husqvarna_svartpilen_801_2




Motorbike 7/2107

Prázdniny jsou tady a s první červencovou středou je tu samozřejmě i nový Motorbike – protože co? No protože Motorbike žádné prázdniny nemá! Stejně jako minulé vydání jsme i tentokrát rozšířili časák na 120 stran, děje se toho totiž spousta a nemá smysl si něco syslit pro příští měsíce. Kdepak, jak praví klasik, „kdo chvíli stál, už stojí opodál“ a my opodál rozhodně nestojíme a stát nechceme. Nakonec, mrkněte sami, co jsme si pro vás do prvního prázdninového čísla připravili.

Testy

Bavorská dvojčata
BMW F750 GS & BMW F850 GS

Po prvních metrech v sedle nového GS se Pajinexovi, na gymnáziu spíše propadajícímu latiníkovi, chtělo zvolat: Nihil sub sole novum. Jenže ono je! Už na první pohled se nádrž přestěhovala z pod sedla na tradiční místo, výfuk a pohon řetězem na pravou stranu. V BMW konečně vyslyšeli volání po přesazených čepech, což řadovému dvouválci s vyšším objemem vlilo do žil novou, o poznání divočejší krev. Vyzkoušeli jsme, jak tahle nová krev funguje jak na silnici, tak v těžkém terénu (kde 850GS vyzkoušel náš offroad pilot Martin). Bez příkras a natvrdo.

Nová identita
Husqvarna Svartpilen 401

První pohled na tuhle motorku pro našeho kolegu Jindru znamenal absolutní nepochopení toho, proč ji vůbec někdo postavil. Nešlo o objem motoru nebo snad použitou techniku. Jen ten design prostě nechápal…zda a jestli vůbec vzal „Černý šíp“ na milost se dozvíte v testu.

Dvě strany temnoty
Yamaha MT-09 vs. MT-09 SP

Mohl to být klasický srovnávák motorky a její vylepšené verze s výsledkem, který nepřekvapí ani naše babičky. Ovšem tentokrát se o překvapení jednalo - aneb občas něco není tak jasné, jak by se mohlo na první pohled zdát, jak zjistili Jindra s Juditou při porovnávání těchto dvou sourozenců. O to složitější bylo následně odpovědět na otázku, zda se vyplatí investovat víc peněz do eSPéčka, nebo zda vám bude stačit verze základní. Ale dali jsme to!

Akutní nákaza
Triumph Speed Triple RS

Anglickou legendou se za roky jeho existence „nakazily“ deseti tisíce příznivců značky z Hinckley. Po představení nového Streeta s větším motorem přišel na řadu Speed. Přestože zůstal objem spalovacích prostor tříválce shodný, více jak sto nových dílů dotáhlo výkon agregátu na úroveň obvyklou u konkurence. Ta si zpravidla může nechat zdát o skutečně libových tlumících komponentech a ultra nízké hmotnosti verze RS. Jeden z aspirantů na naši redakční Motorku roku.

Létající pevnost
Suzuki Burgman 400 ABS

Maxiskútr Suzuki Burgman je v současnosti na trhu už ve čtyřech různých objemech, od stopětadvacítky až po dvouválcovou šestpade v modelu Executive. Změny se ale letos, samozřejmě jen prozatím, dotkly prostředního čtyřkila, které začátkem sezóny dostala Judy k otestování. A jak uvidíte, moc si to užila.

Ty by tedy byly testy, a protože s motorkářskými akcemi se letos snad víc než kdy jindy doslova roztrhl pytel, připravili jsme pro vás reportáže z některých z nich – například z festivalu Motoemotion, z okruhového dne Ducati v Mostě, z akce Začněme spolu (kterou pořádá PČR), z prvního ročníku BMW Motorrad dnů či ze závodů série Motosurf World Cup, které se konaly v Brně. Nezapomněli jsme ani na naše „dlouhodobky“, tedy KTM 1290 Super Duke GT a Yamahu Nmax 125. V sekci Hall Of Fame vám představíme značku Motozem, v Techmánii se s vámi podělíme o naše zkušenosti s údržbou koženého oblečení a otestovali jsme „na vlastní kůži“ chladivou vestu BMW CoolDown a MX přilbu LS2 Subverter. Nechybí ani soutěže (tentokrát můžete vyhrát špičkovou přilbu Suomy Speedstar a brašny na moto RSA Trip), ani aktuality a ani Toolbox. Tedy krom jiného.

Sport

Motorbike a sport k sobě neodmyslitelně patří odjakživa. A baví nás závody nejen sledovat, ale i se jich účastnit, naši redaktoři letos pravidelně navštěvují akce agentur Dafit a Motoriders. Další reportéři pak jezdí po závodech světových sérií (MotoGP, WSBK, MXGP či SGP). V rámci sekce WSBK navíc tentokrát přinášíme rozhovory hned se sedmi závodníky, které jsme vyzpovídali při závodu superbiků v Brně. Nezapomínáme ale ani na naše domácí podniky, třeba na roadracing (v aktuálním Motorbike najdete report z Těrlicka), na OffROAD Maraton nebo klasický motokros. Pro Motorbike 7/2018 jsme navíc připravili reportáž z legendárního Erzberg Rodea a exkluzivní článek o letošním IOMTT, tedy o nejtěžším roadracingovém podniku světa, který pro nás napsala naše redaktorka ještě z místa dění.

Jak vidíte, je toho spousta…a my doufáme, že vám červencový Motorbike zpestří nejen letní večery.

Motorbike 7/ 2018 vychází ve středu 4. července 2018.
Plná, nijak neomezená verze Motorbike, je k dispozici samozřejmě i v elektronické podobě a to na:
https://www.alza.cz/media/motorbike-d2171674.htm?o=1 nebo http://www.floowie.com/cs/vyhledavani/?search=motorbike&where=text

Tištěné předplatné je možné objednat prostřednictvím e-mailu: predplatne@motorbike-czech.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo Motorbike.
Více informací na: http://www.motorbike-czech.cz nebo na https://www.facebook.com/motorbike.cz.
Najdete nás i na Instagramu - @motorbikemagazin

Cena: 89,- Kč

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist