yamaha_demo_tour




ABS je od letoška povinnost - zatím jen u velkých motorek

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
jungen (7) napsal 05.01.2016 v 17:00

at si tam daji co chteji pro mamrdy co to potrebuji,me je to prdel,ja si to kupovat nebudu

Tech (43) napsal 05.01.2016 v 16:05-3+3

stráťa: Nazývat zavedení ABS omezením svobody je trochu ujeté . Auta ho mají povinné dávno a u moto je to snad ještě přínosnější, tak proč ne. Alespoň se smaže rozdíl v cenách, kdy byly na trhu s ojetinama ABS motorky vždy trochu dražší než stejný model bez, teď ho prostě budou mít všechny a hotovo.

Já nevidím jediný rozumný důvod ho na běžné silniční motorce nemít.

GeorgeGSF (3) napsal 05.01.2016 v 15:56

Každý má svůj názor,jedni pro,druzí proti.Porucha ABS múže být trochu problém. Na mojí GTR se zasekl v kostce ABS pístek, skončilo to sjetím destiček na zadním kole až na kov a motorkou nešlo hnout z místa. 14 dní před dovolenou a tuhle kostku si na Kawasaki cení na 40,000, -Kč???Dopadlo to dobře,pomohlo vyřazení kostky pro zadní okruh a jezdím na zadku bez ABS, ale na jaře to asi budu muset řešit.Jinak na takhle těžkou motorku ABS určitě ano.

gresini (4513) napsal 05.01.2016 v 15:43-1+1

ještě to uzákoňte v moto GP

ullw (-277) napsal 05.01.2016 v 15:35-2+1

takže tím stoupnou ceny starších motorek,protože opravdoví jezdci tohle nechtějí - já považuji ABS na moto za největší blbost a přívažek ,plus zbytečně vyhozený mince navíc

petrumr (-185) napsal 05.01.2016 v 15:28-1

Není problém koupit motorku, kde se to dá vypnout, už taková byla minulá a do budoucna nemíním nic měnit, že bych koupil bez abs

Daart (21) napsal 05.01.2016 v 15:25+1

karf: jenže jde o to, že nejlepší brzdný účinek je na hranici adherce kola. Jak jinak se to naučíš než tím že to kolo prostě zablokuješ? Musíš najít tu hranici a pokud jsi ho fakt nezablokoval, tak to znamená, že máš pořád rezervu. Těžko by ses naučil hranici, aniž bys to někdy "přepálil"...

V9king (3) napsal 05.01.2016 v 14:50

tady je krásně vidět jak na to má každý svůj názor:),
ale na motorce kde je předpoklad cestovního použití to smysl dává
naopak motorka s čistě sportovním zaměřením by mít ABS neměla...
(a nebo v horším případě musí jít vypnout)

stráťa (104) napsal 05.01.2016 v 14:43+3

Tech: ABS je užitečná věc ale tohle je krok špatným směrem - další zbytečný nařízení a s ním další kousíček svobody v hajzlu.

Tech (43) napsal 05.01.2016 v 14:31

ABS je jistě užitečná věc a tohle asi krok správným směrem...

olha (4) napsal 05.01.2016 v 14:29

ABS budiž, to ještě jde. Ale na co automat, kontrola trakce, nebo náklonu, nebo co a nebo airbag. Pro mě ptákoviny.

Rosi45 (41) napsal 05.01.2016 v 14:22+1

Kdybych neměl ABS ,tak už asi tady nepíšu. Zcela jednoznačně mě zachránilo od pádu na mokrém asfaltu,kdy mě z pravého pruhu vjeli nečekaně a bez blinkru - hošíci s autem. Za mě jednoznačně ano.

mirza (1) napsal 05.01.2016 v 14:21+1

Já teda ABS na motorce mám, za 30000KM jsem ho nepotřeboval, měl jsem i nějaké kryzovky a vždycky jsem to dokázal dobrzdit aniž by mi ABS vstoupilo do řízení. A to že ABS na motorce mám určitě nemá vliv na to jak jezdím rychle, mám ještě druhou moto a tam ABS není a vůbec neměním styl brždění. Takže já bych vůbec nebyl proti povinnému ABS v moto. Porotože pro spoustu lidí je to věc kterou možná nikdy nepoužijí ale jednou jim to může zachránit život. Jenom se mi teda nelíbí to že když je na moto ABS tak musí fungovat jinak moto neprojde ani STK a když se porouchá tak to člověk musí řešit a většinou to stojí dost peněz.

poulie (8) napsal 05.01.2016 v 14:16

Taky nechápu proč je to povinné.
Logika EU
2016- moto bez ABS je nebezpečná. Zakázat
2025- motorky jsou nebezpečné. Zakázat
2035- auta jsou nebezpečné zakázat
... Ať si každý koupí co chce.

V9king (3) napsal 05.01.2016 v 14:08

Já to asi špatně pochopil:( takže třeba ostrý enduro nebo trial bude muset mít ABS?
K čemu by to tam bylo?

Míra (211) napsal 05.01.2016 v 13:48-1

Je to věc názoru.
Jezdec bez ABS pojede určitou trasu nějakou rychlostí.
Stejný jezdec s ABS pojede stejnou trasu rychleji.Protože je přesvědčený,že zastaví rychleji.
Nové motorky už mají asistent jízdy do kopce, z kopce, do zatáčky a dokonce rozjezdu.
Za chvíli bude i autopilot.
Ten už vlastně je.Je to řidič MHD.
Ani bych se nedivil,když EU časem motorky zakáže úplně.

chlupino33 (4) napsal 05.01.2016 v 13:47+4

Kdy,kdy,kdy už se ta zkurvená EU rozpadne??!!

Petřičák (184) napsal 05.01.2016 v 13:36+2

ABS je dobrý pomocník a svůj smysl určitě má. Když si vezmu, že první generace vážila kolem 11 kilo a jednotka v mé současné motorce dle tvrzení výrobce přidává pouhé jedno kilo, jde opravdu o velký pokrok. Zatímco ABS v mé Alfě Romeo 156 z roku 2000 nechutně kope do pedálu a nedovolí autu ani náznak jízdy na hranici smyku, na motorce se musím sakra soustředit abych jemné pulzy v páčce vůbec zaznamenal. Moderní elektronika už zdaleka není tak paranoidní a dovolí víc než zasáhne. I tak mě ale štve přístup estabilishmentu který neumí nic jiného než diktovat všem co mají dělat. Vnutit ABS na motorky jen na základě od stolu určené kubatury je blbost. Zákazník je člověk, který utrácí své peníze a jen on sám by si měl rozhodnout co si koupí. Takhle musí platit za něco, co nemusí chtít a v mnoha případech to ani nemůže vypnout jinak než vytažením pojistky. Opravdu se divím, že si všechno tohle nechá automotive industry líbit. Jsou dost velcí na to, aby jejich lobby mělo sílu. Místo toho, aby dali Bruselu jasně najevo, že nebudou implementovat každou blbost co úředník vyplodí, radši stáhnou ocas mezi nohy a minimálně naoko (viz dieselgate) všechno odkývají.

wiwi (1) napsal 05.01.2016 v 13:25+1

Jsem pro :) tydle blbosti maj dnes uz velice vychytaný :))) ale musí se to dát uplně deaktivovat...

Dufo41 (1) napsal 05.01.2016 v 13:00

Nechal bych to na dobrovolnosti kupujících, ale i tak, jak je naznačeno chookim, ta pravidla jsou složitější, snad mohou být např. místo ABS spojené brzdy, ale nechce se mi po tom pátrat. To byl čekal od autora článku. Takto je článek velmi povrchní a vlastně zbytečný.

seikos (975) napsal 05.01.2016 v 12:59+2

cbda: s takovýmhle přístupem bychom tady měli ještě bubnové brzdy. Vyjma nějakých BMW jsem málokdy slyšel že by se někomu něco stalo s ABS

Hooorus (124) napsal 05.01.2016 v 12:56

Na motorky kde to ma smysl uz to nabizeji vsichni vyrobci. Zakaznik ma svobodu volby a to je spatne podle EU...takze ted si diky EU povine priplati vsichni zajemci o novy motocykl (zadara to tam nikdo neda, treba u Kawy Z800 je rozdil s/bez ABS 10 000 kacek)
Treba Royal Enfield je 500, takze tenhle retro bike, krome toho ze ma k vuli EU strikacku, bude mit krome predniho kotoce i ABS...myslim ze je to urcite potreba, protoze kolikrat na tom jedes i 80km/h !

cbda (19) napsal 05.01.2016 v 12:51-2+5

Evrrounijní paskvil , proč montovat co nepotřebuju na pdmínky ve kterých jezdím , navíc další možný zdroj poruch.. Určitě to vymyslela eurokunda ,která se bojí i na kole. Raděj bych povinně montoval kulomety proti utečeneckým vyžírkům.

nilgiri (4) napsal 05.01.2016 v 12:48+2

Podle logiky některých tady bych mohl říct, že když jsem ještě nepotřeboval airbag v autě, tak je to pro mě zbytečnost. Řekl bych, že ABS v lepším případě pomůže a v horším neuškodí.

Le-Corbusier (432) napsal 05.01.2016 v 12:38

Další povinná zbytenčost. Je smutno z toho čím se někteří lidi dokážou zabývat.

karf (54) napsal 05.01.2016 v 11:43-2+2

Daart: No jednak jsem za těch cca 16 let (co jezdím po silnici) nepotřeboval nikde brzdit úplně na krev, takže bych spíš řekl, že jednak umím předvídat a mám i krapet štěstí a za druhé, když jsem napsal, že jsem ještě nezablokoval kolo, tak tím myslím, že když brzdím, tak brzdím prostě tak, abych zastavil a zároveň mi to neuklouzlo a nerozbil si držku

pk14 (175) napsal 05.01.2016 v 11:42+4

Ono "zkoušet brzdy" na letišti, kde je nějaká čára a když předem víte, že máte na ní začít brzdit, je hodně vzdálené realitě. Když mi tam něco někde prostě vlítne, tak budu sakra rád, že na to můžu podvědomě hned maximálně hamstnout a ještě budu rád, že je to se standartním systémem zrovna rovně ... Samozřejmě krutostřelci ne, ty vlastně ani brzdy nepotřebují...

hrouda13 (150) napsal 05.01.2016 v 11:41

Jo a za 20 let si koupíme masinu i s robotem který bude za nas jezdit a my budem jen koukat

HlavaXBR (36) napsal 05.01.2016 v 11:32+1

Dodneška jsem nepřekousal v motorkách vstřikování a dožiju s karburátorama, natož abych měl v motorce takovou Uurákovinu...

phoque (0) napsal 05.01.2016 v 11:26

"byť se vztahuje jen na modely nově vyvinuté po 1. lednu 2016, a u těch stávajících mají výrobci ještě rok času na vyprodání zásob"

Pořádně číst někteří by měli. Tzn. co přijde pro rok 2017, bude muset mít ABS.




TOPlist