Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Petřičák: pokial ti nariadia len ABS, no ale ked ti už za chvilu budu nariadovat aj čo si môžeš a čo nemôžeš na motorku obliect tak to ma už fakt nasiera a že ti napriklad v Rakusku môžu skontrolovat či maš certifikovanu bundu a či to ma to "spravne" čislo. Inak ani u auta ti nedaju možnost vyberu z alebo bez ABS a už vôbec nie vyber typu brzd to možno len pár premiovych značiek (napr Q8 aj to nie pri každom aute) najnovšie už dokonca u aut nedostaneš ani vypinatelnu kontrolu trakcie iba môžeš obmedzit učinok (takže po novom už žiadne drifty v zime pred obchoďakom ). K ABS za mňa ano samozrejme vypinatelne kupoval som transalpa a ABS som chcel čo som nechcel bol dualny sistem ktory planujem odstranit, inak napriklad sa mi stalo že som išiel zabrzdit na asfaltke ktora sa javila ako sucha (bolo slnečno a leto) ale cesta bola na okraji lesa, zabrzdil som a citil zacukanie v pačke. Ked som dal nohy na zem cesta bola ako lad bolo to v Slovinsku a ja som mal naloženu mašinu, nemat ABS ležim. Naopak isiel som horami Bosny jemna šotolina dolu kopcom zakruta pribrzdim a ...mašina si pokračuje tak som to nasmeroval do lesika a protisvahu. Takže ešte raz ABS ano ale vypinatelne
Je zajímavé, že při výběru nového vozu jsou možnosti konfigurace příplatkové výbavy téměř neomezené. Bohužel, u motorek toto není nijak výrazně rozšířeno. Představa, že můžu otevřít konfigurátor se základním modelem a v něm si například naklikám jestli chci brzdy obyčejné ocelové bez ABS, s vypínatelným ABS, nebo řekněme u ryzích superbiků karbon-keramické je alespoň pro mě docela lákavá. Napadají mě třeba i různé typy tlumičů od vícero dodavatelů, pro elektronické hračičky třebas i ty řízené. Bohužel si taky uvědomuju, že různé typové schvalovačky zvlášť v dnešní době přeregulované, úřednické, v pořadí čtvrté evropské říše nic takového nejspíš v rozumných nákladech neumožňují. Estabilishment mi nemá co kecat do toho, jak nakládám se svým majetkem, vlastním životem, či zdravím. Pokud úředník nehodlá respektovat moji svobodu, pak já nehodlám platit ze svých daní jeho výplatu.
Mě teda hlavně vadí duální brzdy.. Ať si na ty bejky namontujou povinně co chtěj, já jim ty kraviny stejně vyndám, vypnu nebo vyměním.. ABS nepotřebuju, sám ho nahradim citem - threshold braking.. A Tam, kde to nedám, mě stejně AÍčko nezachrání.. Ale podle mě je to nejmíň k nasrání, jsou horší nápady který máme od EU a domácích blbů povinně
Povinně ABS ne,nechal bych to na každém ,ať si vybere.Já potkal v 80km/h srnu kterou jsem srazil a usmrtil.Kdybych neměl ABS šel bych 100% na tlamu,jak jsem se lekl.
Dala by se pro zajimavost sehnat nekde statistika, jak to vypadalo s pomerem prodeje novych motorek s ABS/ bez ABS v CR u stroju typu nova Honda Africa Twin, BMW R1200 GS/A atd.? Tedy jeste v dobe, kdy si lidi mohli vybrat a zpravidla si za ABS jeste museli dost priplatit?
myslim si ze na mokru to smysl ma, ale jinak sem to asi nikdy nepotreboval a to jezdim na snehu ted se skutrem se zimakama a i Ninjou s mokryma slickama, oboje bez ABS v pohode. ono totiz ABS taky muze dat falesny pocit bezpeci a ustreleni kola do strany nijak neresi (zahamstnout v zatacce). nejlepsi je jet proste na vode opatrne. a motorky budou padat porad, jsou to jen dve kola. to nam nakonec v ramci dobroserstvi ty motorky muzou i zakazat uplne.
Chci vidět diskusi zdejších zastánců povinného ABS, až se nařídí systém, který nedovolí jet větší rychlostí, než na kterou mám bezpečný výhled nebo kolik je nařízeno v daném úseku. Přínos bezpečnosti bude jistě ještě vyšší, než u sebedokonalejšího ABS.
Nemám a na mokru bych ho bral. Na suchu málo lidí umí na plno brzdit při leknutí a kolik těch lidí co to umí na suchu to zvládají i na mokru? Jsem pro ABS na předním kole. Dobrá věc pro nás rekreanty s 5000 km za rok na suchu. Navíc po zimě trvá než se rozjezdím.
Afro
kdyby ti závodníci byli bez těch elektronických vychytávek rychlejší, tak se jich zbaví a ušetří spoustu peněz.
Vzpomímínám že kdyyi dávno (cca v 80.) nasadila.fabrika jako prvni do závodních BMW 630 CSi ABS a byli strašně rychlí. Četl jsem tehdy rozhovor s jedním z jezdců, který barvitě líčil ty pocity, které zažívali při posunutí brzdných bodů hodně dopředu a protože novimce moc nevěřili, měli obavy z následků možné poruchy. Tihle profíci na 4 kolech s dřevním ABS nedokázali bez něj zabrzdit lépe a tady máme plné fórum expertú, kteří překonávají nejnovější systémy na dvou kolech. Tomu říkám pokrok!
při té večerní nudě si taky přidám svou.
ABS, které musím ručně vypínat po každém otočení klíčku? rozhodně ne. Ten pocit beznaděje, když jsem to jedinkrát opomněl, sjížděl svah a namísto radostného flokování v prachu poslouchal zrychlující veselé cvdlikání tohoto nesmyslu, který na zadním kole prostě nemá žádný užitečný význam, to ne, ne ne! Chcou to povinně? Tak jedině na přední kolo.
Statistika je zvohejbaná podle gusta pojišťovny. Možná by evropana překvapilo jak moc se posunul vývoj zádržných systémů i samotných pozemních komunikací, bezpečnostních zón aut, povinností řidičů a vymahatelnosti přestupků (zrovna ve Skandinávii dost) od roku 2015, které všechny společně výrazně snížili počet mrtvých motorkářů. ABS je v tom všem jenom flusnutí do rybníku.
Too patrik7
Když se pořádně rozsekáš, tak na náklady léčení vživotě nevyděláš i kdyby to bylo jednou, ne každý den. A nikomu se nechce platit na někoho, kdo se rozmlátí z vlastní blbosti.
Nikde jsem neviděl větší množství lanových svodidel než ve Švédsku. Tam když si ustelete tak to máte za sebou... Všichni tam jezdí jako s hnojem,mimo obec vždy o 20 míň než kolik je povolená. Sezóna krátká,motorkářů jako šafránu. Zrovna tam to ABS fakt nepotřebujou...
100 tisíc km na objemu 500 a 650 bez ABS a protikluzu... nic méně na hektolitr jsem si troufnu až s kontrolou trakce a vybral si verzi s 5ti osym ABS... zatím 20 tisíc km spokojenej
Hele lidi,
s ABS je to jako se vším co je nařízený. Když to musím mít tak to raději nechci! Za mě je to super věc a to hlavně na těžké motorce. Triumph Rocket jsem položil dvakrát ve městě a to jenom proto,že jsem se lekl debila před sebou a zamáčkl brzdu. Přední kolo se zlomí a jste na zemi...S ABS se to nestane. To je pro mě zásadní říci ano. Lehká ,sportovní motorka tohle neudělá resp.se to dá udržet a korigovat. Myslím že optimální je vypínací systém a po ftákách.!
Ja na svych motorkach ABS nemam, protoze bud jsou tak stare, ze v dobe jejich vyroby jeste neexistovalo nebo si ho predchozi majitel nezvolil jako tenkrat volitelnou vybavu. A ja bych zrovna na prednim kole to ABS chtel a kdybych ho pred rokem mel, nemusel jsem lehnout a ustipnout si kus kloubu na ruce.
takový to klasický kouzlení s číslama - očekávali sme, že počet nehod se zraněním klesne o 38% - a představte si, počet nehod při brždění nám klesnul dokonce o víc, o plnejch 50%, to je supr, co?
já myslim, že to zas až tak super nejni a každej, kdo nemá v hlavě koblihu, pochopí proč...
Zavodnicka fora kdysi:
jaka lepsi vacka, jak zvetsit kanaly mezi valci, jaka saci hrdla...
Zavodnicka fora nyni:
jak deaktivovat ABS, jak deaktivovat imobilizer, jak preprogramovat trakci na jinou pneumatiku...
evergreen téma aby si mohli motorkaři postězovat nebo pohádat v nudných zimních večerech když vidím takovejto nadpis, tak článek jen prolítnu a jdu se bavit blábolama všech těch expertů na brzdění
jinak, vem čert svobodu, přece by jste si nechtěli kazit den rozhodovaním
je to jednoduchý..platím si pojištění,tak i kdyby mě měli každej den v nemocnici kvůli tomu,že neumím brzdit,tak jim to může být prdel...zachvíli budeme nesmrtelní,ale platit budem furt..kam to půjde?
Popis protiprokluzu - něco jako když se chceš rozběhnout a někdo tě drží za tričko
Ještě bych přidal, že ABS je něco jako když chceš brzdit a někdo tě žduchá dopředu...
proboha...
Petřičák: pokial ti nariadia len ABS, no ale ked ti už za chvilu budu nariadovat aj čo si môžeš a čo nemôžeš na motorku obliect tak to ma už fakt nasiera a že ti napriklad v Rakusku môžu skontrolovat či maš certifikovanu bundu a či to ma to "spravne" čislo. Inak ani u auta ti nedaju možnost vyberu z alebo bez ABS a už vôbec nie vyber typu brzd to možno len pár premiovych značiek (napr Q8 aj to nie pri každom aute) najnovšie už dokonca u aut nedostaneš ani vypinatelnu kontrolu trakcie iba môžeš obmedzit učinok (takže po novom už žiadne drifty v zime pred obchoďakom ). K ABS za mňa ano samozrejme vypinatelne kupoval som transalpa a ABS som chcel čo som nechcel bol dualny sistem ktory planujem odstranit, inak napriklad sa mi stalo že som išiel zabrzdit na asfaltke ktora sa javila ako sucha (bolo slnečno a leto) ale cesta bola na okraji lesa, zabrzdil som a citil zacukanie v pačke. Ked som dal nohy na zem cesta bola ako lad bolo to v Slovinsku a ja som mal naloženu mašinu, nemat ABS ležim. Naopak isiel som horami Bosny jemna šotolina dolu kopcom zakruta pribrzdim a ...mašina si pokračuje tak som to nasmeroval do lesika a protisvahu. Takže ešte raz ABS ano ale vypinatelne
Je úplně lhostejný odkud "bleju", když je to pravda !
Je zajímavé, že při výběru nového vozu jsou možnosti konfigurace příplatkové výbavy téměř neomezené. Bohužel, u motorek toto není nijak výrazně rozšířeno. Představa, že můžu otevřít konfigurátor se základním modelem a v něm si například naklikám jestli chci brzdy obyčejné ocelové bez ABS, s vypínatelným ABS, nebo řekněme u ryzích superbiků karbon-keramické je alespoň pro mě docela lákavá. Napadají mě třeba i různé typy tlumičů od vícero dodavatelů, pro elektronické hračičky třebas i ty řízené. Bohužel si taky uvědomuju, že různé typové schvalovačky zvlášť v dnešní době přeregulované, úřednické, v pořadí čtvrté evropské říše nic takového nejspíš v rozumných nákladech neumožňují. Estabilishment mi nemá co kecat do toho, jak nakládám se svým majetkem, vlastním životem, či zdravím. Pokud úředník nehodlá respektovat moji svobodu, pak já nehodlám platit ze svých daní jeho výplatu.
IvanDvoutakťák Doufám, že nebleješ z mýho komentáře
Jsou horší nápady který máme od EU a domácích blbů povinně ...
Mě teda hlavně vadí duální brzdy.. Ať si na ty bejky namontujou povinně co chtěj, já jim ty kraviny stejně vyndám, vypnu nebo vyměním.. ABS nepotřebuju, sám ho nahradim citem - threshold braking.. A Tam, kde to nedám, mě stejně AÍčko nezachrání.. Ale podle mě je to nejmíň k nasrání, jsou horší nápady který máme od EU a domácích blbů povinně
Povinně ABS ne,nechal bych to na každém ,ať si vybere.Já potkal v 80km/h srnu kterou jsem srazil a usmrtil.Kdybych neměl ABS šel bych 100% na tlamu,jak jsem se lekl.
No a jak to maj vlastně nový ostrý endura? Mají v TP vyjímku, že ABS není třeba?
Dala by se pro zajimavost sehnat nekde statistika, jak to vypadalo s pomerem prodeje novych motorek s ABS/ bez ABS v CR u stroju typu nova Honda Africa Twin, BMW R1200 GS/A atd.? Tedy jeste v dobe, kdy si lidi mohli vybrat a zpravidla si za ABS jeste museli dost priplatit?
Tak to prostě je, Bubraku
myslim si ze na mokru to smysl ma, ale jinak sem to asi nikdy nepotreboval a to jezdim na snehu ted se skutrem se zimakama a i Ninjou s mokryma slickama, oboje bez ABS v pohode. ono totiz ABS taky muze dat falesny pocit bezpeci a ustreleni kola do strany nijak neresi (zahamstnout v zatacce). nejlepsi je jet proste na vode opatrne. a motorky budou padat porad, jsou to jen dve kola. to nam nakonec v ramci dobroserstvi ty motorky muzou i zakazat uplne.
Je.
vilemix
Nejsi paranoidní?
Chci vidět diskusi zdejších zastánců povinného ABS, až se nařídí systém, který nedovolí jet větší rychlostí, než na kterou mám bezpečný výhled nebo kolik je nařízeno v daném úseku. Přínos bezpečnosti bude jistě ještě vyšší, než u sebedokonalejšího ABS.
Nemám a na mokru bych ho bral. Na suchu málo lidí umí na plno brzdit při leknutí a kolik těch lidí co to umí na suchu to zvládají i na mokru? Jsem pro ABS na předním kole. Dobrá věc pro nás rekreanty s 5000 km za rok na suchu. Navíc po zimě trvá než se rozjezdím.
Afro
kdyby ti závodníci byli bez těch elektronických vychytávek rychlejší, tak se jich zbaví a ušetří spoustu peněz.
Vzpomímínám že kdyyi dávno (cca v 80.) nasadila.fabrika jako prvni do závodních BMW 630 CSi ABS a byli strašně rychlí. Četl jsem tehdy rozhovor s jedním z jezdců, který barvitě líčil ty pocity, které zažívali při posunutí brzdných bodů hodně dopředu a protože novimce moc nevěřili, měli obavy z následků možné poruchy. Tihle profíci na 4 kolech s dřevním ABS nedokázali bez něj zabrzdit lépe a tady máme plné fórum expertú, kteří překonávají nejnovější systémy na dvou kolech. Tomu říkám pokrok!
při té večerní nudě si taky přidám svou.
ABS, které musím ručně vypínat po každém otočení klíčku? rozhodně ne. Ten pocit beznaděje, když jsem to jedinkrát opomněl, sjížděl svah a namísto radostného flokování v prachu poslouchal zrychlující veselé cvdlikání tohoto nesmyslu, který na zadním kole prostě nemá žádný užitečný význam, to ne, ne ne! Chcou to povinně? Tak jedině na přední kolo.
Statistika je zvohejbaná podle gusta pojišťovny. Možná by evropana překvapilo jak moc se posunul vývoj zádržných systémů i samotných pozemních komunikací, bezpečnostních zón aut, povinností řidičů a vymahatelnosti přestupků (zrovna ve Skandinávii dost) od roku 2015, které všechny společně výrazně snížili počet mrtvých motorkářů. ABS je v tom všem jenom flusnutí do rybníku.
Too patrik7
Když se pořádně rozsekáš, tak na náklady léčení vživotě nevyděláš i kdyby to bylo jednou, ne každý den. A nikomu se nechce platit na někoho, kdo se rozmlátí z vlastní blbosti.
ABS? Za me ano, idealne vypinatelne.
Ale povinne na vsech motorkach? Ne...
Nikde jsem neviděl větší množství lanových svodidel než ve Švédsku. Tam když si ustelete tak to máte za sebou... Všichni tam jezdí jako s hnojem,mimo obec vždy o 20 míň než kolik je povolená. Sezóna krátká,motorkářů jako šafránu. Zrovna tam to ABS fakt nepotřebujou...
100 tisíc km na objemu 500 a 650 bez ABS a protikluzu... nic méně na hektolitr jsem si troufnu až s kontrolou trakce a vybral si verzi s 5ti osym ABS... zatím 20 tisíc km spokojenej
Hele lidi,
s ABS je to jako se vším co je nařízený. Když to musím mít tak to raději nechci! Za mě je to super věc a to hlavně na těžké motorce. Triumph Rocket jsem položil dvakrát ve městě a to jenom proto,že jsem se lekl debila před sebou a zamáčkl brzdu. Přední kolo se zlomí a jste na zemi...S ABS se to nestane. To je pro mě zásadní říci ano. Lehká ,sportovní motorka tohle neudělá resp.se to dá udržet a korigovat. Myslím že optimální je vypínací systém a po ftákách.!
Ja na svych motorkach ABS nemam, protoze bud jsou tak stare, ze v dobe jejich vyroby jeste neexistovalo nebo si ho predchozi majitel nezvolil jako tenkrat volitelnou vybavu. A ja bych zrovna na prednim kole to ABS chtel a kdybych ho pred rokem mel, nemusel jsem lehnout a ustipnout si kus kloubu na ruce.
takový to klasický kouzlení s číslama - očekávali sme, že počet nehod se zraněním klesne o 38% - a představte si, počet nehod při brždění nám klesnul dokonce o víc, o plnejch 50%, to je supr, co?
já myslim, že to zas až tak super nejni a každej, kdo nemá v hlavě koblihu, pochopí proč...
Zavodnicka fora kdysi:
jaka lepsi vacka, jak zvetsit kanaly mezi valci, jaka saci hrdla...
Zavodnicka fora nyni:
jak deaktivovat ABS, jak deaktivovat imobilizer, jak preprogramovat trakci na jinou pneumatiku...
Švédové jooo , tak ti tam rozumnějí úplně všemu!
evergreen téma aby si mohli motorkaři postězovat nebo pohádat v nudných zimních večerech když vidím takovejto nadpis, tak článek jen prolítnu a jdu se bavit blábolama všech těch expertů na brzdění
jinak, vem čert svobodu, přece by jste si nechtěli kazit den rozhodovaním
par let jsem jezdil litrovou silnici ted chopper řekl bych že pro mlade paka je abs super ale jinak je to vše o umu jezce
je to jednoduchý..platím si pojištění,tak i kdyby mě měli každej den v nemocnici kvůli tomu,že neumím brzdit,tak jim to může být prdel...zachvíli budeme nesmrtelní,ale platit budem furt..kam to půjde?
Popis protiprokluzu - něco jako když se chceš rozběhnout a někdo tě drží za tričko
Ještě bych přidal, že ABS je něco jako když chceš brzdit a někdo tě žduchá dopředu...
proboha...