globalmoto_kveten




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
karf (54) napsal 08.11.2018 v 06:04+1

Mně teda fascinuje jedna věc. Byly tady vedle silničnějších cendur 1200gsa, xt1200st třeba 1190r jako nejterénější cenduro. Přišly 1090r a Afrika a kritika zní, že jsou těžké, mají mizerné plasty, blbý přístup ke vzducháči (což teda chápu) a jsou osázené zbytečnou elektronikou. Váha 208kg suchá vs 100 resp 130 koní. Pro srovnání ta stařičká afrika 750 má 60koní při stejné váze. Stařičká 750 tenere měla 68koní a suchou 203.
Teď je tu motorka se suchou váhou o 15 a víc kg dole. 189kg! S 95 kobylama! Upřímně vůbec nechápu, co ještě chcete. Karbonovej rám a kyvku? Ještě víc odlehčit motor?
Vilemx: mrkni na tu motorku ze předu. Vždyť má kapoty kolem vidlí krásně široký, takže kolena jsou schovaný. Nádrž taky dost pokreje. Plexi je nízky. Jasně. Ale to snadno vyměníš za nějaký autobusácký sklo v nadsázce.

Mig_35 (347) napsal 08.11.2018 v 02:06

Jaro, cestovat nebo jezdit těžší off úplně sám je nesmysl a obrovské riziko. Nicméně i Brezovar psal o tom, ze se parkrat vracel mnoho km pro pomoc...

Mig_35 (347) napsal 08.11.2018 v 02:03

Dejbaj: “jde o odhad” - píšou

Dejbáj (0) napsal 08.11.2018 v 00:40

Na tipmoto.com

Dejbáj (0) napsal 08.11.2018 v 00:39

Racetool z Vrbovky už inzeruje verzi R za předběžnou cenu 340 tis...

jaro27 (78) napsal 07.11.2018 v 22:52

Mig_35:
"ale trápit jednoválec přesunem do cílové lokality po ose je podle mého překonané. Je to víceméně utrpení."
-ak si to myslí aj výrobca a ponúkne 2V náhradu, tak sa nebránim. Ale nie za cenu nadváhy motorky.

"Jestli tě u 690ky trápí nadváha, kup si pětikilo EXC"
-Vôbec nie. Nadváha ma u 690 netrápi. To som nenapísal. Len, že tá motorka je enduro. A to ťažké enduro. Ale stále enduro. Vždy lepšie 145 kg enduro, ako 190kg "enduro".
A 690E je ako cestovné enduro (tak ju klasifikujú aj predajcovia) nedokončená motorka. Ešte raz, cestovné enduro z nej spraví až majiteľ. Žiaľ, nerobí to výrobca. A o tom to je. Ak by to spravil výrobca ako KTM či Yamaha, cena takto dokončenej motorky by bola oveľa priaznivejšia a motorka kompaktnejšia, ako kúpiť si terajší základ a potom na ňu lepiť kde jaké kity.
Takto dokončená motorka sa mi javí (nejazdil som na nej) PR7. Ale KTM či Yamaha sú oproti AJP asi giganti. Preto PR7 nebude tak masovo vyrábaná a cena bude vyššia (detto CCM - a poznámka o predaných kusoch)

Spomínal som nižšie plno cestovných endúr. Zabudol som na Tigrov. Kto chce 2v, vyberať má z čoho. Ja osobne nemám s 1V ani najmenší problém. Tento rok som bol v Gruzínsku na 690E, 9000 km. Diaľničná rýchlosť 120, ale úplne v pohode by som šiel 140-150, ak by že nemám obuté drapáky. Aj som tých 140 spočiatku držal, ale vytrhalo mi štuple. No a vytrhalo by mi ich aj keby som šiel 140 na nejakom 2V superendure, či superedvenčri.
Pamätáš na reklamné video od Afriky, kde borci prišli na Afrikách na asfaltových pneu. Tam už čakal tím a všetky motorky prezuli do drapákov a tak sa začali šplhať z 0 m.n.m. do nejakých 4000(?) m.n.m.
Za mňa hanba. To rovno povedali, aby som si so sebou vozil náhradné pneu a prezul podľa potreby, aby som využil všetky možnosti motorky? Blud.

Ak niekto precestoval svet na Afrike, tak by to rovnako dal na GS, alebo Superedvenčri. Ale keď som sa asi pred tromi týždňami dostal v Rumunsku do peknej šlamastiky (a bol som sám), tak nebyť toho, že mám relatívne ľahkú motorku (690E), tak kráčam peši pár km po LKT, či vrtulník. Pri všetkej úcte k motorkám ako Afrika, či aj nová 790ADV, byť tam na niečom takom, nevyjdem. Proste by som to nedal. Viem čo píšem, jazdil som na motorke o takejto hmotnosti.
Vtedy je podvozok druhoradý, výkon treťoradý... Vtedy potrebujem manipulovať s čo najmenšou hmotnosťou.
Mne ľahká motorka dáva slobodu pohybu a nemusím toľko myslieť na to, či to nebudem musieť za ďalšou zákrutou otočiť, alebo či sa budem vedieť vrátiť, ak sa dostanem do slepej "ulice".

Žiaľ, trh si asi žiada 100kw na alpské prechody a samozrejme jazdné režimy k tomu (po lopate - obmedzovače výkonu). Nadupať motorku výkonom, zosilniť rám, aby bola pri 200 stabilná no a potom tam nasekať "jazdné režimy" - obmedziť ten nadupaný výkon. Blud. Ale superenduro, lebo profesionálny jazdci na tom robia trial.

technick (41) napsal 07.11.2018 v 21:24-1

Ano, měli jsme všichni velké očekávání - konečně pořádné enduro, to tu chybělo

No kdyby bylo, pak by to zas bylo mizerný na cestování. A nebo by z toho byl dualsport, či rallyspeciál.

Myslím si, že to dopadlo docela dobře, máme tu spoustu pěkných novinek a koho děsí výkon 1290, má vystaráno. To že budete mít o deset kilo lehčí motorku z vás lepšího jezdce neudělá. Dnešní motorky jsou velice použitelné, jen to funguje tak, že si všichni koupí motorku a po shlédnutí promo videa jsou zklamaní, že jim to nefunguje .
Zkuste na sobě trochu zamakat, navštívit enduru školu a pak seberte odvahu na nějakou akci, která vás prověří.

Vás, protože většina motorek to dá, opravdových jezdců je teď bohužel málo.

Hlavně se množí spoustu Vilémů žvanilů, kteří místo aby vyfotili motorku, napsali cestopis, nebo recenzi, nahráli sem video, nebo něčím užitečným přispěli jen žvaní a žvaní, jak je všechno k ničemu - motorky, enduroškoly, Šíma, Brezovar, Alpy a Bosna

Já bych řek že k hovnu jsou díky Vilémovy nekonečný bezduchý vlákna pod vším, co se na m.cz objeví A nic mi na to neodpovídej, já už sem psát nebudu, čau

Mig_35 (347) napsal 07.11.2018 v 21:19

To je samozřejmě pravda. Ale když jsi talent jako já tak je ti to k ničemu:)

sirr (55) napsal 07.11.2018 v 21:05

Mig_35: jen doplnim ... je dost mozny, ze vsechno nove , ci novodobe stroje (ne jen vlivem reklamy atd..) vzbuzuji kladnejsi ovace behem uzivani...
Dalsi srankou veci je kvalita (provedeni, ci pouzitych materialu..) ...ta je relativne proverena u starych stroju relativne opravitelnych na koleni a tim stale vecnych / uzasne novodobe stroje, ktere kdyz te nechaj nekde v prerii, bez DG si nezjistis a neopravis lautr nic...

Mig_35 (347) napsal 07.11.2018 v 20:40

Respektuju tvůj názor. Ale vidím třeba u aut, že stejně výkonné, stejně těžké auto mi před 5 lety bralo 13.5 litru a dneska se vejdu do desíti a navíc jede ještě líp a snáz se řídí... Nikým neopovrhuju, nad nikoho se nevytahuju, jenom odmítám tyhle bláboly o tom, jak je všechno nové jenom horší...

Mig_35 (347) napsal 07.11.2018 v 20:36

Viléme, prosím tě...
Jak starou máš doma televizi? Jak starý máš doma počítač, pračku, žehličku? Třicet let? Dyť by tě manželka vyhnala z domu... Nejezdíš v žigulíku. Tak se mi nezkoušej namluvit, že 27 let starý "youngtimer" - protože veterán to ještě určitě není - je lepší než současné motorky. Svezu se občas od kamarádů na starším ostrém enduru a vidím, jaký je to rozdíl během dejme tomu 5-7 let, jakou ty motorky ušly cestu...
Ano, mám doma Superenduro s karberecem, je to zábava, je to super, ale žere to jak prokoplý, benzín i olej. Nikdo ti nebere, že nechceš utratit víc peněz za motorku. Ale tvrdit, že ty starší motorky byly úžasně peckový a ty nový nestojí za nic... to je jako s tou liškou...

vilemx (228) napsal 07.11.2018 v 20:15+3

Mi_35> Ano, opět narážíš na to, že ty si můžeš dovolit mít několik motorek najednou, máš prostředky kupovat si fungl nové novinky, a proto máš mít větší právo se k motorkám vyjadřovat. Naopak ten, který si občas nějakou motorku od kamarádů ze zvědavosti půjčí, ale z různých důvodů nemá důvod si ji koupit, by měl šoupat nohama. Já ti tu možnost točit motorky jako ponožky přeji, sám jsem si tím před mnoha lety také naštěstí prošel a měl tak možnost si ujasnit, co od motorky chci a co pro mě vůbec nemá význam. Ale byl bych rád, abys ty těmi druhými tolik neopovrhoval a respektoval jejich názor.

Mig_35 (347) napsal 07.11.2018 v 19:56

Víléme, jedna z čítanky...

O lišce a o hrozních
Liška běžela mimo vinný vysoký keř, a vidouci, že na něm hrozny zralé visí, zachtělo se jí jích. I hledala rozličných cest, jak by těch hroznův dojíti mohla, s rozbížkou i s doskokem. Ale tak jsou vysoko byli, že jich nikterakž dojíti nemohla. A porozuměvši tomu, že nic nezpůsobí, odtud preč běžela, a obrátila své pokoušení a k těm hroznům chtivost v radost, řkouci: "Však jsou ti hroznové ještě kyselí, protož já jich jísti nechci, ač bych jich proto dojíti mohla." Tato báseň znamená, že muž moudrý má se tak ukázati, jako by toho nechtěl ani žádostiv toho byl, čehož míti nemůže.

vilemx (228) napsal 07.11.2018 v 19:36+1

Mig_35> Tvůj poslední příspěvek je docela podpásovka. Prosím, netahej sem Igora nebo Šímu. Jednak je jejich motorkářský život velmi specifický , navíc o nich napsat jiného než obdivného slova znamená být roznesen na kopytech . Takže kulantně řečeno, protože mě nebaví hltat kilometry, tak je pro mě GS naprosto nevhodné, stejně jako nevyhledávám formu cestování obou výše uvedených.
Jo a k dnes 27 let staré Africe jsem se vrátil z novějších motorek z důvodu pro mě vyhovujícího poměru komfort - blbuvzdornost - odolnost - jízdní vlastnosti - servisní a finanční náročnost. Pokud by nová 790 Adv. v tomhle mixu byla pro mě lepší, třeba bych do ní časem šel.
Jo a tvoje poznámka o přežitku tahad jednovál po ose, když je lepší na vleku, tak potom nerozumím těm dvou z video o 790 Adv., proč, když jedou na lehko, si na to nevezmou nějaké soutěžní enduro a trápí se tam na o 70 kg těžší 790 :)

sirr (55) napsal 07.11.2018 v 19:26+2

Lidi samou roztaznosti nevedi co huby...
Jeste pred 50 lety stacila kejvacka do kavarny,do prace,na houby, na cestu k mori , drbani po poli a placani nekde v blate...(stejne se nani nezavodilo, tak jak na techle zminovanych strajich)
Dnesni trh je presycenej strojema z celyho sveta, nemusi bejt kazdemu 100% na miru usitej...ale furt se brble...(vahy,zdvyhy...vahy,zdvyhy...papirovy hobnoty...)
At je to T7, 690,790...budou to ASI super masiny, kdo si nevybere, at hold jezdi na cem chce starym , nebo nedejboze autem...

Mig_35 (347) napsal 07.11.2018 v 19:14

Nezlob se na mě Jaro, ale trápit jednoválec přesunem do cílové lokality po ose je podle mého překonané. Je to víceméně utrpení. Jestli tě u 690ky trápí nadváha, kup si pětikilo EXC, jsou maníci, co s ním jedou kolem světa. A není jich málo. Říkají, že 690ka je moc těžká:) Pětikilo o 40 kilo lehči zvedneš vždycky, to je pravda.

jaro27 (78) napsal 07.11.2018 v 18:32

Mig_35: CCM som spomínal tuším len ja. Ani si menyslím a ani som nenapísal, že ak príde CCM s novým modelom, KTM si ani neškrtne. Detičky sa v škole učia tzv. "čítanie s porozumením". Odporúčam aj tebe. Aj keď som vlastne jasne napísal, že mastodonty sa môžu dať vypchať, nie že si niekto kôli tomu neškrtne.

Komu nevadí cestovné enduro o suchej váhe 190 kg? No jazdec, čo naloží frajerku a s ňou batožinu pre dvoch, spraví presun po diaľnici rýchlosťou 150 km/h a potom sa kochajú Bosnou po "Bosenských šotolinách", prejdú si vyasfaltované Albánsko, či budú priamo rátať zákruty v Alpách. Pohoda. A treba mať užitočnú hmotnosť motorky aj 200 kg. Preto aj motorka musí byť trocha masívnejšia. No a občas možno vybehne nejakú šotolinku aj sám. Je vlastne jedno, či má motorka 190 kg, či 230.
Adepti na takú motorku? Samozrejme cestovné endurá. Čo ma z hlavy napadá a niektoé sú oficiálne v tejto kategórii, čo mi je aj smiešne: 790ADV, nová Ténéré, V-Strom malý aj veľký, Versys malý aj veľký, Afrika, Tracer, Crossrunner, Honda NCxxx (to mi priamo predajca povedal, že je to cestovné enduro), 750GS, 800GS, 850GS, 1200GS, 1250GS, 1050, 1190, 1290. Niečo viac? Multistrada Enduro...
Malý výber? Urputne sa trebalo tešiť na Ténéré a 790 adv do tejto kategórie?

Niektoré z vyššie menovaných dajú v pohode aj ťažší terén. Ale s frajerkou a batožinou do ťažšieho terénu ísť je hovadina. Proste blud. A ísť tam sám? To hej. Ale s vyššie spomínanými motorkami to znamená, že treba občas zdvihnúť zo zeme 50-70 kg viac. Viac nepotrebnej váhy. A keby len zdvihnúť. Ale manipulovať v rôznych situáciách. No ale kto nezažil, nepochopí.

A potom sú tu jazdci a podmienky, ktoré zhruba opísal "vilemx". Ja patrím k nim. Chcem enduro motorku na ktorej v relatívnej pohode zvládnem aj asfalt. No a teraz, myslitelia, dajte tipy, čo mám na výber.
Inak, 690 enduro nie je cestovné enduro. Je to enduro. Lepšie povedané ťažké enduro, lebo na enduro má dosť nadváhu. Cestovné enduro sa z nej stáva až dostavbou majiteľov. Takže, čo ponúka trh?

Aaaaaa, promo videá. Afrika, Ténéré, 790ADV... Skvelé terénne motorky. Jazdci ako ja do nich vkladali nádeje. Ale nakoniec sa dočkali "šotolinári" a Alpský edvenčri.

Áno, ja som sklamaný. A kamoš predal 690E a teraz je v Miláne. Tešil sa na 790 ADv aj Ténéré. A podľa toho, čo písal, vyzerá byť bezradný.

Mig_35 (347) napsal 07.11.2018 v 17:57

Jestli ty spíš Viléme nehledáš jak by sis obhájil, že jezdíš na Transalpovi? Nebo na čem že to? Igor Brezovar objel svět na GS, což je motorka podle tebe naprosto nevhodná. Šíma dal sto tisíc na nové Africe. To je motorka taky k ničemu...

vilemx (228) napsal 07.11.2018 v 15:30+1

Mig_35> Asi ve stohlavém hloučku podobných regulérních pacientů jsem byl teď o víkendu, což už může indikovat počínající epidemii Tak se holt ty protichůdné požadavky pokouší zdolat každý svojí vlastní tvůrčí tvorbou, když výrobce k tomu nemá odvahu.
Nebo snad ti dva borci v článku o nových 790 Adv., co sjíždějí tu skálu, jsou typičtí kupci této kategorie?

Cormac (39) napsal 07.11.2018 v 14:09

690 na Mitasech 07.

Mig_35 (347) napsal 07.11.2018 v 13:35

Vileme, ty jsi regulérní pacient. Oblečená/neoblečená, přijela/neprijela, už nevím jak to bylo dál... chci motorku s kompletní kapotazi, aby moc nevazila a aby když s ni spadnu, nic nebylo poznat:) a milion dalších totálně protichůdných pozadavku...

Eso_Rimmer (384) napsal 07.11.2018 v 13:31+1

"nechapu", ze je stale pripustne udavat suchou hmotnost a ne pohotovostni. s tou suchou at jdou k sipku.

vilemx (228) napsal 07.11.2018 v 13:30+1

Mig_35> Třeba je část lidí, kteří:
- chtějí cestovat dál a kvůli pohodlí chtějí "kultivovaný" dvouvál, protože jednobuch prostě není na delší přesuny to pravé ořechové,
- chtějí přečkat déšť nebo vítr v pohodě, bez zablácených bot, ofouknutých kolen, mokrých ramen, takže potřebují "bachratější" kapotáž. Současný trend úzkých vysokých Rally kokpitů je sice efektní na promo fotku, ale efektivní vůči kolenům a ramenům vůbec není,
- protože s sebou vezou i nějaký ten bágl a plnou velkou nádrž, sem tam zapadnou nebo hledají cestu, chtějí mít co nejlehčí motorku bez zbytečností,
- mnohdy jedou sólo a na pohodu, takže nemusí mít motorku dimenzovanou na dva člobrdy + plnou polní pro dva, překoňovanou, s ostrými brzdami a špičkovým pérováním určenými pro průlet územím ve stylu 150 ve stupačkách, jak je v každém promo videu,
- kvůli nutnosti projet část Evropy jsou limitováni legálností úprav, takže možnosti překopání sériovky jsou dost sníženy. Sám bych z motorky rád sundal cca 10 kg jen triviálními úpravami - použítím dílů z jiných podobných modelů, např. jen jeden kotouč, užší kolo s jednodušším unašečem rozety, výfuk, apod., ale právě kvůli nelegálnosti to prostě nerisknu. Proč třeba NC-čko může mít jeden kotouč, ale podobně výkonná a daleko lehčí T7 má dva?

Existuje taková motorka? Ne, protože zájemců je o řád či dva méně, než standardních kupců.

MadMike (12) napsal 07.11.2018 v 12:53

Asi bylo jasny hned, ze to nebude konkurent k lehkym jednovalcum. Skoda, ze se nevesli do magicke hranice 200kg, jinak splnili ocekavani toho co slibovali. Jak to bude spolehlive se teprve uvidi. Za me podarena motorka stredni kubatury.

Mig_35 (347) napsal 07.11.2018 v 12:52+2

ale Viléme jen si posluž:)
takže: nechápu, proč tady někdo srovnává čistou hmotnost motorek jen tak, án blok. Když chceš ultralehkou cestovní motorku bez ABS, kup si EXC 500, dej na ni pohodlnější sedlo, větší nádrž a můžeš jet 70 tisíc km bez zásahu do motoru, bez ABS, s občasnou výměnou oleje, dejme tomu co 3000 km. Čistá hmotnost 110 kg. Kdo jiný takovou motorku vyrábí, než KTM?
Když tě vzadu hlodá, že je to soutěžní motor, co takovou porci kilometrů nedá, když chceš ABS, kup si 690ku. Dostaneš motorku, která váží 150 kg suchá, má 74 koní, všechny vymoženosti /které se dají i vypnout/, nastavitelný podvozek a to vše za cenu pod CRF450L /nemusím jmenovat, co ta motorka (ne)umí... slušný Rally kit k ní pořídíš za 30 tisíc od místních kluků Rade Garage.
Když chceš dvouválec, koupíš tuhle novinku, protože bude zase nejlehčí, nejvýkonnější, nejschopnější. Kdo srovnává s hmotností F800GS nechť se podívá, kolik vážila na konci výrobního cyklu, kdy už měla ABS.
Prostě KTM bohužel válcuje konkurenci na všech frontách a tady ty řeči o tom, jak si ani neškrkne, až přijde CCM s modelem GT... no to si snad někdo dělá pr... stačí se podívat kolik se jich prodalo...
Víléme, já tomu věřím, že jednoduchá motorka je cenově dostupnější i jako nová, nedejbože jako ojetá. Ale tohle je prostě o srovnání soudobých, nových motorek... To se na tom veletrhu vystavuje, není to přehlídka nostalgie...

vilemx (228) napsal 07.11.2018 v 12:16

Mig_35> Na tvůj rýpavý příspěvek se pokusím odpovědět v podobném duchu. Teď o víkendu bylo jedno každoroční setkání lidí, co na motorkách cestují, cestovali nebo chtějí cestovat i do míst, kde dobrou noc nedávají lišky, ale velbloudi, lamy, jaci, lachtani a podobná havět.
K velkému "překvapení" na plátně jezdily ty levnější, ojeté, kdežto funglovky čekaly venku na parkplacu v očekávání, jestli je jejich majitel také už konečně vytáhne na nějaký podobný výlet.

Eso_Rimmer (384) napsal 07.11.2018 v 12:12

Mig_35

Mig_35 (347) napsal 07.11.2018 v 11:57+1

Ring volný - jednobuchy s dvouvalci, motky s ABS a bez ABS, stříkačky s karbecem, cendura vs dualsporty, všechno jedno:) počítá se jenom kolik která váží a stojí - ojeté jsou levnější takže i logicky lepší:)

dejf. (1341) napsal 07.11.2018 v 11:56

Porad marne cekam na SBK od rakusaku. Nakej nastupce RC8R. A s V4, jak je dneska v mode

jaro27 (78) napsal 07.11.2018 v 11:21

Dizajn typicky otrasný, klasika KTM. Nádrže dole je dobrý nápad, len mám obavu, čo to spraví v hlbšej koľaji. Hmotnosť? Na asfaltovú motorku OK.
Pri Ténéré som napísal, že v KTM a AJP z nej majú radosť. No a z tejto 790 majú radosť v AJP.

Koncom tohto roka bola plánovaná náhrada za CCM GP 450 ADV, a to GP 600 ADV (motor ako v PR7). Predpokladaná suchá hmotnosť bola 135 kg. S ostatnými parametrami zo 450-ky (20l nádrž, 265 zdvihy, podvozok cez 300...) bude mať PR7 konečne konkurenciu a hlavne sa všehlasné "značkové" mastodonty (ehm, endurá, jasné, endurá) môžu dať vypchať.




TOPlist