Motohouse 7/2014

Léto je v plném proudu, a tak jsme pro toto číslo vybrali do testů motorky, o kterých se vám bude v horkých dnech určitě dobře číst. Jednoznačným tahákem by měl být rozsáhlý materiál o Carlu Fogartym a jeho legendární Ducati 916, srdce klasikovo jistě potěší srovnávací test Triumphu Thruxton s Royal Enfield Continental 500GT a test geniálního BMW HP4, ten bude onou pomyslnou třešničkou. Užijte si to s námi…

Motohouse 7/2014
BMW HP4: Král superbiků
Mít na týden klíče od BMW HP4 je mimořádný zážitek, ať už jste zvyklí na cokoliv. Je to motorka, která na sebe před rokem a něco strhla veškerou pozornost sportovně naladěných bikerů. Není se čemu divit – stačí se podívat na technickou specifikaci. Pokud se vám po prolistování firemního prospektu nezapálí kalhoty, pravděpodobně čtete náš časopis nějakým omylem.

Na projížďce s Foggym
„Nemůžu uvěřit, že je dvacet let stará. Vypadá jako nová! Ducati s ní mohla přijít příští týden a stejně by se prodávala. Kéž bych taky takhle stárnul.“ Od doby, co jsem svou Ducati 916 vytlačil z dodávky, uplynula pouhá minuta. A teď na ní sedí Carl Fogarty. Na motorce, která spolu s ním vytvořila tvář britské motocyklové scény devadesátých let. „Dvacet let, to už jsem pěkně starej.“ Foggy je v dobré náladě.

Srovnávací test – Aprilia SR MAX 300 vs Kawasaki J300
Možná se to nezdá, ale skútry jsou velká věda. V dnešní uspěchané době rozhodně. Tenhle materiál jsme původně vůbec neplánovali, ale skútr s označením J300 je pro zavedenou značku, jako je Kawasaki, tak stěžejní záležitost, že ho prostě nemůžeme představit samostatně. Třístovková třída je napěchovaná zavedenými hráči – stačí se podívat na nabídku ostatních výrobců a je jasné, že tady nebude stačit jenom hezký obleček. Takže to pojďme vzít pěkně postupně.

MH Test: Honda Crosstourer DCT Full Travel Pack
Chystáte se cestovat po dálnicích i zapadlých uličkách? Sami, ve dvou, s bagáží nebo jen s kreditkou? Tohle všechno zvládne Honda Crosstourer naprosto bez problémů. Řekněme si to na rovinu. Budeme-li v dnešní době mluvit o velkém cestovním enduru v pravém slova smyslu, pak se opravdu bavíme pouze o BMW R 1200 GS Adventure a KTM 1190 Adventure R. Dobře, pokud přimhouříme obě oči, ještě tak možná o Yamaze Super Ténéré Worldcrosser. S žádnou jinou motorkou se ale na dlouhé cesty a zároveň také do terénu prostě vydat nechcete.

MH Exclusive
Royal Enfield Continental 500GT vs. Triumph Thruxton
Každá z těchto motorek působí sama o sobě jako zjevení z minulosti, ale když se nám tady sešly obě a stojí vedle sebe, mám pocit, že zafungoval nějaký časoposunovač. Můžete vedle sebe postavit Panigale a Super Duka a určitě na nich spočinete očima na pěkně dlouhou chvíli. Ale bude to jiné, moderní motorku si budete prohlížet s očekáváním nadcházející vyjížďky nebo se vzpomínkou na tu už proběhnutou. Tady máte oči a mozek natolik zaměstnané, že zůstáváte v přítomném čase a vychutnáváte každou křivku. Je to ta klasická řemeslná krása.

TÉMA: Proč se udržet v kondici
Dobrá fyzička vám při jízdě pomůže hned v několika oblastech. Na trati větší výdrž přispěje k vyšší konzistenci času na kolo v průběhu celého závodu (u endurance to platí dvojnásob). To znamená, že budete stejně rychlí jak na začátku závodu, tak i na jeho konci, a to může být rozhodující faktor ve váš prospěch. Při tréninku na okruhových dnech se zase na konci dne tolik neunavíte. To vám umožní neustále pracovat na svém zlepšení i v posledních jízdách, únava vás nebude omezovat.

Jak 916 změnila můj život
Tak to by vážně stačilo. Po 160 kilometrech šílený jízdy to balíme, než se nejslavnější anglický závodník dostane za mříže. Nebo v horším případě pod nějaký autobus na mojí nádherné 916. Zastavuje v hospodě Millstone, blízko Blackburnu. Carl nemůže přestat povídat o motorce. Takže prostě zapnu diktafon a usadím se do křesla. Tohle je opravdový příběh Carla Fogartyho a Ducati 916, ze kterých se stali silní partneři.

TEST: Yamaha XVS1300 Custom
Stane se nám to tak maximálně jednou nebo dvakrát za sezonu a možná i o to je ten zážitek pak vzácnější. Motorka, na kterou se zas tak moc netěšíme, a ona nás pak rozcupuje svou dovedností, schopnostmi a šarmem. No a XVS1300 Custom byla přesně taková. Nějak zvlášť se nikomu z nás nelíbila, a když došlo na odjezd k testování, přehazovali jsme si její klíčky jak odjištěnej granát. Jenže… Jak už to tak bývá, projeli jsme se všichni a do jednoho jsme se shodli, že je to motorka zkrátka naprosto skvěle ovladatelná, pohodlná a svěže poddajná. Tedy, že stojí za to ji maličko víc prozkoumat…

III. díl ENDURO ŠKOLA aneb první skutečné krůčky
I když v terénu podnikáte teprve první krůčky, dříve nebo později narazíte na překážku v cestě, která vypadá nesjízdně. Dnes se podíváme na zoubek dírám i příkopům, které se přes mnohokrát ošklivě vypadající hloubku překonávají velice snadno.
Ono totiž ani tak nezáleží na tom, jak je daný příkop nebo díra hluboká, jako spíše na tom, jak je široká a zda před ní například leží nějaký „hrbík“. Díky setrvačnosti ve spojení s odpružením biku totiž mnohokrát postačí pouze prachobyčejně jet, eventuálně vrknout plynem na hraně příkopu a mašina překážku překoná vlastně úplně sama.

SPORT - MotoGP
MotoGP ve své čtyřtaktní podobě vzniklo v roce 2002, ale ještě nikdy se nestalo, že by nějaký jezdec po prvních sedmi závodech měl na svém kontě sedm vítězství. Na mladého Španěla obhajujícího světovou korunu to vcelku tvrdě zkouší jeho týmový kolega od Hondy Dani Pedrosa... bezúspěšně. Poslední jezdec, který dokázal před Márquezem vyhrát, Jorge Lorenzo... bezúspěšně. Ale i doslova z popela povstanuvší Valentino Rossi... bezúspěšně. Otázka kdy a kdo je tak každým druhým týdnem posunuta dále a fanoušci z celého světa se ptají: Dokáže Márquez nemožné a vyhraje všechny letošní závody?

Motohouse Rozhovor: Víťa Bican
Letošní závody v Hořicích byly zase v režii počasí, v sobotu v prvním tréninku začalo pršet, takže jsme stihli asi 7 kol, a to je na trénink na takovou těžkou trať, jako jsou Hořice, opravdu málo a odpolední měřené tréninky byly úplně zrušeny pro vytrvalý a silný déšť. Druhý měřený trénink byl až v neděli místo warm-upu a byl zkrácen z 30 na 20 min, takže taky asi 8 kol. Závod byl odstartován na mokrých gumách, protože to bylo po dešti ještě mokrý…

Mistrovství ČR MX
Mistrovství ČR v motokrosu má za sebou první tři podniky letošní sezony. O body do nejvyššího motokrosového mistrovství naší země se bojovalo v Kaplici, Pacově a naposledy v Dlouhé Loučce. Všechny závody nabídly dramatické okamžiky, velké souboje a solidní diváckou návštěvnost, která jen potvrdila, jak je tento sport u nás populární.

MH na akci: Touratech Travel Event Czech 2014
Pokud hledáte největší koncentraci zabahněných týpků v cestovatelských mundůrech, pak ji najdete právě na TT Eventu. Letošní ročník přivítal Junior Camp v Nové Živohošti na břehu slapské přehrady a hned na začátek nutno vystřihnout pořadatelům pochvalu za výběr téhle lokality. Ubytování už jsem sice zažil v životě lepší, ale na to s..e pes, prostředí kempu to bohatě vynahradilo. A hlavně ty panorámata.

Technotest: Pohled do bubliny
Nebojte, nebudeme testovat bublifuky ani tahat zorbing za motorkou, i když šílení jsme na to asi dost. Největší prodejce motopříslušenství u nás, společnost Bikers Crown, spustila na svém e-shopu novou službu, které familiérně přezdívají Bublina. Zajeli jsme se podívat, jak funguje.

AFRIKA 2/2
AROUND AFRICA – STAGE TWO

Parta bláznů, stařičké Hondy XL 600 a dlouhá cesta přes celou Afriku rozdělená do několika etap. V zatím posledním díle se s pěticí cestovatelů vydáme na cestu z Konga do JAR. Teprve za tmy se nám daří opustit kolébku viru HIV, Kinshasu. Samotné město je třetím největším v celé Africe. Davy lidí, stres, strach i divoké projevy radosti, tak lze charakterizovat hlavní město Demokratické republiky Kongo. Zhruba 20 kilometrů za městem stavíme u pumpy…

Jak na to: Křivé kotouče
Tenhle častý nešvar nemusí být jen výsledkem nějaké nehody nebo jiné drastické situace, kotouče se vám mohou zkroutit na motorce i daleko prozaičtějším způsobem: stačí například přílišné náhlé zchlazení při dešti na cestě, svou roli může hrát i přetížení motorky, nevyvážené přední kolo nebo nadměrné vibrace z motorky (nejlépe více těchto faktorů společně). Vibrace v kotoučích začínají nenápadně a drobně, ale jak se ten proces jednou rozeběhne, tak už ho s největší pravděpodobností nezastavíte…

MH EXCLUSIVE – BMW C Evolution
Teoreticky ujede 100 kilometrů, za tři a půl hodiny se úplně nabije, má velmi slušný výkon 35 kW a zvládne elektronicky omezenou maximálku s hodnotou 120 km/h. Teď si asi říkáte, v čem je teda problém. Je tohle první elektrická „motorka“, která doopravdy funguje a dá se s ní žít v reálném světě? Pojďme to vzít pěkně postupně.

Motohouse (CZ i SK) 7/2014 v prodeji od úterý 24. května 2014
• cena 99 Kč (SK verze 3,80 €)
• roční předplatné 750 Kč, 880 Kč s katalogem (SK roční předplatné 29 €)
• info předplatné: www.send.cz
• info časopis: www.motohouse.cz
• digitální podoba časopisu již teď na:
Floowie: http://www.floowie.com/cs/zobrazeni/mh-7-2014
Publero: https://cs.publero.com/title/motohouse/7-2014

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 2.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist