yamaha_demo_tour




Kolik že to najede?

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Prcin (0) napsal 10.04.2013 v 19:53

Zakazníci chtějí šetřit ,cyklus modelu se zkrátil a nemají své lidi. Proto outsourcují.Dají to agentuře a ta nestíhá, protože nemá podporu zákazníka. A tak se to krásně balí na sebe. A k tématu CAE, FEM atd. , ano to se používá, výstupy jsou jasné. Jenže pak je to o čase,penězích a kompromisu. Protože doporučení ze CAE je použít mnohem lepší materiál = drahé,váha anebo více místa =
nemáme ho. Takže autor moc dobře ví o čem píše.

Dawe02 (-6) napsal 10.04.2013 v 18:41+1

Nikdy jsem netvrdil ze se neoutsourcuje. Pisu ze ten clanek neni popisem toho jakym zpusobem to bezne funguje, ale spise populistickym textem na pobaveni vetsinoveho ctenare. Ve Tve spolecnosti to vedete tak jak se tu pise? Asi ne, ze?

Lactipo (5) napsal 10.04.2013 v 18:39

Nechci tady nějak zasahovat .. o motorkach vim prd ale kdybych se na svym starym banditoj chtel rozjet ihned po startu tak si nabiju hubu :) a ze zařazený jedničky by mě bolela ruka ...

Bubrak-ZX10R (1629) napsal 10.04.2013 v 13:31

t_freedom: vyhoda je ta, ze slepeny lamely mas tak jednou za 10 let, u me se to jeste nestalo kdezto racha z prevodovky je vzdy

Dzimy (8) napsal 10.04.2013 v 13:10

Já mám podobný pocity jako Foky. Taky jsem podle nadpisu čekal něco trošku jinýho. A kolik to najede... už na začátku článku pisatel upozorňoval, že se nedá srovnávat kapota s cesťákem, ale že by to pak dál nějak rozvedl (že třeba sportovní motorce se brzo opotřebí to a to a u cesťáku je zase nápor na to a to), nic takového... Ale jinak zajímavý čtení...

CR500 (142) napsal 10.04.2013 v 12:42

Clanek opravdu paradni a vetsinu si take tak predstavuji. Nicmene zadavat urcitou cast vyrobku nekam jinam, vzdy neni uplne od veci. Samozrejme tim myslim specializovane firme,ktera dlouho pracuje na jedne a te same veci se ktreou ma mnohem bohatejsi zkusenosti nez kdokoli jiny. Samozrejme nad celym projektem musi stat rozumny clovek ktery dokaze ramcove vse ohlidat.
Taky pracuji ve vyvoji(softwaru diagnostiky)a sam moc dobre znam tlak na rychlost vyvoje a stale menici se pozadavky vedeni, coz pak krati dobu vyslednemu protestovani. Nastesti pracuju celou dobu na stejnem projektu a v kazdem updatu beru zasadni ohled na databazi chyb od uzivatelu(jsou-li prilozeny spravne podklady k nalezeni zavady)
U mechaniky jsou testy a zkusenosti o dost dulezitejsi a ve clanku bylo pekne popsano ze dnesni moderni doba, nemusi byt zdaleka zarukou kvality. A ze zakaznici se kolikrat zbytecne tupe zenou za pobidkami marketingu:(

JA-NE (768) napsal 10.04.2013 v 12:34+1

BMW C650 GT...MOTOR VYRABANY NA TAJWANE-KYMCO TUSIM..

Lazyfucker (84) napsal 10.04.2013 v 11:50+1

kudla to je rozumů v luftě, řečem o staré a poctivé kovařině nevěřím už dlůho, ale na druhů stranu (byť do toho nevidím) se mi nechce věřit, že by se počítalo, ikdyž zhruba s životností ca 100tkm, ikdyž vzhledem k tomu, že má dnes motorrku každý pi*us, a valná většina z nich jezdí furt jak v autoškole, bo "litr Ti dýl vydrží..", tak možná je to myšleno takto.
každopádně díky za článek, pač se člověk aspoň pobaví na frikulínama v diskuzi (ne všema, některým všechna čest)

t_freedom (153) napsal 10.04.2013 v 11:02

ono se taky může vpoho stát, že máš tak trochu slepený lamely. Takže si pak startém klidně můžeš popojíždět celou mašinou - nevím kde je výhoda - odejde dřív kolečko v převodce nebo startík.

mirek-piaggio (2) napsal 10.04.2013 v 10:24

Parádní článek, díky. Nejvíc mě zaujalo to zařazení jedničky během studeného motoru. To už se mi totiž několikrát stalo že nastartuji, chci vyjet a zařazení jedničky jde vyloženě "přes zuby"...Až tak po minutě to tam jde kopnout.

zmulin (371) napsal 10.04.2013 v 09:49

Nechci slovíčkařit,ale dle mýho rodnýho jazyka je meziplyn prostě jen zvýšení otáček mezi přeřazenim a je uplně jedno jaká je konstrukce převodovky,takže ano,taky podřazuju s meziplynem,protože je to frajeřinka a můžu pak díky mírně zvýšený spotřebě dřív zastavit u pumpy a pózovat tam u mýho překoňovanýho bajku
ad Japonci:Jejich kontinuální vývoj bych taky moc nepřeceňoval vzhledem k tomu,že maj fabriky např. ve středomoří a používaj např. italský designový a vývojový centra...

Jindra650 (35) napsal 10.04.2013 v 09:18

Cova: A mas nejake konkretnejsi informace ohledne tech BMW skutru?

t_freedom (153) napsal 10.04.2013 v 08:56+1

Bubraku, minimální, ale efekt to má... záleží na tom jakou máš spojku. Já mám u vystavený spojky docela dost slušnej zbytkovej přenos - takže čistě hypoteticky se mi od spojky hnací hřídel v mezipoloze řazení určitě kapánek přiblíží otáčkám podřazení...je to sice moment,ale s "meziplynem" se do falešnýho neutrálu nedostanu,bez něj někdy ano. Vliv to mít může-někdy a u některých konstrukcí.

Bubrak-ZX10R (1629) napsal 10.04.2013 v 01:58

Zabinator: to co jsi napsal, je uplnej nesmysl, ac mas +7 bodu pokud zvysis otacky pred prerazenim (se zmacklou spojkou), tak to nema vubec zadnej efekt

Bubrak-ZX10R (1629) napsal 10.04.2013 v 01:52+2

Jo a ten meziplyn, on to froggy napsal spravne, ac ma -14 hlasu. Meziplyn je totiz vyraz pro synchronizaci prevodovky u nakladaku, kde se musi vyradit na neutral, dat meziplyn, a pak teprve zaradit dalsi rychlost. Tady je mineno neco zcela jineho, totiz po prerazeni pridat plyn, nez se pusti spojka, ale tomu se 'meziplyn' nerika. To je pouze srovnani otacek motoru pred pustenim spojky.

Bubrak-ZX10R (1629) napsal 10.04.2013 v 01:15+1

Peknej zajimavej neotrelej clanek, moc diky, i kdyz koukam v diskusi ze ohledne autsorsingu je urcita nejednoznacnost a k te udrzbe mam 2 pomerne zasadni vyhrady. Je super, ze konecne nekdo zminil v clanku startovani na 1ku a rovnou odjezd bez zbytecnych pumelic z prevodovky, to tu na foru hlasim uz par let. A zahrati naslednou pomalou jizdou je urcite lepsi nez na miste, kde navic clovek muze zcela zbytecne smrdet sousedum do oken. Nesouhlasim ale s tou provozni teplotou. U ZX10R 04 se zacina otevirat termostat pri 58st. a plne otevren je pri 75ti. Napr. kdyz je venku 15 stupnu a jedu klidne po dalnici kolem 120km/h, tak mam na budiku teplotu 62st. A pri -8mi mam na budiku 59-61, pri postavani v kolone klidne pres 100. Takze v podstate to samy pri -8 v zime nebo pri +15 v lete (treba v noci). Tezko tedy uvadet, ze vodnik neco v zime nezvladne uregulovat. Druha vec je podrazovani bez spojky. U ZX9R 98 jsem na okruhu musel podrazovat bez spojky, jinak mi tam skakaly falesny neutraly a byl to pred zatackou vzdy problem. Bez spojky uplne hladce presne. Mozna je to vyjimka, ale presto se podrazovat bez spojky da, i kdyz nahoru je to precijen znatelne sametovejsi. Zbytek OK.

CBR-rr (-4) napsal 09.04.2013 v 23:53-1+2

Super članek Něco jsem věděl a jsem rad, že se mi to potvrdilo a něco noveho jsem se dočetl Moc diky, jenom vic takovych članku

Blackforce (661) napsal 09.04.2013 v 23:05+2

Ještě by někdo mohl napsat článek o tom proč motorka stojí to co auto. Samozřejmě standard modely Např. Oktávka vs CBR1000RR Fireblade ? Na autě daleko víc matrošu (kastla, sedadla, interiér atd), práce ... a mašina stojí to co auto.

Jindra650 (35) napsal 09.04.2013 v 22:50-2

nexus: sice doba konzumni je, ale zadny "kurvitka" nikam nikdo nedava LOL, akorat se nepouzijou ty materialy a technologie, co by bylo nejlepsi pouzit.

Dawe02: Prijde mi, ze drobet pletes jabka s hruskama. Komponenty jsou stale neco uplne jineho nez o cem je rec. Bavime se tu o navrhu celku - motoru a ne komponentach. Komponenty stale vyviji a vyrabi specializovane firmy, ovsem navrh motoru se zacina dost drobit a zejmena Evropa takhle funguje. Japonska ctyrka si vicemene drzi svuj vyvoj, ale Evropa se ubira jinym smerem. Zarnym prikladem je prave BMW ...modernim slovnikem nejpremiovejsi znacka z premiovych a vysledek? Z dnesnich motoru co vyrabi je jediny z jejich dilny boxer, vsechno ostatni je dilem nekoho jineho a z toho i plyne, ze dedicne nemaji temer nic spolecneho, kdyz se na motory koukne nekdo kdo ma konstrukci motoru v oku(rozdil treba proti Honde, kde najdes totozny konstrukcni prvky jak na rade CBR tak na Moto3 NSF250). To, ze ty to nevis(outsourcing designu) je dany jen tim, ze se to samozrejme z marketingovych musi tajit. Nema se to jak provalit kdo presne to delal, protoze je to osetreny smluvne a zamestnanci maj mlcenlivost ve svych smlouvach. Ver tomu nebo ne, me to je jedno, ale reknu to asi takhle...projdi si stranky vsech moznych firem zabyvajicich se vyvojem motoru a poloz si otazku, co tedy delaji, kdyz jim podle tebe nikdo nedava praci a proc na strankach maji minimum "chlubicich" informaci o tom co delali.

Paťan (361) napsal 09.04.2013 v 22:33+2

super článek. klidně bych snesl další v tomhle stylu (třeba čím vším si projde motorka než se vůbec dostane na krám - co se zkouší,...)
kam bychom se dostali, kdyby bylo všechno "nesmrtelné". oni potřebují vyrobyt a prodat. že budeme mít doma motorky s vysokou životností dnes není žádoucí. a je to ve všem, to je známá věc. trošku odbočím, ale dám jeden příklad: doma máme ještě klasickou televizi grundig z tuzexu (podotýkám barevnou ) a byť už na ní před x lety odešel anténní vstup, který opravář musel vyoperovat, tak takových 10 let jede na scart. prostě nesmrtelná

Bikeros (0) napsal 09.04.2013 v 21:40

Článek dobrej! Ale kdyby měl konstruktér volnou ruku a spoustu času... no asi by produkty vycházeli v edicích po 10kusech/rok a byl by to takovej nářez, že vyprodáno by bylo už v předprodeji do soukromých sbírek nějakých boháčů. Btw jsem také konstruktér sice v oboru automotive pracuji necelé dva roky a práce by byla mnohem zábavnější, kdybychom nebyli omezováni každým centem

tomy.85 (1) napsal 09.04.2013 v 21:37

článek super..

já bych se rád zeptal zpovídanýho konstruktéra, jestli neshání posilu do týmu pro externí spolupráci na projektech pro BMW Motorrad.
P.S. Strojní inženýr s nezdravým zájmem o motorky

nexus (61) napsal 09.04.2013 v 21:01

Jindra650
s Bohem to nemá co dělat .Stačí mít otevřené oči. to je tvrdá realita marketingu . Není cílem vyrábět kvalitně a nebavím se jen o motorkách . Proč pak dnes "všechny" věci vydrží třetinu oproti dřívějším věcem? hmm odpovím si sám kup a vyhoď

callowsick (463) napsal 09.04.2013 v 20:47+1

zajímavej článek.
napadá mě, že se otevře prostor pro "nešizený" bajky.

jsem zvědav, která firma na to vsadí jako první...?

sramis (95) napsal 09.04.2013 v 20:47

Souhlas s konstrukcí (taky me to zivi

MimoCZ (25) napsal 09.04.2013 v 19:41+3

Presne podle tohodle clanku se vyrabeji burty v supermarkeech. Vsechno se outsorcuje a vzdycky jde o cenu. Vsichni vime, ze kvalita nic moc, ale prodavaji se nejvice. Vyrobce porad zkousi, co zakaznik jeste snese

ZZR1200 (127) napsal 09.04.2013 v 19:03+2

Souhlasím s článkem.. Ale pro koho se motorky vyrábí? Pro lidi, co na ne mají peníze. Dokud jsem se během studia kopal do zadku, neměl jsem penize, ale měl spoustu času na ježdění na ojetinach. A životnost mě sakra zajimala. Dnes dřu do večera jak magor, penez mam dost, ale casu jen na 3-5tis.km ročně.Motorku jsem koupil novou a je mi fuk, jestli se při 50tis.km rozpadne, protože si každý 3-4roky (max.20tis km) koupim novou. A když bych mel vybrat zivotnost 50tis km nebo 100tis km ale o 100tis Kč víc, volim prvni varianu..

BaRT_Czech (45) napsal 09.04.2013 v 18:42

těším se na další pokračování

BattleDragon (0) napsal 09.04.2013 v 17:56

Trochu odbornější potvrzení, toho co víme. Ale jak se zde píše, co bychom chtěli za tu cenu? Každej chce za dvě kila top, a tak tady jsou. Stal se z toho spotřebák, a motorku si může pořídit každej kdo chce bejt "in" (hlavně že maj výrobci prodej).

Dawe02 (-6) napsal 09.04.2013 v 16:31-2

Jindra650 > 'dohady' cerpam z vlastnich zkusenosti na nekolika pozicich ve vyvoji komplexnich komponent pro auta a motorky v Evrope, US i Asii. Kuprikladu Asie je naprosty opak toho co jsem cetl v clanku. Hyundai, Kia, Hyosung to je duraz na stabilni a dedikovane dodavatele, nejlepe pod strechou. Stejne tak treba Chrysler. V Evrope treba GM a jejich spojeni s VM motori. Dlouhodoby vztah zalozeny na postupnem uceni se z chyb. Publikoval jsem take, proc myslis ze ne?
Makačice > nekdy je lepsi uznat ze jiste penzum informaci se neda smrsnout do srozumitelne jednoduche a kratke formy, nez si udelat velmi nepresny obrazek na zaklade takoveho clanku plneho cynismu. Ale asi se to laikum pekne cte.




TOPlist