Motohouse 12/2013

Ještě než kvůli Vánocům na čas zapomenete, že existuje svět motorek, pojďme si na stránkách Motohousu zrekapitulovat uplynulou sezonu a podívat se, na co se můžeme těšit v té příští. Sepsali jsme to, co nás v pomalu končícím roce nejvíc bavilo, máme pro vás hned dvě úplné novinky, a to rovnou v testu, a výčet toho, co jsme viděli na letošní výstavě v Miláně. A že toho nebylo málo. Ve sportovní části magazínu najdete shrnutí ukončených mistrovství MotoGP a WSBK i změny, které se chystají na sozónu 2014. Na své si při čtení přijdou i milovníci motocyklových rarit – článek o domácím FGR Midalu, retro test Yamahy GTS1000 nebo reportáž ze sídla italských mistrů Deux Ex Machina.

Motohouse 12/2013
MH EXCLUSIVE: 2014 Ducati 899 Panigale
Malá Panigale nemá za úkol řešit problémy s osobní dopravou ani nechce poukázat na hrozící energetickou krizi. Nemá jiný smysl než potěšit svého pilota. A to se jí sakra daří. Hlavně jí prosím neříkejte baby Panigale, protože takovou nálepku si fakt nezaslouží.

MH EXCLUSIVE: 2014 KTM 1290 SUPER DUKE R
Nový Super Duke R je zábavná a ryze pocitová záležitost. Měli bychom KTM poděkovat, že něco takhle šíleného mohlo vůbec vzniknout. Tahle motorka totiž zadupe do země všechno, co jste dosud znali nebo k čemu se modlili. Důrazně vás žádáme, abyste se na něm projeli, a až přestanete ječet nadšením, šli si ho koupit.

Záplava novinek z Milána
Právě jsme se vrátili z Milána a vezeme vám batoh plný nových motorek. Většina výrobců se už probrala z letargie „je krize, šetříme na vývoji“ a pustila se do toho pěkně zhurta, ať už úpravou stávajících modelů, nebo úplnými novinkami. Vyberete si tu svou?

ANGLIE
Na neomezených silnicích ostrova Man jsme dali do těla třem motorkám, které mají ovládání z říše snů – Triumph 675R, Ducati 848 EVO Corse a MV Agusta F3 800. Ta malá MV Agusta je živá, až oči přecházejí. Vrčí, fňuká, a když stoupá tvrdě přes šťavnaté střední pásmo až k červenému poli na 13 500 otáčkách, tak sebou nádherně vrtí. Umí sdružit setrvačnost s naléhavostí, a to ji odděluje od zbytku všech ostatních ve střední váze. MV F3 800 je rychlá. Sakra rychlá.

Motohouse porovnání na okruhu
Mám rád praskání rozehřátého motoru, který se snaží oddechnout si po tvrdé práci. Je to důkaz toho, že jste se při jízdě neflákali. Pokud chceme, aby si naše dnešní hračky pořádně odfrknuly, budeme čekat dlouho. Máme totiž za sebou jeden z nejzábavnějších dnů letošní sezony. Jen si to zkuste představit – nasraně vypadající motard od KTM právě rozpéká v ohřívácích závodní slicky, zatímco na první pohled zcela normální modrý hatchback jako by sem ani nepatřil. A přesto jsme je postavili proti sobě...

ROZHOVOR FGR: Luboš Felgr
Motocykl FGR Midalu má již přes dva roky od svého představení veřejnosti. Věděli jsme, že je to poměrně brzy, protože finální vývoj ještě nebyl u konce, ale museli jsme splnit dotační podmínky. V současné době zakončujeme druhý rok testování. V zimě budeme opět dva motory trápit na brzdě a na jaře chceme ještě nějakých těch tisíc najet. Sice převážně ladíme pouze detaily, ale právě ty nám zabírají nejvíce času.

FASCINACE: Yamaha VMAX
Motorky ztrácejí v posledních letech osobitost. Což ovšem neberte jako konstatování nějakého katastrofického stavu, ale spíš jako pojmenování jednoho ze symptomů doby. Výrobci se zaměřili na efektivitu a tabulková čísla (zákazník to údajně vyžaduje) a čím dál víc zapomínají na to, že by se při konstrukci těch báječných jednostopých strojků mělo také trochu myslet srdcem, že by měla vítězit především originalita a charisma.

TEST: KTM Freeride 250R
Nezřídka jsem od takových lidí slýchal, že s tak malým výkonem se mašina nemá šanci kamkoliv vyšplhat či offroadově přesunout z místa A do místa B, natož aby se ještě jednalo o nějaký jízdní požitek. Jenže Freeride zvedl hozenou rukavici a těmto pošklebáčkům vypálil rybník díky své hbitosti, nezáludnému projevu motoru, nízké pohotovostní hmotnosti, ale i příjemně nízkému sedlu, ze kterého došlápne valná většina lidské populace.

TEST: Suzuki Intruder C1500BT
Asi si nebudeme nic nalhávat. Tahle motorka má zcela jasně definovaného zákazníka. Poklidný starší pán (nebo pár), který si chce dopřát pokojné cestování a pohodlí ničím nerušeného vyprdlávání pro krácení si volných chvil. Už když točím první kilometry za velkými černými řídítky, dochází mi (téměř až bytostně), že na klidnější motorce jsem snad nikdy ještě nejezdil.

