Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Ta čínská "350" mne nezajímá, ale ta Vintage 660 se mi opravdu líbí (to už je více méně Jawa - má originál rám, svody, nádrž, kastlik, blatníky , motor a další komponenty od jiného výrobce používají i jiní výrobci). Je to míchanice všech možných stylů a to se mi zdá originální a zajímavé. Ta motorka nejde nikam pořádně zařadit. Možná retro enduro . Nikdy jsem Jawu neměl, vždy jsem měl nového Japonce, ale vážně uvažuji, že si ji koupím. Budu mít originál a v Čechách jich bude cca 50, takže časem z ní bude sběratelský kousek a nebudu na ní tratit . Jen mi je záhadou, jak ji mohou vůbec prodávat, když motor nesplňuje emise a nemá ABS
Po letech zase něco co se mi vcelku líbí - víc nová Konopnice.
Nelíbí se mi pouze pár věcí, nejvíc svody s lambda sondou a chaos v kabelech a hadicích u 660tky. Pokut se chci pochlubit motorem, tak ať to vypadá.
Na druhou stranu jsou pěkné i drobnosti jako třeba klíček zapalování. Vše je ale věcí osobního názoru.
Zadíval jsem se na foto č.7 . Pohled na 350 zezadu . Poznej co je na křivo, nebo spíš rovně. Centimetr asi žádná míra. Nebo se vzhlédli v nesymetrii designu BMW? Vzhledově celkem OK, ale kdo to skládal.
Moje řeč spousta lidí tu jen hloupě tlachá.Kdyby udělali v Jawě např tu 350 celou svojí tak se nikdy nemůžou dostat na 100klacků.Myslím, že je to dobrý krok a počin na začátek.Možná se i dočkáme Hodně věcí je dnes z číny a kolikrát už to není taková veteš jak jak to byla.Mě se to líbí a ta 660 je bomba.Fakt moc pěknej strojek.Kdybych prašule nepotřeboval na něco jiného tak si ji z fleku koupím
660 není zlá, ale proč má treba tak mohutne brzdy, kombajn to není a moje škoda má jen dva kotouče vpředu a stačí to. Nespletl se někdo ve výpočtu. Stejně to na fleku nezastaví. Obří kola kotoucu vypadají divne. 660 beru ale ne za udanou cenu.
Už asi 10 let sleduji produkci Jawy a reakce motorkářů na její modely. V době, kdy Jawa začala uvádět 650-ky Classic, Style a Dakar (později Sportartd), volali všichni po retru, kde by designer nic složitého nevymýšlel a značka si nesnažila hrát na něco, co jednoduše není. Když se tedy něco podobného Jawa snaží nabídnout, zase špatně ...
Mně osobně se 350 líbí. Vždyť když porovnám design s SR 400, jedná se o podobý stroj. Problém spatřuji spíše v původu stroje ... Na druhou stranu to, že je něco z Číny ještě neznamená, že je to hned špatné.
Co se 660 týče, tak za mě je hodně cítit, že základ vychází z motardu/ endura. Více by tomu slušely 2 zadní pružiny namísto centrálu, ale technicky je centrál prostě lepší. Navíc dvojice výfuků dělá stroj alespoň pěkně symetrický.
Zkrátka když jsem viděl fotky, byl jsem nadšen.
Ale po pročtení několika příspěvků podemnou, už je mi jasné, že se opět diskutuje o Jawě a český člověk na ni prostě nemůže nechat nit suchou.
Tady mi něco nehraje. proč jsou u 350ky čtyři víčka pro seřizování ventilů, když v technických údajích je uvedeno, že jde o dvouventil, pokud je to chyba, prosím o opravu.
No jo no, když ona je ta Jawa naše a všichni jsme na ní jezdili a trápili se s ní a snili o něčem lepším. Hrozně by jsme všichni chtěli, aby byla zase "světová". Ale ruku na srdce .. to byla naposledy možná v 60. letech, pak se svět motoricky vydal jinam a Jawa byla stará. Všichni jsme se trápili, že je Jawa skoro mrtvá a přáli jí obnovu. No a teď? Chceme být zase pyšní na to co máme. My jsme vyrostli, ale Jawa už byla stará, když jsme na ní jezdili. Tohle je jiná Jawa a my si všichni přejeme, aby ne. Už jsme si zvykli na svoje nové stroje. Po Jawě bychom chtěli, aby byla Triumph a po nás, abychom byli jako Němci. Ta značka bude žít dál. Spousta čínských, argentinských nebo indických kluků bude snít o svojí nové Jawě a jezdit na ní jako kdysi my. Ale tohle už je jejich Jawa, ne ta naše. Ale značka žije dál
Zamýšlím se nad tím, zda Jawa, značka která byla prostřednictvím umu a pracovitostí českých lidí vzorem pro japonské výrobce motocyklů má mít ve svém výrobním programu motocykly s motory z Číny...
