Motohouse 8-9/2013

Letní dvojčíslo je prošpikované testy těch nejzábavnějších motorek, zajímavými cestopisy a akcemi, které jistě stály za pozornost. Krátce před závodem MotoGP v Brně jistě nic nepokazíme ani krátkým informačním servisem k tomu závodu a jako bonus přijměte první díl velkého anglického srovnávacího testu silničních pneumatik.

Motohouse 8-9/2013
Srovnávací test: Ducati 1199 Panigale S vs. Kawasaki ZX-10R
Objektivně si nemyslím, že bych byl pravidelně před testem podělanej strachy, ale samotné vědomí, že italský ďábel dokáže s lehkostí motýlka vysmrknout na zadní kolo dvouválcových 195 koní a japonský zelený Goliáš se svým nadupaným řadovým čtyřhrnkem dokonce přes dvě stě šemíků, mi sebevědomí rozhodně nepovzbudilo. Přitom svou stavbou a velikostí obě bestie připomínají spíše šestikila z přelomu milénia než naprosto dospělé a především drsné litry.

TEST: Aprilia Dorsoduro 1200
Pokud byste to nevěděli, tak velké Dorsoduro má základ v menší sedmpade, která už nějakou dobu jezdí. Když přišla, všichni jsme si kolektivně stříknuli do gatí z toho, jak suprově vypadala. Ostré křivky doplňoval dvouválcový motor, trubkový rám, široká řídítka a dvojice výfukových koncovek šoupnutých pod sedák. A k tomu nóbl italské jméno s nemalou porcí tolik žádané exkluzivity. Na papíře to byla naprostá bomba.

Silniční pneumatiky roku 2013
Nejlepší sportovní gumy – první část, silnice
Úkol sportovní silniční pneumatiky je tvrdý oříšek. Musí zajistit takovou ovladatelnost, která udrží motorku ostrou a zároveň nesmí přijít o stabilitu, aby vám nefackovala řídítka pokaždé, když trefíte díru. Musí se rychle ohřívat a poskytnout dostatečnou přilnavost i při nízkých teplotách, když se jdete projet brzy ráno. A také se nesmí na trati přehřívat. Tady nejde o to, aby uměla dobře jenom jednu věc; musí toho umět hodně, zatímco se musí vyrovnat s velkými nároky moderních silničních motorek.

TEST: Yamaha XV1900A CFD
Ten moment, kdy se všechno zastaví. Myšlenky přestanou běhat zmateně sem a tam, dokonce všechny zmizí, nezůstane jediná. Tlukot srdce se zklidní, stejně jako dech. Ne, nemám na mysli smrt, takhle nějak vypadá klid. Absolutní klid. A ať si říká, kdo chce co chce, vědomě či podvědomě ho všichni hledáme. Všichni, jen někteří to před sebou lépe tají.

TEST: KTM Duke 390
Nebojte se, nebudeme do vás hustit žádný oplzlý vtípky, i když k týhle mašině by se docela hodily. Takže: „Nenechte se zmást velikostí.“ Nový Duke 390 je plnohodnotná motorka. Čekal jsem na něj se zatajeným dechem, protože jsem doufal, že přihodí do placu to, co menšímu dvoukilu chybělo. Duke 390 je antidepresivum, továrna na radost. Jestli od něj čekáte, že se bude chovat rozumně a poslušně sklopí hlavu pokaždý, když nebudete mít náladu na řádění, můžete se klidně otočit a jít pryč, tady jste špatně.

Osvojte si správný návyky
Pepa Sršeň v tomhle nezná míru, protože moc dobře ví, že jen neustálým opakováním lze dostat pod kůži všechny ty návyky. Vybrali jsme to nejopakovanější, co zaznělo a zaznívá v průběhu všech letošních motoškol AMD.

První jízda: Kawasaki Z800
Když jsem přebíral tuhle zelenou princeznu v Hradci Králové v místní pobočce Kawasaki, prohodili jsme na prodejně pár vět. Robert Havrda, syn jednoho z nejslavnějších závodníků naší historie, byl očividně plný nadšení a řek mi jasně: „Víš co, mně už je taky nějakej ten pátek. Mám doma dokonce W800 a zvykl jsem si na silnicích jezdit spíš na pohodu. Ale tohle je neuvěřitelný lákadlo, na tom prostě nejde jezdit jinak než rychle.“

Power sex: BMW S 1000 RR vs. BMW M6 Cabrio
Tenhle srovnávák nebude o surových číslech. Budou nás zajímat pocity, emoce a zážitky, který tyhle stroje nabízí. Motorka proti autu – to je věčnej souboj všech internetových bojovníků a hospodských debat. Co je lepší? Nadupanej placatej sporťák, nebo čistokrevnej superbike, kterej nějakým nedopatřením dostal značky a může legálně na silnici…

TEST: Harley-Davidson Softail Breakout
Ví to každý sám ze své zkušenosti. Při řízení motorky musíš cítit něco víc, musíš mezi zuby drtit vjem, emoci. Na Breakoutu cítíš SÍLU. Ne tu zběsilou, až sebevražednou, ale hutnou, plnotučnou, dunící – máš na patře chuť poctivýho železa, je to jako mlácení do kovadliny, tupé roztloukání ořechů nechráněnou pěstí, jedeš a cítíš fascinaci z toho nejelementárnějšího, z podstaty...

TEST: Suzuki 250 Inazuma
Dvěstěpadesátková novinka od Suzuki je napěchovaná rozumem a praktičností. Bude to ale stačit na to, aby nám dokázala zapálit kalhoty? A co se stane, když na ni usedne úplný nováček? Inazuma? Vážně? Tohle jméno dřív přece patřilo těm nejsilnějším naháčům od Suzuki a oni ho teď nalepili na levnou dvěpade, která nemá trhat dlažební kostky v bílém kouři ze spálené gumy. Tady je asi něco špatně, můžete si pomyslet. Odsoudit tuhle malou Sůzu by ale nebylo úplně férový.

Skútr: Yamaha X-MAX 400
Stojící kolona automobilů v centru velkého města? Tlačící čas? Nic takového neexistuje! Tedy alespoň pokud sedláte novinku Yamahy, skútr X-MAX 400. Na první pohled se může zdát čtyřstovka trochu nesmyslná. Nebude konkurovat pětistovce T-MAX? Jenže na tenhle kousek se musíte podívat z druhé strany. To není maxiskútr se sníženým objemem, to je naopak mrštná městská štika s tím zvýšeným. Yamaha ho sama označuje jako mid-class.

SPORT – MotoGP. Okamžik roku
»Místo: Corkscrew, okruh Laguna Seca
»Aktéři: Valentino Rossi a Marc Márquez
»Děj: Nováček královské třídy Marc předvedl starému lišákovi Valemu, jak se bude jezdit MotoGP v následující dějinné etapě – nekompromisně a zcela mimo logiku. Předjížděcí manévr se odehrál v nejnáročnějším bodě trati a hned od prvopočátku muselo být oběma aktérům jasné, že skončí problémem, mimo vytyčenou trať. Márquezovi byla po závodě vytýkána nejen přehnaná tvrdost, ale i zkrácení si trati v dolní pasáži Corkscrew…

Sport osobnost: FAUSTO GRESINI
Již více než tři dekády je jméno Fausta Gresiniho skloňováno ve světě Grand Prix ve všech možných pádech, ať už to bylo za jeho jezdecké kariéry, nebo později ve funkci týmového manažera. Z každého období má na svém kontě po dvou mistrovských titulech, ale vedle okamžiků slávy zakusil tento Ital rovněž odvrácenou stranu motocyklových závodů, když postupně přišli o život dva skvělí a opravdu nezapomenutelní jezdci jeho stáje – Daijiro Kato a Marco Simoncelli. Je to život plný motocyklových emocí

SPORT – Alpe Adria Most 2013
Proti všemu a proti všem… Prestižní Alpe Adria Championship má za sebou jedinou svou letošní českou zastávku. První červencový víkend naši borci v Mostě opět dokázali, že stále patří k těm nejlepším ve střední Evropě!

