globalmoto_duben_nolan




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Targus (429) napsal 04.03.2018 v 11:16-1

míra592:

V tom případě ale nemůžeš tvrdit, že eMBéčka jsou z Boleslavi.
Pokud jsi teď nabyl přesvědčení, že jsem hlupák, udělej si v létě na motce výlet do MB a na hodinku si zajdi do budovy nákladní vrátnice, kde si řidiči vyřizují povolení k vjezdu. Dáš si kafčo a hnusnou housku a můžeš s nimi pokecat, co a odkud přivážejí. A zjistíš, že embéčka jsou na tom zhruba stejně, jako ta Jawa s tím rozdílem, že firmě Auto Škoda nechá Genosse majitel víc prachů na reklamu.

Btw. místo motky v prezentu jsi mi poslal nějakou kývačku, či co, nemohl bys mi to zkusit poslat ještě jednou? A je to dvěapůla vodník?

Ručkazdravilka (24) napsal 04.03.2018 v 11:00

Cbx-1000: Takhle to přece nefunguje. Peníze na investice do budoucna nevyděláš něčím co se neprodává. Je to začarovanej kruh.

mira592 (35) napsal 04.03.2018 v 10:52

V článku je napsáno že jde o produkt z továrny v Tynci, což neberu ani jako aprílový vtip.

Targus (429) napsal 04.03.2018 v 10:50

tom mb:

Vy ve Škodovce máte ještě navíc "výhodu", že můžete dělat jen to, co vám dovolí německý Genosse z Wolfsburgu, nebo kde to máte pana generálního.
Ale neber to ve zlém, taková je dnes doba. Když Genosse zavelí, prostě budete montovat mixéry nebo fúriky (kolečka).

Targus (429) napsal 04.03.2018 v 10:40-1

Míra 592

Se Šínem i s loňským modelem mi neštymuje ta zadní vidle.
Takže možná můžeš být hrdý aspoň na tu vidli.
Anebo můžeš báýt hrdý na to, že jawácký Šín je široko daleko nejlevnější.

Ale neber to tak. Když už nic, v Týnci si spravili halu. Takže pár Ukrů mělo dva roky práci, to taky není špatný počin.

Jinak jediný rozdíl mezi eMBéčky a Džavou je ten, že ty motky jsou stran montáže ještě levnější, takže je vidět, jak se máme tady v Česku dobře. Mnohem líp, než dělníci montující Džavu.
Na škochtli není totiž českého vůbec, ale docela vůbec nic. Kdybys vytahal všecky součástky, které se vyrábějí třeba v Maďarsku, dokonce bys ani nenastartoval. Ono by nebylo ani čím, ani co startovat, že ano, páč motory jsou z Györu, startéry z Miskolce. Tož tak s hrdostí na "národní" značky.

tom_mb (45) napsal 04.03.2018 v 10:35+1

to mira592: Cech myslim jsem, ale srdcar javy asi ne. Vloni jsem vyuzil nesmyslne cenove hysterie a po cca 30 letech prodal prodal 350 kejvacku sestavenou skoro celou z novych origo dilu a prijemne na tom vydelal. Vsichni kamosi mi nadavali, ale ani ted po roce toho nelituju a vůbec se mi po ni nestyska. Myslim, ze za mlada jsem si jawy uzil azaz a rozhodne to není nic, na co bych vzpominal s laskou.
Je mi uplne jedno, ze ta nova jawa je cinan, je ale za dane penize proste pekna a stejne by se mi libila i s napisem Hodna, nebo Zhejijang Luliong.
Se skodovkou mas pravdu, ale v pricipu je to dnes taky jen prekarosovany VW. delam tam taky skoro uz 30let

Targus (429) napsal 04.03.2018 v 10:23+2

Ručkazdravilka:

Odpověď za všecky - NIKDO. Kecy v kleci.
Asi tak dva tři lidi si dovolili sem na motorkáře napsat, že si koupili loňský model, aby následně dostali od tohohle spolku pořádnou sodu. Tohle neudělá žádný MČČ (malý český člověk), který se chodí denně modlit do garáže ke své ochcávce 1,9 TDI, pokud není povahovým zaměřením sovětský revolucionář.

Za sebe - tuhle kapotovanou příšeru určitě ne. Na to mám k hounu krční páteř, nelíbí se mi a navíc nebudu polehávat na nádrži, aby mne předjížděl kdejaký mamlas na enduru z Indie.
O civilní verzi bych MOŽNÁ přemýšlel, kdybych neměl jednu funkční třindu doma. Ovšem musel bych zvážit všechna pro a proti. Tedy funkčnost a provozní náklady svého křápu v poměru s hodnotou, kterou mi přináší, na straně jedné a pořizovací hodnotu číňana s dalšími důsledky z toho plynoucími na straně druhé. Neříkám, že se tím nezabývám, a že to nikdy neudělám.

K tomu musím přihodit komunikaci "výrobce" se zákazníky, resp. servis, dostupnost a kvalitu dílů, atd.
A tady vidím kolosální problém, ať se na mě nikdo nezlobí. Loni jsem pořídil nový "originál" - ten dražší - karbec na dvoutakt. Šopupátko jsem vymlátil ven šroubovákem a pak ho dobrou půlhodinu zabrušoval, aby se uráčilo chodit tam a zpět bez pomoci kladívka a tyčky. Jestli tohle prodávají Kubáncům, tak potěš koště. Nedivím se, že jim prodeje klesají. Jak jsem psal předtím, nejsou schopni dát dohromady ani své webovky, nemluvě o přístupu k dealerům. Loni jsem byl u takových, kteří se na mě dívali, jak na zjevení a na moje "debilní" otázky stran Jawy reagovali odpovědí, proč si nejdu koupit nějakého Číňana.
Otázka: kolik motorek bys chtěl jako majitel firmy Jawa prodat, když nemáš u dealerů ani kolo a veškeré náhradní díly si musejí shánět sami po netu?

cbx-1000 (-1) napsal 04.03.2018 v 10:14-3+2

Musím uznat že se Jawě tahle mašinka povedla, je fakt moc pěkná ! Klobouk dolů !
Ta zadní hranatá kyvka + zadní kotouč, přední silnější tlumiče, plovoucí přední kotouč, kapota, barvy.
Prostě je to moc hezký retro kafáč, myslím si že se bude líbit i za hranicemi ČR.
Byl jsem se na ní schválně mrknout na výstavě v Praze, tento kafáč se bude velmi dobře prodávat !
Jawa nejdřív musí vydělat peníze, až potom může investovat do budoucna. Potom až teprve muže vyrábět svoje motorky s odkazem na bohatou minulost.
A že je Čínská, no a co ! V dnešním globálním světě, je to úplně normální.
V budoucnu se Čínský mašiny i auta, budou kupovat úplně běžně.
Naše děti s nimi budou ještě machrovat a kupovat je i jako veterány.
Japoncům se taky v 60 letech smáli a jak později Britům vytřeli zrak. Tenhle kafáč bude za 25 let veterán, jako každá jiná motorka.
Protože všechny tyto nové motorky, jsou teprve začátek nové historie Jawy.
Jawě do budoucna moc držím palce, jen tak dál chlapci !

mira592 (35) napsal 04.03.2018 v 10:08+1

Pochopte,že jde o celé moto z číny s nálepkou Jawa.
Kdo je čech a srdcar Jawy radost by z takového výkonu kdysi světoznámé značky mít neměl. Tohle je Shineray džava 400, ne zadna Jawa 350. Snad to není špatné být hrdý např na škoda auto, ale tohle je přes čáru.

Ručkazdravilka (24) napsal 04.03.2018 v 09:30

tom_mb: Ty seš dobrej lupen čoveče. Napíšeš jak je ta motorka super a jak si s tim vyhráli a v zápětí že je udělaná z levnejch čínskejch dreků a že je 50 let v hajzlu.

Hele otázka pro všechny, kdo z vás co píšou že by se vyjímala v garáži a že by jste si jí koupili jí má objednanou, nebo si jí skutečně koupí?

mirazciny (21) napsal 04.03.2018 v 09:11+2

A Jawa je to v cem?

tom_mb (45) napsal 04.03.2018 v 09:02+3

Když se to tak vezme, tak tu krome dotaci, mista vyroby nedokazal poradne ty motorce nikdo nic vytknout. Je videt, ze u toho někdo fakt premejslel a vyhral si s detailama, tlumice, brzdova pumpa, pneu atd Slozit z levnejch cinskejch dreku něco tak autentickyho a za dany prachy i stylove cistyho, to si zaslouzi uznani.
Ta motorka je za 120litru fakt pekna a neda se s tim hnout. A to lidi, který neumej nic jinyho nez kritizovat sere nejvic. Je to ten samej problém jako s Abrahamem, kterej ma prachy na zavodeni, Rossi je moc zlutej a dlouho mu to jezdi atd, atd...
Jawa je cca 50 let v hajzlu, tak co by kdo ted cekal? 200k 4v? vzdyt uz na to dlabou i japonci, protože se to proste neprodava.
Ted jde spis o to co prijde dal. Tohle udela zadarmo hodne reklamy, ale není to stroj na masovy prodej, kterej jim něco vydela.

týpek (119) napsal 04.03.2018 v 08:56+1

Z dálky to nevypadá vůbec špatně,ale ty detaily to opět,ostatně jako vždy,dostávají do kolen.Kapota bych řekl velmi zdařilá,má punc Jawy,sedlo,nádrž,kola,moc pěkné.A teď to horší-přístroje čínská pouťovka,divné blikače,tlumiče výfuků,které se dají koupit v každém e schopu za 50 eur.No a ten největší detail motor.Když už retro kapotovaný stroj ve slavném jawáckém logu OHC,tak tam prostě musí být dvouválec půllitr.To prostě k sobě patří.Stačil by jednovačkový dvouventil s výkonem 40-45 k,ať to má charakter,sakra...))))))))))))))))))))))

pavelgsxrv (10) napsal 04.03.2018 v 08:47+1

Myslím že tady to je škoda komentovat . Původní konstruktéři jawy se musí v hrobě obracet kdyby to dnes viděli . A když to porovnam s einfildem který je za plus mínus podobné ceny .

Motostanley (5) napsal 04.03.2018 v 08:28

Vypadá moc pěkně a je vidět že retro skutečně táhne. Teď nemyslím třeba ČZ elektrický skůtr, to je totiž totální úlet. Problém je ale v tom že oni by potřebovali prodávat motorky a skůtry ve velkém množství, nejlépe i za hranice. To je dost problém. Trh je nasycený. Na jedné straně kvalita z Japonska, na druhé nízká cena z Číny. Držím jim palce.

plejtvak (79) napsal 04.03.2018 v 06:46

Vypadá docela hezky.

Othello (19) napsal 04.03.2018 v 05:40+4

Musí se nechat, JAWA se nebála a udělala hezkej cafáč.
Tohle retro můžu, pěkný celek i detaily.
Dovedu si ji představit zaparkovanou v garáži.

Vakra (-2) napsal 04.03.2018 v 00:32-3

No to je hnus Velebnosti...

Ručkazdravilka (24) napsal 04.03.2018 v 00:03

Právě jsem na alze zahlídl čezetu prase s elektrickým pohonem za 442.000,- kč. Dnešek je plný překvapení. Je to hnusný až je to hezký. Ta cena a váha je ale úlet.

Ručkazdravilka (24) napsal 03.03.2018 v 22:36

Jandys: Koupil by sis jí ale nekoupíš že jo?

Targus (429) napsal 03.03.2018 v 22:33

Eastrider:

Podobnost tzv. argentinských Jaw s Rometem znamená, že to jsou úplně stejné ČISTOKREVNÉ Čajny ze stejné dílny, jako je Jawa česká, případně ty křápy prodávající se pod jménem Mash. Nedá to moc práce, jen proklikat jejich stránky a najít rozměry a váhy motorek, zdvihové objemy a výkony motorů, případně velikost kol, atd.
Vsjo ravnó, jak říkáme my "latiníci".

XJ500:
Já vůbec nerozporuju. Ať kluci stavějí a snaží se. Mohu-li ale něco podotknout, asi bych kapánek víc přitlačil na reklamu. Už třeba jen tím, že bych zaktualizoval webovky a dealerům, kteří jsou ještě ochotní se s Jawou ostudit, bych navezl po jedné "nové" třindě na ukázku. Dealer, co je mi nejblíž, není dodnes vedený v seznamu a na loňský čtyřtakt dodnes marně čeká. K takovému přístupu není co říci, si myslím...

ladyss (12) napsal 03.03.2018 v 22:27+1

Z toho co se v Jawě děje poslední roky je mi opravdu smutno, protože jsem na Jawě začínal , jako Čech jsem rád, že ji prostě máme a opravdu se bojím toho, že tam jednoho dne zatlučou bránu prknem s nápisem uzavřeno, to bych opravdu nechtěl , proto pořád čekám na to, až si tam někdo konečně vytáhne hlavu ze zadele, přehodí řemeny na lepší převod a začne dělat něco na čem nehoří elektrika , nepraskají dráty v kolech, nebudí to posměch a nevyvíjí se to tak dlouho, že až bude vyvinutá bude stará . Takže ať je to jak je to, já za sebe konečně vidím blýsknutí na lepší časy a jsem za to rád, ať to prosím jede dál. Kdyby se v tom točilo něco "no china" ve dvou válcích s aspoň 50k já bych to šel fakt hned objednat, snad se dočkám , opravdu si to přeju a držím "jawákům" palce.

Levis68 (0) napsal 03.03.2018 v 21:57

...tak to je síla

Trinnlee (50) napsal 03.03.2018 v 21:40+5

Ať je to Čína nebo ne tak je to asi nejhezčí počin jawy za několik let zpátky...

-Jandys- (16) napsal 03.03.2018 v 20:10+1

Jako je pěkná, má i styl, detaily a čínu neřeším, většina výrobců i věhlasného jména už taky dělá u číňanů tak co. A že to nemá koně a je jen 350, vždyť na co, sám jsem na Jawách a ČZ začínal a rád vzpomínám.Klidně bych si ji koupil, poupravil dle sebe a na víkendové podráždění mi to stačí

XJ500 (26) napsal 03.03.2018 v 19:56

Targus :
Ode mne to je jen neutrální doplnění informací. Netuším jak to v Jawě dopadne. Snad dobře

Eastrider (1) napsal 03.03.2018 v 19:23

papiboy :
Jaajj ! S tou propagandou som nemyslel teba. Myslel som poznámky v tomto vlákne konkrétne na tú Jawu.
Chcel som povedať, že motorky na tých fotkách sú kvázi "oprávnene" nepravé Jawy, a za druhé, čo je dôlezitejšie v tomto kontexte: nie sú čínske.
A offtopic ?
Viem čo je (bola) Pannonia. Ako decko sa mi zdá, že som aj sedel na jednej. Z môjho veku viac ani nevydá.

Targus:
Podobnosť argentínskych Jaw k Rometu nič neznamená. Takou námahou by sme mohli tvrdiť, že Jawa 350 OHC je kópiou:
//www.mash-motors.fr/en/208-400cc-motorcycles

mira592 (35) napsal 03.03.2018 v 19:14-3+1

Takže inženýři v Jawa Joke company sro vyvinuli dvě nálepky, dva revmaplechy a bikac na každou stranu a je z toho Jawka jak víno. Tam musejí něco hulit. Slušný matros. Je vidět, že spousta rádoby motorkaru nemá sajn, co produkuji konkurenční firmy např. Swm aj.

Targus (429) napsal 03.03.2018 v 19:08

XJ500:
Jedna věc je vývojové centrum, druhá věc je normální motorárna, která v Jawě zásluhou komunistů dnes prostě není.

Targus (429) napsal 03.03.2018 v 19:03

Hidden snake:
Bohužel, zásadní problém není vyrobit, resp. smontovat.
Zásadní problém je prodat.




TOPlist