Italian Trip 3/3
Deus Ex Machina + Moto Corse
Tak jako antické divadlo ovlivnil princip náhlého a nečekaného vyřešení situace pomocí boha spuštěného na jeviště, měla na svět customů posledních let vliv značka Deus Ex Machina. Na naší cestě Itálií jsme se zajeli podívat do milánské pobočky.

TEST: Kawasaki Ninja 300
Třístovková Ninja ukazuje, že i s řidičákem typu A2 můžete mít motorku, se kterou bude opravdová zábava. A se kterou se rozhodně neztratíte…Smiřte se s tím, že tahle malá Ninja potřebuje trochu přišlápnout pod krkem a občas maličko dloubnout pod žebry. Když jí to dáte, poletí jako splašená. Pokud byste se totiž chtěli za řídítky flákat, měli byste se podívat po docela jiným stroji.

SPORT: MOTOGP
Skončila jedna z nejzajímavějších sezon MotoGP posledních let, rozhodovalo se neskutečně až v posledním závodě a mistrem světa se stal nováček v královské třídě – Marc Márquez! Máme za sebou skutečné „Grand Finale“, které mohou motorkám ostatní motoristické sporty jen tiše závidět. O titulu MotoGP ročníku 2013 se rozhodovalo v posledním závodě sezony, a to přímo na trati, mezi dvěma nejrychlejšími piloty posledních měsíců a takřka za ideálních podmínek. Nebylo tedy potřeba přemýšlet o gumách, o počasí – šlo jenom o to, toho druhého předjet.

SPORT: WSBK v roce 2013 a 2014
Mistrovství světa Superbike zapsalo svůj poslední odstavec příběhu roku 2013 a my se trochu zamysleme nad tím, jaká to byla sezona a co nás čeká v té další. Kvízová otázka úvodem – co mají společné roky 1993 a 2013? Co mají společné Scott Russell a Tom Sykes? Odpověď velmi jednoduchá: oba zařídili pro továrnu Kawasaki titul mistra světa ve třídě Superbike.

Manx TT 2013: pohledem diváka
Máte doopravdy rádi motorky a baví vás být mezi lidmi, kteří jim zaprodali duši? Vyražte na Manx GP, budete mezi svými. Zní to jako klišé, ale přijde mi, že to byl tak trochu osud a náhoda. Původně jsme totiž plánovali vyrazit na květnovou Tourist Trophy...

MH Adventura
Expedition Around Black Sea 1/2

Nemusí to být písek Afriky ani nepropustný prales či hory Jižní Ameriky, dobrodružství se dá zažít i na našem kontinentu. Třeba při cestě k Černému moři.Po několika letech strávených v kamionu jsem této práce zanechal a cestování na dvanácti kolech jsem vyměnil za cestování na dvou. Snad i ten job jsem dělal proto, že mě vždy bavilo poznávat vzdálená místa, a tak i po přesedlání na jiný stroj tomu nemohlo být jinak.

KLASIK TEST: Yamaha GTS1000
Jeden z nejzajímavějších kousků motocyklové historie. Netradiční motorka a nakonec i hodně netradiční zážitky. To si tak myslíte, že už znáte úplně všechny motorky, které měly v motocyklové historii nějaký význam, a najednou vám nějaký pán s ledovým klidem řekne, že jeho motorka nemá klasickou přední teleskopickou vidlici, je z roku 1993, má vstřikování, ABS, a co víc, není to Bimota. Tehdy mě polilo horko, na tváři se mi objevil překvapený výraz vycpaného pštrosa..

BESIP: NA MOTORCE V PRAXI
V minulém čísle jsme vás informovali o počátku naší spolupráce s BESIPem. A protože jsme chlapci „akce“ a měsíc se sešel s měsícem, první příručka, zveřejňující naše poznatky z každodenní motorkářské praxe, je už na světě. Přinášíme první ukázky z jednotlivých materiálů…

MH Real World
Deus Ex Machina – The Bully
Jako třetí pobočka pod značkou Deus Ex Machina byla otevřena ta v Los Angeles. Sídlí na Venice Beach, jednom z nejživějších center surfingu, bicyklů, barevných košil a motocyklové kultury na planetě Zemi. Z bývalého květinářství na rušné křižovatce jen pár set metrů od pláže dokázal Michael „Woolie“ Woolaway udělat místo, které si zaslouží nad vchodem nápis „In benzin veritas“ i svůj název The Emporium of Post Modern Activities (tržiště postmoderních aktivit).

Motohouse (CZ i SK) 12/2013 v prodeji od pondělí 18. listopadu 2013
• cena 99 Kč (SK verze 3,80 €)
• roční předplatné 750 Kč, 880 Kč s katalogem (SK roční předplatné 29 €)
• info předplatné: www.send.cz
• info časopis: www.motohouse.cz
• digitální podoba časopisu již teď na:
Floowie: http://www.floowie.com/cs/zobrazeni/motohouse-12-2013
Publero: https://cs.publero.com/title/motohouse/12-2013

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 4x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist