ktm_unor




Jawa 1000 typ 838 a Jawa 1200: Jak to bylo a jak to bude?

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Jirka4137 (114) napsal 04.09.2019 v 16:39

Ani se nedivím že nás Australani řadí mezi země 3. světa. Jawě fandím. Čínské,Indické jenom ne té partě v Týnci. Fabrika na dotace která si zákazníkem vytírá zadek je dobrá možná jako muzeum.
Kluci kteří si koupili a dodělali jejich nedodělky mají můj hluboký obdiv a zaslouží metál.

h.pepino (3) napsal 04.09.2019 v 16:28+1

To je hnus velebnosti

Míra (211) napsal 04.09.2019 v 15:59+3

Je to zvláštní.
Dříve jsem se těšil na nějaké informace o nové Jawě a představoval si jak si jí koupím.
Teď už mě to vůbec nezajímá.
Sláva Indům, že to dokázali daleko lépe.

P_B (32) napsal 04.09.2019 v 15:58

Myslím že to nemá ani cenu toho komentu

PinkPanther (844) napsal 04.09.2019 v 15:57+1

Měli by si už vyndat hlavu z prd.le a zajet na exkurzi do Triumphu a podívat se jak se to dělá.
Tohle už vážně nemá cenu.
A to jsem kdysi na Jawách začínal.

t_freedom (153) napsal 04.09.2019 v 15:30+2

už nééééééééé, prosím už toho nechte, dost... i Dalas jednou musel skončit

Paulo (2616) napsal 04.09.2019 v 15:19

Bože, to je hnusný. Jak může někdo, kdo udělal tak pěknou tu Pragu navrhnout tohle? Leda tak že msty nebo že srandy...

sekáčmagor (128) napsal 04.09.2019 v 15:06+1

Já jsem byl pořád velký fanda Jawy.Mám jich pár doma i když na tom moc nejezdím.Posledních 30 let jsem se jich pořád zastával a v koutku duše věřil (nebo spíš přál) že "JEDNOU"...Ale tento výlev doplněný skvěklými fotografiemi mi vyrazil dech (ráno v 6 ) a teprve teď jsem to rozdýchal natolik že jsem schopen něco napsat...Přesvědčili mne že to fakt nepůjde.Asi budu zvracet...

plejtvak (79) napsal 04.09.2019 v 15:03

To je hnus velebnosti

kozka (66) napsal 04.09.2019 v 15:01+2

Autorovi děkuji za informace. A do Jawy (které je to stejně srdečně u prdele) bych vzkázal, ať už se konečně na nějaký vývoj vysere a raději třeba nějak „licenčně“ pomůže Indům vyrábět tu jejich Jahodu když to nestíhají . Opravdu nechápu z čeho ta fabrika žije. Tak dlouho se motat od ničeho k ničemu, o tom by se dal natočit komediální seriál ve stylu Autobazar MonteCarlo se Čtvrtníčkem v hlavní roli.

deluxa (347) napsal 04.09.2019 v 14:43

JP38... to ze ta vec je postavena z kvalitnich komponentu na to uz jsme si jaksi zvykli a povazujeme to za samozrejmost...doba kvalitnych komponentov uz davno skoncila. To ber ako fakt. Ked si si to nevsimol asi si davno nekupoval nejaku novu motorku

rocker78 (13) napsal 04.09.2019 v 14:40+2

vezmou dotaci, za par drobnjch sfouknou proto a pak z nich nevyleze nic nez prd. Cela Jawa neni o motorkach, ale o tom, jak podojit nejaky prachy z dotaci a se vsema vyjebat. Ze vas to tema vubec jeste vzrusuje.
Je zajimavy , ze Mahindra si je schopna vymyslet a zrealizovat novou motorku "jawa" behem 3 let , vcetne testu a stavby vyrobnich prostor, zatimco Jawa tynec za tu dobu jen srovnala starou fabriku se zemi a namalovali to , co zbylo. Pod tou "čarokrasnou" fasadou je uz jen zima a smrad a par usmudlanejch 1000 prototypu bez prehaneni.
Chlapi, Jawa uz v cechach davno neni. Jeste ze se toho Janecek nedozil.

bodomil (6) napsal 04.09.2019 v 14:35+3

... a nikoho nezajímá, jak dopadl ten borec po bouračce.

LuckyLoser (89) napsal 04.09.2019 v 14:26

Tak až klucí z Jawy začnou prodávat ty fantastické nové převratné modely stylu super sonic speed machine, tak už půlka světa nebude jezdit na kolech, ale ve vznášedlech.

majky72 (131) napsal 04.09.2019 v 13:36

Páči sa mi nekonečný optimizmus niektorých ktorý ešte veria že Jawa vyvinie niečo konkurencie a vôbec jazdy schopné ...no možno raz až nebudú vo vedení sedieť ľudia úplne mimo reality a obrovský "kecalkovia" ako ty čo sú tam v súčasnosti

mimouch (12) napsal 04.09.2019 v 13:34

Zdá se, že styl práce se v Jawě od dob socialismu nijak nezměnil. Jestli to budou vyvíjet tímto tempem, můžou to v roce 2030 začít prodávat rovnou jako veterány...

moga (60) napsal 04.09.2019 v 13:32

Jelikož velmi dobře znám práci designera JAWY 250/593E a PRAGOVEK tak se mi nechce věřit, že by měl být podepsán pod designem oněch JAW a že teď to bude dělat nová krev. Na mne to působí spíše tak, že doposud to dělala ona mladá krev, a protože to dopadlo tak jak dopadlo, tak to bude muset designer JAWY 250/593E a PRAGOVEK, ale i JAWY 650 DAKAR teď opravit.

Herejk (1) napsal 04.09.2019 v 13:22

Já už čekal tak dlouho, že už jsem si koupil Kawu. Opět mlžení a vzbuzování nadějí. Kolikrát ještě?? Ne současná Jawa se stala pouze přeprodejcem a kdyby z ní něco vypadlo je mi po těch letech čekání úúúplně ukradený. Ano jsem ten další kupující, co již nic nekoupí.

Jawo, spi sladce, protože už spíš hoóóódně dlouho.

Jenislav (8) napsal 04.09.2019 v 13:06

...jděte už do prdele..čínskýindiáni...

honza.tar (15) napsal 04.09.2019 v 12:53

Po technické stránce Největší boj bude zkrotit emise, které se za víc jak 10 Let vývoje musely snížit .
Už u 1000 je to boj a u 1200 to bude jěště náročnější dostat se na limit.
Nelíbí se mi přední světlomety Ani jeden .
Než ty ošklivé kryty, tak raději čistého naháče.
Jawa by měla nabízet možnost individualizace Možnost volby komponent / vzhledu a tím se více přiblížit přání zakazníka . Také by měli nabídnout prostor jiným designerum .
Za mě je nejhezčí ta s tím červeným rámem a číslem 15
Držím palce . aby ten polotovar podařilo upravili tak že se bude dobře prodávat.

crestik (5) napsal 04.09.2019 v 12:14+1

u většiny studií nebo prototypů si většina řekne, že je škoda, že do sériové výroby se to nedostane,a když, tak s velkými upravami. U tohodle si říkám, že tohle, nebo nebo něco podobného snad nikdy nevyjede jako sériovka

majky72 (131) napsal 04.09.2019 v 12:03+1

No myslím že ak by tá nová Jawa vyzerala tak ako na fotkách je dobré že to nikdy nedokončia ...príde mi to ako by niekto išiel do Bangladéša na trh poskupaval čo videl a stoho poskladal motorku

Slow (51) napsal 04.09.2019 v 12:00

Shodneme se na tom, že Jawa "jaksi zaspala" po revoluční nadšení lidí jako jiné firmy.
Mohla třeba přeprodávat čínské stroje jako Yuki, Kentoya, Motoscoot apod a udělat si zázemí pro následný servis a povědomí.. a během toho vyvíjet moto pro kategorii, která tu chybí 125-450 (cpát se do kategorie 500-1200ccm s jakýmkoliv válcem je nesmysl na kterém již níže jmenované značky mnohokráte pohořeli - nemluvě o úplně jiné kupní síle trhu/obyvatelstva..)
Namísto toho se pustili pouze do Jawy 125 Travel s cenou nepodobnou japonské konkurenci, Robby a Travel 250 byly jen výstřely do tmy, nosný program byla Jawa 350...

