yamaha_demo_tour




Motocykly JAWA se budou opět vyrábět v Indii

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
pap1234 (27) napsal 29.10.2016 v 16:30-1+1

Steve.CZ> Zvrácený pohled na komunismus a taky to sem nepatří.

IvanDvoutakťák (5085) napsal 29.10.2016 v 15:23+1

Souhlas s Keltem-P

HonzaHus (62) napsal 29.10.2016 v 14:18-1+3

Steve-CZ: docela ti závidím, jsem sice jen o dva roky mladší, přesto na ta léta, o kterých píšeš vůbec nevzpomínám rád. I když jsem byl mladý a s bráchou jsme patřili mezi těch několik šťastlivců, kterým se podařilo koupit alespoň toho Simsona. Velkou motorku sis mohl koupit jenom těžkopádnou Jawu, případně ČZ, ani tu MZtu, která tehdy byla podstatně lepší, sis nemohl pořídit.
V mysli člověka funguje jakýsi vzpomínkový optimismus, maže ty špatné zážitky a vzpomíná na ty dobré. Je však dobré si pamatovat i to zlé: práskače, vychcané soudruhy, kádrováky, stbáky, zelený gumy na vojně, nepříjemné prodavače v obchodech, úplatné fízly, kteří tě buzerovali za každou blbost, zakázané kapely, knížky, politický kriminály, prolhané zprávy, ruské vojáky, adt.
Raději na ta léta nevzpomínej s takovou nostalgií a nech je spát. Nebo se probudí a vrátí zpátky. To bych opravdu nikomu z nás nepřál. Buďme šťastní za životy, které teď žijeme, i když ne všechno je v pořádku - například naše Jawa je v háji a její současná produkce směšná.

Humusus (25) napsal 29.10.2016 v 14:00+1

Pánové asi jste to špatně pochopili, tady nejde o výrobu starých ani jiných Jaw. Tady jde pouze o propůjčení značky Jawa pro indického výrobce nějakých motorek. Jinak to s Jawou nebude mít nic společného.

Kelt-P (2) napsal 29.10.2016 v 13:48-1+1

No...je mi 50 , na Jawách jsem vyrostl, na Tramvaji kdysi dávno závodil. Jenže všechny ty cesty k oživení Jawy nevedly k ničemu a to, co mělo být nástupcem bylo vždycky krokem zpět...Takže pokud v Indii budou vyrábět dle původní technologie třeba panelku, má to podle mě jako "retro" větší šanci, něž ty pokusy z Týnce.

Humusus (25) napsal 29.10.2016 v 05:38

jawa prodává svou značku jak baťa cvičky, v jižní americe to logo lepí na číňany, teď se pro změnu bude lepit na indický rozpočtovky

Jirka4137 (114) napsal 28.10.2016 v 23:38

Steve zas takový ráj tady nebyl ale je fakt že dnes nám EU diktuje víc než je zdrávo.
Indická Jawa ? Proč ne. Určitě vyrobí něco dostupného v dřív než ta naše.

Steve-CZ (259) napsal 28.10.2016 v 21:17-17+12

Nechci Jawu z Indie, odtam jedině Enfielda. A jsem moc rád, že jsem se narodil v roce 1967 a zažil dobu, kdy sice opravdu občas nebyly v obchodě mandarinky nebo banány, ale každý mohl a vlastně musel chodit do práce, kde s ním nejednali jako s otrokem, každý si mohl dovolit slušné bydlení, večer neusínal se strachem z války, různých pomatených hrdlořezů, které sem tahá EU, měl zajištěnou dostupnou a světem záviděnou lékařskou péči a mohli jsme si kupovat krásné motocykly a jiné jen a jen NAŠE výrobky, které se naštěstí mnohdy dodnes zachovaly. Díky, Pane Bože ! A ta absurdní nepřátelská doba, co je teď a co se líbí zejména těm největším hajzlům a lumpům, nebude naštěstí trvat věčně.

IvanDvoutakťák (5085) napsal 28.10.2016 v 18:53

Neboj , Paulo !
Sem se Jawa dovážet nebude, jsme pro Indii "dálný západ"
a navíc na azijském trhu se bez problémů prodá veškerá produkce ...
A kdyby náhodou - bude ji místní importér prodávat minimálně za 100tis. Kč

zdenyrr (734) napsal 28.10.2016 v 18:01

Alespoň bude jmeno JAWA dál žít.. skoda ze vyvoj nesel (nemohl) jit dal v době kdy vyráběli uzasny stroje.. takova Jawa 350 V4 2T vodou chlazena se soupatkovym rozvodem no... hodne stesti!

