yamaha_demo_tour




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
sered (113) napsal 25.05.2018 v 07:38

motograf> jak jsem uz na takoyhle forech a diskusich psal mam na V-papirech par starych 2T a elektrifikovane moc rad prudim jizou 1:25 s M2T olejem!

motograf (-2) napsal 25.05.2018 v 07:28

a já se těším na komplet elektrifikaci ježdění

sered (113) napsal 25.05.2018 v 07:24

Targus> Neboj, nase bdici EU uz pripravuje smernici na povinne odsavani v oblasti brzdovych desticek . Uz se tesim na dobu az na kazdym moto budou u kotoucu povinne vysavace!

Mig_35 (347) napsal 25.05.2018 v 06:32

Nikdo rozumný samozřejmě nechce elektrický skutr. A ehm nikdo rozumný nechce jezdit ehm... ehm... na skutru:)))
nic proti ničemu, ale jestli ten maxiskutr jezdí 120-160 tak se na něho už, pokud mám trochu rozumu v palici, musím oblíct jako na dospělou motorku, a když už se do těch hader cpu, tak by to mělo mít nějaký důvod, a ten se určitě nejmenuje skutr:)

emánek27 (39) napsal 25.05.2018 v 06:16

RiderHc-při dnešních technologiích a dojezdu 400+ by doba nabití byla...+/- 12hodin...a váha by byla...tuna...?
notak tyjo,to já chcu!!! a dám za to aj milion, minimálně

steve2 (103) napsal 25.05.2018 v 00:42

Jo,jo, už se moc těším na toho elektrického Harleye! To bude zvůček!

kaso69 (29) napsal 24.05.2018 v 23:57+4

Jsem již druhým rokem majitelem tohoto úžasného stroje a nemohu si jej vynachválit! Ano, na dlouhé výlety tento stroj určený není, ale domnívám se, že skútr je zamýšlen spíše pro městský a příměstský provoz a pro takový, je jeho dojezdová vzdálenost dostatečná. Pokud bych se denně dopravoval do zaměstnání na hranici dojezdu, pak jsem přesvědčen, že bych si dokázal domluvit dobíjení přímo v místě parkování. Článek hodnotím jako moc pěkně a nezaujatě napsaný. Jediné co mě trochu zarazilo, je zmiňovaná dojezdová vzdálenost. Sám mám reálnou zkušenost reálného dojezdu kolem 100km a pokud jedu ve skupině na výlet, pak lze počítat se 120km. Používám téměř stabilně režim DYNAMIC, protože jízda je příjemně ostrá (když potřebuji) a nemusím používat téměř brzdy. Na ujeté vzdálenosti pokud neberu neustále necitelně za plyn, se tento režim příliš neprojeví. Je to nejspíš dáno stylem jízdy, kdy jsem opravdu zvyklý využívat rekuperaci. Pokud pominu fakt, že musím trochu kalkulovat dojezd, nebo mít přestávku na nabití, která činí 2:30 minut z běžné zásuvky na 80%, tak je tento stroj naprostá bomba. Jsem trochu překvapený z komentářů, které hodnotí něco, co nikdy neměli možnost poznat a těžko říct, na základě čeho si vlastně tito lidé utváří názor... Za sebe bych neměnil, leda za stroj s vyšší kapacitou, nebo výkonem, ale i tak má tento stroj nejvyšší krouticí moment z celé řady BMW skútrů. Ten tichý odpich z křižovatky, je prostě silně návykový. Za zmínku také stojí, že oněch 1000 cyklů nabití, představuje cca 150 tisíc najetých kilometrů, takže zde hovoříme o celé životnosti stoje. Navíc akumulátor obvykle nezhasne úderem tisícího nabití, ale pouze postupně snižuje svou kapacitu. Takže ano, mohu počítat, že za 10 let už neujede oněch 100km, ale třeba jen 80km, což je jistě smutná vyhlídka, ale já v běžném městském provozu víc nenajezdím. Za deset let budou baterie patrně vývojově někde úplně jinde, a tedy případně přezbrojím.

Targus (429) napsal 24.05.2018 v 22:04

K tématu elektroskútru.
Jediná smysluplná věc, která napadá pro změnu mne, je vozík PAV s dalšími bateriemi a solárním víkem, připřažený za skútr BMW.
Anebo by se do PAV-íka mohl schovat motůrek z pincka, který by byl schopen přes alternátor průběžně dobíjet to Bávo metr před ním. Něco takového jsem si zbastlil na zimní jízdy do Ruska kamionem - motor z Jawy honil altík, který mi dobíjel baterie ždímané nezávislým topením.

Naprosto ZÁSADNÍ je skutečnost, že současné elektročlánky nejsou schopny se překulit výrazně přes jeden tisíc dobíjecích cyklů. Což by v této lokalitě a pracovním vytížení majitelů takových "lidových" vozítek oněch osm záručních let opravdu dávat mohlo. Ovšem třikrát běda těm, kteří by si chtěli dovolit jezdit s elektrokřápem den co den a na hranici dojezdu.

Targus (429) napsal 24.05.2018 v 21:52

K tématu ekologičnosti.
Mně by úplně postačilo, kdyby deb***vé v Bruselu papírově zařídili, aby všechna nová auta byla vybavena motorovou brzdou, případně nějakým jejím klonem, jako je intardér (hydrodynamická brzda) a spol.
Totéž spojka. Spálené obložení a pokřivený přítlačák se dá v praxi zaměnit za hydrodynamický měnič, který je naprosto blbuvzdorný.
Jenže co by dělali chudáci výrobci ekologických brzd a spojek, že ano.
A na skutečnost, že současná nejnebezpečnější látka, která způsobuje rakovinu plic, je jemný prach , který projde sítkem DPF filtrů, na to sere pes...
Špinavé kapesníky a černé nosní dírky vadily, rakovinotvorný prach nevadí...

Targus (429) napsal 24.05.2018 v 21:39

Boneshaker:

S těmi pneumatikami, resp. otěrem z nich jsi trefil desítku:
S malým dodatkem, že jsi pozapomněl na brzdové a spojkové obložení. Ale to vůbec nevadí.

Mig_35 (347) napsal 24.05.2018 v 21:30+3

Jestli moje oblíbená hospoda nabízí sójové maso a listový salát je mi fuk dokud mají v nabídce taky pořádný hovězí guláš a řízek. Až budou mít jen to sójové maso, půjdu o dům dál:)
Petřičáku, kolik těch BMW jsi měl? Jako fungl nových ze salónu? Protože se obávám, že tvoje embargo se jich nějak zvlášť nedotkne, resp. nic se nezmění.

Skorepa3 (-17) napsal 24.05.2018 v 21:06-1+4

Od doby co jsme vymysleli spalovací motory, jsme se nikam nepohnuli, jenom přešlapujeme na místě. Už je na čase dát spalovacím motorům sbohem a pohnout se dopředu! Doufám, že je jenom otázka času, kdy bude objeven kvalitní zdroj el. energie a spalovacím motorům odzvoní!

Šimi57 (-3) napsal 24.05.2018 v 21:06

Popis testu je zpracován moc pěkně. Tento skútr by měla být budoucnost, která se dá pořídit již v současnosti. Z celkového plyne, že je zde více nevýhod jako výhod. Cena těchto vozítek bude jistě klesat tak, jak bude růst cena elektriky. Vloni na podzim jsem si pořídil BMW K 1600 GT, r.v. 2012, najeto cca 40tis. za cca 300tis. spotřeba cca 5,3l/100km. S tímto vozítkem zcela neporovnatelná kategorie, která smazává všechny "výhody" tohoto skútru. Ale proč né, eko bio skútr se kterým, se po Evropě pravděpodobně nikdy neprojedete a nedojedete bez patřičného kabelu ani do Bruselu.

Petřičák (184) napsal 24.05.2018 v 20:38-4+1

Jediná smysluplná věc, která mě k takto impotentnímu produktu napadá je ta, že BMW u mě definitivně skončilo na blacklistu a nedostane ode mě ani korunu. Ekoteroristy nehodlám podporovat ani koupí jejich benzínových povozů z jejichž zisků tyhle nesmysly vyrábí.

Mrberanek (44) napsal 24.05.2018 v 19:57

Takže je to drahý, těžký, není to slyšet a nikam to nedojede. To zní jako super nabídka. Za ty peníze je u BMW S 1000 R a ta je ve všech ohledech lepší než tohle. Na koho s tím BMW míří, když má navíc v nabídce benzínové maxiskútry?

ŽABOŇ (-2) napsal 24.05.2018 v 19:01

Takovouto blbost bych do světa bez vyřešení kvalitního zdroje energie vůbec do světa nevypouštěl to je naprostá ostuda . Budoucnost takovéhoto pohonu není vyřešena a ještě za tuto cenu no velké fuj .I vzhledem k bezpečnosti provozu bezhlučná vozidla jsou velmi nebezpečná jelikož člověk vnímá situaci kolem sebe více vjemy a né jen zrakem !!! Ovšem požitek z jízdy za krásného zvuku ždímačky na prádlo to opravdu vynahradí že?

sered (113) napsal 24.05.2018 v 17:33

stupnovani pridavnych jmen: ekologocky-> zeleny->zelenejsi->bruselsky->elektricky->premiove elektricky .
jeste ze jsem starej a mam par nejekologictejsich 2T, ktere mazu v pomeru 1:25

M_o_m_a_n_e_k (35) napsal 24.05.2018 v 17:30

V každém případě ekologie elektrického pohonu není v současné době ekologičtější než benzínový motor a dokonce není ani ekologičtější než mercedes v naftě z osmdesátek. Beru ale v úvahu celkovou ekologickou zátěž. Jasné, že MB z osmdesátek nebude mít právě nejlepší emise a v jeho blízkosti při zapnutém motoru bych nechtěl mít piknik, ale celkově se při výrobě a následně při likvidaci vraku včetně emisí při jízdě zaneřádila planeta podstatně méně, než z elektro-nesmyslů.
Až budou vymyšlené baterie, kde nebude třeba drancovat přírodu kvůli lithiu a dalším a dalším, tak možná.
No a pak je tu další věc - cena práce v Číně je zatím ještě stále nižší, ale zdražuje se. Až se zdraží ještě víc, tak nakupované elektrosooučástky z Číny...
A o ekologii výroby v Číně si můžeme nechat jen zdát - to je fakt ekologie - na jedné straně planety ať dělníci chípnou a na druhé straně planety - hele ekologické vozidlo - nebude to smrdět ve městě.

panTerek (86) napsal 24.05.2018 v 16:57+2

sussudio: Aspoň že to zachraňuješ těma dvoutaktama. Ekologičnost ropy není kdoví co, to uznávám, na druhou stranu elektřina z uhlí taky nebude super zelená. A vodní elektrárny a větráky to v našich podmínkách nezachrání. Atom je pro mě momentálně nejlepší volba, nad atomovou moto bych klidně uvažoval.

sussudio (12) napsal 24.05.2018 v 16:07

panTerek:

mluvil jsem o elektřině potřebné k výrobě.. např. karbonová karoserie atd.. kabel se dá koupit jakýkoliv se správnou koncovkou. tzn. levněji.. bmw prostě má nějakou cenovou politiku.. buď to akceptuješ, nebo ne.. moje zkušenost je dobrá. co jsem očekával, to jsem dostal. osobně neřeším odkud pocházi elektřina co tankuju.. i atom je pro mě OK. dalo by se dlouze mluvit o ekologičnosti ropy.. od těžby, přes transport.. nejsem zase tak EKO.. viz. moje motorky..

panTerek (86) napsal 24.05.2018 v 16:02

Jacob82: Já se taky směju. Naivitě. Časy BMW jako premiove značky jsou už pryč, i když majitelé GS si to nemyslí. Ano, kabel si nemusíš kupovat, ale pak si to nenabiješ z těch tvých patnácti zásuvek. A kolik je zásuvek mimo Prahu? Každý má jiné požadavky, ale já bych chtěl moto s lepším dojezdem než do práce a zpět. I když spoustě lidem by dojezd na Dubou, čtyřhodinovej pokec během nabití a cesta zpět do Prahy mohl vyhovovat. Normální moto střední třídy koupím za kolik? Cca za 300 tis? Za zbylý prachy budu mít svíček a filtrů plnou garáž. Nevím o kolik je tam míň součástek než v konvenčním motoru, ale je to čistá elektronika, takže jakmile se někde něco uklepe tak to zhasne a nenaděláš nic. Radši zůstanu u "klasického" motoru bez kurvítek, kterej dojezdově opraví Franta v každý druhý vesnici. "Já si to můžu dobíjet z panelů na střeše" je pěkný argument, ale kolik lidí takovou možnost má? Když si to koupí pár zbohatlíků jako doplněk k vile je pěkný, ale na ekologii to nic nezmění, kromě toho, že mně ještě nikdo nedokázal o kolik je výroba a hlavně budoucí likvidace elektrovozítek ekologičtější než "klasických" vozítek.

sussudio: Jak poznám zásuvku ze které dotankuju tu úžasně zelenou elektřinu z vodní elektrárny?

sussudio (12) napsal 24.05.2018 v 16:01+2

elektro moto jsem nezkoušel, ale téměř rok jezdím s i3. hodně rychle se zapomene na pumpu.. člověk najednou zjistí, že stačí otevřít střešní okno a není stále potřeba klima na full. nutí to trochu přemýšlet.. i když se tomu člověk zpočátku brání a užívá si elektrický zátah..:) to se musí zažít.. nemyslím, že elektřina je pro každýho, ale je to zkrátka v mnoha ohledech bezva.. téměř žádný servis, tankování doma.. ok, ekologie výroby/počáteční investice je věc jiná, ale konkrétně bmw hodně zdůrazňuje obnovitelné zdroje. elektřina na výrobu z vodních elektráren atd.. a mimochodem BMW má na baterie záruku 8let, kdy po téhle době garantuje tuším min. 70% kapacity..

steve2 (103) napsal 24.05.2018 v 15:01

Jacob82: jen se směj a ať Ti to vydrží i do budoucna. Co až budou tedy všichni jezdit na elektřinu? Čím stát pokryje výpadek spousty miliard za spotřební daň z benzínu? ( je to 11 Kč z litru) Z toho teď nejspíš dotuje tyhle elektronesmysly. Co bude pak? Zdaní kWh? A jak se to potom vyplatí, když už teď je to ekonomický nesmysl? (ekologie dávno pláče v koutě).

Jacob82 (142) napsal 24.05.2018 v 13:47+2

Musim se smát když čtu některé komentáře. BMW je prémiová značka, proto ta cenovka (to za ten kabel souhlasím je trochu moc, ale kupovat si to nemusíš). Na druhou stranu to vlastně neni dohormady zas tak moc, když to srovnám s konvenčním velkým skútrem (vezměte co stálo C650).. Neni to jenom benzín, co se ušetří, taky oleje, filtry, svíčky atd. Pak je tu asi o 95% míň dílů než v konvenčním motoru (menší šance na nějakej ten výser). A v neposlední řadě se tu připlácí za to, že je to tak trochu exkluzivní záležitost, no kolik lidí u Vás jezdí na elekřinu? Kdo chce levný bávo, koupí si 310ku z Indie.. Nabíjet si to můžu z panelu na střeše a síť stanic se bude neustále rozšiřovat. V Praze už jich je asi 15. Zásuvky jsou všude a taky jsem neslyšel, že by to nějakou "nechtělo", to byla spíš náhoda, že tam měli něco chybně zapojeno v rozvodu.. Co se týče ekologie, tak to už je něco jiného, ekologie je jenom marketingová záležitost, nový business model/ příležitost pro staré elitní hráče na světových trzích.. Oblbovačka Takže to bych neřešil. Ten zvuk mi chybí, ale ten projev "výměnou" za to postačí aby mě přesvědčil, že chci taky alespoň jeden elektrobajk, jak řikám, kdo to nezkusil, nic neví!

Elzon (47) napsal 24.05.2018 v 13:46-1

elektromobilita dneška z baterií, je ekonomický, ekologický a energetický nesmysl. Nicméně byznys to je ve spojení s politikou ( marketingem ) to fungovat bude. Jestli si někdo myslí, že je dost el. energie, tak jí můžeme pálit v elektrokotlích a jezdit můžeme na ten nespálený plyn z topení ( CNG ). A je to ekologie téměř zadarmo. Jenže my tu elektriku a síťe nemáme resp. jsme na tom z ohledem na okolní svět ještě super z dob podpory přímotopů.

deluxa (347) napsal 24.05.2018 v 13:05

"nebo z nabíjecí stanice pro automobily pomocí nabíjecího kabelu, který lze dokoupit za 10 590,- Kč." wow 410 euro za "kabel"? To bude asi nejaky mimozemsky asgardsky kabel z materialov ktore nie su na Zemi dostupne, s neskutocnou a nepredstavitelnou technologiou. Zaujimalo by ma ako presne sa dostali k tejto koncovej sume ked bezne 16A/240V 25m!!! kabel uz aj s koncovkami stoji presne 30eur. Ak by mal v sebe aj nejaku elektroniku, a ine koncovky ma 2 metre stale nemoze stat viac ako tych 50eur aj to je prestrelena cena. Dalej ani necitam. Nema zmysel kupovat take produkty, pri ktorych si vyrobca mysli ze zakaznik spadol prave teraz z mesiaca...

VladaM (141) napsal 24.05.2018 v 12:50

Cena, hmotnost, směšný dojezd, celkové náklady, neekologičnost...

BožíJezdec (21) napsal 24.05.2018 v 12:47

RToure: Máš je na plicích. No a já vlastně taky.

RTourer (68) napsal 24.05.2018 v 12:42+1

Boneshaker - tahle záhada už mi vrtá hlavou delší dobu. Kde, kurňa, ty závěje ojeté gumy z pneumatik jsou???

PBM2 (114) napsal 24.05.2018 v 12:13

Ta cena je opravdu "lidově ekologická" . Jízdní vlastnosti snad dokáží ze začátku uchvátit, ale pochybuji, že většina kupců jde po tom, aby si "užívala" zrychlení nebo nákladů na kilometr. Je jasné, že aby ta cena byla "přiměřená", musí výrobek nabídnout adekvátní protiváhu. Ekologie? Náklady na kilometr? Akcelerace? Hloupost, na to se dneska nehraje. Kdo skočí na řeči o ekologii, tak je buď opravdu neskutečně naivní a "chce být klamán" nebo si neumí dát dvě a dvě dohromady. Výroba celého skůtru je silně neekologická, včetně baterií. Navíc je tu otázka zpětné recyklace použitých baterií a cena nových, která rozhodně nebude malá. A co pojištění takového stroje? U klasické motorky/skůtru jde majitelům hlava kolem, když mají zvážit, zda mít jen povinné nebo přidat i havarijko a pojistku proti nenechavcům. Tady, při této ceně, se asi smíchy moc nepotrháme . Klady? Pár jich je, ale záporů a komplikací je nepoměrně víc. Doufat, že systém nabíjení "schválí" pokaždé zvolenou zásuvku, protože jinak bude člověk co chvíli volat asistenční službu, je dost stresující a že výrobce tvrdil, že se s tím zatím nesetkal, je opravdu uklidňující. Už vidím, jak po cestě někde zastavím a jen tak požádám u domu/pumpy, zda bych si mohl zadara "cucnout" trochu elektřiny, protože mi zrovna došla v bateriích. Jak dlouho vydrží kapacita baterií, než začne být už tak malý dojezd vyloženě kritický? Pokud dojde k jakékoliv závadě, tak majitel stroje nebude mít jinou možnost, než jít pouze do BMW servisu, protože jiný na to nebude mít lidi, zařízení, součástky. A asi jich na tom našem malém rybníčku zrovna moc nebude. Až bude dořešen dostatečný dojezd, síť dobíjecích stanic, servisů a mnoho dalších věcí, pak jsem pro elektřinu jako alternativu. Ale do té doby je to "jen" dobře míněná snaha bez možnosti masivního uplatnění. Navíc na trhu, který pro výrobce čehokoliv není zrovna moc atraktivní, spíš nás berou jako odběratele toho, co zbyde, pokusné králíky a odběratele toho, co by jinde nebrali ani zadarmo.




TOPlist