ktm_unor




Jak se staví historické prototypy čtyřtaktních ČZ

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
PESO (21) napsal 19.08.2015 v 13:44







Tak ještě jednou s fotkou

PESO (21) napsal 19.08.2015 v 13:43

Zde je originál focený u vývoje ČZ

PESO (21) napsal 19.08.2015 v 13:39

Zdravím všechny diskutující. Nečekám jen kladné nebo negativní komentáře. Ale bystří dobře pochopili nejen z tohoto článku, ale i předchozích, které zřejmě někteří zde nečetli a tak jim uniká celá souvislost. Toto je v řadě 3. článek o těchto motocyklech a postupně přibližuje nejen původní vznik v ČZ Strakonice, ale i současný na Vysočině. Takže pro nepozorné přidávám odkazy na předchozí články:

//www.motorkari...ni-cz-180-29239.html

//www.motorkari...-ctyrtakt-30948.html

A pánové nebuďme malicherní. Nakonec i závěr článku zde potvrzují některé komentáře lidí, kteří neznají souvislosti. Cituji:

„Paradoxem dnešní doby je, že pokud by nedošlo k ukončení výroby a 487.6 či Roadstery by se dlouhou dobu nebo snad ještě dodnes vyráběly, vnímaly by je dnešní uživatelé ve srovnání s konkurenčními motocykly nejspíš velmi negativně, asi jako dnes pohlíží na motocykly JAWA. Asi je stále trendem Čechů hanit to co je domácí a vyzdvihovat co je zahraniční. Proto si stále více vážím všech, kteří místo kritiky a bezduchých komentářů oceňují snahu tuzemských výrobců a stavitelů motocyklů."

Tímto zvu oponenty ať se přijedou podívat na Melecháč, kde si mohou motocykly s oživlé historie prohlédnout. Třeba pochopí v čem je kouzlo. A budou tam i kluci z Kolína s JAWA 500 R Rotax (replika)

zdenekp (122) napsal 19.08.2015 v 13:30+1

Mě se práce toho chlapa líbí. A vůbec by mě neuráželo mít tuhle věc v garáži.

Foxx5 (633) napsal 19.08.2015 v 12:41+1

Pěkný, a ma to smysl… Ale tady vo pitchuse nezavadíš…

KulichCZ (8) napsal 19.08.2015 v 11:57+8

Tak plivat po něčem, o čem nemám ani základní informace a jsem línej si je dohledat, dovede každý.
Motor 861 byl navržen p. Pudilem, samozřejmě, že jde o dokumentaci ČZ Strakonice. Motorky vznikají z dílů původních nebo dle původní dokumentace, psát tu něco o slátanině je naprosto mimo mísu, takhle ty stroje vypadat měly.
Petr Soukup se jistě nesnaží o oživení značky ČZ, natož o snahu, vymlátit z toho co nejvíc peněz, sakra, to je tak čecháčkovsky omezený pohled. Důvod, sám ho v článku zmiňuje: "jeho cílem je navracet aspoň část tehdy vyrobených čtyřtaktních motorů do motocyklů a tím oživit historii a ukázat ji v reálu hmatatelnou."

OndraCB (101) napsal 19.08.2015 v 11:50

Vždyť to v článku Ivane je. Je to Pudilův motor. Mám ho doma v 200ccm obsahu a vypadá stejně

IvanDvoutakťák (5115) napsal 19.08.2015 v 11:03

Bohužel i tady začlo vzájemné osočování , ale jestli se jedná o dokumentaci
ČZ Strakonice, t.j. práce ing Františka Pudila, na to mně nedokáže odpovědět
nikdo(?) I jeho legendární 350 V4 už existují coby "výrobky" dle původní
dokumentace, tedy nejen ty neocenitelné originály z minulosti ...

pavel-riha-motori (2) napsal 19.08.2015 v 10:48+1

Krásná práce, zažil jsem vznik tohohle stroje přímo ve vývoji ve Strakonicích a rád na tu dobu vzpomínám. Neřešte barvu taková byla doba, jen jsme kopírovali to co už jiní prodávali viz např. Honda Dominátor z té doby :))

SPV (816) napsal 19.08.2015 v 10:27-1+2

V článku chybí informace, zda je motocykl s SPZ. Ale předpokládám, že není.

