Motohouse 1-2/2010

Připravili jsme pro vás celkem napěchované číslo, které vám snad zpříjemní volné chvilky mezi svátky. A jako dobře vychovaní hoši vám přejeme všechno nejlepší do nadcházejícího roku 2010, hodně šťastně naježděných kilometrů, báječných akcí a dramatických závodů. Mějte se prostě hezky – a zachovejte nám přízeň. My se za to budeme snažit, aby se časák neustále zlepšoval a aby vás to s námi bavilo. All redakce Motohouse

Motohouse 1-2/2010
new 2010 Ducati Multistrada 1200 (S)
Evropě udávají směr evropské motorky! Alespoň na milánské EICMě to tak vypadalo. Japonskou čtyřku zcela zastínili kontinentální výrobci, jimž s přehledem kralovala italská Ducati, která vypustila na světlo boží novinku s tak extravagantním designem, že se rázem stala hvězdou milánské výstavy. Jinými slovy by se dalo říct, že nová Ducati Multistrada 1200 zachránila čest milánské výstavy, která byla silně poznamenána celosvětovou krizí. Dokonce vyhrála i cenu o nejlepší bajk …

Nejrychlejší motorky & ta nejšílenější silnice

..KAWASAKI ZZR1400
..SUZUKI GSX1300R HAYABUSA
..BMW K 1300 S




Suzuki Hayabusa, Kawasaki ZZR1400 a BMW K 1300 S mají společně 514 bhp, rychlosti přes 240 km/h dosáhnou za 15 vteřin a zadní pneumatiku zvládnou zlikvidovat za neskutečných 1500 kilometrů. Na normálních silnicích je rozhodně nezkrotíte, takže jsme se s nimi vydali na hrůzu nahánějící Schwarzwaldhochstrasse – silnici, vedle které vám i Nürburgring musí připadat pomalý.

A je skutečně tak odlišný a lepší než průměrná silniční pneumatika? Zjistíme...
Test: od staré opotřebované silniční pneumatiky po závodní slick
Abychom dostali skutečně věrohodné výsledky, začneme se silně opotřebovanými Dunlopy Qualifier II přes všezvládající Micheliny Pilot Road 2 až se dostaneme na skvělé Dunlopy NTEC Slick
Dunlopy Qualifier II, Michelin Pilot Road 2, Bridgestone BT-016, Dunlop D209 GP Racer, Dunlop KR106/108 NTEC Slick

Srovnávací test – Aprilia Dorsoduro vs. Yamaha XT660X
Stačí jenom pár kilometrů a pár pěkných zatáček s dobrých povrchem, abyste pochopili, že tohle jsou motorky, kterých by mělo po světě jezdit víc. Ta radost ze zatáčení, vzpínání se na zadní, vítězství na každým semaforu, smyky před kruháčema, kravinky a… a... a... no, radši už nebudu pokračovat. Ne, nejezdíme jako čuňata, to určitě ne (ani vás k tomu nenabádáme), ale bavíme se. A dnešní přednáška bude hlavně o tom, jak slízt z motorky a chechtat se od ucha k uchu . O tom, že vážný můžeme být až potom...

Test - Moto Guzzi V7 Cafe Classic
Novodobou reinkarnaci přelomové V7 představila Moto Guzzi v roce 2008. Vrátila se tak prakticky o 41 let nazpět, protože už první V7 vznikla v roce 1967. Motocykl, u něhož byl v této italské továrně poprvé použit vidlicový dvouválec uložený napodél, který se stal vlastně až do současnosti základním kamenem a poznávacím znamením všech motorek Moto Guzzi. Dříve se vyráběla v mnoha verzích jako například Sport, Ambassador nebo California. V loňském roce jsme měli ve srovnávacím testu verzi V7 Classic. K té se letos přidal model Café Classic, který se ještě více přibližuje starým závoďákům.

MH ALTERNATIVY
Celosvětové zásoby ropy nejsou věčné, a proto je za dveřmi doba, kdy se začne „tankovat“ u elektrické zásuvky. Motohouse tohle téma samozřejmě zajímá, a tak jsme se dnes rozhodli prozkoumat trh a zjistit, jaké jsou v současné době možnosti.
Počítat samozřejmě musíte s tím, že všechny technologie jsou zatím v plenkách a jejich vývoj si jednotlivé firmy nechají také náležitě zaplatit – ale vidina sta ujetých kilometrů na 1,5 litru benzinu u hybridních motorů, anebo stejná vzdálenost za 4hodinové nabití z 220V zásuvky s náklady 1 euro, to už zní poměrně zajímavě.

Test Husqvarna 2010
Husqvarna prodělala v posledních letech hodně změn. Úpadek péče o zákazníky byl následkem vedení této značky italskou Cagivou, která sama o sobě v tomto miléniu nezažívá zrovna nejlepší léta, natož aby se starala o rozkvět Husqvarny. Před dvěma lety se ovšem italského výrobce endur, krosek a motardů ujalo německé BMW a věci se začaly pomalu dávat do pohybu. Výsledky reorganizace managamentu a celé výroby už pociťují všichni zákazníci Husqvarny, a to nejen stávající, ale i ti noví potenciální. Pro ty všechny byl v České republice připraven historicky první Husqvarna Day.

TEST Honda SH150i
Honda SH150i má doporučenou cenu stanovenou na 86 900 korun. Někdo možná pokrčí obočím, že je to dost, ale my budeme oponovat. Nezapomínejte totiž, že tohle není žádný levný šunt či brak, ale opravdová HONDA – takže velice dobře a solidně postavená motorka. Taková, co vydrží všechno, nebudete muset ob týden zastavovat v servisu, a co víc... navzdory hodně sporné pověsti designérů téhle japonské značky je SH150i (respektive SH125i, kterou může řídit i majitelka řidičského oprávnění A1) i hodně povedená a líbivá

TEST Harley-Davidson XL 883N Iron
Jenomže doba se mění, a tak H-Déčko za 7940 € je tady. A my se pokusíme vysvětlit proč. Nebo spíš si povíme, jak se k němu postavit. Úplně na úvod si musíme přiznat fakt, že jízdně je XL 883N Iron naprostá katastrofa. Opravdu! Ne, nechci tady zbytečně kecat o tom, že jsme zhýčkaní z redakce z plyšových japonských velkosériovek a že nám pak kus tohohle opravdovýho železa nevoní – ale fakt je, že tohle je už moc.

Sport – Testy Moto2
Nová třída Moto2 je zatím kolotočem plným zmatků. Jednou ze současných „obětí“ je i náš Kája Abraham.
Začněme kausou Aprilia. To si užijeme těch zmatků hned pěkně od začátku... Jak jistě všichni víte, tahle italská fabrika se do Moto2 docela těšila – a i když to jejím fanouškům moc nevonělo (přece jen, makarónská motorka, ve které bude zazděný motor Honda.. brrrr)! Ale závodní tým Aprilia má svou stanovenou leasingovou politiku, a tak se do toho šlo. Vždyť je to vždycky a všude jenom o prachách, tak na co si budeme hrát.
SPORT – ROZHOVOR LUKÁŠ PEŠEK
S Lukášem Peškem jsme se sešli krátce po tiskovce, na které svým podpisem stvrdil své angažmá v týmu Matteoni Racing.
Lukáš působil spokojeně, vyrovnaně. Evidentně se mu splnil sen a nevypadl z kolotoče GP Mistrovství světa. Navíc se za něho opět postavila Česká pojišťovna, což je bezesporu silný partner. A tak mi to nedalo, a musel jsem si hned na začátku rozhovoru trochu rýpnout, abych mu tu vysmátost taky trochu „přisladil“...

Jihoamerické dobrodružství podruhé...
Podruhé v historii se nastěhuje nejobávanější závod této planety na jihoamerický kontinent, v Argentině a Chile se pojede další ročník Rally Dakar. Pojďme se podívat na několik věcí, které byste před startem této soutěže měli vědět.
Vítězem posledního ročníku Rally Dakar se stal španělský tovární jezdec Repsol KTM Teamu Marc Coma. Ten vyhrál úvodní etapu, po které se samozřejmě ujal i průběžného vedení v celkové klasifikaci, odkud již ani jednou v dalším průběhu závodu nebyl sesazen. Podruhé v kariéře se tak Coma radoval z celkového vítězství.

