globalmoto_duben_nolan




Lidé začínají nenávidět motorkáře! Dělejme s tím něco

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
smazany14375 (0) napsal 30.10.2006 v 13:43

2 Pilot:Souhlas

smazany14375 (0) napsal 30.10.2006 v 13:34

2J: Cituji:&quot;A teorie typu &quot;zrovna já vím, že zrovna tohle je přehledná široká bezpečná silnice a můžu jet 120 a JE a JE a JE to bezpečný&quot; jsou podle mě mimo. Extra mimo to je, pokud takový člověk někoho veze. To pak stačí závada na stroji, pád a ono ve 120 to statisticky bude horší než v 90ti...&quot; *** A proc by ta teorie nemela byt pravda?Sakra pokud jezdim vetsinu casu &quot;kolem komina&quot;,trasu svych projizdek znam nazpamet,tak proc bych zrovna ja nemohl tvrdit,ze ve 120 to tam nebo tam JE a JE a JE bezpecny???!!!Nehlede na to,jak upozornil Charon o kousek niz,dost si svymi vyroky protirecis.Jooo,a jeste neco-zavada na stroji?srnka nebo zajic,kterej ti vbehne pod kola?To pro me nejsou argumenty,to jsou veci,ktery ja NEOVLIVNIM,vsechny ostatni potencionalni nebezpeci se snazim eliminovat a rizikovym situacim predchazet........V tvym pripade je asi nejlepsi fakt tlacit tu motorku po garazi,jak si sam vtipne navrhl-tam se ti opravdu STATISTICKY nemuze nic vaznyho prihodit<br />

Ruzvol-45 (4) napsal 30.10.2006 v 13:27

Omlouvám se že jsem nečetl všechny příspěvky. Nepovažujte mě za mentora. Chtěl bych jen upozornit na pár postřehů, které z dosavadní praxe mám. Ještě k článku samotnému. Popisována nehoda v Buchlovských kopcích: ten který způsobil nehodu, byl řidičem ( 30 letým)- manželem. Předjížděl v pravotočivé zatáčce v levém pruhu a neodhadl rychlost. Byl vynesen do protisměru, kde se čelně střetl s 50 letým mužem ze Zlína. Tolik na upřesnění. Konkrétně z tohoto případu je vidět, že až tak nezálěží na věku, ale spíše na rozumu. Jezdit srdcem se může, ale rozumem musí! Svádět vinu ve většině na &quot;plechovkáře&quot; je velmi zavádějící a hlavně odvádějící pozornost někam jinam. Sám jezdím jako motorkář i jako &quot;plechovkář&quot;. Řídím se jednoduchou zásadou. Nedělám jako motorkář nic, co se mi jako &quot;plechovkáři&quot; nelíbí a samozřejmě opačně to platí taky. Mám pocit, že spoustě motorkářů nedochází stále ten jednoduchý poměr 4 versus 2 kola a nepoměr váhy. Každou chvíli čteme ve zprávách: řidič os. automobilu odbočil vlevo a způsobil dopravní nehodu motocyklisty, který jej předjížděl. Řidič odbočující vlevo nedal přednost protijedoucímu motocyklistovi ap. Dle mého názoru někteří motorkáři opravdu jezdí pouze srdcem a ne hlavou. Spousta těchto nehod by se jistě nestala, kdyby motorkáři předvídali. Je to ale o zkušenostech. Vsadím se, že ten, který byl podobně sestřelen a přežil, příště pojede jinak. Škoda jen, že na to musel přijít v lepším případě až na zemi nebo v horším v nemocnici. Kolikrát jste zaznamenali, že vás motorkář předjíždí ve 40 na plné čáře? Přiznám se, že já nejednou. Neuvědomuje si, že jeho nebezpečný manévr &quot;plechovkář&quot; nebo i motorkář nečekají. Stači se jen vyhnout nerovnosti na vozovce a neštěstí je hotovo. Pokud někdo jezdíte autem, zkusili jste se ve velké rychlosti vyhnout překážce? Pokud ano, zjistili jste, že to jde. Zkusili jste to ma motorce? A ejhle ony fyzikální zákony fungují! <br />
A k tomu, že nás lidi nemají rádi? Myslím si že je to jako všechno ovlivněno osobními zkušenostmi. Kdo z nás jezdí po Evropě, ví, že i v Rakousku jsou města, kudy je v nočních hodinách zakázaný průjezd motorkám. Proč? Jistě se i tam našli &quot;motorkáři&quot; s vybrakovanými výfuky, prohánějící se městem. No, tak aby to nebylo u nás taky za chvíli podobně. Jeden, ale zásadní, rozdíl u nás a v zahraničí vidím. Jezdí se tam sice svižně, ale OHLEDUPLNĚ. Vzhledem k tomu, že jsem zvyklý na džngli a agresivivtu některých řidičů,(záměrně nepíši motorkářů, myslím všechny bez rozdílů), na našich silnicích si tam připadám jako v jiném světě. A bohužel musím konstatovat, že v lepším. A to prosím nejsou policisti skoro na každém místě, jako u nás. Všechno je jen o slušnosti, toleranci a ohleduplnosti. Proto prosím, jezděme hlavně hlavou. Nečekejme na to, až nás postupně zákonodárci, pod vlivem hlasu lidu, vystrnadí ze silnic. Jsme sami stůjcem našeho štěstí. Vždyť pohled na okolí ze sedla motorky je tak krásný. <br />

