yamaha_demo_tour




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Frankie (731) napsal 18.01.2019 v 16:34-1+2

Nevypínatelný ABS je blbost. To je jedna věc, že člověk nemá možnost volby.
Druhá věc je taková, že cit na páčce opravdu není stejný jako na motorce která má vedení od pumpy rovnou do brzdiče. To poznám i já a to nejsem závodník ani kaskadér. Na Ducati se mi vpředu spíná ABS každou chvíli, protože nepoznám tu hranici kdy jde kolo do smyku, zkrátka není tam cit. Zatímco na Triumphu bez ABS jsem naprosto přesně poznal kde ta hranice je.
Ano, na vodě je to věc ovšem jiná, tam je ABS k nezaplacení, ale to už jsme zase na začátku, u možnosti volby.

mike_fish (26) napsal 18.01.2019 v 16:26-4+2

Byznys, byznys a zase jen byznys. Už jsme to řešeili s technickou apod. Nejde o bezpečnost, nejde o stav motorky, jde o byznys. Další fíčura stojí peníze = zisk. A pokud je povinná, tak je vyšší byznys zajištěn. A že zranění stojí peníze? A kdo ty peníze do toho systému sype? A proč se z něj nelze doborovolně odhlásit? A kdo je vlastně majitelem mého těla? Já nebo stát? Proč by mi měl někdo nařizovat pás nebo abs? A co když se teď prásknu kladivem do kolena? Bude pokuta? Prostě jen byznys, nic víc. (mám vypínatelné abs). Sfětu mír.

MichaT (31) napsal 18.01.2019 v 15:53-5+13

Uvažovat, zda mít nebo nemít na motorce v běžném provozu ABS může jenom člověk, který si to nikdy sám na sobě nevyzkoušel. Vlastní brzdnou dráhu do úplného zastavení. Protože to prostě třeba ani neumí. Zkuste si to se zapnutým ABS a s vypnutým ABS. Z 50km do nuly a že 70km do nuly. Zkuste si nejdříve jenom přední brzdu, potom jenom zadní brzdu (se zablokovaným kolem do úplného zastavení) a potom obě brzdy. Jízda bez ABS je vhodná pouze pro závodníky na okruhu. A kdo vypráví, že ABS je blbost, tak žvaní úplné nesmysly.

nevo7 (97) napsal 18.01.2019 v 15:41

ABS som nikdy nemal. V podstate pri slušnej jazde ho v lete netreba ani na aute, ani na moto. Ale v zime ho človek na aute ucíti dosť často. Ale iste to pomôže, ale fakt v úplnej krízovke, alebo pri brzdách Brembo - ak sú najlepší /ktoré som tiež nemal/.

Capan (190) napsal 18.01.2019 v 15:29

Míra, ak vodiči v krízovej situácii nebrzdia tak intenzívne,aby ABS zaplo,tak je to zle a sú neefektívni.

vilda_vrtule (19) napsal 18.01.2019 v 15:23+2

...chtělo se mi děsně čůrat. Jel jsem kolem lesejka a řekl si, že tady by to šlo. Sjel jsem na krajnici...blbec. Byla zablácená a mokrá a ještě trochu sešikmená. Na brzdu jsem ani sáhnout nestačil a parakotoul po třiceti letech jsem vyseknul jako zamlada.

Tedy zamlada... No, 14 dní jsem pak lezl, jak kdyby mě před tím lámali v kole.

Závěr: Nemyslíš dopředu = hubu si rozbiješ, ani abs ti nepomůže

alexa7 (101) napsal 18.01.2019 v 15:18-2+2

Mira: ani protipreklz nefunguje tak ako opisujes. Asi si ho nikdy nemal.

Míra (210) napsal 18.01.2019 v 15:04-2+1

Podle jiné studie většina řidičů nebrzdí tak intenzivně, aby ABS vůbec začalo fungovat.

Výborný je taky protiprokluz. Chceš se rychle rozjet a stihnout se zařadit před jedoucí auto.
Najednou ti systém motorku přibrzdí a ty vypadáš jak v-l.

