globalmoto_duben_nolan




Finále soutěže Design FGR 2500 V6

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
matrixbiker (457) napsal 05.02.2009 v 15:03

Kanár
taky jsem dělal inventor, autocad, maya, 3D max, Rhino a říkám si konstruktér ?

leo.ducati (3) napsal 05.02.2009 v 14:55

Tan Pan Kanárek snědl asi úplně všechnu moudrost

2stroke (63) napsal 05.02.2009 v 14:35

A ještě něco k zadání soutěže - chápu, že designeři měli už předem velmi "zúžené mantinely" - rám, kola, zavěšení motoru atd...holt to se to špatně navrhuje, když máš za úkol designovat pouze "doplňky".

Mgy (0) napsal 05.02.2009 v 14:31

Co to je tohle? Doufal jsem, že to bude klasickej naháč. Kulatý světlo atd... Nejradši bych něco ve stylu XJR 1300. Asi je dost lidí, kterým se tyhle patvary líbí, ale mě to přijde už strašně přehnaný.

2stroke (63) napsal 05.02.2009 v 14:29

No ale nicméně, těch hranatých tvarů je ve všech návrzích trochu moc, důležitá je vyváženost celé motorky...prostě není to můj styl a určitě bych si ji, jenom kvůli 2,5 litrovému motoru, nekoupil.

2stroke (63) napsal 05.02.2009 v 14:27

teamwhd - to s těmi Japonci byl pouze můj názor...a s těmi Italy - kdo ví jak to je...

samčus (0) napsal 05.02.2009 v 14:25

Vše ve stylu streetů. Já myslel že to bude něco důstojnýho a velikostí odpovidajícímu obsahu 2.5 . Do těchto návrhů max litr. Já bych volil něco tak dominantního jako je novej V max. Za jediný návrh bych nebyl ochoten dát 1,5 milionu Kč- taková je představa FGR. Vy jo? Lehko se kritizuje.. já vím

2stroke (63) napsal 05.02.2009 v 14:22

Jelikož se mi nejvíce líbí klasika, retro - pletená kola ( no snad by těch 200 HP nebo kolik to vlastně má vydržely), kolébkový rám, nádrž klasických tvarů, kulaté přední světlo v konzole, klasická řídítka a né vlaštovky -, tak bych dával v návrhu tohoto stroje přednost i tomuto stylu. Ale to je samozřejmě pouze o tom, co se komu líbí.

teamwhd (74) napsal 05.02.2009 v 14:15

2stroke - MV agusta, Ducati, Bimota, Benelli, KTM jsou fakt pěkný Japonský motorky

2stroke (63) napsal 05.02.2009 v 14:12

Po pravdě řečeno pánové, všechno je to na jedno brdo.To se nedokážete odprostit od současného japonského stylu ostře řezaných tvarů. To by mě zajímalo, kde se vzal - řekl bych, že japonští výrobci chtějí jít na ruku mladý japonským teenagerům v jejich zálibě sledování manga. Stačí se podívat na nějaké současné manga - to je jedna ostrá hrana vedle druhé. Z těchto návrhů mě bohužel žádný nezaujal. Zadavatel soutěže - firma FGR - měla raději oslovit nějakého renomovaného designera světové značky. Ale samozřejmě chápu, že je to způsob, jakým přiblížit budoucí motocykl motorkářským masám a zvýšit o něj zájem.

Italofil (41) napsal 05.02.2009 v 14:07

Petr-RSV : ano 3,5 roku jsem v Belgii kreslil výkresy CAD,INVERTOR stačí?

Chlup (6) napsal 05.02.2009 v 14:02

V6 2.5l je motor, kterej si zaslouží vystavit na odiv. Z těchto návrhů je č.1 docela vyváženej bike, po doladění tvarů by i 11-ka působila monumentálně, č.7 budí dojem stavby (jen ten čenich mi tam moc nezapadá) a ještě č.9- svezení přímo na motoru! Podle mě se tvůrci drželi moderního vzezření motoru a proto je tam k vidění tolik hran. A opravdu by to chtělo, aby to byl ve finále MOTOCYKL a ne zvětšená šestistovka. Přeju mladým designerům hodně povedených výtvorů.

teamwhd (74) napsal 05.02.2009 v 13:59

Petr-RSV -

Petr-RSV (38) napsal 05.02.2009 v 13:58

Kanár - bývalý kostruktér - podle profilu v 23 letech?

teamwhd (74) napsal 05.02.2009 v 13:55

Kanár - proto možná bývalý. Já kopírování nesnáším, při návrhu jsem si dal podmínku že nebudu chytat inspiraci u jiných strojů. O to víc mě pak překvapilo že podobný prolis v koncovce výfuku má i Kawa Z1000 což mě trochu zamrzelo páč na ty koncovky ala Schwarzenegger jsem pyšnej

teamwhd (74) napsal 05.02.2009 v 13:48

Mám ubohou 929 a když ji naložim na semaforu tak projedu křižovatku v oblaku dýmu, pak se guma chytne a seš ve svíci jak prase, kopneš tam 2 a to už seš kurevsky mimo zákon čili 150Hp je už docela dost...

