husqvarna_svartpilen_801_2




Kolik že to najede?

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Makačice (6) napsal 09.04.2013 v 16:09-1+3

Dawe02: Mě je třeba Tvůj elaborát k hovnu, protože mi jako běžnýmu neodborně vzdělanýmu uživateli nedává vůbec nic, čemu bych rozuměla. Stejně jako většině tady. A onoho neznámého znám osobně a potvrzuji jeho vysokou kvalifikaci podloženou praxí. Není to žádná fabulace, je to konstruktér a pochybuju, že kdokoliv ze zdejších přispěvatelů v diskuzi pod článkem toho víme víc, než on.

fandic8 (0) napsal 09.04.2013 v 15:43

Dawe02: nerad tady potvrdím tenhle článek,ale jelikož mám na starosti team ve vývoji pro nemeckou , nejmenovanou,, firmu. A dodáváme pro všechny větší automobilky cele systemy na snižování emisí(ne nejaký deklíky) tak např DFMEA je sice nástroj jak případné problémy zohlednit, zhodnotit a předejít jim, ale práve proto, že dnes jako celek dělá málo která firma z automotive (neznám jediný případ) práve např DFMEA je přebírána od jednodtlivých dodavatelů a spousta detailů se může a také vypaří...a případy popisované v článku jsou běžnou praxí. Konspirační teorie o tom, že někdo zámerně vyvíjí komponenty pro určitý počet sepnutí/cyklů je hloupost. Ovšem fakt je, že kriterium je např. 300 000km v poli a nebo 15 let...na tyto podmínky jsou všechny komponenty testovány a uvolnovány.

Cova (18) napsal 09.04.2013 v 15:36+1

Bondy: Asi to tak nějak je. Nechci, aby to vypadalo jako "jedna paní povídala", ale mluvil jsem minulý týden s jedním nejmenovaným autorizovaným prodejcem nejmenované značky, který měl škodolibou radost z problémů u nových skůtrů s vrtulí ve znaku - ten nový motor má dle nepublikovaných informací spoustu konstrukčních vad a z toho vyplývajících provozních problémů, až to není hezké. BMW se to samozřejmě prý snaží rychle řešit, ale pokud je to pravda, lituju ty, kteří dali takovou dardu za první sérii...

Bondy (0) napsal 09.04.2013 v 15:22

Super pohadka,ale bohuzel pravdiva.
I kdyz se delaji vsechny ruzne zkousky, tak se bohuzel obcas neco schova nebo zapomene a pak uz je pozde, motorka se uz prodava. Presto se chyba vyresi a nasledna vyroba je bez konkretni chyby. Takze je naprosto bezny, ze si soused koupi motorku s konstrukcni vadou,vy si ji koupite o tyden pozdeji a vada tam uz neni.

Jindra650 (35) napsal 09.04.2013 v 15:21-1

Dawe02: Nechci se poustet do nejakych zabomysich valek,ale presto se optam. A svoje dohady zakladas na cem? Ty mas jaky rozhled a kde pracujes? Napis svuj clanek, nebo sve dojmy tomu kdo to napise za tebe.

Dawe02 (-6) napsal 09.04.2013 v 15:03-10+5

Ten neznamy ma mozna jen omezeny rozhled, zajimalo by me kde a jako co opravdu pracuje.
To co popsal jako vyvvoj neni typicka situace v dnesnim automotive prumyslu.
Kuprikladu simulacni nastroje se v beznych vyvojovych cyklech hojne pouzivaji a pouzivat musi (at uz multibody systems nebo FEA pro statiku, thermo ci proudeni), stejne jako vhodne akcelerovane testovani konceptu, designu a produktu na realnych vzorcich. Plus specificke testovani jako HALT, HIL apod. je ve slusnem systemu vyvoje produktu bezne, pokud je potreba.
Advanced Product Quality Planning si zase dava zalezet na implementaci a systemizaci ziskanych poznatku (engl:lessons learnt). Pochopitelne vse ve zpetne vazbe aby se ucinily napravne kroky vcas. DFMEA je prikladem jak toho docilit. Outsourcing neznamena firmy plne Ferdu mravencu.
Dobry dodavatel pro vyrobce (engl:Tier1 pro OEM) se musi specializovat, jinak nemuze byt dobry ani efektivni.
Jeden designuje, pripadne i dodava treba sani, dalsi se zameruje pouze na aktuatory, dalsi dodava pouze turbo, jiny svetla atd.

Silne zavadejici clanek ktery je radoby popularne naucny, ale o realne situaci moc nevypovida.

t_freedom (153) napsal 09.04.2013 v 14:39+8

Tohle mě taky vždycky děsí. Vysvětli něco slořitýho, někomu kdo nezná pořádně ani názvosloví,ale hlavně jednoduše. "Hlavně nedělej machra a řekni to nějak pro laiky" 80%lidí tady nemá vůbec ponětí, co se v motoru děje a proč...zároveň chtějí články, co jim to ve dvou odstavcích všechno vysvětlí...achjo
Ten článek je fajn,i ten konec je pravda.Nejde nic než souhlasit

bledemon (126) napsal 09.04.2013 v 14:17

Teď už snad na foru ubudou nesmysly, že každá japonská dváca najede 100tkm bez zásahu a větší objemy 200-300tkm. Laikům co se bojí 30tkm motek se prozatim smát ještě teda můžeme.

alexa7 (101) napsal 09.04.2013 v 14:01

Troška sa zabúda aj na fakt že každý chce to najlahšie a najvykonnejšie. Takže zákonite ide životnosť dolu.
Napríklad s MT 01 možeš jazdiť do odpadnutia, a s CRF 250 len niekolko hodín. Takže kolko ti motorka vydrží zaleží od konkrétneho modelu aj v dnešnej "šetriacej" dobe.
S motorkou teraz vyrobenou a nejakou staršou približne rovnakých parametrov sa dá podla mna najazdiť rovnaké množstvo kilometrov. Takže mi to je fuk kto to navrhol.

Jindra650 (35) napsal 09.04.2013 v 13:53

milanek81: Ja vim ve svy podstate prd proti jinym a muj clanek to rozhodne neni ...ber to tak, ze ten clanek neni o vyucovani jak to chapes ty, ale o nekterych mytech v nasi spolecnosti, jak motory vyvyji nejaky vazeni nadlidi...

milanek81 (29) napsal 09.04.2013 v 13:45+1

jindra - no vidis! takovy paradni info o motorech mas v hlave a misto toho je v clanku odstavec jak si dat bacha na svar na olejovym filtru mozna by to chtelo alespon malinko ty sebereflexe a ne hned startovat kdyz se nekdo odvazi ti to k tomu udelat koment. Nebo by ti udala lip na ego vlna nekritickyho nadseni? - ten clanek ma u mne 6 bodu z 10ti ale snadno mohl mit 9 - jen to tak nedolepit ve stylu novinky.cz - a uz dost, dik za clanek porad lepsi nejakej nez zadnej

Rudýn (24) napsal 09.04.2013 v 13:41+8

Občas se stavím u kamaráda, co už 20 let opravuje v garáži všelijaké motorky. Vždycky mi ukazuje kuriozity, co v motorkách našel. Prakticky nikdy nedojde k vážné poruše jen tak, je to následek nějaké neodborné opravy nebo nedodržení servisu. Viděl jsem vydřenou ZX-9 s vzduchovým filtrem připomínajícím lepenku, viděl jsem kousnutou kliku CBR bez oleje, podpálený ventily který se 70 tis. neseřizovaly, utrženou ojnici na ZX-12 po řádění na motosrazu, nespočet přidřených 350-tek, když někdo nedal do benzínu olej, vylomený karter u FZR 1000 když se včas nevyměnil řetěz, ucpané olejové kanálky silikonem atd. Ano občas je to smůla, kamínek prorazí chladič nebo odejde řídící jednotka ale tak 90% oprav dělá kvůli chybě majitele.

Jindra650 (35) napsal 09.04.2013 v 13:36-4

nexus: Tak to je potom aniz bych to videl dobra agitka - konspirace Jestli tomu opravdu veris, tak panbuh s tebou

nexus (61) napsal 09.04.2013 v 13:35

na tohle doporučuji Německý dokument kup a vyhoď , který je na čt2 . O tom, jak dnešní výrobci mají vývojová centra speciálně na výrobu nekvalitních materiálů a hlavně , jak je dnešní elektronika předem naprogramována na určitý počet hodin a pak klekne. vřele doporučuji.

Jindra650 (35) napsal 09.04.2013 v 13:32

foky: To je prave ono. Jakmile bys chtel zachovat srozumitelnost i pro nestrojare, tak z toho bude ona 8hodinova prednaska. Protoze ta tva otazka neni cernobila. A bude to nakonec rozsahly povidani ve vsech souvislostech. Vsechno je takovy jak se to podari navrhnout na konkretnim motoru. Stejne tak dobre je mozny spatne pouzit proverene reseni, jako prijit s nejakou extravaganci a uspet. Jestli te to zajima, tak doporucuju zacit studovat zaklady konstrukce motoru, zjistit si neco o vyvazovani a zacnou se ti spojovat nektery informace, treba proc Ducati ma V90 a ne V52 apod. Ze treba takovej "Bigbang" vcetne toho, jak se da vyvazit je popsanej uz v 60. letech v knize "Naftove motory ctyrdobe" a ze to neni zadna novinka noveho tisicileti apod.

moga (60) napsal 09.04.2013 v 13:18+5

Davam jeden navrh.
Co takle domluvit nejakou platformu, kam by sme napsali svoje dotazy a on by nam, ten tajemny konstrukter, na ne odpovedel. Furt lepsi, nez tady mlatit praznou slamu.

Heki (401) napsal 09.04.2013 v 12:58+1

Dík za článek. Zase jsem se cosi nového dozvěděl

johnyboy (25) napsal 09.04.2013 v 12:53+2

po delsi dobe opravdu clanek o necem a s jasnym vyznenim a nazorem

foky (156) napsal 09.04.2013 v 12:47-1+7

Nikdo přece neříká, aby se tu prozrazovaly prototypy a technologický novinky. Mě osobně by třeba i zajímalo, jaký vliv na životnost má konstrukce motoru (V2 90, V2 52, boxery atd.) a jaké komplikace má daná konstrukce ohledně mazání, chlazení atd. Nemusim mít strojařskou 8mi hodinovou přednášku o třecích plochách, ale myslím, že to do takového článku, aspoň obecně řečeno, patří.

Jindra650 (35) napsal 09.04.2013 v 12:34+3

milanek81: Co bys asi chtel vedet? Uvedomujes si, ze zainteresovany osoby maji take nejake zavazky, ze informace o procesech, vyvojovych problemech a prototypech jsou tajemstvi, kvuli kteremu lze snadno prijit o zamestnani? Tenhle clanek neni o tom vyucit nekoho strojnimu vzdelani, ale uvest nektere myty na pravou vahu.

milanek81 (29) napsal 09.04.2013 v 12:30-1+2

Já vám ten článek teda moc nepochválím a proč? - tak před půl rokem/rokem tu byla parádní sada článků o technice byla i pro laiky a zároveň v nich byli užitečné info - co jsem ale dozvěděl tady? že se všude šetří a co jen jde se vyrábí v číně ? - to přece všichni dávno víme taky si ale uvědomte že máme dneska litrové motorky za stejný penize jako byli před 15ti lety s odřenejma ušima 600ky bez ohledu na inflaci - a to už nikomu nevadí co se týče výdrže dnešních motorů, chybí mi tam naprosto jakýkoliv informace - jen samy "pocity" nebylo by lepší udělat článek o tom jak vzniká OPRAVDU takový motor jak se rodí jak se zkouší atd. pro mne za mne pro laiky, ať je to klidně nejaká 125ka, ale ať je to popis reality !

Makačice (6) napsal 09.04.2013 v 12:05

Perfektní čtení pochopitelné i pro širokou laickou veřejnost.

RomanDula (4) napsal 09.04.2013 v 12:02+4

Článek se mi moc líbí. Jen mě zarazilo kolik řidičů se pozastavuje nad doporučením klidné jízdy po nastartování. Možná i někteří strojaři. Dle opravdu zkušených techniků je vhodné motor nastartovat a nechat cca 30s. až minutu běžet. Ložiska a další třecí místa se naplní olejem a pak za mírného výkonu ohřát do pracovní teploty. Dle stroje typuji asi jeden km.
Uplně nejlepší bylo otočit motor třikrát klikou a následně nastartovat. Jenže dnes kliku u motoru nenajdete.

Jindra650 (35) napsal 09.04.2013 v 11:13+1

foky: To co se tobe nelibi je dovetek autora clanku a s anonymnim konstrukterem to nema nic spolecnyho. K faktum recenym v rozhovoru neni co rict, je to tak jak je to predlozeno, jestli to je uplne spatne, to nam ukaze bohuzel az budoucnost. Kazdopadne to nabourava drivejsi praxi, kdy jednotlive znacky a modelove rady mely jasne rozpoznatelne rodove linie a principy funkce, pouzita reseni.

foky (156) napsal 09.04.2013 v 10:58

zmulin: to první je trochu opačný extrém (myslím úroveň odbornosti ), to druhý znám, každopádně díky

Frankie (731) napsal 09.04.2013 v 10:41

Mam najeto 75tis. u 10 let stary motorky, tak to abych si uz pomalu vybiral novy stroj

moga (60) napsal 09.04.2013 v 10:30

Jeden link na tema premiovy znacky a outsourcing:
BMW 1600 GT //www.ricardo.com/Documents/RQ%20pdf/RQ%202011/Q2/RQ_Q2_2011.pdf
str.10 – 15

zmulin (371) napsal 09.04.2013 v 10:29

foky-takhle ti to pomůže?:
//www.ksp.tul.cz/cz/kpt/obsah/vyuka/stud_materialy/ttv/tribologie.pdf
//www.oleje.cz/obsah/motocyklova_maziva

t_freedom (153) napsal 09.04.2013 v 10:10+1

člověk to tak nějak tuší. V autech to běží už skoro dvě dekády - proč by to mělo minout motorky. Jakej výkon měl litr v r. 1993/2003/2013 - nárůst 60HP jako nic. I přes lepší materiály to nejde do nekonečna. Nesmíme bejt naivní, že by to v tomhle trendu mělo vydržet to samý jako třeba starý FJčka, XSa, nebo CB (Bol'd'or) ...chceme stále víc a víc muziky za co nejmíň peněž - polštář jistoty je to, odkud výrobci berou, ale jen kvůli nám samým.

SensationBlaack (-18) napsal 09.04.2013 v 09:53

foky: to pry rekl ironicky pokud nejsi uplnej blbec tak sam vis ze se masina lip zahriva pomalou jizdou nez si dat s plyn syticem jeste cigo...




TOPlist