Sen se stal skutečností. Pročetl jsem si příspěvky tady i na sociálních sítích a většina lidí (99 %) je znechucena. S Jawou to nemá skutečně nic společného. 350 nic moc a 660 hrůza. Tohle bude propadák a nebo dobrá investice. Koupit to v bedně a uložit na 50 let - to byl pak frčák Jdu rozbít prasátko
Po zběžném prohlédnutí mi vizuálně ta 350 vycházející z čínské předlohy připadá vyváženější, škoda že má nakřivo nádrž :(
Jakoby chlapci v Týnci neměli cit, když vidím 660, škoda, škoda...
Cílovým trhem může být třeba Indie, Afrika, východ a pod. V těchto zemích je důležitá jednoduchost konstrukce. Aby to dokázal opravit i křovák v sandálech.
Těžko říci, zda se JAWA někdy vrátí. Desítky let vývoje se dohnat nedají. Jedinou její šancí je najít si nenáročné trhy (což dělají), najít nějakou díru na trhu (třeba tříkolky, poštovní motku nebo tak něco) Snad, že by se spojili s nějakým novým investorem, třeba na poli elektromotorek.
I kdyby se jim totiž podařili zítra přijít se super mašinou na úrovni Hondy, Suzuki apod, tak kdo by si koupil nějakou neznámou JAWU. Nová generace už tuhle značku ani nezná. Mimo ČR už vůbec ne.
Bomba skvělý. Mě se to prostě líbí. Tu 660 musím hned koupit. To pojede. Originální 350 už nás se starou neuveze. Už nám není 17. A metraky jsou znát.
Ta čínská "350" mne nezajímá, ale ta Vintage 660 se mi opravdu líbí (to už je více méně Jawa - má originál rám, svody, nádrž, kastlik, blatníky , motor a další komponenty od jiného výrobce používají i jiní výrobci). Je to míchanice všech možných stylů a to se mi zdá originální a zajímavé. Ta motorka nejde nikam pořádně zařadit. Možná retro enduro . Nikdy jsem Jawu neměl, vždy jsem měl nového Japonce, ale vážně uvažuji, že si ji koupím. Budu mít originál a v Čechách jich bude cca 50, takže časem z ní bude sběratelský kousek a nebudu na ní tratit . Jen mi je záhadou, jak ji mohou vůbec prodávat, když motor nesplňuje emise a nemá ABS
Po letech zase něco co se mi vcelku líbí - víc nová Konopnice.
Nelíbí se mi pouze pár věcí, nejvíc svody s lambda sondou a chaos v kabelech a hadicích u 660tky. Pokut se chci pochlubit motorem, tak ať to vypadá.
Na druhou stranu jsou pěkné i drobnosti jako třeba klíček zapalování. Vše je ale věcí osobního názoru.
Zadíval jsem se na foto č.7 . Pohled na 350 zezadu . Poznej co je na křivo, nebo spíš rovně. Centimetr asi žádná míra. Nebo se vzhlédli v nesymetrii designu BMW? Vzhledově celkem OK, ale kdo to skládal.
no nic tento článek nemá cenu ani komentovat. HNUS. Bohužel. A dát skoro 200tis. Blázni.
Moje řeč spousta lidí tu jen hloupě tlachá.Kdyby udělali v Jawě např tu 350 celou svojí tak se nikdy nemůžou dostat na 100klacků.Myslím, že je to dobrý krok a počin na začátek.Možná se i dočkáme Hodně věcí je dnes z číny a kolikrát už to není taková veteš jak jak to byla.Mě se to líbí a ta 660 je bomba.Fakt moc pěknej strojek.Kdybych prašule nepotřeboval na něco jiného tak si ji z fleku koupím
660 není zlá, ale proč má treba tak mohutne brzdy, kombajn to není a moje škoda má jen dva kotouče vpředu a stačí to. Nespletl se někdo ve výpočtu. Stejně to na fleku nezastaví. Obří kola kotoucu vypadají divne. 660 beru ale ne za udanou cenu.
Vintage vlastne docela pekna, kdyby se teda vymenilo par detailu - budiky, zrcatka, kotouce a asi i trochu cena...
Ale co nového se dnes koupí za 100 k?
Nějaké dobré šlapací kolo? Soustruh?
Luxusní disky na auto?
Už asi 10 let sleduji produkci Jawy a reakce motorkářů na její modely. V době, kdy Jawa začala uvádět 650-ky Classic, Style a Dakar (později Sportartd), volali všichni po retru, kde by designer nic složitého nevymýšlel a značka si nesnažila hrát na něco, co jednoduše není. Když se tedy něco podobného Jawa snaží nabídnout, zase špatně ...
Mně osobně se 350 líbí. Vždyť když porovnám design s SR 400, jedná se o podobý stroj. Problém spatřuji spíše v původu stroje ... Na druhou stranu to, že je něco z Číny ještě neznamená, že je to hned špatné.
Co se 660 týče, tak za mě je hodně cítit, že základ vychází z motardu/ endura. Více by tomu slušely 2 zadní pružiny namísto centrálu, ale technicky je centrál prostě lepší. Navíc dvojice výfuků dělá stroj alespoň pěkně symetrický.
Zkrátka když jsem viděl fotky, byl jsem nadšen.
Ale po pročtení několika příspěvků podemnou, už je mi jasné, že se opět diskutuje o Jawě a český člověk na ni prostě nemůže nechat nit suchou.
A ty ceny, za 100 jsem koupil Fároše.
Tady mi něco nehraje. proč jsou u 350ky čtyři víčka pro seřizování ventilů, když v technických údajích je uvedeno, že jde o dvouventil, pokud je to chyba, prosím o opravu.
No jo no, když ona je ta Jawa naše a všichni jsme na ní jezdili a trápili se s ní a snili o něčem lepším. Hrozně by jsme všichni chtěli, aby byla zase "světová". Ale ruku na srdce .. to byla naposledy možná v 60. letech, pak se svět motoricky vydal jinam a Jawa byla stará. Všichni jsme se trápili, že je Jawa skoro mrtvá a přáli jí obnovu. No a teď? Chceme být zase pyšní na to co máme. My jsme vyrostli, ale Jawa už byla stará, když jsme na ní jezdili. Tohle je jiná Jawa a my si všichni přejeme, aby ne. Už jsme si zvykli na svoje nové stroje. Po Jawě bychom chtěli, aby byla Triumph a po nás, abychom byli jako Němci. Ta značka bude žít dál. Spousta čínských, argentinských nebo indických kluků bude snít o svojí nové Jawě a jezdit na ní jako kdysi my. Ale tohle už je jejich Jawa, ne ta naše. Ale značka žije dál
Při pohledu zezadu je 350-ka celá nějak nakřivo
Mohli nafotit nějaký povedenější kus...
Zamýšlím se nad tím, zda Jawa, značka která byla prostřednictvím umu a pracovitostí českých lidí vzorem pro japonské výrobce motocyklů má mít ve svém výrobním programu motocykly s motory z Číny...
Ach jo .
Tu 660 zachrání snad jen dobové kapoty.
Management firmy by měli naházet do Vltavy.
Falešná jawa 350
Ta 660 pěkný výfuk asi odkaz na jawa/cz trial.
Mě se to líbí.
Sen se stal skutečností. Pročetl jsem si příspěvky tady i na sociálních sítích a většina lidí (99 %) je znechucena. S Jawou to nemá skutečně nic společného. 350 nic moc a 660 hrůza. Tohle bude propadák a nebo dobrá investice. Koupit to v bedně a uložit na 50 let - to byl pak frčák Jdu rozbít prasátko
Nadhera,jak koupit polotovar a doma dopict ta 660 je mazec
Po zběžném prohlédnutí mi vizuálně ta 350 vycházející z čínské předlohy připadá vyváženější, škoda že má nakřivo nádrž :(
Jakoby chlapci v Týnci neměli cit, když vidím 660, škoda, škoda...
Ta červená 660 je pěkná.
Jak to že celý motocyklový svět dokáže postavit retro a Jawa ne? Hlavně ta 660 je totální nesourodá slátanina dílu. Je to hnus !!!
Cílovým trhem může být třeba Indie, Afrika, východ a pod. V těchto zemích je důležitá jednoduchost konstrukce. Aby to dokázal opravit i křovák v sandálech.
Těžko říci, zda se JAWA někdy vrátí. Desítky let vývoje se dohnat nedají. Jedinou její šancí je najít si nenáročné trhy (což dělají), najít nějakou díru na trhu (třeba tříkolky, poštovní motku nebo tak něco) Snad, že by se spojili s nějakým novým investorem, třeba na poli elektromotorek.
I kdyby se jim totiž podařili zítra přijít se super mašinou na úrovni Hondy, Suzuki apod, tak kdo by si koupil nějakou neznámou JAWU. Nová generace už tuhle značku ani nezná. Mimo ČR už vůbec ne.
...a obří krouhací kotouč v předu
350-ka je opravdu krásná..
660-ka mohla být taky pěkná,kdyby neměla ten beztvarý motor z endura a tradičně odporný obří chladič
660 zvláštní, 350 se mi líbí. Ale to je první dojem, časem to třeba bude obráceně. Nesouososti jsem si všiml též.
To je naprosto nechutné...100 a 180 tyček ???