rraol (0) napsal 05.02.2009 v 13:43

Dát do motky 2,5 l motor je vesmír?? A co třeba necelých 7 litrů??
//www.dreamlife.cz/magazin-luxusu/auto-moto/gunbus-410-nejvetsi-motocykl-sveta/article.html?id=1190

Italofil (41) napsal 05.02.2009 v 13:43

Jako bývalý konstruktér vím svoje o kopírování.

matrixbiker (457) napsal 05.02.2009 v 13:43

taky sem kdysi navrhoval motorku ale byl to hroznej humus

teamwhd (74) napsal 05.02.2009 v 13:42

Jediný co jsem od někud okopíroval byla ergonomie(posaz, umístění řidítek) z Yamahy mt-01 jelikož má tato motorka stejný rozvor a relativně podobné proporce a zaměření.

matrixbiker (457) napsal 05.02.2009 v 13:41

Kanár
S tou trojkou nemáš pravdu no možná hodně moc vzdáleně.

teamwhd (74) napsal 05.02.2009 v 13:37

Co jsi kdy splácal ty ty troubo?

dewwil (50) napsal 05.02.2009 v 13:36

Co máte furt s tím rámem??? Pokud vím tak rám už je hotovej, proto každý kdo se účastnil soutěže tak měl vycházet z toho co nabídla FGR na skice, tedy motor a jejich rám. Jediný kdo s tím rámem vybočil mimo zadání je návrh č.2, ale budiž mu odpuštěno, snaha se počítá

Italofil (41) napsal 05.02.2009 v 13:35

č.1 Bimota Delirio
č.3 má předek jako MZ 1000 SF
č.5 Ducati Monster
č.7 zde autor tohoto výtvoru scela okopíroval design studie SACHS Roadster 800
č.11 Kawasaki Z 1000

Nemám slov. V dnešní době není jedoduché vymyslet design, který by se nějak zásadně lišil od konkurenčních strojů, ale tyhle vystavené návrhy by splácal kdejaký trouba bez vlastní představivosti. Připomíná mi to technické zprávy ze střední, kde to každý obšlehne od souseda

teamwhd (74) napsal 05.02.2009 v 13:32

Ono už slušnej vesmír je dát do motorky 250koňovej 6ti vál

dewwil (50) napsal 05.02.2009 v 13:25

Všechny návrhy mají něco do sebe, rozmyšlel jsem se mezi č.1 a č.6, no u mě to vyhrálo č.6. Všem co ty návrhy dělali patří uznání, já chtěl taky, ale nestihl jsem to do uzávěrky a nevím, nevím jak bych tu obstál Jsem zvědavej co pak FGR vyrobí.

rraol (0) napsal 05.02.2009 v 13:19

JO a co si myslíte o tom rámu návrhu 2 ??

memphis.unv (17) napsal 05.02.2009 v 13:18

já vím že kritizovat je narozdíl od tvorby snadný a dokáže to každej, stejně si ale nějakou tu kritiku neodpustím, doufám že ale aspoň konstruktivní, takže.
.nelíbí se mně ani jedno. všechno je to ostře řezaný vesmírný cosi ve stylu studie MV Agusta Bestiale. všechno do jedné, akorát jde o to jestli světlo je bodovka nebo diody nad sebou, jestli jsou laufy pod sedlem nebo pod mašinou. chtělo by to nějakou klasiku, něco co by se opravdu líbilo, ne snahu o future-brutalitu která postrádá přitažlivost. možná je to tim že vesmírnej future design jsem neměl rád nikdy a na ničem

rraol (0) napsal 05.02.2009 v 13:17

No zadání jsem jako laik pochopil takhle: Máme brutální motor, hledáme vhodný obal.
V tomto duchu se toho podle mě ujaly návrhy 9 a 11, ikdyž to nemusí být nutně to, co se mi nejvíc líbí.

ra.rasch.ek (0) napsal 05.02.2009 v 13:11

Musel bych spojit pár návrhů do jednoho, ale kde je sakra nějaká klasika? Samý futurebiky. Pěkně trubky, 0 plastů Laufy, nebo i ty za motorem bych zkousnul, to vyústění do silnice (ala foto 1 a 3) a vpředu pěkně kapličku a kulatý světlo ... Třeba Raptor to má hezky udělané (fakt ho nemam) Prostě by se mi takovej motor líbil už spíš natlačit do stylu V-Max nebo MT-01




TOPlist