Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Prostě mizí střední vrstva motorkářů a přibývaj chudí a bohatí (proto maj japonci-až na levnou hondu opačný trend prodejů než dražší bmw,ktm,triumph). Asi to tu nebude tak rovnostářské, jak tvrdí Kalousek
Dovi: nedivím se, že motorky stojí jak auta, když se jich prodá mnohonásobně méně, spíš nechápu cenu zrovna wr250r ve srovnání třeba s banditem (jasně lepší podvozek, zase jednodušší motor, asi taky rozhoduje poptávka).
Ve statistikách jsou i šedí prodejci, jde o zaregistrované kusy na úřadech. 50tek bude trochu víc, některé jsou smíchány ve sloupci NEZAŘAZENO. Jinak grafy bych ukazoval bez sloupce JINÉ, tam jsou tříkolky,čtyřkolky,sněžné skůtry. To maj podchycené celkem slušně např. access a aixam maj kusy pouze tam.
Když průměrnej zaměstnanec odvede v eurosocialistánu na všech daních, odvodech a poplatcích 75% mzdy (u mne počítáno včetně spotřebky na béňo, záleží na kilometráži), tak to se šetří opravdu blbě. Třeba ten kolektivismus s lidskou tváří jednou padne a bude zase dobře Takže nezbejvá než doufat, nebo zaplout do vod šedé ekonomiky a nenechávat se okrást v tak otrocké míře. Já už pomalu motohouse katalogem listuju
The_mission>
Jenže náklady na vývoj "nové" motorky jsou zlomkem ceny nákladů na vývoj novýho auta. A taky se výrobci nemusí zatěžovat teřba nějakou pasivní bezpečností a crash testama, a při výrobě airbagama, klimatizací, stahovacíma okýnkama, stěračema, ostřikovačema, vyhříváním skel a spustou dalších a dalších věcí, který výrobu automobilů objektivně prodražujou. Nehledě na obecně mnohonásobně vyšší materiálový nároky u auta než u motocyklu...
A výsledek?
Si jenom vezmi cenu cca 200-300 tisíc Kč za tunový auto a srovnatelnou cenu za dvoumetrákovou motorku.
Zisk na jedné motoroce je někde úplně jinde naž zisk na jednom autu.
Další okolnost - proč jsou v rozvojovém světě ceny motocyklů mnohem nižší než na bohatém Západě? Protože tam by ty naše přemrštěný ceny nikdo za motorku nedal, zatímco zde je motorka luxus pro ukrácení dlouhé chvíle.
Motocykl je báječný nástroj na využití volných chvilek, na cestování a pro zábavu. Bohužel ještě dnes je zařazen do kategorie exklusivního zboží, proto ty vysoké ceny. Trh je dnes nasycen i pěknými ojetinami i z domácího trhu, nejen ze zahraničí. Lidé přece jen mají hlouběji do kapsy a začali ekonomicky uvažovat. Není se proč divit poklesu zájmu o předražené zboží. Rád bych si také pořídil novou motorku, ale je pro mne naprosto nedostupná. Tak holt musím koukat jen po bazarech.Nebo si nechat zajít chuť.Nemyslím si, že se brzo dočkáme změny k lepšímu.
Problém je v tom,že motorka není nutnost.A na to se v této době prostě hraje.Auta se,i když mizerně,budou točit dál,protože lidi prostě jezdit musí..ale mít tři kila v garáži-půl roku se na ně jen dívat-a zbytek je jednou za víkend provětrat...to už si jen tak někdo neriskne..jóó 2008,to byla doba...všechno je v hajzlu,stejně tak motorky.
crxjet: Ale tak musíš uznat, že na autě se hledají úspory lépe. Stačí vidět, kolik se ušetří na materiálech v interiéru, které nemají vliv na bezpečnost (plasty, rádio atd.) Na motce toho zase tolik není a na stěžejních prvcích (rám, kola) se šetřit moc nedá. Nehledě na to, že část prodejní ceny tvoří i náklady na vývoj a je rozdíl, jestli prodáš za rok 300 000 kusů nebo 10 000.
stačí, aby se nekteří výrobci zamysleli a přestali prodávat motorky za 400-500K a jako automobilovej průmysl našli úspory a srazily ceny na 200-300K, ochcávka taky stávala v základu přes půl mega a dnes jsme lehce přes 300K
Procházím podrobně všechna ta data a autor článku má vlastně pravdu - ten pokles o silnějších strojů je OPRAVDU JENOM MÍRNÝ, zatímco výrazný propad (skoro o 30 procent) nastal u nejmenších motocyklů (do 50 ccm).
A s tou známou změnou legislativy se od letoška pravděpodobně ještě posílí prodeje 125 ccm skútrů...
Vyhazovat si z kopýtka v dnešní hodně nejisté době, kdy je mnoho jiných nutných výdajů, není asi moc rozumný, pokud by to vůbec bylo s ohledem na rodinné finance možný.
Lidi holt nejsou padlí na hlavu - vždyť na trhu je přebytek ojetin, a když se to neuspěchá, dá se vybrat a najít spousta strojů za slušnou cenu a ve slušným stavu.
Zajímavé .. u nás v bazaru nárůst prodeje o cca 28%
ještě by mě zajímalo, proč tu prodává kawa tak málo oproti suzuki,yamaze (v německu je předčí). Asi špatně rozmístěná prodejní síť.
