BMW R 1250 GS HP: Bavorský stíhací bombardér
Text: Martin Hakl | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Zajíček | Zveřejněno: 30.5.2019 | Zobrazeno: 35 339x
Text: Martin Hakl | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Zajíček | Zveřejněno: 30.5.2019 | Zobrazeno: 35 339x
Mira: Máš pravdu přečetl jsem, že se bude zvedat hůř než štíhlá KTM. No nic, popojedem
Zvedání na rovné cestě nebo parkovišti zvládne každý, riditkama dolu ze srazu už to tak lehký není.
HP značí “high performance” a stejné označení má např S1000RR. Nezamenovat s modelem HP2:)
mardock Nejsem si jistý, jestli jsi správně pochopil co jsem psal ?
Díky tomu jak je tlustá tak ji nezvedáš, ale jen snadno překulíš.
Jestli tomu dobře rozumím, tak zlepšení offroadových schotpností stíhacího HP je dáno především ostřejším barevným provedením
Za jistých časů HP vypadalo jinak
Míra: a vzal si v potaz výšku těžiště nebo jen vycházíš z papírových hodnot? To je prakticky rozhodující faktor. GS se i díky válcům, který zabrání tomu aby si to lehlo ještě víc zvedá poměrně dobře. Když zvedám Transalpa, tak se nadřu prakticky stejně.
Myslím, že se bude ze země zvedat hůř štíhlá KTM určená do terénu než GS.
GS je obtloustlá jako míč, nebo rugbyová šiška ze které koukají kola a řídítka.
Jen se převalí a jede se dál.
Na rozbité okresky dobrá, do lehkého terénu bych si vybral jinou motorku.
Mam teraz gs 2015ku , predtym som mal 1190,
a nemam na gs pocit ze by som potreboval viac koni ako som mal na
motorke pred tym. Namam ziadny dovod tuzit po 1250. Aj tak
trpnem po vylete zo zapadu , ze kolko pozdravou od policajtov mi pride.
Spravit litra ako u multistrady by bolo fajn ,a po tejto 1250 aj celkom logicky
tah.
Minuly víkend zvednul kamarád naloženou SuperTenerku 1200 jako fik ( v HR sme se nepochopili při placeni dálnice a závora šla dolu tak to pohodil ) . Váha je tam stejná takže to jde . Ale souhlasím ze 80% z nás stejně jezdí po silnici . Takže je to vždy o preferencích ... a asi i proto se dělají různé verze ( S/R , HP, Adventure atd atd ) . Tohle je pecka stroj a za mě i jeden z největších univerzalu. Ale esli MTS Adv, Nebo KTM 1290 S/R bo GS ... noo tak to nevím ...
Stroj je to pěkný, asi super na všech typech silnicích, ale samozřejmě offroad trasu bych si pečlivě vybíral.
Ducati je 1290ccm. Ci?
Tady je zase milovníků
Simitom: malé GS (800) bych chtěl jako boxera. S klasickou vidlicí.
Přestante věřit blábolům o terénní KTM a neschopném BMW. Pilot zajede na obou dobře. Není to jenom o motorce, zdaleka ne.
Bodomil: Velké GS se ze země nezveda protože tam nikdy úplně nelehne. Zvednout ho je sranda. Nová 1250 HP je nádherná. Třeba někdy v budoucnu, ale nevím jestli už ty objemy nejsou zbytečný. Mě osobně by stačil i boxer o objemu 1000 cm3 a výkonem 70kw.
Deluxa, pilot 50hp/200 kg stroje
Deluxa: že jsi právě Ty na polňačce ještě nikdy nepotkal nikoho samotného na géesu ještě neznamená, že na tom nikdo sám nejezdí. Pokud jde o ten "nezdravo kovovy ostry zvuk z motorov" s ShiftCam - byl jsem se na tom projet a jediné, co o tom motoru můžu říct, je to, že to jede parádně a zvuk to má pěkný i se standardním výfukem. Žádného "nezdravého" zvuku jsem si já osobně nevšiml. Zato jsem si všiml toho, že když jsem jel domů, měl jsem plyn nadoraz a pocit, že mi ta moje motorka nějak nejede.
Bodomile, Bodomile. Kdybys nevěřil předsudkům, nemusel jsi ze sebe udělat vola. Příště nemluv za všechny, když čerpáš informace pouze z internetu a raději si to jdi vyzkoušet ve skutečnosti.
Deluxa> Jsem teď s GS v Pamíru a sám. Kdybys tu byl taky, tak jsi mě potkal...
Není krásnější a univerzálnější motorka na světě než 12GS. Je to střela na dálky i do lehkého terénu, ale v rukou pravého GSaře, co neřeší každej škrábanec a používá tu 12ku na co byla stvořena, se s ní dá semtam projet i to co dávaj krosky, ale většinou člověk potká jen ty leštěnkáře co se vyhnou i louži a tím dělají špatné jméno nám ... opravdovým GSákům
Samotneho GSaka na polnacke som v zivote nestretol (iba o nich neustale pocujem a citam), vzdy idu v skupinkach aby si vedeli potom podvihat a povytahovat motorky ked sa valaju v blate a v trave. A valaju sa casto, teda aspon podla mojej skusenosti. Mozno v tom je pointa tej zabavy a dobrodruzstva Aj to su len ti najodvaznejsi co maju gule,nemaju rozum a presvedcila ich silna "adventure propaganda" v podani bmw . Ale ma to aj pre mna prekvapive fakty ktore si clovek nepripusta pokial to nezazije. Neskutocne priecne kotrmelce vo vzduchu z 50m zjazdu na predchazdajucej adventure generacii,..vysledok..odlomena zadna smerovka,ohnuty brzdovy pedal,ohnute bocne padaky a mierne prasknuty predny stit. Ak by som to nevidel proste neuverim ze sa neposkodilo dokopy nic a clovek vedel ist v pohode dalej .Na take bezne "povalovanie sa na boku" je to ukazkovo blbuvzdorne a nerozbitne. Jedine co sa mi fakt nepacilo na tych novych ShiftCamoch je podivny az nezdravo kovovy ostry zvuk z motorov. Zrejme je to normalne a km ukazu ako to je spolahlive ale na 1x ma to teda prekvapilo..
větší, větší, ještě větší, až bude největší na celém světě
No tak ta paralela s tím bombardérem,... Kdyby se jednalo alespoň o spojenecký bombardér.
Pocet ventilu je na valec, starsi exup byl taky petiventil a treba guzziny dvou nebo ctyr
MartaUS> U te druhe a dalsich uz na to sla spravne. U te prvni si koledovala o rupnute zada
Pro ty co si myslí že 12GS se nedá zvednout. Kupte si Simsony, ale nejdříve mkněte na tuhle holčinu sralbotky
https://www.youtube.com/watch?v=9nzpb9Z-mRU
Ja bych rekl, ze hlavni problem je ten, ze to neni elektricke. Prece vsude rikaji jak to zakaznici chteji, jak si to trh zada a oni prijdou s takovym dinosaurem
Mardock
V terénu je to těžší, ale když dá větší motorku i dívčina?!
(400kg)
https://youtu.be/aZPGQ2jA05Q
https://youtu.be/Ql2LU1SRtIY
mardock> Já jsem tedy vždy slyšel označení počtu ventilů v motoru, ne na válci. Ale možná to má BMW jinak...
Bodomil-za mě neodpovídej. Já to zvednu a plno dalších taky. Ten kdo nezvedne vlastní motorku, tak ať jí dá z baráku.
Odpovím sám a za všechny - nezvedne.