Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Byl tu dotaz - zda řidič na bájném litru přežil?
Přežil - je to známá figurka z Týnce a bude zanedlouho slavit malé jubileum.
Týnečtí pak nárokovali po viníkovi škodu z říše pohádek 10 000 000,-Kč.
Když tak o tom dále přemýšlím, je JEN ŠKODA, že viníkem nehody nebyl pan Felgr!
Který by týneckým nabídl naturální plnění - tzn. uvedení litra do stavu před dopravní nehodou.
Nu, a pak by jim přivezl zpět bájný litr / původně šeredné nedomyšlené ošklivé kačátko = jako OPRAVENÝ / DOVyVINUTÝ funkční a krásný motocykl (labuť) .
A až by se Týnecká parta ztracených ohrazovala, že je lepší nežli před nehodou...?!! By p. Felgr mávl rukou a odvětil jako v restauraci = "TO NECHTE BÝT = TO JE DOBRÝ!"
Maraton : Tak nějak. Flintu do žita neházím. Když už platím daně, at' z nich část dostanu zpět. ...měl jsem Jawu 650, mám Jawu 660 a tu 1200 ? Třeba se dočkám...
Samozřejmě, že je to 640. Těžce jsem se sekl, asi mne popletlo jawí označení těchto "nádher".
Tímto se omlouvám za nepřesný údaj, který jsem vložil do diskuze.
mega sem mega tam :)
https://motosvet.cz/novinky/182-litrova-jawa-definitivne-nebude.html
...tady je hezkej prehled toho, co jsme zaplatili z nasich kapes , prima . Ted tu mame krasnou 650 a 660 a k tomu "litra, co svet nevidel" :D
To je teda prasopes!!! Tomu se nedá ani zasmát nebo to myslí vážně???Toto za tolik mega???Snad každý by věděl jak s těmi miliony naložit efektivněji a kam jsou potřeba. Každý ví, že z minulosti nebo jen z loga se žít nedá... Kdyby toto jen namalovalo moje dítě a napsalo tam JAWA tak ho zmidlíííím . A oni to ještě vypustí na světlo. TOTO, to je pohrdáním všeho kolem značky JAWA. Ti už nepostaví ani lešení ke zdi. Těm z Jawy nebo co to je, už dávno ujel vlak!!!
Jak píše RomanSS, na tohle nechci přispívat, je nějaká oficiální možnost poslat své peníze na konkrétní prospěšnější projekty? Bohužel samozřejmě vím, jak to je...
Od 70 let předvádí jawa jeden přešlap za druhým,možná by se měli přeorientovat z přeprodávání motorek na poradenství na čerpání dotací, to jim jde že všeho nejlépe.
Celkem si dovedu představit, že přední představitelé mrtvé Jawy berou silnou účast při 90 výročí jako úspěch. Proto se možná brána pekelná otevřela a vypadly články jako je tento. Ale stačí si pročíst reakce Vás všech a je jasné, že za 10 let ti "skalní" ubydou a účast na 100. výročí bude asi jinde. Snad se tento jiné megaprůsery Jawy nezapomenou a fandové se probudí. Ten tisíc a dvanáctku beru jako pokus o vtip. Spíš jako splnění plánu vývoje. Dotační plán na vývoj - splněno. Série? Po marketingové studii vyhodnoceno jako nerentabilní a? Konec.
V pripade Jawy a jejich prelepovani napisu Shinerai, mne uz nemohou zklamat. Indicka Jawa/Mahindra, udelala behem kratke chvile to, co od Jawy ocekavali jeji fandove 30 let.
V Indii se ty masiny prodavaji za 50-60 tisic. Ale i tohle se obavam, v Tynci dodrbou.
Jedna ze základních vlastností úspěšné firmy je pokora a umět si včas přiznat pravdu. Jawa tuto schopnost bohužel postrádá.
Očividně nechápou, že hlavním atributem kladně přijaté motorky je design, další je motor a třetím vyváženost motocyklu. Žádný z těch strejdů v pláštích u rýsovacích prken v Jawě nemá schopnost něco přinést a někam značku posunout. Někoho schopného nezaplatí a zřejmě šetří i na tiskovinách a návštěvách moto výstav, protože očividně nevidí směry u značek MG, RE, Triumph...
Jawa se stala pomalu, a možná nevědomky, globální společností, která odumírá na ztrátu vlastní identity a žije z nákupu a prodeje cizokrajných nekvalit.
U čínských motorek, do kterých montují součástky ze skladu a vlastní logo, nelze najít žádnou velkou duši. Indické stroje jsou na pohled pěkné, ale česká Jawa se o ně vlastně nijak nezasloužila a až se u nás začnou prodávat, bude to pro fabriku opravdu jen nákup/prodej.
Ministerstvu průmyslu doufám již došla ochota pálit peníze v kamnech a moc bych si přál, aby pomohly nějakým jiným projektům nadšenců, kteří světu přinesou hezčí výsledek rychleji a s reálným přínosem.
A ještě poznámka ke zmiňovanému FGR a jeho Midalu - jako ukázka možností fajn, ale na dotacích to spolykalo hodně, vyrobeny jednotky kusů a co to nám běžným motorkářům v České republice vlastně dalo?
Asi to samé, co Jawa. Údiv, jak je to jen možné a slova "proberte se".
Ace-si - když v roce myslím 1972 vyhodili z tohoto podniku Františka Šťastného - abychom byli přesní - Křivka (který byl vždy proti přímému hubatému Frantovi) a jeho nochsledi - každému bylo jasné, že tady není vše v pořádku!
Když v roce 1974 si museli zaměstnanci proti vůli vedení prosadit postavení posledního světového továrního silničního stroje JAWA 250, který pak v rekordně krátké době 2 let jezdil --- a pak v soukromém teamu se ještě v roce 1983 objevoval ve Světovém mistrovství. Každému už bylo jasné, že tady fakt není něco v pořádku.
Když v roce 1995 odmítlo vedení platit za motory "vodníka" výrobci Technometře / a raději projekt - po dlouhé době moderního stroje -zastavilo. To už bylo i morčeti naší babičky jasné, že...……..
Když v roce 2012 nastalo relativně obrovské (v těchto poměrech) uživení díky soukromníku Mates Moto, který přestavěl 250 Travel v kabátě 640/z 1991) - vybavenou čínským motorem - do retro stylu a přijímal jak na běžícím pásu objednávky na krásné retro 250 za příjemnou cenu cca 70 000,-Kč === vedení z Týnce rozhodlo o ukončení objednávek motorů 250! …..to už bylo na psycho.
….A TADY VIDÍM, ŽE UŽ I ZA VYHOZENÍ FANÁNKA ŠŤASTNÝCH MOHL PATRNĚ VÝVOJ LITRU!
Mimochodem - těch dotací na Jihostroj, Gerleho, Týnec …..je cca 250 000 000,-Kč
Stačí nahlédnout do CEDR.
Tak trochu konstruktivně:
U litra jednoznačně kazí dojem ta splácanost - retro blatníky, zadní tlumiče dohromady s modernějšími tvary rámu, nádrže a světla. Jako celek je to kočkopes a nejhorší jsou ty boční dekly protáhlé směrem dozadu dolů - zřejmě odkaz na pětistovku OHC, kterej se ale vůbec nepodařil a vzhled jednoznačně kazí - mašina vypadá jak baset těsně před smrtí kříženej s transformerem. Prvním krokem designera je určitě zbavit mašinu těch bočních deklů a pak buď nahradit retroblatníky a zadní tlumiče něčím moderněji vyhlížejícím, anebo jít naopak směrem retra a přizpůsobit světlo a oblast nad motorem.
Dvanáctistovka vyhlíží lépe, ale je taková moc mohutná a komplikovaná, čili zjednodušit (vyházet ty různý vopičárny včetně zbytečných deklíků) a trochu ji vzhledově odlehčit.
A co si budeme povídat, ta MZta na fotce taky moc krásy nepobrala. Vlastně žádnou.
Už jen to, že se k 90 výročí značky chlubí motorkou, co jim vyrobili Indové! A pochybuji, že se ty 1000 ccm a 1200 ccm budou někdy vyrábět ve větším množství!
Díky autorovi za článek, zase jsme o něco chytřejší, když pánové ze skanzenu Jawa se svými potenciálními zákazníky nemluví...
Je jasný, že spustit v dnešní době úspěšně výrobu vlastních motorek je v podstatě nadlidský výkon, spíš fabriky na úkor Asie zanikají...pak nechápu, o co se ti diletanti z Týnce snaží.
1) Buď jsou zcela při smyslech a dělají si tam chytře klasickej tunýlek, kdy na nás 1x za 10 let vyplivnou fotku nějaké nedodělané "krasavice", aby bylo vidět, že něco dělají...
2) Nebo jsou zcela mimo realitu a myslí to vážně. Najali si "designéra", kterej přiletěl z Marsu nebo jede na perníku, ještě tak dalších 20 let budou "vyvíjet" ( za naše love) a ...pak se možná možná probudí...
Navrhuji fabriku zavřít, některý lidi zřejmě taky (minimálně k Chocholouškovi), strhnout logo Jawa, ať nedochází k další dehonestaci značky, ty pokrokové prototypy sešrotovat a jejich fotky smazat. Nebo až si toho všimnou za hranicemi naší vlasti, tak budou myslet, že tu jedem na perníku všichni
Nebudu komentovat snahu o vývoj novýho motocyklu protože tu bylo napsáno mnoho ale proč si to kur*wa děláte složité ... všechno si udělat doma takhle to dneska nefunguje (stačí trochu schopného managera s jasnou definicí cíle a je to)
vidět tohle FJ tak předpokládám, že sešvihá vedení firmy lankem od spojky z kejvačky ...
I když této naší značce fandím ,a prožil jsem s ní před 70 lety své mládí,tak uvedné prototypy mne nenadchly.Vysoké těžiště a rám samá trubka.No a to není znám výkon a ostatní parametry.Snad roli by ještě zahrála cena.
Myslím, že jsme se výročí měli všichni zúčastnit. S pochodněma v ruce
Byl tu dotaz - zda řidič na bájném litru přežil?
Přežil - je to známá figurka z Týnce a bude zanedlouho slavit malé jubileum.
Týnečtí pak nárokovali po viníkovi škodu z říše pohádek 10 000 000,-Kč.
Když tak o tom dále přemýšlím, je JEN ŠKODA, že viníkem nehody nebyl pan Felgr!
Který by týneckým nabídl naturální plnění - tzn. uvedení litra do stavu před dopravní nehodou.
Nu, a pak by jim přivezl zpět bájný litr / původně šeredné nedomyšlené ošklivé kačátko = jako OPRAVENÝ / DOVyVINUTÝ funkční a krásný motocykl (labuť) .
A až by se Týnecká parta ztracených ohrazovala, že je lepší nežli před nehodou...?!! By p. Felgr mávl rukou a odvětil jako v restauraci = "TO NECHTE BÝT = TO JE DOBRÝ!"
Maraton : Tak nějak. Flintu do žita neházím. Když už platím daně, at' z nich část dostanu zpět. ...měl jsem Jawu 650, mám Jawu 660 a tu 1200 ? Třeba se dočkám...
prochi20
Samozřejmě, že je to 640. Těžce jsem se sekl, asi mne popletlo jawí označení těchto "nádher".
Tímto se omlouvám za nepřesný údaj, který jsem vložil do diskuze.
To by nevymyslel ani Jára Cimrman...
Targus: Nene, to je sedlo z 640, čili o hodně modernější
Jen by mě zajímalo, kde na aliexpresu sehnali ty skvostný přední světla. To nevymyslíš!
mega sem mega tam :)
https://motosvet.cz/novinky/182-litrova-jawa-definitivne-nebude.html
...tady je hezkej prehled toho, co jsme zaplatili z nasich kapes , prima . Ted tu mame krasnou 650 a 660 a k tomu "litra, co svet nevidel" :D
To je teda prasopes!!! Tomu se nedá ani zasmát nebo to myslí vážně???Toto za tolik mega???Snad každý by věděl jak s těmi miliony naložit efektivněji a kam jsou potřeba. Každý ví, že z minulosti nebo jen z loga se žít nedá... Kdyby toto jen namalovalo moje dítě a napsalo tam JAWA tak ho zmidlíííím . A oni to ještě vypustí na světlo. TOTO, to je pohrdáním všeho kolem značky JAWA. Ti už nepostaví ani lešení ke zdi. Těm z Jawy nebo co to je, už dávno ujel vlak!!!
Jak píše RomanSS, na tohle nechci přispívat, je nějaká oficiální možnost poslat své peníze na konkrétní prospěšnější projekty? Bohužel samozřejmě vím, jak to je...
Nevím proč, ale když se na to podívám, vybavím si pohádku "Císařovy nové šaty"
Tvl, to je taková beznaděj, že se na JAWU snad začnou sbírat plastová víčka...
Ohyzdnost! Ostuda! Ojeby! Jawa by si měla dát do zanku 3 Óčka
Od 70 let předvádí jawa jeden přešlap za druhým,možná by se měli přeorientovat z přeprodávání motorek na poradenství na čerpání dotací, to jim jde že všeho nejlépe.
Celkem si dovedu představit, že přední představitelé mrtvé Jawy berou silnou účast při 90 výročí jako úspěch. Proto se možná brána pekelná otevřela a vypadly články jako je tento. Ale stačí si pročíst reakce Vás všech a je jasné, že za 10 let ti "skalní" ubydou a účast na 100. výročí bude asi jinde. Snad se tento jiné megaprůsery Jawy nezapomenou a fandové se probudí. Ten tisíc a dvanáctku beru jako pokus o vtip. Spíš jako splnění plánu vývoje. Dotační plán na vývoj - splněno. Série? Po marketingové studii vyhodnoceno jako nerentabilní a? Konec.
Lehce modifikované a predelané stroje MZ nic víc...za 250 mil klobouk dole...
Je to hnus
Franky: no ono údajne ten čínsky motor im Číňania prestali dodávať lebo sa im neoplatil robiť v tak malých počtoch
Tak konečně bájná Jawa Bastard pude do výroby? Mě by zajímalo, co v tom Týnci kouřej za model...
Bylo by to k smíchu, kdybych na ty bastly nepřispíval za svých daní...
Takže nic nového... zase jen kecy a marné naděje...
V pripade Jawy a jejich prelepovani napisu Shinerai, mne uz nemohou zklamat. Indicka Jawa/Mahindra, udelala behem kratke chvile to, co od Jawy ocekavali jeji fandove 30 let.
V Indii se ty masiny prodavaji za 50-60 tisic. Ale i tohle se obavam, v Tynci dodrbou.
Jedna ze základních vlastností úspěšné firmy je pokora a umět si včas přiznat pravdu. Jawa tuto schopnost bohužel postrádá.
Očividně nechápou, že hlavním atributem kladně přijaté motorky je design, další je motor a třetím vyváženost motocyklu. Žádný z těch strejdů v pláštích u rýsovacích prken v Jawě nemá schopnost něco přinést a někam značku posunout. Někoho schopného nezaplatí a zřejmě šetří i na tiskovinách a návštěvách moto výstav, protože očividně nevidí směry u značek MG, RE, Triumph...
Jawa se stala pomalu, a možná nevědomky, globální společností, která odumírá na ztrátu vlastní identity a žije z nákupu a prodeje cizokrajných nekvalit.
U čínských motorek, do kterých montují součástky ze skladu a vlastní logo, nelze najít žádnou velkou duši. Indické stroje jsou na pohled pěkné, ale česká Jawa se o ně vlastně nijak nezasloužila a až se u nás začnou prodávat, bude to pro fabriku opravdu jen nákup/prodej.
Ministerstvu průmyslu doufám již došla ochota pálit peníze v kamnech a moc bych si přál, aby pomohly nějakým jiným projektům nadšenců, kteří světu přinesou hezčí výsledek rychleji a s reálným přínosem.
A ještě poznámka ke zmiňovanému FGR a jeho Midalu - jako ukázka možností fajn, ale na dotacích to spolykalo hodně, vyrobeny jednotky kusů a co to nám běžným motorkářům v České republice vlastně dalo?
Asi to samé, co Jawa. Údiv, jak je to jen možné a slova "proberte se".
Ace-si - když v roce myslím 1972 vyhodili z tohoto podniku Františka Šťastného - abychom byli přesní - Křivka (který byl vždy proti přímému hubatému Frantovi) a jeho nochsledi - každému bylo jasné, že tady není vše v pořádku!
Když v roce 1974 si museli zaměstnanci proti vůli vedení prosadit postavení posledního světového továrního silničního stroje JAWA 250, který pak v rekordně krátké době 2 let jezdil --- a pak v soukromém teamu se ještě v roce 1983 objevoval ve Světovém mistrovství. Každému už bylo jasné, že tady fakt není něco v pořádku.
Když v roce 1995 odmítlo vedení platit za motory "vodníka" výrobci Technometře / a raději projekt - po dlouhé době moderního stroje -zastavilo. To už bylo i morčeti naší babičky jasné, že...……..
Když v roce 2012 nastalo relativně obrovské (v těchto poměrech) uživení díky soukromníku Mates Moto, který přestavěl 250 Travel v kabátě 640/z 1991) - vybavenou čínským motorem - do retro stylu a přijímal jak na běžícím pásu objednávky na krásné retro 250 za příjemnou cenu cca 70 000,-Kč === vedení z Týnce rozhodlo o ukončení objednávek motorů 250! …..to už bylo na psycho.
….A TADY VIDÍM, ŽE UŽ I ZA VYHOZENÍ FANÁNKA ŠŤASTNÝCH MOHL PATRNĚ VÝVOJ LITRU!
Mimochodem - těch dotací na Jihostroj, Gerleho, Týnec …..je cca 250 000 000,-Kč
Stačí nahlédnout do CEDR.
Tak trochu konstruktivně:
U litra jednoznačně kazí dojem ta splácanost - retro blatníky, zadní tlumiče dohromady s modernějšími tvary rámu, nádrže a světla. Jako celek je to kočkopes a nejhorší jsou ty boční dekly protáhlé směrem dozadu dolů - zřejmě odkaz na pětistovku OHC, kterej se ale vůbec nepodařil a vzhled jednoznačně kazí - mašina vypadá jak baset těsně před smrtí kříženej s transformerem. Prvním krokem designera je určitě zbavit mašinu těch bočních deklů a pak buď nahradit retroblatníky a zadní tlumiče něčím moderněji vyhlížejícím, anebo jít naopak směrem retra a přizpůsobit světlo a oblast nad motorem.
Dvanáctistovka vyhlíží lépe, ale je taková moc mohutná a komplikovaná, čili zjednodušit (vyházet ty různý vopičárny včetně zbytečných deklíků) a trochu ji vzhledově odlehčit.
A co si budeme povídat, ta MZta na fotce taky moc krásy nepobrala. Vlastně žádnou.
Už jen to, že se k 90 výročí značky chlubí motorkou, co jim vyrobili Indové! A pochybuji, že se ty 1000 ccm a 1200 ccm budou někdy vyrábět ve větším množství!
Nevím, ale ty motorky jsou pozadu aspoň o třicet let! Prostě ti pánové z Jawy nějak nechápou dnešní dobu!
Díky autorovi za článek, zase jsme o něco chytřejší, když pánové ze skanzenu Jawa se svými potenciálními zákazníky nemluví...
Je jasný, že spustit v dnešní době úspěšně výrobu vlastních motorek je v podstatě nadlidský výkon, spíš fabriky na úkor Asie zanikají...pak nechápu, o co se ti diletanti z Týnce snaží.
1) Buď jsou zcela při smyslech a dělají si tam chytře klasickej tunýlek, kdy na nás 1x za 10 let vyplivnou fotku nějaké nedodělané "krasavice", aby bylo vidět, že něco dělají...
2) Nebo jsou zcela mimo realitu a myslí to vážně. Najali si "designéra", kterej přiletěl z Marsu nebo jede na perníku, ještě tak dalších 20 let budou "vyvíjet" ( za naše love) a ...pak se možná možná probudí...
Navrhuji fabriku zavřít, některý lidi zřejmě taky (minimálně k Chocholouškovi), strhnout logo Jawa, ať nedochází k další dehonestaci značky, ty pokrokové prototypy sešrotovat a jejich fotky smazat. Nebo až si toho všimnou za hranicemi naší vlasti, tak budou myslet, že tu jedem na perníku všichni
Nebudu komentovat snahu o vývoj novýho motocyklu protože tu bylo napsáno mnoho ale proč si to kur*wa děláte složité ... všechno si udělat doma takhle to dneska nefunguje (stačí trochu schopného managera s jasnou definicí cíle a je to)
vidět tohle FJ tak předpokládám, že sešvihá vedení firmy lankem od spojky z kejvačky ...
I když této naší značce fandím ,a prožil jsem s ní před 70 lety své mládí,tak uvedné prototypy mne nenadchly.Vysoké těžiště a rám samá trubka.No a to není znám výkon a ostatní parametry.Snad roli by ještě zahrála cena.
Ještě jsem chtěl dodat že už od 90let tam sedí Žába/Soudruh na prameni.