husqvarna_svartpilen_801_2




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Ra58 (1) napsal 02.03.2018 v 20:23-1+2

Dneska jsem se byl podívat v Holešovicích. U stánku Jawy jsem strávil poměrně dost času a většinu z toho jsem měl téměř slzy v očích. Přísloví " Pokrok nezastavíš" pojali "počesku" a retrovlnu rovněž. V roce 2018 je portfolio značky prostě ostuda. Ta 2T 350 vypadá jak kdyby ji Venca Konopník v roce 1987 schoval do stodoly a teď jí někdo z Jawa našel, v rámci modernizace na ní dali odpornej, hranatej, digitální tachometr a hurá na výstavu. O penězích to taky není, schválně jsem si porovnal, co dostanete za podobný peníze od Benelli a fakt se to nedá srovnat. Že chtějí dělat levný motorky pro každýho, taky nemůžou myslet vážně, za stejný peníze sice budu mít ojetou mašinu, ale mám obrovskej výběr a všechno bude lepší než tohle. Kapotovaná 350 OHC nevypadá nejhůř, ale zaspali s ní 20 let, ale i tak je to asi to nej co si od Jawy můžete koupit. Zůstanu u starých Jaw, který byly moderní v době vzniku, dneska mají duši a je to srdeční záležitost. Tyhle " novinky " bych asi nedokázal milovat.

Intr (13) napsal 02.03.2018 v 20:22+1

Viděl jsem ji dnes na vlastní oči a líbí se mi! Určitě krok (nebo aspoň krůček) správným směrem. Mám radost.

PinkPanther (844) napsal 02.03.2018 v 20:19

Tak podle článku na Motodeníku, jediný díl, který na to dělá Jawa je ten spodní díl kapotáže, takže to není žádná Jawa ale Čína s kouskem plastu z Týnce.
Takže akorát oblbování českých ovcí.

Vali (1) napsal 02.03.2018 v 20:17+1

https://www.tipmoto.com/motorky/romet/353121-classic-400-cafe-racer.html

//www.mashmotorcycles.co.uk/model/400cc-mash-models/tt40

Marex (2570) napsal 02.03.2018 v 20:16

No to čumím!!! Pěkné!

FFlaks (2) napsal 02.03.2018 v 20:14+1

Mě se líbí. Cena je dobrá a myslím že si na ní člověk užije spoustu zábavy i v legálních rychlostech a ještě k tomu na tom bude vypadat stylově. Pro mne je daleko zábavnější plně využít potenciál relativně slabšího stroje, než mít motorku se spoustou výkonu a bát se pořádně přidat jinde než na rovince. Paráda 👍

VIZI (1420) napsal 02.03.2018 v 19:54-1

refresh z 19:41: tady upřesňuji prodeje Jawy, ( 90% je export na Kubu) článek je z roku 2014.

Podle údajů Sdružení automobilového průmyslu vyrobila Jawa v roce 2014 od ledna do konce října 1004 motocyklů. Vloni to bylo kolem 1300, předloni 2500. Za socialismu, tedy před rokem 1989, vyráběla až statisíce kusů ročně.

Jinak loni to spadlo někde pod 500ks

walaszek (44) napsal 02.03.2018 v 19:48+2

Konečně začali dělat něco kloudnýho, takže palec nahoru

bonup (4) napsal 02.03.2018 v 19:46+1

Mě se taky líbí. Škoda že není místo v garáži a nějaké volné peníze. Každopádně konečně se JAWA snaží využít alespoň něco ze své slavné historie.

VIZI (1420) napsal 02.03.2018 v 19:41-1+2

přestaňte pořád mrektat o dotacích atd. Víte jaký všechny ptákoviny platíte z daní aniž byste o tom věděli. Tak buďte konečně rádi, že někdo o tu dotaci zažádal a to i dokonce 2x. Ta 1000-ka existuje sami jste to viděli, dokonce 8 ks a procházela všemi testy. To, že se to stále oddaluje je možná způsobeno negativní reakcí nás čecháčku a věřím, že se na motorce (jak na 1L tak i na 1200-stovce) stále pracuje. Nejdříve si zjistěte nějaké informace a potom tady kritizujte.
Proč se firma snaží něco vymýšlet i za cenu, že prodává upravený čínský motorky je značný pokles odbytu na Kubu. Z tohoto odbytu (jednalo se zhruba o 2000 motocyklů ročně) přežívala 20let. Počet ale stále klesá, jestli se nepletu před 3 roky už to bylo 1300 motocyklů, letos dokonce 700 a dále to klesá. Takže pokud nevymyslí náhradu nebudou mít co prodávat. Loňské prodeje si můžete najít na stránkách svazu dovozců automobilů. Jedná se zhruba o 100 motorek prodaných v roce 2017. Například za leden 2018 prodali 2ks, loni ani jeden kus. Všechno se tam dočtete.

imoladu (90) napsal 02.03.2018 v 19:35+4

Mě se JAWA 350 OHC líbí,v kategorii retro motorek je za super cenu-nevím o žádné levnější.Berte to tak,žeJAWA nikdy nebyla výrobce TOP motorek,ale levných rozpočtových motocyklu pro zemědělce a dojíždění do práce ,které nikdy nemohly konkurovat Anglickým,Německým 4 taktním strojum a Japoncum už vubec ne.Nevím,co by JAPONCI mimo automatické spojky-která byla neštěstím jak pro HONDU,tak i pro JAWU.okopírovali.Za celou dobu mimo péráka-kde byl předlohou německý DKW JAWA nic nepředvedla. Ta slavná 500OHC se pořád srala,nedobíjela a jízdní vlastnosti kdo zažil,tak muže vyprávět.Já jsem byl rád,že jsem ji za 5000Kč v roce 1985 prodal.Jawy se na západě v pozdějších dobách prodávali většinou v supermarketech,normální dealeři se do toho nehrnuli a hodně motorek se k nám vracelo zpět.

luc20 (11) napsal 02.03.2018 v 19:32+2

Mě se líbí... Tenhle styl a design je to, co může Jawě pomoci zlepšit prodeje. Třeba pak někdy bude moci vyvinout svůj motor. Jestli chce někdo z Jawy jen tahat peníze nebo jí skutečně obrodit, to je věc jiná...

muchosj (18) napsal 02.03.2018 v 19:28

Souhlasím se seikos, mě se ta motorka taky líbí.

moucan (6) napsal 02.03.2018 v 19:25

Někdo v Jawě si konečně vytáhnul hlavu ze zadku a začali dělat prodejný a pěkný motorky. Normální 350OHC se mi líbila ale tohle? To je bomba. Reprezentace a stav společnosti mi je celkem u zadele pokud se to bude prodávat a půjdou na to shánět díly.

Blackforce (661) napsal 02.03.2018 v 19:03-1

Nejvíc mě rozsekalo, jak jí mají zakrytou kusy hader . Vždyť ti chudáci, nemají ani na důstojnou plachtu. Spíš to vypadá, že značku Jawa využívají jako zástěrku na vytahování dotací. Ani bych se nedivil, kdyby motorky na výstavu dotlačili, jen aby to moc nestálo a zbylo jim víc do kapes. Jdu blejt

mira592 (35) napsal 02.03.2018 v 18:33

To musí být komfort, když valim zatáčku a světlo ala škoda octavia r.64 svítí rovně.
To oprali od prasátka

opic26 (457) napsal 02.03.2018 v 18:30+3

Situaci Jawy neznám a stánek na výstavišti mně připadne nereprezentativní. Oproti tomu se mi Jawa 350 OHC Speciál opravdu velmi líbí! I když to není objemově a výkonostně kategorie kterou bych si vybral, neotálel bych ani na chvíli si s ní dát v létě na týden randevouz abych zjistil, co v ní je. Thruxton R, R nine T Racer ani Paul Smart to není a ani nechce být (taky cenovka je jinde a fajn), ale v kategorii kde najdeme třeba Royal Enfield Continental GT apod.by nemusela hrát 2-hé housle. Má spostu prvků starého sportovního motocyklu které lahodí mému oku . Rozhodně si myslím že by mohla "kafáčkáře" kteří netouží po litru oslovit. Myslím že Jawa má šanci pouze pokud bude hrát na notu podobnou téhle. Jen tak dál a v budoucnu se uvidí co z toho.

M_o_m_a_n_e_k (35) napsal 02.03.2018 v 18:20

Jediné retro, které by za to stálo vyrobit, je stará Jawa 500 ve stylu bobber.
Tyto "rádoby" retra slouží jen k tomu, aby čím dál víc lidí mávlo rukou a nebo jen kroutili hlavou...v tom horším případě už jen bez zastávky prošli okolo a v tom nejhorším příadě se styděli za to, že tohle je Jawa současnosti.
Jediné plus je cena, ale za ty prachy bych koupil Hondu 250 Rally a užil bych si na ní podstatně víc.

seikos (975) napsal 02.03.2018 v 18:08+13

Asi možná budu proti proudu místních znalců, ale mě na motorce nepřijde nic špatně. Naopak, i v určitých detailech mi přijde že se kluci snažili. Lepší brzdy, posílený podvozek, neodfláknutý vzhled a pro spoustu lidí přiměřená cena za adekvátní produkt.
A tady, jako by byla móda na Jawu a priori nadávat, bez jakékoliv konkrétní příčiny na předmětném stroji.
Na druhou stranu, je tŕeba říci, Jawo, že tyhle nálady veřejnosti sis svým letitým mlžením a nicneděláním vykoledovala oprávněně.

Libor70 (4) napsal 02.03.2018 v 17:57

Moc nechápu vynaloženého úsilí a peněz toto vůbec vyrobit. Do muzea možná OK, ale kdo si to může koupit za ty prachy na ježdění ...

RTourer (68) napsal 02.03.2018 v 17:37+1

A nejsmutnější na tom je, že je to dost hezký. Na rozdíl od všeho, co za posledních 30 let zkonstruovali v Týnci.

GG300 (0) napsal 02.03.2018 v 17:21

Nějak jsem nepochopil ty vyčnívající horní šrouby na z.tlumičích.
Neviděl jsem ji naživo, ale mě se líbí - Fanánek Šťastnů by to asi "na ucho" posílal hůře...

Kokška (12) napsal 02.03.2018 v 17:16-1+3

Tak ještě oprášit výkresy 4t dvouválu 350 po Fr. Šťastném, dát na : chlazení vodou, stříkačka, červený pásmo ve 12 000, dva kotouče, kapoty v trikoloře a jdu spát před "Mototechnu" na pořadník.
Snad to jednou přijde, taky jsem asi blázen, ale Jawě bych to přál.
Palec nahoru a koukejte se snažit !!!
P.

pozdnímíza (16) napsal 02.03.2018 v 17:12+1

Dámy a pánové. Jak to vidím s Jawou já ? Né že bych nechtěl aby JAWA byla zase světová značka a prosperovala a Japonci se od nás učili jako po II. světové válce. Ale dnešní fungování světa, potažmo globálního světa, trhu a politiky asi nic takového již nikdy neumožní . Kde by byla dnes automobilka Škoda kdyby ji nepřevzal VW. Buď by to byla pravděpodobně montážní linka Renaultu, nebo by již asi neexistovala.
Nevěřím, že to s JAWOU bude někdy lepší než to v současnosti je, i když si to tak vůbec nepřeji. To by JAWA musela být např. nějaká podznačka třeba BMW, KTM nebo tak nějak. Buďme realisté a né snílci. Vždyť i v normálním životě jen snění dnes nestačí, snít můžeme třeba u flašky rumu a na druhý den stejně musíme vstát a jít tvrdě makat. Prostě tak to dneska je.
Podpis: Pozdnímíza

Eso_Rimmer (383) napsal 02.03.2018 v 16:43

tady mame tu „ceskou" Jawu... ty dotace jsou proste jeden velkej tunel.

Jeňula (20) napsal 02.03.2018 v 16:33+3

Ale jo, docela dobrý... A kapotáže aspoň zakryjí tu podivnou laboratoř kolem motoru. Prodej určitě nebude tak zázračný, aby to fabriku nějak finančně nakoplo, ale každý počin k udržení Jawy v povědomí veřejnosti se počítá. Bylo by na místě souběžně rozjet i výrobu silnější sestřičky s nějakým značkovým motorem. Možná nejsem normální, když ještě stále doufám v restart naší kdysi proslulé značky .

unavix (595) napsal 02.03.2018 v 16:19

Tohle se povedlo ještě míň než předchozí kus. Předek, vlastně až k sedlu celkem ok, ale ta druhá půlka

hrouda13 (150) napsal 02.03.2018 v 16:12-1

Tam už chybí jen hosteska z Vietnamu. Kásná motoka pane,kuste sednout

nevo7 (97) napsal 02.03.2018 v 16:03

Zákazník v ČR je moc náročná klientela. Mne sa to moc ľúbi. Ta celokapotáž vyzerá lepšie ako tá S verzia Shinarey a to S verzie u motoriek môžem. Nechápem, ale prečo to má iné smerovky.

Tentum (2) napsal 02.03.2018 v 15:58-1

Mě se to nelíbí a to z několika důvodů. Motorka nemá šmrnc, díly vypadají tak nějak levně a bál bych se, že dojedu pohromadě. Jawa je pryč a nic to nezmění...




TOPlist