním někdo nepokyvoval hlavou.
Nejlepší je všeobecně uznávaná ultrakrátká stavba Ducati, linka od nádrže k podsedlovce, a pak hlavně ten do očí bijící trubkový rám. Je pravda, že některé detaily třeba v prostoru motoru nevypadají zblízka úplně nejlíp, ale tak už to u Italů bývá. Honda CB1000R je podle nás jedním z nejzdařilejších japonských designových kousků posledních let. No, i když… design této Hondy stvořil Ital Paolo Cuccagna, což leccos vysvětluje. Tady boduje hlavně podsedlovka a tvar nádrže.

Test Anglie

Ducati 1198 vs. KTM RC8 vs. Ducati 848 vs. BMW HP2 Sport
Neomezená síla, podmanivá dynamika a neskutečné vlastnosti – velké twin sportbiky jsou tak vynikající jako nikdy předtím. A mnohem rozmanitější než jakákoliv partička řadových čtyřválců…
Už jsme si zvykli na to, že sportovní twiny s velkým obsahem tvořily jakousi třetí alternativu sportbiků – první partičku představovaly bzučící šestistovky, druhou pak zastupoval šílený výkon tisícovek. Naprosto odlišný zvuk, dojem, výkon a image dvou pulzujících pístů uzavíraly kompletní sestavu. Závodním superbikům dominovala Ducati, motorky jako Aprilia RSV-R fungovaly jako exotický doplněk, zatímco Honda FireStorm a Suzuki TL1000 dodávaly jakékoliv partičce během nedělní projížďky dunivý bas.

Zakázaný test

Nechtěli jsme to dělat, ale udělali jsme to. Nechtělo se to od nás, ale my do toho stejnak šli. Proč? Protože máme k Fazeru osobní vztah. Onen litrový mazeček máme už nějaký pátek v redakční garáži a jezdíme na něm na střídačku úplně všichni. Občas se o něj dovedeme i prát. A pokaždý (opravdu pokaždý!), když se kterýkoli z nás vrátí z vyjížďky, končí taková show slovy: „Sakra, já už málem zapomněl, jak hrozně to jede!“
Jo, těch 140 koní v litrovém Fazeru, to je vážně jak kokain. Naháč s divokým motorem z R1, koně, rychlost, zvuk i charisma. To všechno v tý motorce je a my ji používáme jako obrovskej bazén adrenalinu, do kterého se chodíme tuze rádi vykoupat...
No, a teď tady vedle něj stojí pokračování. Osmistovka, běloučká jak nevinnost. Vystrkuje na nás kukadla zpod tý svý cudně našpičatělý přední kapotáže – a my chceme vědět, chceme to znát: „Bude styk s touhle slečinkou aspoň z poloviny tak jiskrný, jako ten, který nám pravidelně dopřává její dospělejší sestřička?“ „Nepokazil Japonec něco, čeho by bylo škoda?“

BMW R 1200 GS Adventure

Bavoří GS, ať už v základní verzi, nebo v „dálkoplaz“ výbavě Adventure, mají dvě jedinečné vlastnosti. Tou první je jejich perfektní využitelnost, univerzálnost. Rozhodně to nejsou ty nejlepší motorky do terénu; najdete spoustu jiných, se kterými se lépe svezete na okreskách a i pro rychlé dálniční přesuny si můžete vybrat lépe. Jenže... GS umí všechny tyto disciplíny když ne výborně, tak minimálně chvalitebně. Podle mého názoru nenajdete žádnou jinou motorku, která by zvládla na jedněch gumách zdolat motokrosovou trať a na druhých o chvilku později řádit v zatáčkách, případně na okruhu (O. K., dalo by se mluvit ještě o KTM 990 Adventure a s hodně přivřenýma očima možná o dalších pár kouscích z této kategorie). Že jsem se zbláznil? Ne, rozhodně ne. S GS se to na okruhu dá a viděl jsem střelce, kteří na tomhle mastodontu dost nechutně zatápěli supersportům.

