Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Někdy roce 2004 začalo korejský Daewoo prodávat auta na Evropském trhu,pod značkou Chevrolet a údajně se prodeje zvedly asi o 30% (nevím přesně). A nyní se tady začne čínský Shineray prodávat pod značkou JAWA. Myslím si,že výraz “vychází z čínského stroje” je tak trochu matoucí. Tohle nevychází,tohle je!! čínský Shineray,pouze s nálepkou (a pár drobnostmi) JAWA. Ale je to logický,kdo z vás by si koupil čínu za 200t ? No, ale českou retro JAWU, to je jiné,ne?...to je ta historie,ne?...,v tom je přece ta”duše”….nebo né? .. Svět chce být klamán...
Ta java Vintage ...to je vintage - Nevintage..vodnik, centralni odpruzeni zadniho kola, sahajici kamsi dolu...dve obrovske roury od kamen...to neni ani cestak, ani scrambler, ani off road...co to je?
Asi zacnu importovat doplnky na Jawu 350 OHC, cena za nosic 1100 KC, v Cine 400,-, startovaci paka 500,- KC, v Cine 150,-...mmuzete mit i chromovany blatnik za 500,- to bude unas tak za litr a pul...nebo kdyby nekdo chtel hnede sedlo...
//www.morebikes.co.uk/wp-content/uploads/2016/12/JAWA-CALIFORNIAN-351-CONCEPT-750x380.jpg . Návrh O. Bezziho (Mahindra). Jawa Californian koncept 351. To by byla jiná káva, co říkáte?
Co dává dohlédnutelná vzdálenost lidské paměti (tzn. tak 3 generace zpět) považovala fabrika domácí trh za nezajímvý, skoro až zbytečný. (Pro obchod ČSSR to lze i přijmout, ale bylo to o nás = a my jsme si sakra podstatní.
Také proto byla továrna námi postupně chápána jako nezajímavá, až zbytečná - ve smyslu dodavatele hraček pro nás. Ale ve světovém měřítku jsme zase na druhou stranu byli rádi a hrdí na to, že je "naše".
Po předání moci komančů komančům v 89 se přetransformoval náš pocit továrnou pomíjeného dítětě, na odpor proti všemu minulému, přežitému a navíc zastarávajícímu. Proto jsme ve většině místo nových 640 po 91 nebo později 250/593 nakupovali raději za stejné peníze starší cizinu. "Když o nás továrna v minulosti nestála, tak ať si také pomůže". Tato filozofie nezájmu většiny umožnila vstup gaunerům z potrfolia továrního zázemí, závazků, patentů se postupně měnila před naším tzv. svobodou zamlženým zrakem na umělou velkovýrobnu dluhů - odepisovaných ovšem ze státního (z našeho). Později pokračováno přes dotační programy = přitom továrna chátrala duševně, majetkově i technicky. Z továrny se stala garážová montovna, která už není schopna ani banální výměny středových ložisek na klice "osmičky" (viz. poblémy způsobené Týncem Kafimu v Argentině).
Poprvé, vlastně úplně úplně poprvé, kdy mi stroj od tohoto "našeho" dlouhodobě hrnečkuvař-tunelovaného podniku oslovil a pojal jsem úmysl koupit byl model s čínským motorem 250 ve stylu retro/Mates moto. Cenovka cca 65 000,-Kč byla pro "restart národní hrdosti" z části užitkového, ale viditelně odkazujícího na historii tátů a dědů tak akorát (na ten odraz ode dna).
A co se nestalo? Opět se ukázalo, že my zájemci v podstatě nikoho nezajímáme - a čerstvě narozený projekt Retro Twin 4t 250 byl diletansky ukončen. Odůvodnění = prý je čas soustředit se na velkoobsahové motocykly pro individualsty (čímž mělo být dosaženo osocháním motoru MZ! No to nás opět "oslnilo").
Nyní zde máme toto, ale je dobré zamyslet se nad stavem montovny === logo JAWA v černo-zlaté kombinaci pronajato do Argentiny a signore Martinéz v podstatě znovu postavil značku JAWA v Argentině na nohy po svém a motorky opravdu staví. Sice většinu dílů pořizuje v rámci subdodávek (Čína, Indie,,,,), ale finální sestava je prací rukou jeho lidí Made in Argentina jsou také VIN motocyklů.
A sestava Jawa Rutta je ušita Argentincům na míru. Další logo značky JAWA je již prodané také do Asie obrovskému výrobci Mahindra-myslím.
Myslím, že Týnec prodejem/pronájmem loga porušil dotační program, čímž podepsal vlastní úmrtní list ještě za živa. Tím potvrdila nezájem o nás, ale také nezájem vyrábět motocykly JAWA.
Pro nás ostatní to může znamenat, že se dočkáme strojů Jawa z Asie.
Možná, že i v tomto Shienray-i JAWA má už prsty také Mahindra...?!
Hurá Jawa dosáhla úrovně Yuki jen si tam nandá samolepky a jejich 634 plechy. Co se týče 660 tak to je smutný pohled na obludný stroj v této modifikaci další zbytečný model určený pro šílence kteří si ho vystaví v muzeu.
Oni ti zli a osklivi komuniste ale jsou a vzdycky byli a jejich zverstva je potreba si pripominat neustale. Ze neudelali nic spatneho tobe neubira na faktu, ze je to zlorad nejvyssiho kalibru. Mam osobni zkusenost z vypraveni cloveka, ktereho zavreli do Jachymova do dolu... To jen mimo tema. K predstavenym motorkam:
Ostuda. Za 100000 kc se da sehnat napr. perak, kyvacka, nejaka CZ 150 po renovaci na kochani krajinou. Za lehce nad 200 tis. nova Kawasaki W 800. Nevidim jediny duvod pro koupi techto dvou predstavenych pseudoJaw.
Snad to koupí od Jihostroje a podvodníka Charouze pan Strnad (z Czechoslovak group) to by byl zázrak !!
Jako koupil Tatru, Avii, Prim apod...
Všichni fanoušci Jawy by měli skloňovat jméno pana Strnada na všech možných fórech a sociálních sítích aby se to dostalo až k němu !! a třeba by o tom i začal uvažovat !!!
Ten věřím, že by Jawu vzkřísill a věřím, že Jawa by vstala z popela
Nemohu si pomoci, ale po dlouhé době vidím zase nádherné motocykly a ne jen ty zlověstně zírající arogantní komplikované obludy, které nám cpe zbytek světa jako něco úžasného. A vůbec mi nevadí, že ten design pochází z dob těch "zlých a ošklivých komunistů", jak nás a zejména naše děti pořád tady straší. Mě osobně nic špatného neudělali a za ten bordel, co tady je posledních 27 let, tak za ten skutečně nenesou žádnou odpovědnost. Díky, Jawo, rozšířím zřejmě brzy svou sbírku, ač jsem to již neplánoval
Dobry vecer, fanousky a vlastence nechali cekat tak dlouho a vytahnou tohle,kdyz se zadivate trochu peclive treba jen na uchyceni svetel na vintage,zjistite ze to udelali jak na stare 638, po sezone kupujete novy gumicky .Mohl bych pokracovat dal, ale nebudu,za me .
Treba vytahnou na vystave opravdovej TRUMF V PODOBE KRASNE MOTORKY DELANE HLAVOU A NE ZBYTKAMA ZE SKLADU.
Z wikipedie...Jawa je nejstarší fungující česká firma zabývající se výrobou motocyklů už od roku 1929. Jméno firmy vzniklo složením jména zakladatele Františka Janečka, který zakoupil licenci na výrobu motocyklů Wanderer. V současnosti se firma oficiálně nazývá Jawa Moto spol. s r.o. a sídlí v Týnci nad Sázavou, jejím vlastníkem je podnikatel Jiří Gerle.[1] Dále existuje firma JAWA Divišov a.s., která se zabývá výrobou plochodrážních speciálů a sídlí v Divišově.[2]...
.vlastně BYLA nejstarší...už ji pohřbili a je mi do pláče. Dnes už jen montovna jako ve všem. P. Janeček se musí v hrobě obracet...taková značka co vyhrávala ve světových mistrákách na silnici i v terénu. Škoda že už nevychází Dikobraz, jako srandu do dnešní doby bych to bral. Už to zavřite, je to marný. Smutný konec legendy.
Jsem zvědavej až je uvidím naživo a co řeknou první testy a zkušenosti. 350 vypadá uplně v pohodě. 660 je podivnej stroj, ale to mně vlastně hodně baví. Dobrej základ - osobně by se mi líbilo zbavit se chromů a ladit to spíš do více stavebního, užitkovýho stylu. Něco jako Honda Zoomer nebo Yamaha TW, ale to je fakt soukromá ujetost. :) Nakonec army zelená jako švéd:)
Je to pěkný, ale nemůžu se zbavit dojmu že jim prostě došli nápady a oprašují staré úspěšné modely, na druhou stranu bojují chlapci, jinak může mi někdo vysvětlit proč vyrábějí motorky z 36 Kw, když má člověk A2 tak může řídit max 35 Kw a když už má velké A tak si koupí většinou něco silnějšího, ten kilovat už by tam tak moc nechyběl a myslím si že by to byl celkem rozhodující faktor v počtu prodaných kusů, ale to není jen u Jawy,
Věřím že spoustu šikovných majitelů z toho motorku udělá. 660 design v pohodě. Vhodné to ale tradičně bude asi spíš pro elektrikáře. Poděkujme proto firmě ROP alesponˇ za snahu.
Ta 350 se mě líbí. Relativně.
Třeba zadní zadní světlo Higw Hawk není žádný nový výkřik,když je dávali už v r.2000 na vývoz.typy.Ty výfuk.kolena by potřebovali pořádný chrom,ne leštěný nerez nebo co to je. To bude zhnilé za jednu sezonu.A s cenou to dle mého názoru taky přetahli,protože tady není tolik věcí a práce,aby to odpovídalo vynaloženému úsilí.
660 mě připadá nějaká divná,nevím,možná ...to chce zvyk.asi...
28 let po pádu komunismu přijít na trh s něčím takovým je naprostá zoufalost. Pár zoufalců se jistě najde a v Jawě bude zase na elektřinu...Víc by mě zajímalo kde se poděl ten slibovaný "litr" včetně evropských dotací ? Jawa vyčerpala dotace a toto je výsledek, který má všem zavřít hubu.
Je to k pláči!
Ta 350 docela ujde,ale nemůžu si pomoct je to takový slepený,copak to nikdo nevidí.Někdo to musí navrhovat,nechápu ten vkus.Za ty penize bych nešel ani do jedné.Ta 660 má motor co se dávál od roku 2004 do xtéček.Takže za ty penízky se rači povozím na ní.! Tak zdravím jawisty a přeju šťastné kilometry.
Marná práce když vám něco takového sjede z linky. Pak na to koukáte říkáte si nojo jak tohle nazvat, tak třeba RETRO. Jenže je jedenadvacáté století a retro dneska vypadá opravdu jinak. Ale jak se říká 100 lidí, 100 chutí, každému se líbí něco jiného a je to tak v pořádku :)
Někdy roce 2004 začalo korejský Daewoo prodávat auta na Evropském trhu,pod značkou Chevrolet a údajně se prodeje zvedly asi o 30% (nevím přesně). A nyní se tady začne čínský Shineray prodávat pod značkou JAWA. Myslím si,že výraz “vychází z čínského stroje” je tak trochu matoucí. Tohle nevychází,tohle je!! čínský Shineray,pouze s nálepkou (a pár drobnostmi) JAWA. Ale je to logický,kdo z vás by si koupil čínu za 200t ? No, ale českou retro JAWU, to je jiné,ne?...to je ta historie,ne?...,v tom je přece ta”duše”….nebo né? .. Svět chce být klamán...
Ta java Vintage ...to je vintage - Nevintage..vodnik, centralni odpruzeni zadniho kola, sahajici kamsi dolu...dve obrovske roury od kamen...to neni ani cestak, ani scrambler, ani off road...co to je?
Asi zacnu importovat doplnky na Jawu 350 OHC, cena za nosic 1100 KC, v Cine 400,-, startovaci paka 500,- KC, v Cine 150,-...mmuzete mit i chromovany blatnik za 500,- to bude unas tak za litr a pul...nebo kdyby nekdo chtel hnede sedlo...
https://world.taobao.com/item/525887464453.htm?spm=a312a.7700714.0.0.LkBIz3#detail
https://world.taobao.com/item/542696119669.htm?spm=a312a.7700714.0.0.szJkuE#detail
https://world.taobao.com/item/522805119098.htm?spm=a312a.7728556.2015080705.16.yTUiSx&id=522805119098&scm=1007.12006.46753.i525179518610&pvid=c7fdbdb4-480b-4b80-bcbf-67c2f1159b95
//www.morebikes.co.uk/wp-content/uploads/2016/12/JAWA-CALIFORNIAN-351-CONCEPT-750x380.jpg . Návrh O. Bezziho (Mahindra). Jawa Californian koncept 351. To by byla jiná káva, co říkáte?
Celé mi to evokuje název jedné velmi dobré houby (ta houba je ok, jde pouze o ten výraz ), jmenuje se "shitake"...
Co ty svody ? To je děs . Na Kawu ani Triumpha to nemá ani omylem ...
Co dává dohlédnutelná vzdálenost lidské paměti (tzn. tak 3 generace zpět) považovala fabrika domácí trh za nezajímvý, skoro až zbytečný. (Pro obchod ČSSR to lze i přijmout, ale bylo to o nás = a my jsme si sakra podstatní.
Také proto byla továrna námi postupně chápána jako nezajímavá, až zbytečná - ve smyslu dodavatele hraček pro nás. Ale ve světovém měřítku jsme zase na druhou stranu byli rádi a hrdí na to, že je "naše".
Po předání moci komančů komančům v 89 se přetransformoval náš pocit továrnou pomíjeného dítětě, na odpor proti všemu minulému, přežitému a navíc zastarávajícímu. Proto jsme ve většině místo nových 640 po 91 nebo později 250/593 nakupovali raději za stejné peníze starší cizinu. "Když o nás továrna v minulosti nestála, tak ať si také pomůže". Tato filozofie nezájmu většiny umožnila vstup gaunerům z potrfolia továrního zázemí, závazků, patentů se postupně měnila před naším tzv. svobodou zamlženým zrakem na umělou velkovýrobnu dluhů - odepisovaných ovšem ze státního (z našeho). Později pokračováno přes dotační programy = přitom továrna chátrala duševně, majetkově i technicky. Z továrny se stala garážová montovna, která už není schopna ani banální výměny středových ložisek na klice "osmičky" (viz. poblémy způsobené Týncem Kafimu v Argentině).
Poprvé, vlastně úplně úplně poprvé, kdy mi stroj od tohoto "našeho" dlouhodobě hrnečkuvař-tunelovaného podniku oslovil a pojal jsem úmysl koupit byl model s čínským motorem 250 ve stylu retro/Mates moto. Cenovka cca 65 000,-Kč byla pro "restart národní hrdosti" z části užitkového, ale viditelně odkazujícího na historii tátů a dědů tak akorát (na ten odraz ode dna).
A co se nestalo? Opět se ukázalo, že my zájemci v podstatě nikoho nezajímáme - a čerstvě narozený projekt Retro Twin 4t 250 byl diletansky ukončen. Odůvodnění = prý je čas soustředit se na velkoobsahové motocykly pro individualsty (čímž mělo být dosaženo osocháním motoru MZ! No to nás opět "oslnilo").
Nyní zde máme toto, ale je dobré zamyslet se nad stavem montovny === logo JAWA v černo-zlaté kombinaci pronajato do Argentiny a signore Martinéz v podstatě znovu postavil značku JAWA v Argentině na nohy po svém a motorky opravdu staví. Sice většinu dílů pořizuje v rámci subdodávek (Čína, Indie,,,,), ale finální sestava je prací rukou jeho lidí Made in Argentina jsou také VIN motocyklů.
A sestava Jawa Rutta je ušita Argentincům na míru. Další logo značky JAWA je již prodané také do Asie obrovskému výrobci Mahindra-myslím.
Myslím, že Týnec prodejem/pronájmem loga porušil dotační program, čímž podepsal vlastní úmrtní list ještě za živa. Tím potvrdila nezájem o nás, ale také nezájem vyrábět motocykly JAWA.
Pro nás ostatní to může znamenat, že se dočkáme strojů Jawa z Asie.
Možná, že i v tomto Shienray-i JAWA má už prsty také Mahindra...?!
ale jo, sedlo se jim povedlo
Hurá Jawa dosáhla úrovně Yuki jen si tam nandá samolepky a jejich 634 plechy. Co se týče 660 tak to je smutný pohled na obludný stroj v této modifikaci další zbytečný model určený pro šílence kteří si ho vystaví v muzeu.
Jediný vývoj a výrobu, kterou bych ještě pochopil by byla ve Photoshopu. Jinak nesmysl non plus ultra.
Asi je to všeobecně známé, ale kdo tohle platí?
Oni ti zli a osklivi komuniste ale jsou a vzdycky byli a jejich zverstva je potreba si pripominat neustale. Ze neudelali nic spatneho tobe neubira na faktu, ze je to zlorad nejvyssiho kalibru. Mam osobni zkusenost z vypraveni cloveka, ktereho zavreli do Jachymova do dolu... To jen mimo tema. K predstavenym motorkam:
Ostuda. Za 100000 kc se da sehnat napr. perak, kyvacka, nejaka CZ 150 po renovaci na kochani krajinou. Za lehce nad 200 tis. nova Kawasaki W 800. Nevidim jediny duvod pro koupi techto dvou predstavenych pseudoJaw.
Snad to koupí od Jihostroje a podvodníka Charouze pan Strnad (z Czechoslovak group) to by byl zázrak !!
Jako koupil Tatru, Avii, Prim apod...
Všichni fanoušci Jawy by měli skloňovat jméno pana Strnada na všech možných fórech a sociálních sítích aby se to dostalo až k němu !! a třeba by o tom i začal uvažovat !!!
Ten věřím, že by Jawu vzkřísill a věřím, že Jawa by vstala z popela
Nebo alespoň si to můžeme všichni přát...
Proti těm novým Jawám mi najednou ta stará 350-ka na poslední fotce připadá krásná.
Udělat svody a kastlíky, který by pasovaly do rámu a je to pěkná 350
Nemohu si pomoci, ale po dlouhé době vidím zase nádherné motocykly a ne jen ty zlověstně zírající arogantní komplikované obludy, které nám cpe zbytek světa jako něco úžasného. A vůbec mi nevadí, že ten design pochází z dob těch "zlých a ošklivých komunistů", jak nás a zejména naše děti pořád tady straší. Mě osobně nic špatného neudělali a za ten bordel, co tady je posledních 27 let, tak za ten skutečně nenesou žádnou odpovědnost. Díky, Jawo, rozšířím zřejmě brzy svou sbírku, ač jsem to již neplánoval
Dobry vecer, fanousky a vlastence nechali cekat tak dlouho a vytahnou tohle,kdyz se zadivate trochu peclive treba jen na uchyceni svetel na vintage,zjistite ze to udelali jak na stare 638, po sezone kupujete novy gumicky .Mohl bych pokracovat dal, ale nebudu,za me .
Treba vytahnou na vystave opravdovej TRUMF V PODOBE KRASNE MOTORKY DELANE HLAVOU A NE ZBYTKAMA ZE SKLADU.
Z wikipedie...Jawa je nejstarší fungující česká firma zabývající se výrobou motocyklů už od roku 1929. Jméno firmy vzniklo složením jména zakladatele Františka Janečka, který zakoupil licenci na výrobu motocyklů Wanderer. V současnosti se firma oficiálně nazývá Jawa Moto spol. s r.o. a sídlí v Týnci nad Sázavou, jejím vlastníkem je podnikatel Jiří Gerle.[1] Dále existuje firma JAWA Divišov a.s., která se zabývá výrobou plochodrážních speciálů a sídlí v Divišově.[2]...
.vlastně BYLA nejstarší...už ji pohřbili a je mi do pláče. Dnes už jen montovna jako ve všem. P. Janeček se musí v hrobě obracet...taková značka co vyhrávala ve světových mistrákách na silnici i v terénu. Škoda že už nevychází Dikobraz, jako srandu do dnešní doby bych to bral. Už to zavřite, je to marný. Smutný konec legendy.
Mě se líbí obě. Jawě přeji úspěch.
Jawe fandim a tyhle dva kousky vypadaji dobre.
Za me palec hore👍
Jsem zvědavej až je uvidím naživo a co řeknou první testy a zkušenosti. 350 vypadá uplně v pohodě. 660 je podivnej stroj, ale to mně vlastně hodně baví. Dobrej základ - osobně by se mi líbilo zbavit se chromů a ladit to spíš do více stavebního, užitkovýho stylu. Něco jako Honda Zoomer nebo Yamaha TW, ale to je fakt soukromá ujetost. :) Nakonec army zelená jako švéd:)
Tak konečně alespoň něco. Koukat se na to dá. Výhrady mám...budu zticha.
Je to pěkný, ale nemůžu se zbavit dojmu že jim prostě došli nápady a oprašují staré úspěšné modely, na druhou stranu bojují chlapci, jinak může mi někdo vysvětlit proč vyrábějí motorky z 36 Kw, když má člověk A2 tak může řídit max 35 Kw a když už má velké A tak si koupí většinou něco silnějšího, ten kilovat už by tam tak moc nechyběl a myslím si že by to byl celkem rozhodující faktor v počtu prodaných kusů, ale to není jen u Jawy,
Jen delaji zn. JAWA ostudu
Kde jsou ty časy před válkou kdy Jawa výráběla motorky které nám záviděl celý svět ?! Tyhle paznechty nemůže snad myslet nikdo vážně.
Věřím že spoustu šikovných majitelů z toho motorku udělá. 660 design v pohodě. Vhodné to ale tradičně bude asi spíš pro elektrikáře. Poděkujme proto firmě ROP alesponˇ za snahu.
Konečně se jim povedly pěkné motorky a cena je super.Za mě za 1
Ta 350 se mě líbí. Relativně.
Třeba zadní zadní světlo Higw Hawk není žádný nový výkřik,když je dávali už v r.2000 na vývoz.typy.Ty výfuk.kolena by potřebovali pořádný chrom,ne leštěný nerez nebo co to je. To bude zhnilé za jednu sezonu.A s cenou to dle mého názoru taky přetahli,protože tady není tolik věcí a práce,aby to odpovídalo vynaloženému úsilí.
660 mě připadá nějaká divná,nevím,možná ...to chce zvyk.asi...
28 let po pádu komunismu přijít na trh s něčím takovým je naprostá zoufalost. Pár zoufalců se jistě najde a v Jawě bude zase na elektřinu...Víc by mě zajímalo kde se poděl ten slibovaný "litr" včetně evropských dotací ? Jawa vyčerpala dotace a toto je výsledek, který má všem zavřít hubu.
Je to k pláči!
Ta 350ka nevypadá špatně,v černé barvě se mi líbí víc.
Ta 350 docela ujde,ale nemůžu si pomoct je to takový slepený,copak to nikdo nevidí.Někdo to musí navrhovat,nechápu ten vkus.Za ty penize bych nešel ani do jedné.Ta 660 má motor co se dávál od roku 2004 do xtéček.Takže za ty penízky se rači povozím na ní.! Tak zdravím jawisty a přeju šťastné kilometry.
Marná práce když vám něco takového sjede z linky. Pak na to koukáte říkáte si nojo jak tohle nazvat, tak třeba RETRO. Jenže je jedenadvacáté století a retro dneska vypadá opravdu jinak. Ale jak se říká 100 lidí, 100 chutí, každému se líbí něco jiného a je to tak v pořádku :)