Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
článek jsem jen tak prolétl a utkvěly mi 3 závady:
1. elektroinstalace - většina motorek má konektory bez profilových těsnění a neutěsněné ze strany vodičů. No co to asi může udělat časem???
2. palivová soustava - benzín s etanolem, co dodat???
3. výměna gufera na kardanu - stane se
Po odstranění těchto závad bys měl funkční motorku s "elektronikou" ve formě drátů, pojistek a relé. Tedy opravitelnou vlastními silami. Pravda ještě by zbývala loterka, kdy odejde tachometr
Jó, a jestli někdo věří na novou motorku, závady kryté zárukou a bezstarostné ježdění....good luck
Tím si musí projít každý ....koupit novou motorku není žádný umění,ale udržet 10-20-30let starý stroj v provozu a starat se o něj vlastníma rukama,to je ta krásná motorkařina jak má být...
Jojo, tohle si musi kazdej vyzkouset na vlastni kuzicku
I kdyz ja jsem z toho vyvazl jeste lacino a u meho zluteho TDM850 jsem v tom byl jen za "novy" karburatory, regulator, tesneni pod hlavou a vyfuky Spotrebni dily jako gumy nepocitam...
Tak vidíš,že to jde.
Říkal jsem ti ,vypiš se z bebíčka,uleví se ti a ještě si vyděláš!
Nápadně mi to připomíná koupi Viraga 535 od kamaráda v Jablonci. Taky jsem ignoroval signály,že tohle raději néé ,koupil to pro ženu a bohužel se pokusil o nápravu. Jen ten poměr 50/50/50 se mi nepovedl... Stálo to 37,vrazil do toho 30 a prodal po 16ti měsících za 32. Kawa Z 300 za 80 000 se ukázala lepší volbou... Od tý doby se na starší motorku rád podívám ,pochválím ji majiteli a prchám! No a po zkušenosti s KTM 390 se tak koukám i na některé nové.
Tu zmíněnou testovací Brevu pamatuju. Filip mě na ní tenkrát nechal jet v Jizerkách asi 20km. Mě se ta motka mooc líbila ,ale byla jízda zvláštní . Posez pohodlnej ,vibrace značný a stačilo zařadit trojku a kroutit plynem. Ostatní kvalty byla tak trochu do počtu. Má dnešní paní seděla vzadu,držela se madla a už asi po 5km brečela ,abych to rychle vrátil ,že přestává cítit ruce. Ale jo,ta motka se mi líbí i dneska.
Ono dát starou do kupy -byť třeba postupně a za vydatných potyček se spořicím prasátkem - z dlouhodobého hlediska je něco jiného než pořídit s vizí, že vždy se za ty samé love prodá. Teď po Vánocích, kdy pohádky už máme chvíli za sebou, se to říct může.. Např. za 10 let bude i servis nové moto také nákladný vč.toho základního faktu, že na novější stroje jsou prakticky jen nové ND než se rozjede trh s modelem jako ojetinou, atd. Třeba jsou lidi, co se na výměnu digitálního TFT, svazků od čidel, originálních LED světel i blinkrů apod. podobných fíčur jistě těší. Navíc novou moto už člověk dává leckdy na havarijko, takže další náklady, které jsou rozumně potřebné. Ale je pravda, že hlavní je začátek: vědět, co od stroje i sebe čekat, co si jeden udělá nejen doma, ale i na cestě (dovolené). Je třeba souhlasit, že veterán je papírově min.30 let, ale vytížený zrasený stroj na set malých generálních opraviček může být už i za 5 sezón nebo dřív. A o záměnnosti ND i mezi modely jedné značky v posledních letech si lze také úspěšně myslet svoje, tady jsou trendy jasné - prostě heslo trvale udržitelného vývoje nelze chápat doslovně, to bychom se buď na nové stroje nedoplatili nebo dle ekonomických zásad by to šlo do kopru z druhé, výrobní strany.
Díky Romane, za poučný článek , opět pobavil. Kazit se můžou všechny značky, ale u těch starých jde člověk vždycky "štěstíčku tak trochu naproti"...
Zrovna minulý týden jsem tady na Motorkářích četl recenzi od uživatele Guzzi na jeho stroj a pobavila mne věta: ".... na tachometru je nápis "electronic ", což v překladu z italštiny znamená nefunkční..."
Přeji všem spoustu radostí s novými i starými stroji v novém roce!
článek jsem jen tak prolétl a utkvěly mi 3 závady:
1. elektroinstalace - většina motorek má konektory bez profilových těsnění a neutěsněné ze strany vodičů. No co to asi může udělat časem???
2. palivová soustava - benzín s etanolem, co dodat???
3. výměna gufera na kardanu - stane se
Po odstranění těchto závad bys měl funkční motorku s "elektronikou" ve formě drátů, pojistek a relé. Tedy opravitelnou vlastními silami. Pravda ještě by zbývala loterka, kdy odejde tachometr
Jó, a jestli někdo věří na novou motorku, závady kryté zárukou a bezstarostné ježdění....good luck
5 reakcí
U italských značek člověk holt musí být ochoten platit daň za exkluzivitu
Tím si musí projít každý ....koupit novou motorku není žádný umění,ale udržet 10-20-30let starý stroj v provozu a starat se o něj vlastníma rukama,to je ta krásná motorkařina jak má být...
Jojo, tohle si musi kazdej vyzkouset na vlastni kuzicku
I kdyz ja jsem z toho vyvazl jeste lacino a u meho zluteho TDM850 jsem v tom byl jen za "novy" karburatory, regulator, tesneni pod hlavou a vyfuky Spotrebni dily jako gumy nepocitam...
Tak vidíš,že to jde.
Říkal jsem ti ,vypiš se z bebíčka,uleví se ti a ještě si vyděláš!
Nápadně mi to připomíná koupi Viraga 535 od kamaráda v Jablonci. Taky jsem ignoroval signály,že tohle raději néé ,koupil to pro ženu a bohužel se pokusil o nápravu. Jen ten poměr 50/50/50 se mi nepovedl... Stálo to 37,vrazil do toho 30 a prodal po 16ti měsících za 32. Kawa Z 300 za 80 000 se ukázala lepší volbou... Od tý doby se na starší motorku rád podívám ,pochválím ji majiteli a prchám! No a po zkušenosti s KTM 390 se tak koukám i na některé nové.
Tu zmíněnou testovací Brevu pamatuju. Filip mě na ní tenkrát nechal jet v Jizerkách asi 20km. Mě se ta motka mooc líbila ,ale byla jízda zvláštní . Posez pohodlnej ,vibrace značný a stačilo zařadit trojku a kroutit plynem. Ostatní kvalty byla tak trochu do počtu. Má dnešní paní seděla vzadu,držela se madla a už asi po 5km brečela ,abych to rychle vrátil ,že přestává cítit ruce. Ale jo,ta motka se mi líbí i dneska.
1 reakce
Ono dát starou do kupy -byť třeba postupně a za vydatných potyček se spořicím prasátkem - z dlouhodobého hlediska je něco jiného než pořídit s vizí, že vždy se za ty samé love prodá. Teď po Vánocích, kdy pohádky už máme chvíli za sebou, se to říct může.. Např. za 10 let bude i servis nové moto také nákladný vč.toho základního faktu, že na novější stroje jsou prakticky jen nové ND než se rozjede trh s modelem jako ojetinou, atd. Třeba jsou lidi, co se na výměnu digitálního TFT, svazků od čidel, originálních LED světel i blinkrů apod. podobných fíčur jistě těší. Navíc novou moto už člověk dává leckdy na havarijko, takže další náklady, které jsou rozumně potřebné. Ale je pravda, že hlavní je začátek: vědět, co od stroje i sebe čekat, co si jeden udělá nejen doma, ale i na cestě (dovolené). Je třeba souhlasit, že veterán je papírově min.30 let, ale vytížený zrasený stroj na set malých generálních opraviček může být už i za 5 sezón nebo dřív. A o záměnnosti ND i mezi modely jedné značky v posledních letech si lze také úspěšně myslet svoje, tady jsou trendy jasné - prostě heslo trvale udržitelného vývoje nelze chápat doslovně, to bychom se buď na nové stroje nedoplatili nebo dle ekonomických zásad by to šlo do kopru z druhé, výrobní strany.
Jojo ..Takhle umí překvapit kdejaká mašina na kterou se kašlalo a je to fuk jestli je to Moto Guzzi nebo BMW..
1 reakce
Díky Romane, za poučný článek , opět pobavil. Kazit se můžou všechny značky, ale u těch starých jde člověk vždycky "štěstíčku tak trochu naproti"...
Zrovna minulý týden jsem tady na Motorkářích četl recenzi od uživatele Guzzi na jeho stroj a pobavila mne věta: ".... na tachometru je nápis "electronic ", což v překladu z italštiny znamená nefunkční..."
Přeji všem spoustu radostí s novými i starými stroji v novém roce!
3 reakce