smazany14597 (0) napsal 30.10.2006 v 13:26

ke clanku ,,,motorkari si za tu povest muzou sami....kdyzby kazdej jazdil jako ja pijanko...je nam vsem krsne!!!!bezmozci....... radsi zustavejte doma!!!!

momik (0) napsal 30.10.2006 v 13:19

to retrik: o tech duchodcich: jel jsem v poklidu cca 80km/hod na svem CBF a 70-ti lety duchodce ve sve 30 let stare 120L, mi vyjel z vedlejsi silnice tesne pred masinu, nastesti jsem se sebral bez nejake vetsi ujmy na zdravi, koukal na me jak &quot;Jarmil&quot;, hlavne, ze mel na volante napsano &quot;SVETLA&quot;, pry me nevidel a nechape, kde jsem se tam vzal a to jsem jeste jel na velky svetla (i kdyz se to nema..), proste lide, kteri nejsou schopni reagovat a mozek jim nestiha, jak vtipne pises, maji pouzivat hromadnou dopravu a nebo Taxi. Pro ostatni prani stastnych navratu a klidnou ruku na heftu, je to o prozitku z volnosti a ne o machrovani. Machru jsou plne krchovy.

smazany34466 (0) napsal 30.10.2006 v 13:19

2 J.: Ale nesmis si ji pustit na nohu, to uz bys zpusobil nehodu, pri ktere doslo ke zraneni a statni aparat by po tobe sel jak slepice po flusu...

smazany34466 (0) napsal 30.10.2006 v 13:16

Ja si myslim, ze nelze rozhodovat, jestli je lepsi jet rychle, nebo pomalu. Kazdy by mel jet tak, jak mu pripada bezpecne v kazdy moment. Plati pro mimoobec - padesatka ve meste ma vetsinou smysl....

Kubeja (13) napsal 30.10.2006 v 13:14

Proto jezdim enduro...Nemám rád ty mladý blbce co maj silniční šestistofku a vejš, žádný zkušenosti ale odvahy dost...

smazany34466 (0) napsal 30.10.2006 v 13:13

2 J.: <br />
<br />
&quot;Jak může někdo jet rychle ,ale ohleduplně to nechápu ! Každé překročení rychlosti je už neohleduplné,protože se zkracuje možnost včasného zastavení atd. atd.&quot; (soulas s Mahler)<br />
<br />
versus. <br />
<br />
&quot;Taky si myslím, že zdravej rozum je (měl by být) nad zákon. A že 50/90/130 je jen jakási státem stanovená hranice.&quot;<br />
<br />
Tak co si vlastne myslis?

smazany14375 (0) napsal 30.10.2006 v 13:01

2 Mahler:Stojim si za tim,ze rychlejsi jizda nez podle predpisu (mimo obec,samozrejme) pri dodrzeni zasad,o kterych sem psal v mym prispevku nize,NENI NEBEZPECNA ani pro me,ani pro moje okoli!!!

Lemmy (0) napsal 30.10.2006 v 12:49

kdyby všichni nebo alespoň většina jezdila v nějakech rozumnejch mezích (netvrdim striktně podle předpisů), tak je klid - adrenalin si každej může vybít na okruhu - proto se pořádaj volný jízdy a různý jiný akce ....já osobně jezdim vcelku klidně takže se tvrdších postihů nebojim, ale přijde mi to zbytečný <br />
To:Lihy - chápu že tě možná nebaví se tim zabejvat (tak se tím nezabejvej), ale obyčejnej novinářskej blábol může mít sakra velkej vliv na veřejný mínění

lynx (98) napsal 30.10.2006 v 12:44

retrik: kamarád co špatně vidí je za volantem v pořádku? To je totiž další problém. U nás je řidičák nároková položka. Pokud na něj máte peníze jste řidič. A zákony se na komunistický způsob upravují na co největší represi ve prospěch těch neschopnejch. Bezdůvodně pomalá jízda je stejně nebezpečná jako nepřiměřeně rychlá. Pomalá jízda není to samé co bezpečná jízda! Nepapouškujte pochybné zákony (vzpomňte si jací &quot;odborníci&quot; je schvalují) a myslete, malérů bude potom míň.

Davy (0) napsal 30.10.2006 v 12:43

to retrik: vim co mas na mysli. Moje ctyrkolovy priblizovadlo je o 15 let starsi jak ja. Rychle proste neumi. Ale snazim se aspon uhejbat a kdyz je za mnou moc velka kolona tak na odpocivadle zastavim a necham je jet. Ale tohle je jinej pripad. Jsou to napr. ridici typu blondyna jedouci na nakup a vykecavajici s kamaradkou, tatik vezouci rodinu jednou za pul roku na dovolenou, posranej strachy protoze neni vyjezdenej a decka mu poskakujou po celym aute.... (za ten druhej priklad me nekdo napadne, ale podle me ma jet vlakem, takhle ohrozuje sebe, rodinu i ostatni)

smazany28236 (0) napsal 30.10.2006 v 12:18

Jo,jak už tady někdo psal můžeme si za to sami.Já jsem před 2 měsíci plácnul s gs a na magistrátu je vůbec nezajímalo jestli jsem jel na R1,gsx-r nebo na geesu a jestli jsem jel pomalu nebo rychle...Prostě &quot;motorkář&quot;,takže nejhorší zvíře na silnici...Při mojí nehodě se nikomu nic nestalo(naštěstí),a nebyla ani hmotná škoda.Verdikt??Nejtvdší trest se slovy Vy nám ujíždíte na silnici,my si na vás budem ujíždět tady.Prostě rozkaz od vedení motorkáře trestat co to de.Házejí nás do jednoho pytle,a je jim jedno jestli má někdo motorku na cestování,projíždku po krajině atd.Z mé zkušenosti Vám všem ze srdce nepřeju nějakou nehodu,to řízení je potom buzerace

Davy (0) napsal 30.10.2006 v 12:08

to retrik: Hejtmama mel mozna na mysli ty ktery aby neporusili devadestku tak jezdej 70 a na padesatce 30. Nekde je to opodstatneny. Ale na rovnym prehlednym useku je to naruseni plynulosti provozu a to je taky nebezpecny, stejne jako rychla jizda.

smazany34466 (0) napsal 30.10.2006 v 11:46

Ten zacatek jsem napsal nejak zmatene..vice prostredku = vice penez. Musim si to po sobe priste precist...

smazany34466 (0) napsal 30.10.2006 v 11:44

2 Davy: Je to jednoduche Je to ponejvic tim, ze lide na zapad maji v prumeru na dopravni prostredky a obecne vice prostredku a na vychod on nas mene. A u nas to taky neni porad v prumeru zadna slava. A tam je podle me zakopany pes - na toho frajera ve Fabii o kterem pises to zrovna sedi. Protoze on si koupil NOVE auto, tak to vsem musi ukazat! Na zapad od nas se na tohle moc nehraje, tam je to normalka, ze si poridis nove auto, nemas potrebu v nem exhibovat a tak dale....tot muj nazor

Davy (0) napsal 30.10.2006 v 11:38

Obavam se ze pouhe konstatovani vseobecne zname skutecnosti nema moc vyznam. Ale treba to nekoho s cukanim v pravy ruce presvedci trochu ubrat.<br />
<br />
Podle me je situace vyrovnana. Auta, nebo motorky, prasat je stejny procento. Skoro bych rek ze mezi plechovkarema je jich vic. Prece jen prokopnout krumpacem vejfuk u golfa a pak ohromovat rostenky pred diskotekou vyjde lacinejs nez to same u motorky.<br />
<br />
Ja se mezi motorkare v podstate nepocitam. Neumim jezdit rychle a ani nechci. Krome toho motorku pouzivam hlavne jako dopravni prostredek, kdyz se chci dostat treba na Ukrajinu, nebo tak neco Jezdim pomalu (do kila), a to i na moji Supertenere a casto musim mlcky prekousnout kdyz me nekdo vytrubuje, nebo v noci problikava do zrcatek dalkovejma. Jednou to do me malem narval chlapek ve fabii, protoze necekal v obci motorku jedouci 50. Tak si tak pred kazdou sezonou rikam jestli mi to za to stoji. Pokazdy kdyz sedam na masinu tak mam strach jestli se vratim a cim mam vic zkusenosti tim je to horsi. Prave kvuli bezohlednejm ridicum a je jedno jestli aut, nebo motorek. Jednou to dojde tak daleko ze motorky proste prodam. Ne ze by me to nebavilo, ale uz se budu bat moc. Tak by to ale bejt asi nemelo.<br />
<br />
Mam projetejch 17 evropskejch statu. Letos po navratu z Normandie jsem si uvedomil zvlastni vec. Za tejden ve Francii a v Nemecku me nikdo na silnici nenasral. Zadny mysky, zadny problikavani a troubeni, zadny predjizdeni s 10cm mezerou .... A tak je to na zapad od nas vsude a na vychod naopak. Cim to je?

Shollochov (2) napsal 30.10.2006 v 11:14

Řekl bych, že tento článek stejně vyzní do vzduchu, tak jako spousta jemu podobných. &quot;Slušní motorkáři&quot;, mezi které se rozhodně počítám, si to přečtou, pokývou souhlasně hlavou a zanadávají na PRASATA. Naopak PRASATA si to přečtou, zakroutí hlavou nad hloupostí autora a zanadávají na sráče, co se je snaží moralizovat. A tak to bude pořád dokola. <br />
<br />
Jediné, co s tím můžeme my &quot;slušní&quot; udělat, je to, že budeme jezdit ještě slušněji a pokusíme se tak přesvědčit veřejnost, že všichni do jednoho pytle nepatříme. Lidi si toho všimnou. Nemyslím si, že je to utopie, protože stále ještě potkávám spoustu řidičů aut, kteří rádi uhnou slušně jedoucímu motorkáři, zamávají, zvednou palec...

