yamaha_demo_tour




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
z_750 (4) napsal 03.03.2018 v 19:00-2+1

Twl no todle, jako fakt? ... megahnus, to je vážně ostuda
Stokrát radši starou třistapajdu, než takovejhle paskvil.. měli by začít vyrábět něco pořádného nebo se na to jednou provždy vybodnout.

Romanko (1214) napsal 03.03.2018 v 18:07

To mě pobavilo, kolik kometntářů. . Skoro jako kdyby Vale vyhrál úvodní závod letošní sezóny. A ty názory. Dva tábory jako posledně při volbách. Fakt sranda, ale Jawě to nepomůže. 27 koníků je opravdu málo. Vypadá to, jako by zaspali zvýšení výkonu pro začátečníky před "100" lety. A to původní retro ve stylu plečky ze ´70 a ´80 nestojí ani za poznámku. To tady ten "reto závodní stroj" aspoň vypadá líp a nejspíš ale bude mít i retro jízdní vlastnosti.

FilipTenere (31) napsal 03.03.2018 v 17:57+2

Krásný retro závoďák,fandím tomu Být v tom tak ještě posledni jawský 2T dvouvál,to by byla iluze Šťastných časů téměř dokonalá

XJ500 (26) napsal 03.03.2018 v 17:56+1

Hodně tady čtu o dotacích pro Jawu. Trochu jsem na to koukl na veřejně dostupných stránkách. Níže můžete klikat a podívat se na co všechno Jawa bere dotace. Jen vypíchnu datum sepsání dotační smlouvy - 01.10.2017. Další co bych vytáhl, pokud se Vám to nechce číst, je účel dotace: vývoj produktu (nové motocyklové řady JAWA 660, JAWA 1000 a JAWA 1200)

Dotace JAWA : https://dotacni-parazit.cz/prijemce-dotaci/ico?ico=25108743

Video z přípravy toho motoru: https://www.youtube.com/watch?v=mCm_tk5lL3M


Datum Podpisu Smlouvy 01.10.17 19:36

JAWA Moto je pokračovatelem tradičního českého výrobce motocyklů JAWA v Týnci nad Sázavou. V minulých letech nastartovala masivní investiční cyklus, zahrnující vývoj produktu (nové motocyklové řady JAWA 660, JAWA 1000 a JAWA 1200), zásadní obnovu výrobní technologie a její změnu z jednoúčelové na pružnou efektivní a moderní, šetrnou vůči životnímu prostředí a s vyšší energetickou účinností a zároveň komplexní revitalizaci výrobního areálu v Týnci nad Sázavou. Poslední nutný "střípek" do mozaikyje rekonstrukce a rozšíření vývojového centra firmy, zaměřenou na další efektivní vývoj motocyklů. Toto centrum bude zahrnovat moderní zkušební pracoviště s asynchronním dynamometrem o výkonu 120-150 kW pro vývoj nových motorů JAWA, záběhové stolice pro testování nových motorů JAWA, testovací zařízení pro vývoj jízdních vlastností nových motocyklů JAWA a zařízení pro tenzometrická měření a měření fyzikálních veličin v reálném dynamickém režimu jízdy motocyklu. Pořízení těchto zkušebních technologií tvoří rozhodující část plánovaných nákladů projektu. Drobné výdaje budou určeny též na rekonstrukci stávajícího zařízení (tyto výdaje jsou vyvolány pořízením nové technologie). Projekt je tedy zaměřen na průmyslový výzkum, vývoj a inovace nových výrobků a technologií, vedoucí k implementaci technologicky nových a zlepšených výrobků, resp. výrobkových řad, jakož i výrobních procesů a technologií. Cílem je přenášet poznatky a výsledky vývojovéh centra zejména do vlastní sériové výroby firmyJAWA Moto.

Paulo (2571) napsal 03.03.2018 v 16:27

Tak je to Romet nebo Shineray? Z Jawy tam bude akorát tak samolepka a ještě vyrobená v Číně

pozdnímíza (16) napsal 03.03.2018 v 16:16

Pro Kandelábr: Myslím, že si tu JAWU v Brně neprohlédneš. Na více místech bylo psáno, že JAWA do Brna oficiálně nejede. Takže jestli je to pravda, tak to svědčí o tom "promyšleném" marketingu fabriky jak jsem psal o pár příspěvků dříve.
Jinak dotace to je opravdu síla, např. dotace pro "vyvolené" OSVČ podnikající v turistickém ruchu, kteří ve svém rekreačním zařízení nemají za celý rok ani skoro 10 ubytovaných a přesto jim to stačí na utáhnutí celé rodiny i s každoročně novým autem a dovolenou na Madagaskaru. Ani jsem o těch dnešních neomezených možnostech nechtěl vědět, a když mi to opilý "pan podnikatel" vyslepičil, tak jsem si říkal v jakém to státě plném pitomců a podvraťáků žijeme. No nic do důchodu a do smrti to už tady nějak dotáhnu. No za komunismu to bylo celkem podobné, ale to jsem byl mladé ucho a honil baby a měl tehdá úplně jiné starosti.

KAREL_PLAY3 (34) napsal 03.03.2018 v 16:12-1+3

Moc hezký retro "závoďáček", designově mě rozhodně zaujal a cena 120 tisíc Kč mi nepřipadá ani nějak moc přemrštěná. Na větší cestování mám Pana Mopadžiho, ale tuhle Jawu 350 Speciál bych bral jako druhý stroj hned. A důvod?

Prostě mít tenhle neokoukaný exemplář jen tak pro radost, takovou tu leštěnku, proletět se s ním občas po okreskách a třeba si na něm (s úsměvem od ucha k uchu) zajet i do cukrárny na to café. V mým případě tedy čaj, jelikož kafe nepiju

boneshaker (89) napsal 03.03.2018 v 15:57

Trochu nesouhlasím s označením Café racer. Dle mého to bude spíše motocykl styl starý závodní motocykl .

Drakis (67) napsal 03.03.2018 v 15:57-1+1

Proti tomu lońskýmu hovnu je celkem pěkná nejspíš díky tomu,že Jawa tentokrát dodala jen nápis.

mig31 (30) napsal 03.03.2018 v 15:52+1

Na co by něco vyráběli když jim stačí brát dotace. A ten chytrolín co tu píše že dotace jsou v pořádku a kolik stojí forma na odlitek atd. by jsi měl uvědomit že berou 20 roků dotace a pak ukážou takovou zkurveninu že by se člověk poblil. A navíc to není ani kočka ani pes a už vůbec né JAWA a toto se dotuje státem to je hodně smutné.Dotace jsou na to že se pomůže vývoji a pak se vyjede s něčím co se hodně prodává a tím se ty dotace státu vrátí v podobě daní ale toto se prodávat nebude vůbec to si může koupit jenom blbec který neví o motorce nic.(a o Jawě vůbec nic)

papiboy (1261) napsal 03.03.2018 v 15:08+1

Targus, neboj, som v obraze viac, ako by si myslel...

HiddenSnake (27) napsal 03.03.2018 v 14:49+1

Na jednu stranu asi dobrej smer obchodniho uvazovani. Na druhou stranu dukaz, ze ta znacka je mrtva. Mozna vede cesta k resuscitaci prez tohle, ale tomu uz ja nerozumim. Trochu cekam, ze tady nedko zalozi malej zazrak a udela novou znacku. Cesi tohle vzdycky umeli (z hovna bic). V dnesni dobe dostupnosti dilu a komponent, to neni az zas takovej orech.

Targus (429) napsal 03.03.2018 v 14:44+1

Eastrider, papiboy:

Úplně stejné křápy, jaké má v nabídce argentinská Jawa, najdeš i na stránkách polského Rometu.
To jen tak, abyste se dostali do obrazu.
Smiřme se s tím, že Jawa jako výrobce už skončila, bude nám líp usínat. Dokonce to už nestačí ani na montovnu, na to jsme si už vyřvali příliš "vysoké" platy. Kdo dá dnes skoro dvě stě litrů za českého jednobucha s motorem bůhví odkud? Až z Jawy vyexpedují motory, které nahamtali do regálů coby výrobní zásoby, bude to konečná.

Capan (190) napsal 03.03.2018 v 14:28

Raisto, tisícku v eurách. Možno máš s tým samo domo pravdu,neviem, ale Enfield je aspoň zaujímavý veterán s históriou. Naproti tomu,toto je prosto len čína. RE možno ide s kvalitou hore,zvlášť tou na vývoz. Jeden známy na ňom cestoval aj x tisíckilometrové štreky a jediná závada bola stratená skrutka krytu výfuku. Pravda je, že naživo som videl len Jawy. Nekvalitný chróm,preliačinka na nádrži(vyzeralo to,že vznikla pred lakovaním),ale do kolien ma dostali chĺpky v laku a to na obidvoch vystavovaných kusoch.
Číňan to striekal zrejme na dvore .

danny355 (127) napsal 03.03.2018 v 14:24+2

Těch ztracených 40 let,kdy se chrlily stále stejné typy do zemí Rudého tábora,to se nepodaří zřejmě nikdy dohnat .. I kdyby z nějakých hodně slušných dílů postavili kvalitativně i výkonově stejný stroj jako je třeba Honda,tak víc jak 3/4 zákazníků zvolí stejně Hondu,už z důvodu renomé značky .. Navíc Jawa by nemohla konkurovat cenou jakožto maloseiový výrobce .. Nedávno jsem někde četl, v souvislosti s crosskou Praga ED 610, že není až takový problém vyrobit motorku s dobrým potenciálem do budoucna,ale je obrovský problém ji dobře prodat .. Loni měla Jawa celkem slusný nástup s tím OHC a teď v tom pokračují,i prodeje lehoučce stoupají,tak ať se jim daří ! ... ale bude to pro ně boj na spoustu let, najít mezeru na trhu a do ní vyrobit rozumný stroj ...

Kandelábr (104) napsal 03.03.2018 v 13:23

Vypadá to moc hezky! Uvidím jak bude vypadat na výstavišti v Brně na živo.

Raisto01 (90) napsal 03.03.2018 v 13:21+1

Krásná, jde jim to.
To Capan: Za prvý, na Enfielda by sis připlatil desettisícku a za druhý jsem na tom v Indi něco najezdil a pokud ty ne, tak věř, že to je úplně stejný dodělej si samo domo, jako Jawa. Viděl jsem obě a kvalitou je na tom Jawa spíš líp.

PetrosPV (28) napsal 03.03.2018 v 13:03+2

Myslím že je to pro Jawu správná volba, byť opožděná. Tyhle číny mají výborný poměr kvalita/cena na který by se Jawa nikdy s vlastním výrobkem nedostala. Např. MZ zkrachovala přestože vyvinula spoustu nových kvalitních modelů, ale byly drahé a taky se na západě na vše východní hledí trochu skrz prsty a na východě nejsou prachy, proto se tu prodávají hlavně ojeté rejže. Aby byla značka životaschopná s vlastním strojem, musí prodat min. 10 000motorek a to je jak pro Jawu tak MZ nereálné.

Capan (190) napsal 03.03.2018 v 12:34+1

Ste tu niekto ochotný vysoliť za ňu tie peniaze? Pýtam sa úprimne a vážne. Sám som nejaké retro zháňal, ale to už by som radšej tisícku prihodil na Enfielda.

papiboy (1261) napsal 03.03.2018 v 12:10

Eastrider , je nerobím protičínsku propagandu, len som pridal vzorky, čo všetko sa pod značkou Jawa predáva. Je toho oveľa viac a je úplne fuk, kde sa to vyrába, duševné vlastníctvo z časti japonské, ale kapitál a marketing sú čínske.
Problém s čínou inak nemám, sám jednu rybársku vlastním už od r. 2004 (Keeway Exceed 125) a čuduj sa svete, stále funguje. Len trebalo vychytať roj múch...

Aj ten predmetný kafáčik sa mi pozdáva, vypadá k svetu, ale ako skalný Jawkár, ktorý som vyrastal na úspechoch Jawiek zo SIX DAYS a na plochej dráhe, na tituloch ČZ z motocrosu - tak po sametovej som čakal veľký BOOM vo výrobe motoriek v Čechách.

Ano, veľký BOOM asi bude, ale takto len na dne priepasti, už sa to nedá napraviť. Viem, že dnes sa s výrobou motoriek pohnúť je ťažké, až nemožné (viď Blata, Praga), ale aj tak som sklamaný.
Som presvedčený, že v Jawe ku koncu komunizmu intelektuálny potenciál ešte úplne nevyhorel a čakal som teda niečo, kde sa tie tradície a um prejavia.
Ale čo sa odvtedy deje, tak to je o niečom inom.

Offtopic: Raz som zo srandy na fotku Shineray (jak bola Jawa 350 OHC pred rokom) zo srandy dal nápis
"Pannonia", hodil to na niektorý server. Kamoš, Maďar, čo to videl, ale textu nerozumel, už začal šuškať o záchrane značky Pannonia...
Ale mali smolu, celosvetovo (a marketingovo) je značka Pannonia bezvýznamná. S Jawou to bola asi lepšia kúpa.

chudelapipa (-161) napsal 03.03.2018 v 11:57

to je retro alá sedmdesátá léta,kdopak to asi vytáhl ze šuplíku?

kawasaki-zr7 (11) napsal 03.03.2018 v 11:51

.
Jawa Junior 250

deluxa (347) napsal 03.03.2018 v 11:30

Mne sa to paci, podobnych moto asi na cestach moc nestretnete, ked to bude spolahlive nevidim dovod preco by sa to nepredavalo...

Piki (61) napsal 03.03.2018 v 11:25

Dobrý a jak napsal Slow. Prodávat, rozvíjet, přizpůsobit se a ono to půjde. NO a po nějaké době zase převzít otěže...

KAWAHAB (2) napsal 03.03.2018 v 10:59

Nevypadá to vůbec špatné,docela dobrej počin..

Slow (48) napsal 03.03.2018 v 10:59-2+1

Buďme realisté, bez peněz nemůže být vývoj, peníze bez prodeju ...kdo jste od roku 1993 koupil novou Jawu?? Tak co se divíte?
Benelli taky prodává rebrand čínu a nikdo z toho nedělá drámo, BMW, KTM, Honda (čína, indie...)
Mám rád vzduchem chlazené jednoválce a tohle se mi líbí jak motorově tak vzhledově, celokapota i polo, a cena je poměrně slušná na 4kilo (můžete porovnat s italskou obdobou SWM 440).
Trocha matematiky: cena/průměrný plat (120/29=4,2) ..4,2platy to tak stála ČZ175 (60-70léta)

Občas by se neškodilo podívat historie a pak hořekovat na vývojem, výrobou, kór když jsme měli krásné únorové výročí (takže volit Andreje, ať tu máme zase totalitu a máme se proč a na co vymlovat)

RTourer (68) napsal 03.03.2018 v 10:22

papiboy - to jsou docela zajímavý "jawky", nebyly by nějaké podrobnosti?
Edit: už to tu je... Argentina jde asi lepší cestou, než Týnec.

Eastrider (1) napsal 03.03.2018 v 10:17

---papiboy---
Tie fotky ktoré si sem hodil, nie sú čínske Jawy. Sú argentínske. Na základe riadnej obchodnej zmluvy môžu používať značku. (btw. čiernozlaté logo)

//jawa.com.ar/ver-todas/

V podstate tematicky nezapadnú do protičínskej propagandy. Je mi jasné, že takisto nie sú orig. Jawy, ale musel som to sem doplniť.

pozdnímíza (16) napsal 03.03.2018 v 10:06

Hm papiboy zajímavé o tom čínském marketingu aj. ty fotky tzv. JAWA strojů.
Ohledně marketingu firmy JAWA škoda mluvit. Teď jsem se díval na webové stránky JAWA a poslední příspěvek/novinka z 14.9.2017 o testování JAWY Standou Berkovcem (nyní poslancem ČR). Kde je nějaká novinka na oficiálním webu ohledně 350 OHC Speciál, nebo novinky na facebooku JAWY ? Nikde, tak to je marketing jako vyšitý, čili žádný. Reklama dnes prodává, nostalgie a vzpomínky na staré časy neprodávají.
Ach jo, škoda JAWO... Ale musím přiznat ten Speciál se mi líbi, zkuste ten výfuk ze speciálu dát na obyč. JAWU 350 OHC i s tou zadní kotoučovkou a taky nějaký hlavní stojan by mohl být v nabídce ne ?!

seki88 (9) napsal 03.03.2018 v 10:01

To už nemůžou myslet ani jako vtip ?!?!To už je pouhé zoufalství...




TOPlist