Podobný pocit jako když se chceš rozeběhnout a někdo tě chytí za tričko. Nečekaně tě zbrzdí, ale ty se vytrhneš a koukáš co se děje.

alexa7 (101) napsal 18.01.2019 v 14:36+1

o dobrom ABS jazdec ani nevie. To ze niekto nedobrzdi na nejakej rolete na krizovatke , alebo ze nazabrzdi na nespevnej ceste dole kopcom sa mozno vztahuje na nejake stare motorky , pripadne lacne mozno cinske sunty. U modernej motorky tvrdit ze ABS vas do niecoho dostane , co nechcete ,je uplný blud.
U KTM som mal aj naklonove ABS, ani som o nom nevedel , ale poviem vam
ze je to fajn vec. Palba ces hory , niekolko dni v dazdi ked viete , ze keby daco , tak to mate este v zalohe
, keby vam za zakrutou daco vybehlo , to je k nezaplateniu. Za mna nie len klasicke ABS aj naklonove ABS

Mig_35 (345) napsal 18.01.2019 v 14:35+6

ABS je dobré hlavně když absolutně nečekáš a zareaguješ instinktivně. To se ti těžko přemýšlí nad tím, jak to máš udělat správně. Prostě za to většina lidí instinktivně zatáhne.
Na cestě ABS jednoznačně ano.

JoskaH (444) napsal 18.01.2019 v 14:25+3

To co se montovalo do motorek před 20 lety a dnešní ABS nejde absolutně srovnat...
Mám skútr s ABS a motorku bez. Na příští moto ABS chci.
Dokud se jezdí za světla a normálního počasí, nepotřebuji ho.
Ale za tmy, mlhy, deště, sracek z polí, zvlášť na podzim, je situace úplně jiná...
Uznávám, že letním slunečním vyjizdkarum ABS téměř nechybí, pokud nemají smůlu nebo nejsou kopyta, ale u cestování nebo dojíždění do práce je situace jiná

Capan (190) napsal 18.01.2019 v 14:05

pernik,to máš pravdu a aj v článku píšu,že ABS nie je všemocné.
Lenže ide o priemer. S ABS brzdí väčšina ľudí lepšie,než bez neho.Zjednodušene povedané.
A verím tomu,že aj ty by si brzdil s ABS lepšie.

Vydris (50) napsal 18.01.2019 v 13:59+2

Zajímavý článek. Nicméně, raději počkáme co zjistí američtí vědci. To je tak všechno co s tím múžeme udělat. Kolama dolů.

pernik92 (163) napsal 18.01.2019 v 13:39

Vždy a vždy je to o řidiči. Vim z vlastní zkušenosti.
Ja jezdim 10 let a bez problémů zabrzdím bez ABS na štěrku vedle cesty. Přítelkyně co jezdí 1 rok na motorce s ABS tak stejně spadla.

Pokud člověk nemá cit tak jej ani ABS nezachrání.

Capan (190) napsal 18.01.2019 v 13:28

Tiež nemám rád direktívy. Čo sa týka ABS,za mňa jednoznačne áno. Má viac výhod,ako nevýhod. Súhlasím s tvrdením v článku,že na suchej vozovke bez neho zabrzdí lepšie len veľmi dobrý jazdec.
Dávnejšiensom čítal,videl test s Matejom Smržom a ten bol tiež jednoznačne za ABS. Dokonca s ním brzdil na suchej vozovke kratšie,ako bez neho. Ak ma pamäť neklame.
Ale nakoniec,tí praví motorkári si ho asi môžu vyradiť z činnosti. Tuším sa to dá.

defenestrace (-1) napsal 18.01.2019 v 13:09

Já bych si asi přál vypínatelné ABS na předku. Přiznám se, že na vodě si nejsem moc jistej jak moc za tu přední brzdu vzít. Asi bych s tím měl lepší pocit. Ale nutit to jako povinnost mi přijde přes čáru. Mohou snad nabízet oboje, ne? Ať si každej vybere, jak se cítí.

Frankie (731) napsal 18.01.2019 v 13:08-2+6

To jsou zase kecy jak obhájit povinný něco.
Začalo to ABS, pokračuje Euro 4, časem bude povinná kontrola trakce, pak se nainstalujou černý skříňky se záznamem trasy (půjde hlavně o překročení rychlosti), no a nakonec bude asi úplně nejjednodušší ty motorky zakázat úplně, ne ?
A to vše PRO NAŠI BEZPEČNOST. Věřte tomu, na má slova dojde...

To všechno přijde. A já to říkám pořád, ohledně aut i motorek, nejlíp už bylo !

jets (522) napsal 18.01.2019 v 12:31-1+7

my vás ochráníme za každou cenu, i kdyby vás to mělo zabít... Zlatá doba, kdy jsme se mohli rozhodovat sami za sebe

Mig_35 (345) napsal 18.01.2019 v 12:17

hahaha

Velkým problémem téhle severské země je jízda bez řidičáku, čtyři z deseti mrtvých prý neměli papíry…

to mi trochu připomíná nelichotivou statistiku z Koreje, kdy cca 40% párů, které přišly do klinik pro umělé oplodnění s řešením jejich situace, nikdy nemělo pohlavní styk

Předchozí
1 2 3
Následující



TOPlist