Hledání komfortu na cestách
Elektronika na cestách…Žijeme v době, kdy elektronika stále víc nabírá na významu v každodenním životě. Svůj prostor dostává také při cestování na motorce, a tak jsme se rozhodli poslední díl našeho cestovatelského průvodce věnovat právě jí, respektive některým možnostem, které nám přináší.

Hot Rod Dragstrip Contest vol. 3
Vezměte s námi do ruky stroj času, pootočte jeho ručičkou a pojďte si užívat holky s kytkama ve vlasech, napomádované frajery s rukama od oleje, vůni spáleného benzinu a motory, které zní úplně jinak než ty dnešní. Vítejte v Žihli. Vloni jsem měl to štěstí se podívat na akci Headbanging do německého Finsterwalde (reportáž v MH 11/2012).

Testujeme pneumatiky: Dunlop D212 GP PRO
Asi by teď stačilo napsat, že přesně na těchhle gumách zajel Michael Dunlop superstockový rekord letošního Manu s hodnotou 210 km/h. A pokud to nevíte, tak se bavíme o průměrné rychlosti na 60,7 km dlouhém přírodním okruhu! Tahle opravdu šílená hodnota jenom ukazuje na skutečnost, jak moc jsou dnešní technologie pneumatik daleko, a zdaleka to nejlepší je fakt, že si je můžete zcela legálně pořídit na svoji motorku.

MH Adventura: Around Africa
Je mi 45, jak dlouho ještě zdraví, rodina, finance a plno dalších okolností dovolí provozovat vášeň zvanou mototuristika? To je ve hvězdách. Přestože už postrádám nerozvážnost mládí, cítím se natolik vyzrálý, že už nebudu otálet a nabídku projet okolo celé Afriky, téhle nejobávanější destinace, přijmu, ať to stojí, co to stojí.

MH Přestavba: TMT Moto T5
Všechno souvisí se vším. A platí to rozhodně i u motorek, u customů dvounásobně. Zdaleka nejde jen o nápad, ale také o stavitelovu osobnost, energii místa vzniku a hromadu dalších parametrů. Tato motorka je toho pro mě nejlepším příkladem. Tomáše znám řadu let, ale nikdy to nebylo nic blízkého, vždy jen pozdrav, maximálně nějaké to: „Jak se máš?“ Vloni se to ale shodou náhod změnilo a já měl příležitost nakouknout do jeho života a momentálně ho považuji za svého přítele. A přišlo to zrovna v době, kdy začala T5 vznikat.

Dirt Girls Camp: Maroko 2013
Motocestování po světě je moje velké přání, které si nyní bohužel nemůžu kvůli své malé dcerce dovolit. Hledala jsem, jak se dostat na dovolenou na krátkou dobu a na motorce. Jednoho dne se mi na netu otevřelo okno Tiny Meier. Její Dirt Girls Camp byl přesně to, co jsem potřebovala. Doba od rozhodnutí do samotné cesty utekla jako voda, a tak v polovině května odlítám z Frankfurtu do města Casablanca a dále do Ouarzazate, vstříc novému dobrodružství.

Motohouse (CZ i SK) 8-9/2013 v prodeji od pondělí 29. července 2013
• cena 99 Kč (SK verze 3,80 €)
• roční předplatné 750 Kč, 880 Kč s katalogem (SK roční předplatné 29 €)
• info předplatné: www.send.cz
• info časopis: www.motohouse.cz
• digitální podoba časopisu již teď na www.floowie.com

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 4x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist