yamaha_demo_tour




Pronikněte do tajů moderních elektronických asistentů

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
soccer (480) napsal 26.02.2018 v 19:11

Zdravilko, já psal o zkratkách použitelných při jízdě, ale je vidět, že se vyznáš

petao (86) napsal 26.02.2018 v 19:10

Elzon> plný souhlas,jsem taky pro genderovou vyváženost. Když je tam tolik asistentů tak chci stejný počet asistentek

Ručkazdravilka (24) napsal 26.02.2018 v 19:09

Soccer: Ještě tam myslím chybí ŠŇUP, LÍZ a ŠUK.

soccer (480) napsal 26.02.2018 v 19:07+1

Článek poučný a čtivý

Jen by se jaksi nemělo zapomínat, že téměř každého motorkáře se týkají například i následující zkratky: BRK, SMRK, FLUS, a někdy také PRC, PŠOUK, GRC a někdy i další, jako AU, JEJ, KUA, JOJ atd...

alexa7 (101) napsal 26.02.2018 v 19:05-1+3

Pre drsnakov co to maju v ruke:
Je ine frflat na ABS ako Srseň, ked testuje motorku za plnej sustredenosti, ako ked preseres zakrutu po celodennom jazdeni a kedze si neni na okruhu tak do protismeru sa ti nechce Je jedno aky level jazdis
do sracky sa dostanes vtedy , ked to prave najmenej cakas a na to treba byt sakramensky vyjazdeny aby
si to chladnokrvne ustál. Osobne si myslim ze vacsina protiasistentovych drsnakov ani netusia , ako by sa v krizovke zachovali.

Ručkazdravilka (24) napsal 26.02.2018 v 19:01

Tak čtu tu diskuzi a říkám si jestli by někteří z vás nepotřebovali asistenta na IQ. Článek je třeba o ABS, rychlořazení či kontrole trakce a vy o tom píšete jak kdybyste si pak na motorku jen sedli a ona řídíla vše za vás. Za mě teda ABS nebo trakce nikdy ještě neřídila. Tak se tu ještě poplácejte jaký jste borci, protože vaše motorka je holátko, ale na silnici buďte hlavně v klidu. A v autě pěkně nechte vyndat motorky a okýnka stahujte krásně klikou jako chlapi.

boneshaker (89) napsal 26.02.2018 v 18:39

Do těchto a daleko hlubších tajů se může ponořit jedině sese. Já vybírám motku srdcem a asi mám nadlouho vybráno. Takže se uvidí, nikdy neříkej nikdy. Hlavně, že nejsou povinné třásně. ABS je ok.

spike-cz (137) napsal 26.02.2018 v 17:48

Je pravda, že asistenty řidiče rozmazlujou. Ale po zkušenosti už vždycky radši sáhnu po motce s ABS. Kdybych to někdy potřeboval, bude čekat v záloze ...

Bud (0) napsal 26.02.2018 v 17:47

No určitě by to mělo jít vypínat... V tom vidím přidanou hodnotu. Že mám něco, co si můžu zvolit. A taky by měla jít motka koupit bez toho. Ať neplatím za věci, které nechci...

vilemx (228) napsal 26.02.2018 v 17:38+1

Uvidíme za pár let, až počet lidí odkojených asistenty převýší počet důchodců, kteří byli nuceni riskovat jízdu na vlastní pěst. Třeba se opravdu naplní mokré sny všech dobroserů, že klesne nehodovost. Osobně tomu ale nevěřím. Stačí se podívat, jaký materiál řídí kamióny. Přišel obrovský pokrok v usnadnění jejich ovládání pomocí všemožných asistentů a stejně je skoro každý den neprůjezdná D1 kvůli naprosto banálním chybám, se kterými by si měly asistenti hravě poradit...

ferenc300 (49) napsal 26.02.2018 v 17:31-1

Bože mám dost ze zdejších rádoby hrdinů, na to vaše ježdění rovně asistenty opravdu nepotřebujete, tak to alespoň nehaňte. Mě například TCS nejednou zachránila prdel a rychlořazení je taky fajn věc. Další věci osobně moc neznám a nevidím důvod proč je na nové motorce nemít, u většiny si to stejně můžeš vypnout.

puffybodie (390) napsal 26.02.2018 v 17:22

JoskaH> ja bych si troufl tvrdit, ze vetsina to mysli ve smyslu toho, ze bez asistentu se to clovek musi naucit doopravdy, neni to pro kazdeho (na top urovni), neco pro to musi udelat, stoji to cas i penize, ale to vse pak prinasi ten vysledny pocit a zazitky. Neco hodne zhruba ve stylu, ze neco dokazal bez pomoci.

To o zranenich snad vi kazdy kdo nekdy spadl treba z kola nebo si jinak nabil hubu, ze to neni zadna prochazka ruzovym sadem a ze do romantickych filmu to ma taky daleko.

V aute taky asistenti prinaseji komfort, lehkost a pohodu. To pak zpusobuje, ze i v 90 to cloveku pripada jako ze to skoro nejede a tak na to slape vice az do stavu kdy ho ani asistent nezachrani a pokud to je clovek, co se nenaucil na "krapu" co a jak, tak je v riti a jedou pro nej vrany. A nebo rychlost dodrzuje a uspi ho to.

Co to ma s bezpecnosti a jestli to same je nutne opakovat u motorek je to co je k zamysleni.

Elzon (47) napsal 26.02.2018 v 17:18+2

...všude spousta asistentů a asistentky nikde ...ty by se na cestách hodily nejvíc. Ámen

alexa7 (101) napsal 26.02.2018 v 17:10+2

Mám Ducati bez ABS a aj 1190. že by tá elektronika nejak ovplyvnovala
moju jazdu, alebo zrazu jazdím proti fyzikálnym zákonom sa mi nezdá.
Len je to fajn to mat v zálohe, obzvlášt s manželkou za chrbtom , ked napríklad už mám
v zákrute položenu motorku a musím náhle pribrzdiť . Nápríklad vybehne zver...
Trakčná kontrola tj. u vela motoriek na diskusiu. Kto ju potrebuje napríklad u 800gs alebo
u Afriky či Stelviu, tak by sa mal naozaj popozerat po inom koníčku/motorke.

mirecc (2) napsal 26.02.2018 v 17:10-2+1

Podle mě je celá elektronika pro blbce.kteří by motorku jinak vůbec nezvládli.Dáte plnej na štěrku v zatáčce - motorka to za vás uhlídá,dupnete v náklonu na brzdu na písku - nebojte,motorka s váma nesekne ... Já na motorce nemám nic,všechno si řídím sám a užívám si to ... Když vám do cesty vletí plechovka,nepomůže vám ani ta elektronika.

Mann (1514) napsal 26.02.2018 v 16:53

Pokud by se jednalo o nadstandartní "doplňkové vybavení", které si může případný zájemce dokoupit, tak ANO . Ale obávám se, že to bude striktně za pár let na každé motorce a to mi pod vousy teda vůbec nejde. Už dnes si jako doplňkové příslušenství kupujeme třeba centrální stojan, to měly v minulosti všechny motorky v základu. S takovýma vychytávkama se sice zvýší bezpečnost, ale posléze také rychlost, takže ve výsledku nula od nuly pojde. A to nemluvím o tom co se stane, když něco z těch elektrofičur nezafunguje jak má

strakon (542) napsal 26.02.2018 v 16:49

Já to nemám a zatím si spokojeně žiju, tak nevím, jestli to chci, nebo ne

ariba (100) napsal 26.02.2018 v 16:17+3

deluxa: myslím, že jsi na SDR nikdy nejel... to je žvást

JoskaH (444) napsal 26.02.2018 v 15:27-1+4

Správný chlapi, správný motorky, umřít jako chlap...
Při umírání, specielně při zranění, se člověk obvykle posere ( teď myslím doslova) a často ještě taky například volá maminku apod. ...To je to co zbyde z "tvrdého chlapa"
Teď nekomentuju elektronické asistenty, nýbrž tvrdacke příspěvky místních tvrdaku a zdejší motoromantiku tvrdactvim nabitou.

puffybodie (390) napsal 26.02.2018 v 15:10

Jak uz tady bylo naznaceno a receno i slovy klasika - motorka neni auto. Pres to se urednicci snazi z motorky auto udelat a cpou do ni kde co. Nebavim se o pouziti na okruhu. Rekl bych, ze tak minimalne 95% lidi co si kupuje motorky si ji nekupuje na okruh. Na okruh at si tam treba nacpou Hal 9000, ze to je pak nezajimave jako F1 v posledni dobe a lokalni zavody fichtlu nabidnou vice zabavy je jina.

Ale kdyz tak tedy jde o tu bezpecnost, tak proc uz u aut, kde tyto systemy jsou k dispozici jiz mnohem dele se situace nezlepsuje a naopak vicemene stagnuje? (plus pripady extremnich jelimanu kteri rozvesi vnitrnosti na strome i ve svem Audi A8). Je to zajimave se nad tim zamyslet i proto, ze ze vsech stran se tlaci na omezeni rychlosti, vykonu, ekologie, spotreby a ja nevim co a z druhe strany nam cpou systemy, ktere na klasicke motorce (a s mnohem vetsim zazitkem) bez tech systemu umoznuji projet prudkou zatacku treba 60km/hod a motorka se systemy treba 120km/hod (ale zazitek je jen ta rychlost), kdyz rychlost povolena je 90 a to nekde jeste i zacinaji snizovat. Nemluve o tom, ze zacatecnik s "tupou" motorkou se treba v 50 zavlni nebo kdyz spadne, tak vetsinou "bezpecne". Zatimco v moderni motorce drzela elektronika az do 120, pak uz to ale neudrzi a to uz je v situaci kdy uz to ani zacatecnik neudrzi a dolu do nejake prekazky pak jde misto v 30 nebo 40 (trochu brzdeni o asfalt) jde do ni treba ve 100.

Kde je to zlepseni bezpecnosti v tomto?

Kdyz chci pohodli a maximum mozneho bezpeci, tak si poridim auto. Kdyz chci neco praktickeho, ale zaroven do mesta a vylety, kdyz je pekne s minimem namahy, tak si poridim skutr (do nej kldne tech veci muze byt ve spojeni s automatem a tim, ze se neda drzet nohama za nadrz a mensim kolum). Kdyz jsem invalida (nebo se mi to proste libi), tak trikolku nebo ctyrkolku (tam ty systemy ten pocit stejne nezmeni, protoze to neni motorka). Ale kdyz chci motorku, tak proto, ze to je motorka, musi se na tom umet, je v tom i davka nebezpeci a proste clovek si to musi uzivat. To ze muzu jet zatackou 120 misto 60 je sice pekne, ale uplne k nicemu v provozu a hlavne to nic ani neprinese, kdyz pocit je jak jizda na sterilni okurce. Maximalne je vysledek kysely ksicht ala 'a to bylo vsechno?'

A ono i kdyz se jdu podivat na zavody, tak jdu tam kde zavodi jezdci na hezkych strojich, ktere ovladaji oni. Kdyz chci videt souboj stroju, tak si pustim pocitacovou hru nebo treba Matrix.

At si kupuje kazdy co je libo, ale zakaznik by mel mit vyber toho co chce a nechce. A kdyz pak na trhu neni (nebo nebude) zadny stroj kde by to slo bez toho...Nedavno tu byla historie Ducati Monster. Tvurce motorky to v dobach bez elektroniky popsal velmi dobre co to je motorka a co je treba mit na motorce. Pro ty co se nechteli mazat retezem, byt zaflakani od vody, pro zeny at nezvedaji nohu, rezervni kolo s sebou atd., tak pro ty se v tech dobach vymyslela Vespa

Eso_Rimmer (383) napsal 26.02.2018 v 15:00+4

jen takove zamysleni... kolik z mistnich kritiku melo moznost jezdit na masine s ABS, kontrolou trakce, elektronickym podvozkem a pod.? kolik km jste na tom nalitali, abyste mohli relevantne posuzovat plusy a minusy? nejsem prilisnym zastancem vsemoznych elektr.ficur, ale nektere veci dokazi jizdni komfort cloveku proste opravdu zprijemnit. podotykam, ze na podobnych masinach mam odjet bezmala 100tis km, tak mohu posuzovat celkem objektivne. jen pro priklad - o kontrole trakce nevim a ABS mi zafungovalo pri jizde na silnici jednou v zivote. takze ty Srsnovi bachorky pro velke kluky o tom, jak clovek leti strasnou kudlu pres diru v asfaltu a najednou mu do toho zacne hrabat TC, takze je to proste fsecko na howno, berte proste trosku s rezervou jedna vec je uzivatelsky pristup a druha je hledani limitu te ktere masiny. za me proste zadna tragedie a k Fizzerove poznamce - jasne, ma v tom z velke casti pravdu. lidi otupi, spolehaji na ABS, ASP, ESP, bla bla bla a prestavaji premyslet. dalsi veci je ale take to, ze je ridicu cim dal vic a cim vic lidi, tim vic blbcu za volantem. a s masinama je to podobne... na rovince umi tahat kazdej wocas, ale jak prijdou zatacky, je to horsi. cim to ale je? el.asistentama, nebo nevyjezdenosti? zacneme hledat chyby u nas samotnych.