MH Exclusive – WSBK test
Jestli jste měli v ruce minulý číslo Motohouse, určitě vás praštil do oka náš exkluzivní testík motorky Bena Spiese. Původně jsme jeli do Portugalska jenom za touhle motorkou, ale díky našemu šikovnýmu kamarádovi Joskovi Kubíčkovi z týmu Intermoto Czech jsme mohli lehce přičuchnout i k dvěma dalším úžasným motorkám. Zážitek, o kterém vám prostě musím povídat.

SPORT: STARÝ ZÁVOD WELKOM 2004
Dějepis je nuda. Ale až si jednou budete chtít vybavit zážitky spojené s první dekádou letopočtu 2000, vybaví se vám následující tři čísla: 2002 – to byl rok, kdy se do královské třídy Grand Prix nastěhovaly čtyřtakty; 2004 – to je rok, kdy se nejlepší pilot planety Valentino Rossi zbláznil a odešel od favorizované Hondy k odepisované Yamaze; a konečně rok 2009, to se celý tenhle domeček (tedy sen o fantasticky nabušené třídě plné čtyřdobých superrychlých speciálů) zhroutil a místo pořádného závodění se začalo přemýšlet, jak vůbec dál.

SPORT: Macao 2009
Úzká silnice, po obou stranách lemovaná svodidly, vysoké domy, žádné únikové prostory, teda krom křižovatek. Na rozdíl od klasických přírodních okruhů tady je vše uprostřed města, bez jediného místa s volnou plochou třeba někde v polích. Tak to je, přátelé, dnes již legendárních 6120 metrů okruhu Guia v půlmilionovém městě Macao, bývalé portugalské kolonii, dnes zvláštní administrativní oblastí Číny s vlastní měnou, správou a největší hustotou populace (17 310 obyvatel na km2), ale i například s krásnou mezinárodní poznávací značkou PRC.

SPORT: Motokros 2009
Elitní motokrosová kategorie MX1 byla před startem sezony 2009 velice posílena. Po smolném roce 2008 se k přestupu o třídu výš odhodlal Ital Antonio Cairoli. Přestože se tomuto dvojnásobnému mistru světa MX2 hodně věřilo, asi nikdo nedoufal, že by to hned v prvním roce mezi elitou dokázal vyhrát, navíc ho první dva závody zařadily do skupiny „velkého průměru“. Jenomže pak přišlo Turecko a najednou bylo všechno jinak... Dvě vítězné rozjížďky vystřelily Antonia na vedoucí místo celkové klasifikace, na němž muž s „koňským“ úsměvem vydržel až do poslední jízdy roku 2009.

Real World - Přestavba
Kámoš Záplata, co se mnou dělá všelijaký přestavby, měl už tenkrát čuch na věci, co se můžou jednou hodit, a tak jsem ty disky koupil. No, a zatímco se kolečka válela a přesouvala po dílně (asi rok), objevil se jednoho dne i inzerát na levnej, lehce poškozenej motor z Blackbirda (dál už jen XX), stříkačka rok 2000, a tak jsem si ho po opravě přestěhoval přesně mezi ty tři disky do dílny. A jelikož se v Black Valley (rozuměj Černý Důl, kde bydlíme) VŽDY! klade důraz hlavně na jízdní vlastnosti, bylo záhy jasný, kolik kol bude tahle stavba mít a že to prostě musí fungovat, i kdybychom se měli na hlavy postavit. No, a tím dnem také začalo 4leté martyrium, na jehož konci září pohár The best of Custom Show 2008.

Real World – Dva dny s... Luďkem Přibylem – Super Street Bikes
Dragster – už samo to slovo vyvolává pocit rychlosti. Při jeho vyslovení si představím hrubou sílu, strašlivej kravál, ale v neposlední řadě taky stroje náročné na techniku. Je mi jasné, že to neznamená jen dát plnej a rychle projet ¼ míle. Co všechno to obnáší, jsem se pokusil odhalit při druhém závodu MČR Dragsterů 2009, během kterého jsem se ani na krok nehnul od jednoho z našich nejlepších, od čísla 503 – Luďka Přibyla.

Adventura – Bali, druhý díl
Vyrazit brzy ráno byl můj včerejší cíl. Nevyšel, a tak dostávám snídani a jdu navštívit krámek, kde prodávají pohledy. Chci také známky, ale ty nevedou, prý na poště, tak se ubírám ulicemi, kde již započaly trhy. Všude opět řev a puch, v rozbředlém blátíčku trhovci rozprostřeli na špinavých kobercích své nabízené zboží, prodává se tu naprosto vše: díly do automobilů, převážně nákladních, díly na skútry, různé pokrmy, ozdoby do vlasů, sluneční brýle, květiny, modlitební pomůcky, škapulíře, psi a kohouti na souboje v arénách, pestrobarevné látky, oděvy, sarongy (kus látky halící nahé nohy – nezbytné při vstupu do chrámů). Zde již není bílých, zde je vše originální a netknuté, civilizace tu pokulhává a naráží na překážky, jež nemůže překonat – a tak je to správně.

BEST 2009
Jako každý rok, tak i letos tu máme nachystanou takovou malou rekapitulaci. Oslovili jsme celou naší redakci a zeptali se na to nejdůležitější, co si budeme pamatovat až se řekne „rok 2009“. Tady máte malý výsledek tohoto vyzvídání...
Otázky:
*1* Nejlepší motorka, na který jsi se letos svezl, a kterou bys doporučil svýmu nejlepšímu kámošovi?
*2* Naopak největší průšvih, mašina, za kterou by měli zákazníkům ještě doplatit?
*3* Tvůj nejlepší zážitek '09, spojený s mašinama...
*4* Jak vidíš současnou sportovní scénu, kdo tě baví?
*5* Na co se těšíš v roce 2010?

Girlhouse
12. 12. se uskutečnila akce pod mediální záštitou Motohousu nazvaná MotoMoto Party, kterou pro nás již 4. rokem uspořádal náš Víťa spolu s naším exšéfredaktorem a partičkou kolem sebe. Kluci se do toho letos obuli pěkně zostra a připravili si na nás několik zásadních změn. Párty se přesunula z Peach Pitu do většího klubu Hockeyka na Jungmannově náměstí, kde si vymysleli plno příjemných překvapení (uvítání od strýčka Jacka je již železnou košilí – která se nám docela líbí). Jako první se ujala taktovky kapela Dresscode se zpívající místní barmankou, která nejen prudce zvedla tlak v sále, ale také zdevastovala ušní bubínky všech usedlejších spolupařících


+ UVNITŘ Exklusivní kalendář na rok 2010
+ všechno ostatní, jak jste zvyklí. Aktuality, listárna, speciál, fotoseriál, tlapy, 4kolky, ojetina, technika, rating a jedna rada jak lépe jezdit
Motohouse (CZ i SK) 1-2/2010 v prodeji od úterý 29/12/2009
* cena 99 Kč (SK verze 3.80€)
* roční předplatné 750 Kč
info předplatné: www.send.cz
info časopis: www.motohouse.cz

Katalog 2010

Tak jako každoročně jsme si pro vás před Vánoci připravili lahůdku v podobě motohousího katalogu motorek, skútrů a čtyřkolek, tentokrát mapujícím český trh v roce 2010. Pro letošek vás překvapíme několika novinkami, z nichž nejpodstatnější je změna grafiky a hlavně způsob řazení motocyklů. Ty už nejsou v jednotlivých kategoriích seřazeny podle abecedy, ale logicky, tak, aby byly podobné stroje u sebe a mohly tak projít přímým konkurenčním bojem. Zjednodušeně řečeno tak nenajdete třeba R1 a CBR1000RR pár stran od sebe, ale naproti sobě na jedné dvoustraně. K tomu informace o konceptech a raritkách, to vše na 236 stranách. A kolik toho v katalogu najdete? Přes 460 strojů, z toho 89 novinek – a k tomu navíc jednu dračici.
A nezapomeňte, majitelé katalogu mají nárok na slevu na předplatné časopisu Motohouse!
Motorky jsou v katalogu rozděleny do následujících částí:
*Sportovní motorky
*Naked Bike
*Cestovní stroje
*Chopper&Cruiser
*Cestovní enduro&Funbike
*Enduro-Cross&Supermoto
*Skútry
*Čtyřkolky
MOTOHOUSE KATALOG motorek, skútrů a čtyřkolek 2010
Vychází 28. prosince 2009
236 stran
Cena 159 Kč/175 Sk/5,80 € Více info: www.motohouse.cz

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 2.33
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist