Motorbike 1 + 2/2014

První středa v měsíci a jako vždy je tu nový Motorbike, první v roce 2014. Proč první? No protože v lednu máme prázdniny, které nemáme holt zas v létě. Ale protože jsme se během „období klidu“ rozhodně neflákali, najdete v časáku všechno, na co jste zvyklí. Tedy testy, sport, reportáže, atd. atd. Že jsou všechny články původní asi netřeba zdůrazňovat, to už je přece u Motorbike samozřejmostí. Ale teď už k tomu hlavnímu, co v aktuálním vydání najdete.

Motorbike 1 + 2/2014

Testy

BMW S1000RR. Obdivovaný, vychvalovaný a vynikající technikou prošpikovaný superbike. Ovšem je u něj všechno tak, jak nám téměř všichni tvrdí? Fakt nemá tahle motorka žádnou chybu? To se dozvíte v Pajinexově testu – a možná budete překvapeni.
Gas Gas 250 Cami, naprostá exkluzivita a první test v Evropě! A nebýt krátkého textíku na brazilském webu, mohl být Motorbike první redakcí na světě, která tohle endurko otestovala. Ovšem i tak jsme si to užili, zvlášť díky počasí – a už víme, jak se tahle hobíkovská záležitost chová, v čem jsou její přednosti a slabiny.
KTM 690 Duke R. Jedna motorka, jeden jezdec a...Dolomity. Kde jinde vyzkoušet líp tohle sportovní nářadí, než v italských horách, kde zatáčka střídá zatáčku, kde jednu chvíli letíte s předním kolem ve vzduchu, v další jdete tvrdě na brzdy a při příjezdu do průsmyku můžete vylívat adrenalin kýblem. Scoob si to vyzkoušel na vlastní kůži a výsledek? Dozvíte se v testu.
Yamaha do toho začala pořádně šlapat a jednou z prvních vlaštovek je retro custom XV 950. Vzhledově nemá chybu, ovšem jak se na něm jezdí? Jde o „retro“ i v užitných vlastnostech? Odpovědí je test, kvůli kterému jsme jeli až do země čokolády, bank a Viléma Tella, do Švýcarska.
Tvrzení, že zima jedné stopě nepřeje, by měl vyvrátit další stroj značky Yamaha, konkrétně skútr Xenter 150. Počkali jsme si na počasí, ve kterém bychom ani psa nevyhnali a... vyhnali Míru Kalouse, aby vyzkoušel, zda je zimní výbava tohoto stroje k užitku nebo pouhým marketingovým tahem.
A pro čtyřkolkáře jsme prohnali na trati evergreen, Journeyman Jumbo 720 a zjistili, jestli jde opravdu o tak univerzální stroj, jak se tvrdí.
V reportážích najdete například pozvánku do Národního technického muzea (kde v současnosti krom jiného probíhá výstava strojů Ogar) a dozvíte se, jak to chodí u výrobce moto oblečení iXS. Ale nejen to – protože nám připadá, že většina médií ustrnula v době před dvaceti lety, kdy byl u nás skoro zázrak vidět holku řídit motorku a dodnes je krásnější polovina lidstva považována ve světě dvou rychlých kol za méněcennou, zkusili jsme se zamyslet, proč tomu tak je. A dali prostor třem slečnám, které dokazují, že tenhle přístup dávno nemá opodstatnění a že je radno brát holky za řidítky patřičně vážně.

Co dál? Samozřejmě techmánie, kde vám poradíme, čím vším můžete přes zimu vylepšit svůj stroj, jaká úskalí na vás čekají při zimní jízdě (a co nezanedbat) atd., historie je tentokrát věnována čtyřválcovým motorům BMW, a co se týká přestavby, navštívili jsme Filipa Vágnera, prozkoumali jeho café racer Honda CX 500, a potvrdili si, že kde je vůle, je i cesta – a že pojem „šikovné české ruce“ není minulostí.

Sport

Cal Crutchlow a jeho přestup k Ducati, jedno ze žhavých témat současnosti. Na hlavní otázku (ale nejen na ni), tedy proč opustil Yamahu a co bude dál, odpovídá Cal v exkluzivním rozhovoru pro Motorbike. A můžeme prozradit, že zdaleka nešlo jen o peníze...
Sponzoring. Kouzelné slovo, které skloňují snad všichni závodníci. A my vám vysvětlíme, co to vlastně znamená a hlavně co musíte udělat (a naopak co udělat nesmíte), abyste sponzora získali.
Dozvíte se, co nového nás čeká v RoadRacingu doma i ve světě, jak se rozjíždí další ročník Night Of The Jumps, co je to ICBS a jak pokračují jeho přípravy, jak se chystá Martin Gbelec na svou premiéru v Red Bull Rookies Cup 2014, jak to vypadá na současné speedway a protože nevynecháme ani ryze amatérské závody, máme pro vás reportáž z Off Road Fichl Day v Soběslavi.
Ale hlavně a především mega report z Dakaru – přijde nám divné věnovat téhle nejtěžší rally světa jen pár řádků, takže v Motorbike najdete devítistránkovou reportáž, která sleduje Dakar 2014 den po dni!
Tak ať se vám Motorbike 1 + 2 2014 líbí a přejeme hezké počtení!

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 3.00
Známkováno: 6x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist