husqvarna_svartpilen_801_2




Nová indická Jawa se představuje. Vypadá opravdu jako Kejvačka!

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
mig31 (30) napsal 17.11.2018 v 13:51+3

Na pohled nádhera a s tou zkurveninou z české Jawy se to nedá srovnat.

Xpejbl (0) napsal 17.11.2018 v 13:29

Udělejte mi ji v půllitru a jdu do ní.
No originál to není a ani nemůže, je to nostalgická a moc hezky vyhlížející verze vzpomínky na stroj ketrý mne hodně zlobil a ktrerý mi i hodně dal...

Macech (9) napsal 17.11.2018 v 11:43-1+2

Pro mě rozhodně velké překvapení - líbí se mě to hodně . Jawa 350 /360 Panelka byla v 17 ti letech první na čem jsem jezdil . Nyní v důchodu bych si tuhle Jawu klidně v garáži představit dovedl a i jako svojí poslední motorku.

standavfr (96) napsal 17.11.2018 v 10:09-2

Z čehokoliv se jménem Jawa mám dost rozporuplný pocit.

bulldogbiker (-3) napsal 17.11.2018 v 08:13+1

No jo, chtělo by to poslal do České Jawy nějakou dotaci. Vedení společnosti by vymyslelo jak jí utratí ale motorku už od nich nečekám.

BSA (338) napsal 17.11.2018 v 08:02+1

díky nostalgii nějakých indiánů můžeme i my si koupit za českou korunu hodně emocí,
já si např. představuju, že třindu kejvačku zase přestavim na kalifornii,
potřebné nové díly ještě z platnéřské prodejny na ní mám, ale možná vyměním jen nádrž a zvednu laufy, dozadu dám velkýho lukase...

Targus (429) napsal 16.11.2018 v 23:56+2

boneshaker

Souhlas. Majiteli firmy jde o zisk AŽ v první řadě, že ano.
A využil sentimentu Indů, k čemuž jsme se nějakým omylem přimotali i my, tedy Češi a Slováci.
Já teda neslintám nad Jawou, nýbrž nad zdařilým retrem. Prostě už jsem starý na včelí ksichty z umakartu a líbí se mi motka s lavicí místo sedla a s kapotáží, ze které nečiší plast na první pohled, ale až na druhý.
Čas nevrátíme, za to ovšem můžem vzpomínat na to hezké, protože to hnusné jsme raději rychle zapomněli, že ano...

Targus (429) napsal 16.11.2018 v 23:48+1

hobr

Je to inspirace Jawou, nic víc a nic méně..
Jak už tady bylo mnohokráte psáno, motka je o emocích, nikoli o praktičnosti, využitelnosti, efektivitě,atd. myslím tedy zákazníka, nikoli výrobce.
Pro Indy je Jawa, potažmo Yezdi totéž, co Jawa pro většinu Čechoslováků - motorkářů. Je to úplně stejné, jako pro Frantíky Bugatti, pro anglány BSA a Norton, atd.
Jediný rozdíl je, že některé motky se patlají tu, a druhé zas onde. S původní značkou nula celá nula nic.

XJ500 (26) napsal 16.11.2018 v 23:23

Je to hodně dobrej busines plán. Jawa 350 ohc měl být jen průzkum? Za vším stojí Mahindra.

https://www.autocarindia.com/bike-news/anand-mahindra-confirms-india-spec-jawa-reveal-in-2018-408917


papiboy (1261) napsal 16.11.2018 v 21:22

Len pre zaujímavosť pridám pár fotiek, ako dopadla Yezdi v Indii.

Výrobu zastavili okolo roku 1998, fotografie boli zhotovené v roku 2002 (prevzaté z totalbike.hu).

Veľa vecí vraj Indiáni rozniesli, ale na tých fotkách stále nájsť skvosty, ako závodný ČZ-Walter, jeden z prototypov Bizóna, pozorné oko nájde Libeňáka alebo aj krosku Yezdi s motorom ČZ...

No a naši veteránisti by tam určite nahrabali za príves súčiastok ...

















mira592 (35) napsal 16.11.2018 v 20:40+3

Tyhle lidnaté země mají obrovský potenciál. Rusové poslali na Ktym most za 2 roky - 20km. Nepředstavitelné vč. vedení 2kolejné železnice. Indové si s týncem vytřeli zadnici a tak je to spravne.
Hobr, sedis si na vedeni, zrejme. Tady jde o pocin stoleti a zachovani neceho, v cem
jsou nase koreny, ze to udelali indove, je sice smutne z hlediska češství, ale čest právě jim.

hobr (11) napsal 16.11.2018 v 19:47-3

Všichni tady slintáte nad novou Jawou. Uvědomte si, že to už není motocykl Janeček - Wanderer. Je to Indie a to už nemá s původní značkou nic společného (to samé jak Týnec - příjemce dotací)...

boneshaker (89) napsal 16.11.2018 v 19:45+1

Fakt se musím usmívat nad tou Vaší naivitou. Vlastníka značky v Indii nezajímá český trh, oni mají stokrát a víc větší svůj. Kolik jich koupíte? 1.000? Tak to se fakt vyplatí a navíc za 100tis.

OffroaderXR (9) napsal 16.11.2018 v 18:52+2

Motorky krásné, designově dle mého názoru velice promakané. Když už se v Týnci asi nic kloudného nikdy vyrábět nebude, tak by si aspoň měli ohlídat evropské homologace a exkluzivitu pro evropský trh. To je asi to jediné, co ještě můžou udělat. tyhle motorky dodávat k nám, případně si vymoct prodej do EU pod značkou Jawa. zajistit síť prodejců a dodávky ND
cena pro náš trh +- 100 tis by byla snesitelná (za pajdu to tady nikdy nebude)

mates3 (7) napsal 16.11.2018 v 18:19+2

Opravdu povedené a s citem pro detail a od výrobce obrovská pokora a odvaha zároveň udělat pokračování legendy (pro nás Čechoslováky tedy rozhodně). Ten motor je hodný na podstavec do pokoje. Už se moc těším až ji uvidím na živo

OldCrow (8) napsal 16.11.2018 v 17:30

Myslím si, že Indové odvedli dobrou práci. Ta Jawa se mi líbí

Targus (429) napsal 16.11.2018 v 17:00

Destroyer

Předpokládám, že jsi bakaláře nedělal dejme tomu v posledních třech, čtyřech letech, ale dříve.

Ad bakalářské studium.
Přihlásili se mi v toku času také asi čtyři kousci (možná to bylo víc, nepamatuju si), že by potřebovali zmastit práci a musí to být z praxe.
Určitě nebudu tvrdit, že byli blbí. Ale měl jsem pocit, že jim v nejmenovaných školách nenalili do palic naprosto nic.
Dvěma pikolíkům jsem dokonce já - starý mamlas s ubohou maturitou - ukázat, jak se řeší derivace a jak je použít k vypočtení žádaného výsledku.
Pro mne jako strojaře je to celkem katastrofální zjištění. A jestli se před pár lety střetli v Jawě také s něčím takovým, nedivím se, že podobné žádosti házeli bez přemýšlení do koše.
A taky si vzpomínám, jak se stejným problémem bojovala má dcera. Sama se vůbec nechytala, nakonec jsme jí pomohli přes tři známé, aby jí někde tu práci nechali udělat.

Piki (61) napsal 16.11.2018 v 16:19+1

Je to super, že to někomu za to stálo. Proč to u nás nešlo?

čzťák (17) napsal 16.11.2018 v 13:58

Pěkný počin! Je mi jedno, že je to od inda, pokud to bude za slušnou cenu (viz ceny nových modelů RE 650), spolehlivé a s dostatkem ND. Snad se to bude prodávat i v ČR, tohle by se mi líbilo potkávat na silnicích. Je mi líto, že s tím nepřišla původní mateřská továrna, ale zase na druhou stranu je přece dobře, že Jawa žije!

hansc (5) napsal 16.11.2018 v 13:55

Krásná, jen neskutečně mrzí, že to není naše české a už dávno... jestli přijde na náš trh budu zvažovat nákup 😁

JA-NE (768) napsal 16.11.2018 v 13:30

bolo by pekne keby sa Jawa v tejto podobe dovaza aj do byvaleho Ceskoslovenska.. myslim ze by sa co to predalo..

Destroyer (237) napsal 16.11.2018 v 12:21

Targus - naposledy som pisal do Jawy pocas studii chcel som pre nich riesit bakalarsku pracu, odpisali mi po 2 mesiacoch ze nemaju o to zaujem a nic mi ani neposkytnu. Samozrejme diplomaticky ma poslali kade lahsie... Ale odpisali.

XJ500 (26) napsal 16.11.2018 v 12:12

Tohle zaslouží pochvalu! Dal bych jim české státní vyznamenání! Motorka je "krev a mléko"

mira592 (35) napsal 16.11.2018 v 11:42+1

Jendoho bobbera určitě bob beru. jak tu budou.

Targus (429) napsal 16.11.2018 v 11:10

Destroyer

Možná ti to přijde divné, ale ksichtovou knížku nemám, takže jaksi nejsem schopen sledovat, co tam kdo "onlajn" plkne.
Včera večer jsem napsal, dnes ráno jsem měl odpověď, podle tebe překopírovanou. Řekl bych, že to je málo, ale díky aspoň za to. Zkus napsat do nějaké fabriky, jestli se nude někdo obtěžovat s odpovědí.
Za sebe ti můžu napsat román o tom, jak sháním do Jawy italské zapalování. Pořád ještě je ve výrobě, ale prostě nemám nárok.
Takže asi tak...

Franky (155) napsal 16.11.2018 v 09:26+12

200 příspěvků hovoří ještě o zbytcích nacionální hrdosti.
Bohužel jsme kde jsme. Paradoxem doby je, že po 89 se naši pohlaváři/prognostici, kdy jednou z nich máme nyní na hradě / viděli v západu a nějak jim nedocházelo, že budoucnost jsou byly a budou velké trhy, které jsme ještě tak nějak měli pod palcem.
Manhira není žádná "parta ztracených", ale mega-podnik s vychytáním marketingových hledisek. Od "party ztracených" z Týnce si za drobné nakoupili logo značky, a pořádně se opřeli do využití ještě trvajícího povědomí v myslích starších generací Indů a nejen Indů (tady je potenciál pro mega-podnik na trzích druholigových zemí = což je a vždy byla většina světa!), kdy ještě trochu žije-doutná s vědomím v minulosti fungující nesmrtelnosti (a navíc "jejich" značky Jawa Ideal Motors - nebo tak nějak).
Takže co? Umřel král - ať žije král.

Bere nás to za pumpu, protože to byli NAŠI pradědové, dědové a tátové, kteří vyvinuli, vyrobili, po světě prodali, zemi přinesli užitek a svojí práci zařízli do podvědomí velké části světa pod NAŠÍ značkou Jawa.
To bylo naše, to jsme byli my (Made in Czechoslovakia)..
Tohle už naše práce není! Je to pěkná práce, ale nikoli naše.
Nepřinese naší zemi a lidem ani práci, ani prachy ani ostruhy = prostě nic.
Je to jen takové povzdychnutí a připomenutí toho - co a kam jsme sami mohli, kdyby ...
O KDYBY to ale historie není.
František Šťastný nebýval hrdý na značku Jawa - jakož název - ale na to velké skryté za malým dvouslabičným slůvkem. Na ony tisíce českých lidí z výroby, tisíce hodin vývoje, zkoušek, ale také úspěšných obchodních jednání (viz. Jawa Ideal Motors-India), že reprezentuje poměrně kvalitní a dobře prodejné výrobky lidí svojí země.

Destroyer (237) napsal 16.11.2018 v 09:18+1

Targus - len ti preposlali FB status z dnesneho rana, od slova do slova. Stale si myslim ze Jawa sa na tomto projekte okrem loga nijak ucastnicky nepodiela, skor mi to pride ako pysenie sa cudzim perim (coz je vrcholne nesympaticke). Totiz ta dvojrocna SPOLOCNA robota o ktorej tam hovoria urcite nieje robota nikoho z CR a z Jawy uz vonkoncom.
Kazdopadne dobre ze sa tak stalo ze predali prava na logo a my sa mozeme pozerat a hadam casom si aj zadovazit novu Jawicu. Takze ono je to dobre ze sa toho chytil niekto schopny a ze to takto dobre dopadlo.

mira592 (35) napsal 16.11.2018 v 09:16+1

Sršeň by to mohl otestovat v nějakým indickým menším 15-20 milionovým městě ev. periferii.
Slklenkyn-to je snadný, když nemají hlavu zaraženou v zadku, jak u nás.

Sklenkyn (9) napsal 16.11.2018 v 08:42

Já to nechápu,jak se může někdo na druhé straně zeměkoule takhle trefit do "naší" Jawy a do našich srdcí...

chalupář (18) napsal 16.11.2018 v 08:38

To se opravdu povedlo a je mi jedno, že to ponese značku Made in India




TOPlist