MH Exclusive

Kolik dokáže s motorkou udělat tuning? Má smysl se pouštět do posilování motoru? Jsme vůbec schopni rozeznat nárůst výkonu o pár koní? Dá se dvanáctkové Griso udělat ještě lepším?
Už na jarním Aprilia a Moto Guzzi Day v Kořenově jsem měl příležitost ochutnat svezení na Moto Guzzi Griso 8V SE, které si vzali do parády u českého dovozce a řádně ho poladili. První dojem byl výborný, ale zajímalo mě, jak velký rozdíl to znamenalo proti sériové motorce. A jelikož jeden náš kámoš má jednu přesně takovou v garáži a v A-Spiritu přikývli, nic nestálo v cestě srovnávacímu testu Road Racera (jak tenhle kousek u Guzzi překřtili) se sérií.

MH Dumka

Proč si koupit... velkýho cruisera
Existuje hned šestice pádných důvodů, proč si koupit velkého cruisera. Snažili jsme se je pochopit...
Takový ten doopravdový boom už mají tyhle motorky v Česku asi za sebou. Doba, kdy se chlapíkům leskly oči při pohledu na motorku s širokýma řidítkama, už je nějakých deset let pryč. Dneska jsou tyhle motorky jen pro opravdové labužníky a srdcaře.
A to nás baví, protože takový lidi my máme rádi. Proto jsme se rozhodli poznat, co na tom tihle borci mají? Co je nutí jezdit na motorkách, který jsou hrozně těžký, blbě se ovládají a ještě hůř brzdí? Že by nějaká tajemná přitažlivost?
Chceme tomu doopravdy přijít na kloub. Tady je šest základních otázek, který obsahujou základní taje týkajících se tohoto tématu. A odpovědi na ně budeme hledat pěkně popořádku...

Sport Grand Prix před Brnem

Jorge Lorenzo se směje svým soupeřům zpoza 72bodového příkopu. Ale pozor! Sezona je teprve v polovině!
Motocyklová Grand Prix má před sebou brněnský závod. Po vyhraném závodě na Sachsenringu (a slibně rozjetém v Laguně Seca) se můžeme s největší pravděpodobností těšit na další útok Daniho Pedrosy, bez pikantnosti nezůstane ani další bratrovražedná potyčka Lorenzo vs. Rossi. Po skvělém víkendu v USA k nám přijíždí v plné síle opět i Casey Stoner a plnokrevník Yamahy Spies taky loni na Masarykově okruhu (ještě v WSBK) docela válel. To by vůbec nemusela být špatná podívaná, nemyslíte?

Rozhovor Karel Abraham

Tomuhle klukovi to v posledních závodech „dvojek“ fakticky šlape. Teď má ale před sebou Abája určitě největší závod svojí kariéry – Brno, závod na své domovské trati.
Před brněnskou Grand Prix jsme s Kájou Abrahamem zašli na kafe a zjistili, co se mu před závodem v Brně honí v palici.
V té době už se pokradmu hovořilo i o jeho prvním testu na speciálu MotoGP, takže jsme nakousli i tohle téma. Abája jede nyní na hodně vysoké vlně a my chtěli vědět, kam až ho vyhodí…

Sport - Superbike Brno

Veliká show a zároveň i rozhodující závod letošního mistrovství světa. V Brně se jel osmý závod letošního seriálu a do konce zbývají už jen čtyři. Vítěz z Masarykova okruhu tedy bude tím, kdo půjde do finiše s náskokem. Bude rozhodovat zkušenost Maxe Biaggiho? Anebo rozhodne dravost mladého Leona Haslama? Pětikilometrový moravský okruh nám na to měl dát odpověď, ale vypadá to, že, rozhodnutí nakonec přijde úplně odjinud.
Jak už to tak bývá, rozhodnout to celé letos mají s největší pravděpodobností peníze. Suzuki sice byla na začátku sezony silná, ale její vývoj (narozdíl od Italů v Aprilii) přes rok prakticky ustal, a to je propast, která s největší pravděpodobností rozhodne.