Wikous (0) napsal 30.10.2006 v 10:49

2 Tommy: Tady bych na tvem miste zabojoval. Podle toho, co pises, by mel byt na vine on a ne ty. Otazkou je, jak budou posuzovat rychlost tveho predjizdeni apd. Na to urcite bude hrat ten chlapik: &quot;Kouknul jsem do zrcatka a nikdo. Tak jsem vyjel a rána.&quot; Nebo něco podobného. Stačí, aby pak jeden svědek řekl, že tě viděl předjíždět rychle (odhadne si rychlost podle svého) a tvoje vina je na světě. Bohužel...

hAjPR (2) napsal 30.10.2006 v 10:48

Já jsem taky &quot;bahňák&quot; a rád v bahně zůstanu...přece jenom si rozbiju ústa pouze mou vinou...ALE-jsou lidé, motorkáři, kterým bahno nevoní...ale podle toho mají na silnicích jezdit...! Ono se říká, že silnice není okruh, ale i na okruhu přece pletí jistá pravidla, která by se měla dodržovat...mýlím-li se, opravte mě, prosím.

smazany14375 (0) napsal 30.10.2006 v 10:42

2lynx:Ano ano,100% souhlas s timhle nazorem - presne tohle sem mel svou reakci nize na mysli!!!

smazany34466 (0) napsal 30.10.2006 v 10:39

2 Tommy: Pan si muze uplatnovat co chce, to jeste o vine nerozhoduje. Dej na pojistovnu co nejdriv vedet, ze s jeho uplatnenim naroku vyslovne nesouhlasis a pockejte na vyjadreni policie. Vinikem musi byt urcite on jinak uz nicemu nerozumim...

Wikous (0) napsal 30.10.2006 v 10:20

2 lynx: Naprosto souhlasím

PavelCBRf (0) napsal 30.10.2006 v 10:19

Luigi, neomlouvej se kvůli češtině - ona to není silná stránka ani autora článku (což je pozoruhodné, když se živí jako redaktor) a celková informační hodnota článku bohužel odpovídá formě...

lynx (98) napsal 30.10.2006 v 10:16

Ještě dodám: nesměšujme jezdit podle vyhlášky a jezdit bezpečně. Silniční zákon je stavěný na &quot;většinovou populaci&quot; aut. Dokonce se najdou i policajti co to uznávají. Zastavil mě letos jeden takový za předjíždění na plné čáře. Autem by mě to tam ani nenapadlo, na mašině v pohodě. Uznal to i dotyčný policajt. Ne všechno co je v zákonech je rozumné a ne každé značení je přiměřené a bezpečné. Tady se právě pozná zkušený řidič od tupého čtenáře zákonů nebo nezkušeného ucha.

volkswagen (4) napsal 30.10.2006 v 10:13

Žblept jako tenhle článek se objevuje obvykle s podpisem Václav Havel srdíčko....<br />
<br />
Co to je za hraběcí rady? To už se tu budou psát fejetony nebo úvahy?

marošZZR (0) napsal 30.10.2006 v 10:09

Je fakt, že něktěří z nás jezdí jako prasata - vlastně kdo nikdy tak na motorce nejel? Ale to co jsi napsal o nehodě na Buchlově je totální blbost. Viníkem nehody byl právě naopak ten kluk co jel s holkou. Laskavě to oprav.

smazany34466 (0) napsal 30.10.2006 v 10:05

2 Tommy: Nechci vypadat jako moula co nezna predpisy, ale kdo to vyhodnotil jako tvoji chybu? Podle me jednoznacna chyba toho, kdo zacal predjizdet a nezkotroloval si ve zpetnem zrcatku, jestli muze....?

Wikous (0) napsal 30.10.2006 v 09:53

2 Charon, Prosek ZX-9R: Tak tato chybka mě doopravdy mrzí... Zprávám přetlumočeným z médií se tedy opravdu vždy věřit nedá <br />
Na samotném faktu to ale pro nezůčastněného čtenáře nic nemění: Důvodem nehody byl tak jako tak risk a bezohlednost jednoho z nás. Omyl v bilanci je mojí velkou chybou.




TOPlist