Prostě mizí střední vrstva motorkářů a přibývaj chudí a bohatí (proto maj japonci-až na levnou hondu opačný trend prodejů než dražší bmw,ktm,triumph). Asi to tu nebude tak rovnostářské, jak tvrdí Kalousek
Dovi: nedivím se, že motorky stojí jak auta, když se jich prodá mnohonásobně méně, spíš nechápu cenu zrovna wr250r ve srovnání třeba s banditem (jasně lepší podvozek, zase jednodušší motor, asi taky rozhoduje poptávka).
Ve statistikách jsou i šedí prodejci, jde o zaregistrované kusy na úřadech. 50tek bude trochu víc, některé jsou smíchány ve sloupci NEZAŘAZENO. Jinak grafy bych ukazoval bez sloupce JINÉ, tam jsou tříkolky,čtyřkolky,sněžné skůtry. To maj podchycené celkem slušně např. access a aixam maj kusy pouze tam.
Když průměrnej zaměstnanec odvede v eurosocialistánu na všech daních, odvodech a poplatcích 75% mzdy (u mne počítáno včetně spotřebky na béňo, záleží na kilometráži), tak to se šetří opravdu blbě. Třeba ten kolektivismus s lidskou tváří jednou padne a bude zase dobře Takže nezbejvá než doufat, nebo zaplout do vod šedé ekonomiky a nenechávat se okrást v tak otrocké míře. Já už pomalu motohouse katalogem listuju
The_mission>
Jenže náklady na vývoj "nové" motorky jsou zlomkem ceny nákladů na vývoj novýho auta. A taky se výrobci nemusí zatěžovat teřba nějakou pasivní bezpečností a crash testama, a při výrobě airbagama, klimatizací, stahovacíma okýnkama, stěračema, ostřikovačema, vyhříváním skel a spustou dalších a dalších věcí, který výrobu automobilů objektivně prodražujou. Nehledě na obecně mnohonásobně vyšší materiálový nároky u auta než u motocyklu...
A výsledek?
Si jenom vezmi cenu cca 200-300 tisíc Kč za tunový auto a srovnatelnou cenu za dvoumetrákovou motorku.
Zisk na jedné motoroce je někde úplně jinde naž zisk na jednom autu.
Další okolnost - proč jsou v rozvojovém světě ceny motocyklů mnohem nižší než na bohatém Západě? Protože tam by ty naše přemrštěný ceny nikdo za motorku nedal, zatímco zde je motorka luxus pro ukrácení dlouhé chvíle.
Motocykl je báječný nástroj na využití volných chvilek, na cestování a pro zábavu. Bohužel ještě dnes je zařazen do kategorie exklusivního zboží, proto ty vysoké ceny. Trh je dnes nasycen i pěknými ojetinami i z domácího trhu, nejen ze zahraničí. Lidé přece jen mají hlouběji do kapsy a začali ekonomicky uvažovat. Není se proč divit poklesu zájmu o předražené zboží. Rád bych si také pořídil novou motorku, ale je pro mne naprosto nedostupná. Tak holt musím koukat jen po bazarech.Nebo si nechat zajít chuť.Nemyslím si, že se brzo dočkáme změny k lepšímu.
Problém je v tom,že motorka není nutnost.A na to se v této době prostě hraje.Auta se,i když mizerně,budou točit dál,protože lidi prostě jezdit musí..ale mít tři kila v garáži-půl roku se na ně jen dívat-a zbytek je jednou za víkend provětrat...to už si jen tak někdo neriskne..jóó 2008,to byla doba...všechno je v hajzlu,stejně tak motorky.
crxjet: Ale tak musíš uznat, že na autě se hledají úspory lépe. Stačí vidět, kolik se ušetří na materiálech v interiéru, které nemají vliv na bezpečnost (plasty, rádio atd.) Na motce toho zase tolik není a na stěžejních prvcích (rám, kola) se šetřit moc nedá. Nehledě na to, že část prodejní ceny tvoří i náklady na vývoj a je rozdíl, jestli prodáš za rok 300 000 kusů nebo 10 000.
stačí, aby se nekteří výrobci zamysleli a přestali prodávat motorky za 400-500K a jako automobilovej průmysl našli úspory a srazily ceny na 200-300K, ochcávka taky stávala v základu přes půl mega a dnes jsme lehce přes 300K
Trochu sebekritiky a omluvy...
Procházím podrobně všechna ta data a autor článku má vlastně pravdu - ten pokles o silnějších strojů je OPRAVDU JENOM MÍRNÝ, zatímco výrazný propad (skoro o 30 procent) nastal u nejmenších motocyklů (do 50 ccm).
A s tou známou změnou legislativy se od letoška pravděpodobně ještě posílí prodeje 125 ccm skútrů...
P.S.
Opětovný propad prodejů, tentokrát o cca 9 procent, mi jako MÍRNÝ pokles nepřipadá.
A čekal snad někdo něco jinýho?
Vyhazovat si z kopýtka v dnešní hodně nejisté době, kdy je mnoho jiných nutných výdajů, není asi moc rozumný, pokud by to vůbec bylo s ohledem na rodinné finance možný.
Lidi holt nejsou padlí na hlavu - vždyť na trhu je přebytek ojetin, a když se to neuspěchá, dá se vybrat a najít spousta strojů za slušnou cenu a ve slušným stavu.