Sport - MMČR Most

Když dnes přijedete na motocyklové závody a pamatujete takové ty dřevní popřevratové doby (řekněme třeba patnáct let zpátky), musíte být takřka u vytržení. Najednou všechno funguje... Závodníci mají kvalitní nejnovější techniku, k mání jsou bez komplikací jakékoli nové gumy, na místě najdete i skutečné odborníky, kteří dovedou naštelovat podvozek a odladit motory.
To všechno tu dříve nebylo a dobrý výsledek byl hodně závislý na štěstí a předpokladu, že se vám na motorce nic nepokazí. Dneska už nic takového takřka nehrozí a tihle kluci už se mohou doopravdy plně soustředit jen na své výkony a závodění.

Profil Ian Hutchinson

Když koukáte na jeho jízdu na Manu či třeba na Ulster GP, musí vás napadnout snad jen jedno slovo: „Prdlouš“. Případně taky magor, blázen, nebo tak něco. Prostě řezník, který když sleze z motorky, klidně podřízne na místě svých pět dětí, když mu to pomůže k tomu, aby byl příště ještě o vteřinku rychlejší.
Jenže omyl, v případě Iana Hutchinsona se nic podobného nekoná. Franta Feigl (Motohousí znalec ostrovních závodů), k takovému ukvapenému posudku dodává: „Hele, ale on je ten Ian takový opravdu „hodný kluk“. Neletí o něm žádné bulvární drby a v paddocku je to nenápadnost sama. Je těžké si ho představit jako jednoho z nejlepších motocyklových závodníků. Možná by se dalo říci, že je to takový Dr. Jekyll a Mr. Hyde – akorát, že jeho proměnu nezpůsobuje noční čas, nýbrž motocykl a závodní dráha. Když jsem se s ním prvně potkal, tak jsem věděl, že je náramně rychlý, ale připadalo mi, že až půjde fakt do tuhýho, tak „vyměkne“ a ostatní ho semelou. Působil spíše plachým dojmem, skoro jakoby se všech bál. Ale nakonec je to všechno úplně jinak.“

Special - Motokrosová výstroj

Svět se mění rychle. Přibývá rychlosti, tvrdosti a agrese. Motocyklový sport není výjimkou. Prošli jsme tunou fotek našeho archivu a přišli na jedno: V pravěké výstroji už na motorku vážně radši nesedejte.
Motokrosu je už skoro 90 let. I když to slovo zní anglicky, vymysleli ho žabožrouti. Je to složenina slov 'motocykl' a 'cross-country'. Přitom motokros jako sport vznikl spíš v Anglii, kde se ve 20. letech minulého století začalo na uzavřených tratích jezdit něco, co se jmenovalo scramble a z čeho se tenhle drsný sport vyvinul. Jak to ale bylo s vývojem motokrosové výstroje?

Divnoskútry

Svět skútrů dokáže nabídnout překvapivé množství variant, z nichž některé stojí za pozastavení. Proběhli jsme web a našli pro vás pár opravdových designových lahůdek.
Mekkou skútrtuningu je jednoznačně Japonsko. Místní mládež se pouští do kreací, nad nimiž zůstává rozum Evropana stát na dlouhé minuty. Mezi nejoblíbenější oběti této úchylnosti patří pro nás už tak dost neobvyklé kousky jako Suzuki Skywave, Honda Forza nebo Yamaha Majesty. Představivosti se meze nekladou, a tak kromě zvednutých výfuků, křiklavých laků a všudypřítomného chromu dost často narazíte i na prodlouženou stavbu, široká zadní kola, zabudované audiosystémy nebo herní konzole. Hodně populární je také kompletní osvěcování LED diodami. Jsou prostě divní, ale je to zábavné.

Přestavba NCR M16

Napadlo by vás někdy dochucovat božskou manu? A co takhle přestavovat Ducati Desmosedici? Inženýři u NCR tenhle nápad měli a výsledek opravdu chcete ochutnat, Millona 16 je úchvatná.
Pustit se do úprav tak kultovního motocyklu, to už chce dost odvahy. Jako byste říkali: „Ne, pánové v Ducati, nedostali jste se na vrchol, jde to ještě lépe.“ A pokud si takovou drzost může někdo dovolit, je to právě NCR Factory. Úpravami motocyklů se zabývá už od roku 1967 a v týlu s sebou nese legendární jméno Poggipolini. Pokud vám to nic neříká, pak vězte, že jde o špičku ve výrobě a zpracování lehkých materiálů jako titan, magnesium a hliník. Poggipolini Group se může pochlubit dlouholetou spoluprací s leteckým průmyslem, MotoGP i formulí 1. A to už je hodně slušný základ pro sestrojení nejexkluzivnějšího sportovního motocyklu světa.


MH na akci

Masové srazy milovníků jedné značky pořádané přímo továrnou jsou vždycky zajímavá záležitost. O BMW srazu v Garmish-Partenkirchenu můžu směle prohlásit: „Kdo neviděl, nepochopí, kdo viděl, taky ne…“
Sedím v obrovském párty stanu pro zhruba tři tisíce lidí a přemýšlím nad tím, jak vám tuhle akci vůbec podat. Kolem mě tancují na stolech a lavicích neuvěřitelné davy lidí, na pódiu exhibuje cosi jako náš Sámer Issa, všude teče pivo po hektolitrech, ale já pořád nemám pocit, že bych to těm lidem věřil. Přijde mi to, jako by všichni dostali ráno mailem instrukce, že se večer budou dobře bavit. Je to celé takové škrobené, prostě... bavorské.

Rozhovor Chris Pfeiffer

Velmistr na vymýšlení šíleností - jeho bájný výstup na centrálu BMW v Mnichově zná asi každý. Chris Pfeiffer je už nyní vlastně legenda.
Po jednom z vystoupení v Ga-Pa se mi podařilo na chvilku odchytnout ještě zpoceného Chrise Pfeiffera – byla to pro mě vážně hodně luxusní chvilka a byl jsem rád, že jsme se dohodli, že mu položím pár otázek. Pohodička. Žádná profesionální naškrobenost se nekonala, tohle je fakt sympatickej chlapík. Chce si vlastně pořád jenom hrát…

Flashback

České motorky, které tvořily historii
V minulém čísle jsme se za silničními závodními motocykly podívali do světa. Dnes vyrazíme do našich luhů a hájů. A věřte, je na co vzpomínat. Podíváme se na značky, které dokázaly promlouvat i do výsledků Velkých cen, vzpomeneme na práci velkých českých firem, ale i domácích kutilů. Ne ke všemu se nám ale podařilo sehnat obrazovou dokumentaci, a tak krásná tříválcová třipade Milana Stružky, padesátka Zupa, Hykati, Jakenta atd. zatím zůstanou přikryty závojem zapomenutí. Nic ovšem nestojí v cestě našemu dalšímu bádání a my na tomto tématu budeme bezesporu pracovat dál. Starý český motorky nám totiž nedají spát...

Přestavba Záplata – CB250RS

Na pořádnou stavbu jsou potřeba statisíce..
Při debatě o přestavbě NCR M16 z tohoto čísla mezi námi vznikla hádka, jestli se dá postavit krásná motorka za málo peněz. A jelikož jsem byl přesvědčen o své pravdě, vydal jsem se do Krakonošova pro jasný důkaz. Petr Zaplatílek alias Záplata se totiž na jaře pochlubil s dalším krásným kafíčkem – Hondou CB250RS z roku 1984. A hádejte za kolik peněz...
+ všechno ostatní, jak jste zvyklí: plakáty, aktuality, listárna, tlapy, GirlHouse a tentokrát dvě rady, jak lépe jezdit…
Motohouse (CZ i SK) 9/8 2010
v prodeji od pátku 6/8/2010
* cena 99 Kč (SK verze 3,80 €)
* roční předplatné 750 Kč, 880 Kč s katalogem (SK verze roční předplatné 29 €)
info předplatné: www.send.cz
info časopis: www.motohouse.cz
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (8x):



TOPlist