HonzaHus (62) napsal 28.10.2016 v 16:08

pan.kac: Přesně tenhle scénář se tady odehrál. Bert postavil dvě nádherné retro motorky na základě Jawy 250 Travel a máš pravdu, že v Týnci neřekli ani Ň. Místo toho, aby jeho práci a talent nějak využili, výrobu Jawy 250 Travel zrušili.
Teď se trochu napakujou na pronájmu značky pro Indii a jiné asijské státy, ale větře mi, nijak jim to nepomůže. Litr hnusnej, takže radši ho ani nepředstavili, Jawa 660 Retro či Californian pořád nikde, účast na výstavě zrušená, elektroinstalace na Sportardu poruchová... Mám pokračovat?
Vzkřísit Jawu = zázrak. Toho ale současní majitelé i přes státní dotace a zmíněné příjmy z pronájmu značky nikdy nedosáhnou, stačí se podívat na tu bídu posledních 25 let. Triumphu se to podařilo, ale až po totálním krachu a převzetí značky někým úplně jiným, prachatým bláznem a nadšencem, který měl dost odvahy a drzosti. Jsem zvědav, zda se u nás někdo takový najde.

JA-NE (768) napsal 28.10.2016 v 14:29

Mozno Mahindra dotiahne Jawu 1000 do zdarneho konca

pan.kac (9) napsal 28.10.2016 v 13:26-1+1

Clapci a děvčátka, zbavíme se jedný velký Mrtky, měli to prodat celý, jak to stojí.
Jawa už není co byla a nebude, jejich politika je jiná. Poslední pokus o vzkříšení dopadl tragicky.
Je to jako když mi Pepík v hospodě říká, že v 80´ byl mistr v krosu a plochý dráze, mohl bejt mistr světa, kdyby ho ty rudí svině pustily, tak se vysral na mašiny a začal chodit na pivo.
Takže dneska je to prochlastaná troska ve smradlavim tílku, jeho příběh je tragicky smutnej, ale mistr už prostě nebude.
Tak pro tu Jawu už přestaňte plakat, pokud chcete, založte garáž a začněte vlastní design pod znakou Jawa, a věřte že v Týnci neřeknou ani Ň.

soccer (480) napsal 28.10.2016 v 13:09

pap1234 má pravdu... tady se brečí, že je Jawa (domácí "poklad") prodaná... není to tak, indiáni budou mít jen licenci značky pro Indii... ostatní nářky směřujte do ředitelství Jawky v Týnci, tam jsou ty žáby na prameni... Já bych si Jawku taky z nostalgie koupil, ale jen kdyby to mělo blízko k dvoutaktnímu soutěžáku z druhé půlky osmdesátých let... tomu bych neodolal...

mira592 (35) napsal 28.10.2016 v 10:44-2

Pap odhaduji tvé IQ a nekonecne se blížím nule

Anti (391) napsal 28.10.2016 v 08:57

pap1234:Kdo "budeme"?Snad budeš.Mluv za sebe.Co bych měl chtít?Jak jsem psal,Jawa je legenda,ale v současné době už v podstatě mrtvola.Nicméně existuje spousta slavných značek které už buď neexistují,a přesto se nesmazatelně zapsaly do dějin.A díky tomu mají můj respekt.Třeba i zmiňovaná BSA...

pap1234 (27) napsal 28.10.2016 v 08:23+1

Anti, mira> A teď tu ještě od min. dvou zouvalců budeme číst že oni by chtěli, ale chudáčci ne-mů-žou!! Vocasová dva.

Anti (391) napsal 28.10.2016 v 08:13-1

pap1234:Jawa je nedílnou součástí naší historie a většina místních motorkářů s ní bude cítit.To ale neznamená že ji nutně musíme podporovat v její posmrtné křeči.Jawu mám rád,jako spousta z nás jsem na ni začínal,nicméně momentálně si s její nabídky prostě nevyberu.A jestli je to Evropská nebo Japonská značka které jsem dal přednost s tím nesouvisí.Takže běž do prdele ty
Ono je totiž potřeba rozlišovat co Jawa byla a co je teď...

mira592 (35) napsal 28.10.2016 v 08:11-1

Meles trapnosti. Jawu novodobou kupovali jen ti,co měli love na zbyt. Já to nebyl a 160 litrů za podprůměrné moto prostě nedám. Tak sem oprášil 250de za cca 50tku, je to veterán.

pap1234 (27) napsal 28.10.2016 v 07:58-2+3

Co tu bečíte?! Prodali pouze licenci na výrobu Jawy v Indii, né samotnou továrnu!! A proč nekupujete Jawy aby jste ji podpořili?! Drtivá většina z vás nejezdí ani evropské motorky, ale asijské digitálky, tak běžte s falešným češstvím doprdele.