Třebas Beta, Sachs a pár dalších výrobců motorek mnoho let používaly motory Suzuki, Yamaha, nebo bylo možné brát klony od výrobců z číny a zásobovat Evropu, Rusko, Indii (image Jawy tam byla více než dobrá).

jj z Dotací žije ve velkém i "Bureš", a otočil tam mnohonásobně větší objem (a na MĚRO, biolíh apod) jezdíte všichni..takže tady prostě nelze Jawě spílat... bylo to v rámci zákona ČR...
Ano, dobře už bylo tak na to u voleb nezapomínejte a nečumte jen na billboardy

Blueracing (16) napsal 04.09.2019 v 11:50-1+3

Strašné,kdy už konečně Češi pochopí,ze Jawa je dávno mrtvá a tohle mrhani peněz skončí .Proste se smířit s tím ,ze některé značky důstojně zaniknou a lidé je obdivuji na veteranske úrovni a neničí vzpomínky takovými paskvily.

panTerek (86) napsal 04.09.2019 v 11:46

Ono se o tom uz smi psat?

DeCarli (112) napsal 04.09.2019 v 11:16-2+5

DIKY REDAKCI MCZ !
Popravde sem nečekal že se někdo najde a takhle odkryje karty, v jedné (z nespočetných) dotačních kauz.

O Jawe v porevolucni dobe by se dalo psát do aleluja ale řeknu dva sve názor - aspon

- nechci slyšet donekonečna opakovane KOMUNISTI POHRBILI JAWU... Dle mne at byl režim jakýkoli, delali na motorkách fachmani se zapálenim a ona "zaostalost" se na hony nebliži SRA...M KTERE TADY UDELAL "kapitalismus"

- a pak trochu veseleji - Myslim si že udelat skvely motocykl je makačka, makačka je i udelat prumerny stroj
ALE DOKAZAT VYROBIT TOLIK OSKLIVEK CO POREVOLUCNI JAWA DOKAZALA

TO CHCE NADANI !!!
No opravdu !

tomassio (1) napsal 04.09.2019 v 11:13

Další příklad toho, co dělají s trhem dotace. Když vidím, co a jak rychle dokázali ve jménu Jawy Indové - pochopit co trh chce a co dává ekonomicky smys a dotáhnoutím do cíle. Tohle přece nemůže být nic jiného, než tunel na dotace držený při životě prázdnými sliby co možná nejdéle. Smutné... a platíme to my všichni, ale pár lidí se má už 11 let určitě fajn.

PohodaXJR (18) napsal 04.09.2019 v 11:13

Haloo, JAWA, vam vo firme nevadi, ze vacsina ludi je z vasej ne-cinnosti sklamana? Vela ludi vam drzalo palce, ale stale je to z vasej strany akosi o nicom? U vas nikto neuvazuje ako napr. JP38? (citaj nizsie)...A aspon nejaky komentar od vasich oficialnych predstavnych uverejnite.. Ci vy radsej ani necitate, co si ludia myslia? Smutne..

sirr (55) napsal 04.09.2019 v 11:10-1+1

Snad tahle HRŮZA nikdy nespatří světlo prodejního trhu a zůstane tak jen nástrojem jak dojit stát...

VIZI (1428) napsal 04.09.2019 v 11:07-2+6

Je dobře, že se o to Jawa pokusila. Všichni jste ji vyčítali, že není sama schopna něco vyrobit. Když už to vzali opravdu vážně, požádali a dostali dotace, vyrobili několik funkčních prototypů je stejně všechno špatně. Čechacek dokáže jen a jen stále dokola kritizovat a to především na diskusích či u piva v hospodě. To, že to není prd.el dotáhnout to do konce jsme snad všichni věděli. Dnes něco uvést na Evropský trh je sebevražda, vím o čem mluvím.




TOPlist