Mike70 (70) napsal 26.02.2018 v 14:48

Boží jezdec> Mně v takový situaci stačí chcípnout motor a dát za jedna a žádnýho asistenta pro kopec nepotřebuju...

Boro78 (51) napsal 26.02.2018 v 14:47

do elektronickych taju proniknete i s penezenkou kdyz se to zacne kazit... Ja mam sice starou motorku ale zato velke zazitky!!!

Jurawood (12) napsal 26.02.2018 v 14:30+1

Trošku se usmívám nad tím pohrdáním tady, myslím, že to není na místě. Lidi to chtějí...
Ale to nařčení máte asi z toho, že v článku se všechny asistenční fičury pomotaly dohromady. Přišlo to všechno s elektronickým plynem a smysl to dostalo s příchodem čipu gyroskopu za 30,- Kč, je to v každé druhé hračce.

Mrkněte na přírodní okruhy, na poměr toho kdo asistenty využívá a kdo ne jasně je to na hovno, proto to používá 100% jezdců

Signum68 (35) napsal 26.02.2018 v 14:30

Vyborne napsany clanek.Splnil svuj ucel.Nevedel jsem o asistentech na motorkach skoro nic a po precteni jsem si rozhodne rozsiril obzory.Diky!

Ručkazdravilka (24) napsal 26.02.2018 v 13:35+2

deluxa: A seš si jistej že si vážně seděl na motorce a né třeba na tom vánočním stromku? Když jsem na střední bral LSD tak jsem taky viděl blikat věci který třeba vůbec ve skutečnosti neblikali.

deluxa (347) napsal 26.02.2018 v 13:32+1

Moja skusenost a nie len moja napriklad s KTM SuperDuke...akonahle zacnes trochu tlacit na pilu okamzite vsetko svieti ako vianocny stromcek a motorka sa sprava neskutocne nepredvidatelne. Vypnute bolo vsetko co sa vypnut dalo. Cize moderna motorka znamena ze nie je na nej mozne jazdit bez elektronickych asistentov...tak to nech si ju potom nechaju o take shit produkty nemam zaujem...

BožíJezdec (21) napsal 26.02.2018 v 13:19

BednyS: Asistent pro rozjíždění v kopci pochopíš když máš 350kg motorku, 70kg spolujezdkyni a 30kg bagáže a potřebuješ čumákem z kopce vylovit pas a podat ho celníkovi.

karf (54) napsal 26.02.2018 v 13:17+3

Ono by asi bylo záhodno si uvědomit, která že to motorka je ta pravá pro ty pravý chlapy.
Kdysi byla motorka kozí dech s pár koňma co nadělala víc kraválu a kouře a sežrala víc oleje, než benzínu. S vývojem sériové výroby, vyspělejší konstrukce a přesnosti výroby se mohly začít dělat lehčí a tužší rámy a výkonější motory. Dospělo to do stavu neřízených střel jako TL-1000S. No a teď frčí vývoj elektroniky, tak logicky dostávají motorky ESA, skyhook a podobný fíčurky na straně pohodlí a inteligentní management na straně motoru a bezpečnosti.
Ale vemte si, kdo z vás by chtěl kočírovat 150 kobyl na tvrdejch pryžích, uskákaným podvozku s kroutícím se rámem a ještě řešit, že se to na cestě posere? Asi nikdo. Jde to tak nějak ruku v ruce spolu.

Ručkazdravilka (24) napsal 26.02.2018 v 13:14-2+9

Souhlasim s váma chlapi. Je to fakt hnus. S tím dobrej jezdec a správnej chlap nejezdí. ABS, DTC, TCS...úplný zbytečnosti. A taky ty spalovací motory na benzín, to je úplná kravina pro mamánky. Člověk co má něco v hlavě a umí jezdit, používá starej dobrej osvědčenej parní motor. Já osobně přikládám hlavně olšové dřevo, páč má velkou výhřevnost a dovolí mi jet pořádnou kudlu.




TOPlist