9B0017 (15) napsal 28.10.2016 v 06:53

ja to preju kterekoliv poradne fiorme, at je odkudkoliv...spis me stve, ze nekdo muze kseftovat s touto znackou...a pak, kdyz se najde v Cesku nekdo, jako ten pan zbrojar, co ted kupuje ceskoslovenske firmy a znacky (Tatra, Avia, Prim...) a bude treba chtit vyrabet klasiku Jawu, muze mit problem

mira592 (35) napsal 28.10.2016 v 06:33

Očekávám, že to bude stroj typický pro tamní trh a ne zcela pro západní evropu nebo co to tu vlastně máme, prostě evropa, a od tohle se bude odvíjet design, kvalita atp. Velký naděje nedávám, ale vzkříšení by mě nevadilo,ale musí to mít uroven, a to nemám moc přehled co by v indii uměli a co ne.

Robbi (0) napsal 28.10.2016 v 02:35

ne!no prostě k tomu není co dodat!!!v této republice už není naše skoro nic!!!

Diaboluss (42) napsal 28.10.2016 v 00:42+3

Ať jde ta Jawa už konečně doprdele!!! Furt se tady nad tím někdo dojímá... a přitom už to je pouze jakási křeč nad nějakou nostalgií minulosti... čas jde dál a nyní je Jawa už podle všeho mrtvá a nezachrání ji ani přesun výroby (vývoje) do Indie... co Indové dělají dobře???

griso21 (147) napsal 27.10.2016 v 23:26

Franky:Nebyl posledním mistrem evropy na Jawě 560 Rotax J.Chovančík?

fidlimydli (321) napsal 27.10.2016 v 23:17+1

Škoda, že Mahindra nekoupila celou Jawu. Konečně by ji někdo těm neschopným vychcánkům vytrhnul z rukou a měla by alespoň nějakou budoucnost. A je mi jedno, jestli to bude Ind, Číňan, nebo Rus. Vše bude lepší, než současnost. Konec konců KTM taky postavil na nohy a vlastní indický Bajaj.

Franky (155) napsal 27.10.2016 v 22:57+9

Jen pro připomenutí co znamenal pro naše otce a dědy pojen "NAŠE JAWA"::
- vyráběli si jí sami
- a to rozhodně nebylo jen v Týnci = tam byla vždy pouze montovna
- Vývoj a sportovní stroje Praze / motory ve Strakonicích / kola, vidlice, přístroje, pneumatiky... = PAL, Blatná, Protivín, Věšín, Kroměříž, Zlín (G)...
Montovna i subdodavatelé byly "NAŠE" a pracovali v nich NAŠI tátové a dědové (ale také mámy)!
Další věcí, kterou nelze opomenout byly sportovní výsledky - již daleko a zapomenutelně je doba 1969, kdy dnes už dědek "božský" Ago prohlásil: "Jawa je absolutně nejrychlejší motocykl MS a až Češi vychytají dětské nemoci = bude bezkonkurenční".
A opět - žádní (respektive minimum) zahraničních subdodavatelů = absolutní většina komponentů navrhnuta, vyrobena, odzkoušena a doladěna opět rukama NAŠICH otců a dědů!
Pravda je, že od těch dob utekla velká spousta času - tak něco bližšího.
Ještě v roce 1990-91 se stal "NÁŠ" B. Poslední na "NAŠÍ" dvoutaktní Jawě 500 Enduro vicemistrem Evropy. A to tehdy vynikající konstruktér Pavel Husák každý rok laboroval např. s jiným řízením výfukové přívěry (řízení pod tlakem vyměněno za mechanické --- a také zde nalezneme "NÁŠ" důvod = "NÁŠ" výrobce Tesla v té době ještě nedošel ve vývoji v miniaturizaci do fáze realizace elektronického řízení přívěry.

Takže indická JAWA je něco jako JAWA signore Martinéz-e z JIžní Ameriky.
Tyto výroby s logem JAWA už budou jen "JEJICH" vyráběné/sestavované jejich rukama. Na jednu stránku je pozitivní, že logo nezmizí v propadlišti dějin. Ovšem druhou a zásadní stránkou = už to není a nikdy nebude značka v pojetí našich otců a dědů, i ještě nás (narozených v Československu).
"NAŠE" ...? Už nikoli !!!



HonzaHus (62) napsal 27.10.2016 v 21:32

Tak to by měl správce zdejšího fóra přeřadit Jawu v sekci "motocykly" z kategorie "české" do kategorie "ostatní":

gresini (4471) napsal 27.10.2016 v 19:47

Jj.antony - těch 50 litrů navíc bude stát asi ta přední značka

Geodet (35) napsal 27.10.2016 v 19:45

Hm má to i kryt, aby se mu sárí nezamotalo do zadního kola.




TOPlist