Motohouse 12/2014

Letos si motocyklový svět počkal. Většina světových výrobců si nechala představení novinek až na Milán a nad italskou průmyslovou metropolí nakonec skutečně zahřmělo! Byli jsme tam a přinášíme první reportáž. Nepřehlédněte ani skvělé ohlédnutí do zákulisí a minulosti Grand Prix na území bývalého Československa či vůbec první test zbrusu nového BMW S 1000 RR. Za pár dní bude mít premiéru film Burácení – dali jsme slovo oběma hlavním protagonistům.

Motohouse 12/2014
MH Rozhovor: Chlapec a dívka z nového motorkářského filmu Burácení
Když vstoupí do místnosti Vica, přijde něžnost, hravost a trochu zdravé zlobivosti. Když vstoupí Tomáš, je přítomna klidná síla. Je to chlap, kterýho chcete mít za sebou, ale rozhodně ne proti sobě. Být s oběma pohromadě znamená hodně smíchu a přirozené pohody, a v tomto duchu probíhal rozhovor o Burácení.

MH Exclusive – 2015 BMW S 1000 RR
Ručička otáčkoměru právě přetnula číslovku 14 000. I když se ze všech sil snažím, z koutků očí se samovolně vyplavují jemné slzičky nadšení. Nové S 1000 RR mi právě ukázalo svět, o kterém jsem si až doteď myslel, že neexistuje.

VELETRH EICMA – NOVINKY 2015
Milánský veletrh EICMA je za námi a rozhodně toho nepřinesl málo. Před měsícem v Kolíně výrobci odkryli karty, ale tohle už byl ostrej mač. A nejlíp z toho vyjdeme my, ti, co milujou motorky. Žádný z výrobců nezůstal stranou a tady máte všechny novinky 2015 pěkně pohromadě a s obrázky.

VELETRH EICMA - Zajímavosti
O tom, že naše redakce má nového člena jsme už informovali. Petr přišel z jednoho úspěšného pánského časopisu a my toho v Miláně využili. Dali jsme mu do ruky foťák a řekli: „Foť si, co ti přijde zajímavý…“ Tady je výsledek jeho snažení.

MH Exclusive: Horex VR6 Roadster
Když jsem se s ním setkal dřív, motali se kolem něj spíš němečtí manažeři v oblecích, co mají na desetinu milimetru přesně zastřižené i nehty na nohách. Člověk z toho stroje cítil pověstnou německou přesnost, ale trochu mu chyběla duše (nebo koule, chcete-li). Jenže tady, na srazu kafáčů v Glemsecku (reportáž v minulém čísle MH), působí úplně jinak. Výsostný znak značky Horex, královská koruna, láká už z dálky, stejně jako čtveřice zaparkovaných motorek.

Distinguished gentleman’s ride
Nebývale slunné odpoledne koncem září zažila Praha a motorkáři, kteří dorazili z různých koutů republiky. Všichni se báječně bavili. Vždyť projet pražské křižovatky na červenou a opřít si motorku o Husův pomník na Staroměstském náměstí se nepodaří každý den.

Harley-Davidson Street 750
Pro Harley je to první úplně nová platforma od roku 2001, tedy od představení vodou chlazeného VRSC, a je jasné, kam s ní H-D míří. Už nechce být výrobcem pouze pro movité. Proč ten posun? Mít fanouškovskou základnu, která si kromě motorek koupí všechno, na čem najde to „svoje“ logo, je opravdové požehnání. Bundy, propisky, klíčenky, suvenýry nebo otvíráky flašek – tohle všechno hárlejáci milují. Fabrika si je ale moc dobře vědoma, že těchto zákazníků bude ubývat. A proto je čas podívat se i někam jinam...

JAK JEZDIT: Jak to dělat ve městě
Tématem tohoto vydání Motohouse je „motorka ve městě“. Zde je pokladnice našich postřehů o jízdě ve městě. Postupně jsme je nashromáždili od okamžiku, kdy jsme coby balíci z Liberce, Poděbrad, Mladé Boleslavi, Mladé Vožice poprvé přijeli na motorce do metropole.

Kawasaki Ninja 300 Cup
Nejsme ve Španělsku ani v Itálii. Čistě silničních závodnických příležitostí k výchově dětí je u nás málo. Standardní je začít na minibiku, potom přejít na Mini GP a najednou je klukovi dvanáct. Ale posadit takový dítě na šestistovku je blbost. Budete řešit otázku, co dál. My pro vás máme dobrej tip.

MH Test: Moto Guzzi California 1400 Custom
Je geniální, je svá a ze zástupu černo-chromových cruiserů nejen designem vybočuje dost výrazně. Novinka loňské sezony je sice Italka, ale přišla ze zámoří. Moto Guzzi se totiž rozhodla výrazně zvýšit odbyt ve Spojených státech a tento model k tomu měla značce pomoct. A jakoby náhodou se zrovna otevíralo nové a prudce moderní designové studio Piaggio Group (kam Guzzi patří) v kalifornské Pasadeně, a do něj nasadili legendu mezi designéry mistr Miguel Galluzzi.