Jistě bude pan Soukup šikovný projektant. Ale kujawa se ptá správně, jak může být motorka poskládaná doma nazývána ČZ?
Jedna věc je fandovství ke značce, a že si někdo udělá repliku sám pro sebe. Ale pokud někdo vyrábí repliky za účelem následného prodeje a vlastního zisku, a navíc těží z předchozí práce jiných a jména značky ČZ, tak mi to už více připomíná spekulanta, než fanouška značky ČZ.
Každý sběratel a opravdový restaurátor ví, že repliky jsou takřka bezcenné, protože s původním výrobkem nemají nic společného. Bublina kolem ČZ a Jawy se nafoukla do neuvěřitelných rozměrů, a za přehnané ceny dnes dostanete zaostalou techniku složenou navíc z replikových dílů. To může zaplatit jen blázen.
Samozřejmě i já jsem začínal na Jawách a ČZ, a je třeba uznat, že do 60.let patřily tyto značky mezi špičku. V 70. letech se ale celá světová konkurence kolem naší produkce přehnala jak lavina, na kterou jsme už bohužel nezareagovali. Samozřejmě to bylo dáno i koncovou cenou našeho stroje, která byla někdy i zlomková. Tomu musela odpovídat technika. Jako první motorka na začátek to bylo dobré. S opravdovými motorkami to ale už nemělo nic společného.

Bert-Jawatesty (9) napsal 19.08.2015 v 10:21+1

onderfaus: Ale ten motor tam patří. Je to originál ČZ, na rozdíl od spousty motorek s kupovanými motory "od vedle". To, že zůstalo u prototypu zavinila Cagiva svým nekorektním jednáním.

soccer (484) napsal 19.08.2015 v 10:13

Mě se práce p.Soukupa taky líbí a zvlášť proto, že se jedná o prototypy, které člověk běžně neuvidí...

onderfaus (24) napsal 19.08.2015 v 10:06+2

Mi osobně se to nelíbí, jestli chci oživit značku, tak tu káru budu tlačit o kousek dále a ne zastydnout na nějakém prototypu, který snad ani nikdo nechtěl, jen pár nadšenců. A když budu chtít připomenout historii, tak se vším všudy, i s motorem, který do toho patří, ten tam nemá co dělat, tahle mašina měla zůstat jenom v muzeu.

Bert-Jawatesty (9) napsal 19.08.2015 v 10:01+7

Nevím, proč se pod takovým článkem zase rozvinula nenávistná a zbytečná diskuse? Je přeci fajn, když někdo připomíná českou motocyklovou historii a umožní několika nadšencům svézt se a vlastnit motocykl, který vznikl jako prototyp a který měl být vyráběn.
Mě se obecně aktivity Petra Soukupa líbí a jsem rád, že všem svým projektům dává tolik energie :)

soccer (484) napsal 19.08.2015 v 09:56

sered: a kdo si myslíš že ti to uvěří ? vždyť tady v jednom kuse blbě žgryndáš, takže na nějaký renovace evidentně nemůžeš mít čas...

sered (113) napsal 19.08.2015 v 09:54

occer> samozrejme mate pravdu pne vedouci ten O ctverecek je opravdu zeleny! A mas pravdu zrejem dvojnasobne, az na ty moje CTYRI ZRENOVOVANY VETERANY V GARAZI, prvni z nich z r.1948. To Kolinaci s Jawkama jsou proti tomuhle panovi jina trida!

soccer (484) napsal 19.08.2015 v 09:49

sered: ty seš zkrátka idiot a ani změna nicku z pesastora ti nepomohla, i když ses asi hodně snažil... Nejspíš seš lempl, kterej neumí vzít šroubovák do ruky a tlamou jen hnojíš kolem sebe, ale ocenit práci jiného ti prostě nejde...

Kire640 (21) napsal 19.08.2015 v 09:37

Mně to přijde fajn, že se takto snaží oživit značku ČZ.

sered (113) napsal 19.08.2015 v 09:33-2

chlapec sahodlouze popisuje problemy, se kterejma se denne potyka kazdej veteranista pri renovaci cehokoli slozitejsiho nez kejvacka. On ma aspon tu kliku, ze ma komplet dokumentaci! Ale ten jeho opevovanej vysledek je porad jen a jen tim fialovym hnusem. Nejvic me rozneznila ta posledni fotka a hlavne TEXT pod ni! Brrr, opravdu NEEEE!

IvanDvoutakťák (5115) napsal 19.08.2015 v 09:25

V textu jsem nenašel zmínku o tom, má-li motor či podvozek
"něco společného" s prací ing Františka Pudila ...

Paulo (2598) napsal 19.08.2015 v 09:08

Lila není barva... Alespoň pro chlapa

sered (113) napsal 19.08.2015 v 09:06-1

Fialovej HNUS aspon za milion!

kujawa (-4) napsal 19.08.2015 v 08:43-4

Z jakého důvodu této novodobé slátanině říkáte ČZ ??

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist