yamaha_demo_tour




Holky a motorky: Mašiny na papíře

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Tugar747 (9) napsal 30.01.2011 v 15:02

Článek dobrej a zábavnej to jo, četlo se to pěkně. Jenom ten krouták bych z toho nepochopil.

Jo jenom pro zajímavost. Dočet sem se že koňský síly jsou v podstatě omyl. Že původně ta hodnota vznikla v 19. století při potřebě technicky popsat přepravu materiálů v dolech kde se používali poníci (kvůli rozmerům), ne velký koně. Vždycky sem si ríkal že kůň přece musí mít víc síly než 0,něco málo kilowatt.

Soudce-v-kápi (0) napsal 30.01.2011 v 14:58

amp00, ZZR 1200: nuže dobrá, zjistěte si vrtání a zdvih válce(ů) vašeho motoru a použijte pro výpočet objemu motoru postup dle autorky a dle mého a napište, co vám vyšlo

hans.41 (2) napsal 30.01.2011 v 14:44

To: Mimo CZ

hans.41 (2) napsal 30.01.2011 v 14:30

Ve vší slušnosti a respektem, sorry ale tenhle článek je Motorů jsem opravdu renovoval seřizoval kuchal atd. dost na to abych tohle mohl napsat. Humorné? Možná, asi ano, každej máme jinej styl humoru. Po technické stránce prosím tě nezlob se, ale na mě to dělá dojem že vůbec nevíš o čem píšeš, připadá mě to jako nějakej výtažek z odborných publikací beze vlastní znalosti funkce motoru. Kdysi jsem se setkal s podobnými výklady a ve finále mi "borec" tvrdil že SV je dvoutakt (nemohl mi vysvětlit jak je to tam s těma ventilama pořád mlel něco o hlavě a že je to VRCHOVEJ motor, nakonec to byl jednoválec SV, no chudák se do toho zamotal. Jinak teoreticky byl nabytej jako kobra, když jsem ho však požádal aby mi ukázal vačku a svými slovy vysvětlil princip 4 taktního motoru co jsem měl na stole (SV dvouválec) a jeho fáze víš kde byl se vzorečkama pí atak podobně? Před měsícem jsem zase takovýmu velkýmu "machroj" teoretik jedna báseň, nakonec musel jed udělat časování a zápal na motoru, nejdřív provolal asi litr po telefonu(jako všechno mu bylo jasný ) pak tvrdil že je to nějaký na ho..o, ale když je zápal za uvratí tak to asi nepojede že?. Jo mimochodem motor OHV se naprosto běžně používá, možná jsi měla na mysli rozvod SV ten je již zastaralý v podstatě se nepoužívá, věděla bys bez načtení kde tam je umístěná vačka? Moje žena se celkem ochotně pozeptá na to či ono když dělám motorky,Hlavně tu její a řekl bych že fakt ví víc než kdejakej machírek, ale z toho článku byla taky mimo Tak se nezlob ale já to holt vidím takhle no.

ZZR1200 (127) napsal 30.01.2011 v 14:02

Soudce v kápi si pěkně naběh:) Tomu se říká mlčeti zlato:) Samozřejmě to má autorka dobře.

amp00 (0) napsal 30.01.2011 v 13:55

Ano, výpočet objemu motoru je tak jednoduchý jak z článku vyplývá, autorka jej na rozdíl od Vás dokázala popsat ve třech větách a ještě v něm neudělala chybu :)

Soudce-v-kápi (0) napsal 30.01.2011 v 13:34

Přesněji řečeno takto: objem válce je polovina vrtání na druhou, krát zdvih, krát Pí. Pro objem celého motoru vynásobíme toto číslo počtem válců. Pro výpočet objemu čtyřválcového motoru lze tedy použít vztah vrtání na druhou krát zdvih krát Pí. Uf

Soudce-v-kápi (0) napsal 30.01.2011 v 13:22

Jen na upřesněnou - výpočet objemu motoru není zas až tak jednoduchý jak se v článku podává, pro ženy a dívky bych to popsal tak, že se plocha nenažraného hlodavce, tedy zjištěný rozměr vrtání, vynásobí na druhou, to pak prostorem, v němž veverčák běhá, tedy zdvihem a to vše krát Pí (rozuměj 3,14). Samozřejmě vše v centimetrech

MimoCZ (25) napsal 30.01.2011 v 12:34

Ahoj CSholka,
musím se přiznat, že jsem technicky méně zdatný chlap a poslední olej jsem si nechal měnit v servisu. Vlastně jsem si olej nikdy neměnil sám .
Byl jsem nadšen, když jsem zahlédl tvůj nový článek a těšil jsem se, že se něco dozvím. Před chlapama tvrdím, že znám všechno.
Mám zhruba představu o tom, jak motor funguje. Co je to píst, klikovka, ojnice. O rozvodovém řemenu jsem se dozvěděl nedávno. Ventily zatím nepoužívám a už vůbec nechápu vztahy mezi krouťákem a otáčkama. Určitě jsi to myslela dobře a snažila jsi se vtipnou formou technicky náročný článek odlehčit. Bohužel až moc. Veveřice mi v tom udělala ještě větší guláš než jsem měl. Taky si myslím, že jsi se snažila vysvětlit příliš mnoho věcí najednou. Měla jsi udělat článek na pokračování a v prvním dílu probrat jen válec, píst a objem. To by úplně stačilo.
Čelt jsem v komentářích, že ti spostu čtenářů umylo zadek kvuli technickým detailům. Vačka by mohl být klidně další samostatný článek a k vysvětlení principu nemusíš zabíhat do detailů co všechno za typy existují.

Můj komentář ber konstruktivně. Málokdy se vidí, že by tu holka psala o motorkách a proto by jsme si tě měli předcházet. Některé články od jiných autorů ani za komentář nestojí. Já osobně si myslím, že úspěch článku je v tom, jakou rozvíří diskusi.
Každopádně piš dál, těším se na další články.

Venda (33) napsal 30.01.2011 v 12:00

Další tvorbě do budoucna ale čest.

Venda (33) napsal 30.01.2011 v 11:58

Vtipné ,ale po technicke strance Kdybych nevěděl o co de, tak ten článek dělá akorát zmatek v hlavě. No aspon můžou slečny debatovat v hospodě jak to vlastvě ve skutečnosti funguje...

Jindra_a (1) napsal 30.01.2011 v 10:01

Co blbnete... pokud si to nějaká holka přečte bude to úspěch, protože ženský se standartnímu podání těhle záležitostí brání a nechápou je! Berte na vědomí, že vám(chlapům co se tu rozčilujou, že něco není úplně přesně nebo kompletně podáno) to určeno není a že šlo o to, laicky a žensky vysvětlit některé základní pojmy a to se podle mě povedlo! Autorce za mě palec nahoru

Jindra_a (1) napsal 30.01.2011 v 09:55

moc pěkný fakt moc!

t_freedom (153) napsal 30.01.2011 v 09:39

... jo a co takhle rozvody SV ?

t_freedom (153) napsal 30.01.2011 v 09:38

sorry, skáčeš z jedný věci na druhou, žádný souvislosti, žádná ucelená forma. Otáčky vs zdvih vs. střední pístová rychlost - proč asi nemůže dlouhozdvih točit horentní rpm? Časování SOHC, DOHC a 2OHC (jakejpak je tedy rozdíl mezi DOHC a 2OHC?)Zmiňuješ rozv. řetízek ...ale řemen, ozubený kola,nebo kr. hřídel už neznáš? Plnění, směs, časování ... bejt prvnička - tvoj rádoby-vtipný veverky mě fakt moudřejším neudělají ...sorry, druhej článek je dost řídkej odvar prvního.

seal (0) napsal 30.01.2011 v 09:33

Mně přijde článek dost nevyvážený. Na jedné straně jsou informace ze základní školy a na duhou stranu pochybuju, zda nějakou holku (pokud nerozumí motoru) trápí ventilové rozvody. Chybí mi tam zhodnocení nějakých hodnot. To, že mám něco kroutící moment při určitých otáčkách je hodně/ málo. Výhody toho či onoho jsou... atd

pipex (0) napsal 30.01.2011 v 09:09

Zdravim, neodpustim si svoji reakci na clanek venovany holkam a masinam.
Nektere pasaze se mi zdaji az zamerne prehnane a nevkusne (vevercak vs. jeho bujne privlastky).
V pisemnem projevu je arogance a celkove jak kdyby prevladalo pocitove vypeti redaktora nad jeho racionalitou.
Chybi mi seriozita clanku a pocit, ze mi neco dal.
Zeny nejsou tak hloupe, aby se k nim muselo takhle pristupovat, alespon ne k "drtive vetsine", jak se uvadi na konci clanku.
Zaradil bych jej spise do radobyhumoristicke prilohy platku nevalne kvality, nez na server Motorkari.cz

kopyr (8) napsal 30.01.2011 v 08:18

Mohl by to někdo přeložit do mužského jazyka?Nepopírám tím snahu pisatelky .

notototo (0) napsal 30.01.2011 v 00:57

Tak tohle je to nejdementnější co jsem kdy četl. To se na mne nezlobte, ale tohle nemá hlavu ani patu. Chápu, že tu kde kdo chce být shovívavý, ale to je tak fatální blbost, že snad ani není možné, že by to duševně zdravý člověk chtěl publikovat. Chápu snahu přiblížit některé pojmy lidskou formou, ale takhle blbě? No to sry, ale to fakt nemá žádnou logiku.

ZZR1200 (127) napsal 29.01.2011 v 22:21

banditt, HAWK, Váňa
Hele, samozřejmě, že veverčák neodpovídá dějům v motoru. Ale je to článek pro holky, který tyhle věci povětšinou nebaví.
Chápu záměr autorky tím způsobem, že začít popisovat sání, kompresi, expanzi, výfuk, časování ventilů, písty, ojnici, předstih zážehu atd., většina holek přestane číst u třetí věty.
Tohle byl jen nápaditý úvod do problematiky, s účelem dámy hned neodradit. A každá, kterou to zaujalo, může problematiku nastudovat jinde.. Standartních popisů motoru jsou tisíce.
Takže za mě

banditt (77) napsal 29.01.2011 v 22:04

to HAWK a Váňa
Přesně tak.Už jsem se začínal bát,že jsem jedinej,kdo v tom postrádá logiku
Vše jsem ještě jakž-takž pochopil s přispěním toho,že jsem z těhle věcí před lety maturoval,ale co mě absolutně dostalo,bylo "vysvětlení kroutícího momentu"
To by mě fakt zajímalo,jestli někdo,kdo tomu nerozuměl,po přečtení toho článku chápe něco víc.
Možná s nadbytkem smyslu pro humor se dá říct:aspoň to pobavilo.
Nic méně je známo,že většina ženských přemýšlejí jinak,tak jim to třeba něco dalo,ale...

RockShock (0) napsal 29.01.2011 v 21:44

Veverčanda přivázala Veveráčka za vocas ke klikové hřídeli nebo jak to tam bylo :D:D:D:D:d

Váňa (33) napsal 29.01.2011 v 21:08

Hawk napsal:"Je zajímavé, že všichni ho tu chválí, ve směs ti, co problematice nerozumí. Asi jim to přiblížilo trochu o co jde. Každopádně, jak už tu padlo. Těžko jsem hledal v některých přirovnáních souvislosti. Pokud někdo ví z půlky o co jde, bude mít v hlavě zmatek. Pro pobavení dobré čtení, ale snažit se vysvětlit moment síly pomocí veverky na hlavě druhé veverky, je docela nešťastné. Ber to prosím jako konstruktivní kritiku, ne rýpání."

Vidím to také tak

hiffson (5) napsal 29.01.2011 v 20:46

pěkný

Verča01 (0) napsal 29.01.2011 v 19:17

wow no páni..klobouk dolů dámo!!!

ZZR1200 (127) napsal 29.01.2011 v 19:11

I přes svou chválu jsem objevil zásadní nesrovnalost čistě technického charakteru Jak by si mohla veverčanda stoupnout na hlavu veverčáka, když je nad ním stlačená směs rozmasakrovaných veverčáků, které veverčanda předtím odmítla? Aha?

hobrnos (0) napsal 29.01.2011 v 18:35

velice pěkné, až na to,že motory OHV se stále vyrábějí(HD a jiné).

dr.rath (-5) napsal 29.01.2011 v 17:53

veverčák wow!

jurajda (43) napsal 29.01.2011 v 17:31

pardon

jurajda (43) napsal 29.01.2011 v 17:30

no vida




TOPlist