Čtenářský test: KTM RC8
Přirovnávat motorku k ženě je nesmysl. U motorek se vám líbí jedna tak moc, až nabudete dojmu, že ji milujete a chcete jen ji a žádnou jinou. U žen, jak víme, to bývá úplně jinak. Každý kluk od motorek zná okamžik, kdy se odněkud objevila „ta pravá“. Letmo jste ji zahlédli, jak se mihla kolem, a najednou bylo všechno úplně jinak. V hlavě vám to šrotuje a není okamžiku, kdy byste na ni nemysleli. Zamilovali jste se a není cesty zpět.

Enduro-škola, tentokrát s obličejem ke slunci
Už jste si asi zvykli nacházet na tomto místě tipy, jak posouvat své jízdní enduro dovednosti dál, přičemž jak na konci každého dílu zmiňujeme, bez pravidelného tréninku to vlastně vůbec nejde.Jenže právě během zkoušení zmíněných fint se jistě někdy setkáváte s tím, že některá věc nevyjde hned napoprvé, takže sem tam nad člověkem jednoduše vyhraje fyzika a následně nekompromisní gravitace.

Ladičky ve vzduchu
K pocitu štěstí a vnitřní pohody stačí každému něco jiného. Mně s Gasem k tomu na sklonku letošní sezony stačilo si skvěle zajezdit na nových motokrosech v rámci prezentace Yamahy. YZ 125 pro některé výrobce mrtvý projekt, pro Yamahu přežívající model? Možná. Každopádně pro mě nejlepší svezení z celého dne. Pod ruce mi přišla až v jeho druhé polovině. Za sebou jsem měl už všechny ostatní dvou- i čtyřtaktní modely, a možná proto jsem už nic neočekával.

Mlčení motorkářů
Když se mluví o individuální dopravě ve městě, tak nejhlasitěji řvou cyklofašisti, kterým nasraně a pohrdavě odpovídají zarytí autaři. Přitom ve větších kopcovatých městech je motorové jednostopé vozidlo pro osobní dopravu naprosto ideální. Proč se už konečně neozveme?!


SPORT – Finále MotoGP
Mladý pán se baví. Marc Márquez (21 let) obhájil – a má tedy na svém kontě celkem čtyři mistrovské tituly! Rossimu je 35 a má titulů devět. Tohle začínají být velezajímavé počty…

Grand Prix za železnou oponou: Brno 1/2 část
Projdeme se dobou, kdy motocyklová GP byla něčím úplně jiným než teď. Při surfování archivem fotek automotodromu vás přepadne úcta a obdiv – k těm lidem i k tomu, co dokázali… Závody mistrovství světa silničních motocyklů se od roku 1949 konaly v mnoha zemích a s výjimkou Antarktidy zavítal tento závodní kolotoč na všechny kontinenty. Svět se však nedělí jen takto čistě geograficky…

Svět customů: Yamaha Yard Built
Yamaha je dalším velkým výrobcem, který se zostra pustil na customovou scénu. Po zajímavém projektu Hypermodified, kde si to mezi sebou rozdali pánové Sands, Walz a Lazareth, se pustila do rozsáhlejší akce Yard Built. V ní různé dílny upravují Yamahy a následně na základě každé přestavby připraví také kit dílů, který si můžete koupit a upravit si pomocí nich svoji motorku. Největší show se zatím odehrává kolem dvou modelů, které si o přestavbu vyloženě říkají – XJR 1300 a SR400.

Rozhovor – kaskadér Martin Krátký
Martin Krátký je takový týpek. Když ho poprvé potkáte, asi byste o něm neřekli, že je to náš nejúspěšnější stuntrider. Zajímalo nás, jak se má, a tak jsme za ním zajeli na jeho domovský letiště v Tchořovicích, kde trénuje.

TV Italian trip MV AGUSTA
Zajímá vás, jak probíhá natáčení reportáží do Autosalonu na Primě? U jedné takové jsme byli a na vlastní pot okusili, že svět pohyblivých obrázků není vůbec žádná sranda. Úkol byl jasný – vyrazit do italského města Varese, půjčit si tam několik fajnových motorek od MV Agusty a dát jim na místních silnicích pořádně do těla. A během toho samozřejmě natočit reportáž pro Primu a udělat i hezký obrázky pro náš časák.

PŘESTAVBA
V prosinci bude mít premiéru nový český film Burácení. Hlavní roli si v něm kromě Tomáše Hajíčka (viz rozhovor na straně 46) zahrála taky motorka. A ne jen tak ledajaká! Zlaťák, jak filmový tým kolem Adolfa Ziky tenhle stroj pojmenoval, je hardcore chopper, který jako by přiletěl ze šedesátých let. Zadní kolo pěkně natvrdo, springerová vidle, sedačka z plechu, vejfuky, co dělaj pořádnej kravál, a obří dvouválcové véčko, americká klasika. Člověk rád zavzpomíná na staré časy.

Motohouse (CZ i SK) 12/2014 v prodeji od středy 19. listopadu 2014
• cena 99 Kč (SK verze 3,80 €)
• roční předplatné 750 Kč, 880 Kč s katalogem (SK roční předplatné 29 €)
• info předplatné: www.send.cz
• info časopis: www.motohouse.cz

• digitální podoba časopisu již teď na:
FLOOWIE: http://www.floowie.com/cs/zobrazeni/mh-12-2014
PUBLERO: https://cs.publero.com/title/motohouse/12-2014

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist