yamaha_demo_tour




Holky a motorky: Mašiny na papíře

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
vdue (0) napsal 30.01.2011 v 23:10

to hans.41: Předpokládám, že i já zde mohu prezentovat svůj názor. Komentuj si co chceš, jak chceš a já se k tomu vyjádřím, když budu mít potřebu. Tak to přece má bejt, žádný zbytečný omluvy a loučení

makačice: Souhlas, bez obrázků to je špatný. Klidně i s veverkama, ale asi by byla fuška to pochopitelně nakreslit Radši nechtějte vědět, co si představuju pod spojením "vačka je vejčitého tvaru" A (S)(D)(O)(H)(C)(V) bych asi nechal na pokročilejší lekci...

ZZR1200 (127) napsal 30.01.2011 v 22:50

Jako hlavní beru názor holek, pro který je článek určen.

Taky mám některé minimální výhrady. Ale, přestože je technika mým vzděláním i povoláním, představím-li si sebe v 18letech před čistým listem papíru a úkolem něco podobného napsat, na své výhrady okamžitě zapomenu.
Není jednoduché psát o motoru, aby to bylo poutavé a zajímavé pro laika a zároveň se toho nechytali níže uvedení detailisti. Je těžké najít vhodný kompromis.
Takže dámy ať píší své názory, my chlapi bychom měli za odvážné mladé autorky být na těhle stránkách jedině rádi. Těším se na další články. Tím se loučím s touto diskuzí...

Makačice (6) napsal 30.01.2011 v 22:13

Jé to je debata Já si myslím, že to celé mělo začít rozdílem mezi dvoutaktem a čtyřtaktem a hlavně k tomu přidat obrázky a animace práce motoru na řezu motoru u obou. Já teda nevím, jak ostatní dívky a ženy, ale já k tomu, abych to pochopila, potřebuju ,,vidět" a nejen číst. Ale vidět realitu a ne veverky. Když si odmyslím, že určité povědomí o problematice mám, tak bych si jako neználek myslela, že veverka uvázaná za ocas běhá stále svou vlastní silou nahoru i dolů. Kdyby si třeba veverčák před horní úvratí prdnul a veverčice by mu pod ocasem škrtla, bylo by to třeba pochopitelnější. Ale jen minimálně. Navíc povrchem veverčáka bych si myslela celou plochu jeho těla a ne jen plosku na jeho hlavě. Myslím, že tenhle článek má za úkol spíš podnítit dámy k zájmu o techniku a ne jim vysvětlovat, co se v motoru děje.

navi.g (6) napsal 30.01.2011 v 21:52

Včíl nevím! Má to být humorný čtení pro holky nebo možná i pro chlapy nebo je to řízená střela do chlapů ?
Měl-li být článek seriozní přiklonil bych se k názoru MIMOCZ a trochu bych se "potrápil" s jeho stavbou a nadhledem. Nemohu se zbavit dojmu, že rarach utékl Domče ze řetězu.
Hodně sil do dalšího takového počínání!

hans.41 (2) napsal 30.01.2011 v 21:42

To vdue: ano článek jsem přečetl úplně celý od A až do Z, dokonce dvakrát. Nemám potřebu něco si dokazovat, ale žil jsem v bludu že mohu prezentovat svůj názor, moje chyba příště nebudu číst co není určeno pro mě (y.Nebo tedy alespoň nebudu negativně komentovat. to čemu tedy evidentně nerozumím. Takže se omlouvám a loučím

Jeníček87 (-3) napsal 30.01.2011 v 21:36

nějak složitě napsaný

vdue (0) napsal 30.01.2011 v 21:14

Nepřečetl jsem si zdaleka všechny kritické reakce, ale zdá se mi, že několik kritiků nepochopilo, o co se v článku jedná. A proto bych se jich chtěl zeptat: Četli jste vůbec úvod článku? Myslíte, že nepřesnosti, které se v něm vyskytují, cílové skupině vadí? Mně to od vás připadá trochu jako snaha dokázat si, že to autorce nandáte (v počítání obsahu kruhu a existenci rozvodu SV! OMG! ) Uvažte, jestli si takový věci nenechat na jiný diskuze, kde se budete moci opravdu předvést

Repulsion (-1) napsal 30.01.2011 v 21:04

Není na světě veverčák ten, aby se zavděčil motorkářům všem I když já fakt, že já osobně bych pohyb pístu ve válci přirovnal k něčem jinému. Nota bene na tomto fóru. Ale to by se mohlo „vysílat“ až po 22 hodině.

Repulsion (-1) napsal 30.01.2011 v 20:59

To neřešte tolik, vy rozumbradové. Článek nemá nahradit skripta ČVUT Podle toho je také laděný.

hans.41 (2) napsal 30.01.2011 v 20:35

to ZZR 1200 jj. já se nebojím ,mě to živí já na to mám chuť i čas pořád , ty starý koncepce jsou pro mě mnohem zajímavější než současný "trendy".Neodvodil jsem si nic jen jsem se té slečny chtěl zeptat jestli zná SV toť vše.

shadow88 (0) napsal 30.01.2011 v 20:12

Dobře pánové , říká se tu šptaný článek a technicky zmatené a podobně ... technicky zmatené plně souhlasím ale špatný článek ? rozhodně ne ... jen si zkuste vysvětlit přítelkyni jak to funguje slovama kterýma by to řekl každý kdo se vyzná ale většina žen nemá o těch věcech naprosto páru a tenhle článek jim v podstatě moc nepomůže ale vy už se nemusíte snažit to vysvětlovat PS : udivuje mě že tu není více názorů žen pro které je tento článek určený ... vioadá to že to četli jen chlapi

ZZR1200 (127) napsal 30.01.2011 v 20:08

hans.41: Přiznávám, na M.G. jsem z nových mašin zapomněl.. Nicméně ve článku je myslím pro dámy zmínka o OHV dostatečná.
OK, mohlo by tam být "u veteránů a některých motorek, jejichž motor je založen na tradici a starší koncepci, najdete někdy OHV".
Ty sis zase možná bezdůvodně odvodil, že autorka neví, co je rozvod SV..
Neboj, pár karterů jsem už taky otevřel.. (i zavřel Bohužel už mi na to nezbývá díky práci čas. Tam se musím hrabat v trochu složitějších mašinkách...

hans.41 (2) napsal 30.01.2011 v 19:24

TO ZZR1200 No ono množství rozvodů by bylo na delší povídání, zde je zmíněno jen to nejpoužívanější a nejběžnější ohledně Ohávéčka to v podstatě popsal DMC motobiker s tím nelze než souhlasit, popisovat že to používá jistá značka z USA je zde bohužel jako hodit rudej hadr bejkovi nikde jsem neřekl že o umístění ventilů u rozvodu SV mám povědomí jen já ,nepřekrucuj fakta, otázka byla jestli má povědomí ta slečna ,když napíše takovíto článek.P.S. ja teda spíš než časopis z roku 1926 otevírám kartery z let 1930-1945

PanCanaLL (14) napsal 30.01.2011 v 19:17

nezlob se holka, ale veverčáci jsou i na mě moc (z tohodle bych jako lajk měl asi pěknej guláš)

DMC.motobiker (-23) napsal 30.01.2011 v 18:30

Soudce-v-kápi> Vidím to stejně jako ZZR1200! Ale musím uznat, že k té zaměně pojmů tam u někoho dojít může , jelikož autorka výpočet obsahu (plochy) pístu blíže nerozebírá... Mně ale hned tak nějak došlo jak je to myšleno , a to rozhodně nejsem znalec... Plocha je holt plocha...

ZZR1200 (127) napsal 30.01.2011 v 18:21

Soudce: Zmiňuje, jen to někomu holt nedochází. Autorka předpokládá, že něco tak triviálního jako obsah kružnice si snad každý člověk se základkou odvodí sám..

Soudce-v-kápi (0) napsal 30.01.2011 v 18:20

DMC: no vždyť říkám

Soudce-v-kápi (0) napsal 30.01.2011 v 18:17

DMC: a z čeho je nám prosím plocha veverčáka známa, z vrtání válce? Autorka se o pojmu "plochy" pístu nezmiňuje (viz.citace jejího článku) a proto vzniká mylný dojem, že vrtání rovná se plocha.
ZZR: mlč prosímtě Jaký jiný vztah by byl mezi průměrem a zdvihem, mimomanželský

DMC.motobiker (-23) napsal 30.01.2011 v 18:10

Humorné je to také v debaté níže, já celou dobu žiju v tom, že S-OHC znamená "Singl" a tedy jedna vačka, a D-OHC je "Double" a tudíž dvě vačky... Netušil jsem, že se podle toho dá určit počet a konfigurace válců a dokonce stále ještě ani netuším jak?! Dokonce mám v garáži stroje S-OHC i D-OHC a oba mají stejný počet válců! OHV se dnes používá mimo HD a starších Buellů ještě např. u většiny modelů Moto Guzzi a mnoha dalších... Rozvod SV mi ale také nepříjde důležité zmiňovat, jelikož se s ním dnes již nikdo téměř nikde nesetká , pokud tedy není fanda do veteránů... Co ale musím na článku ještě pochválit je zmínka o Desmo rozvodu u "některých" Italských motocyklů...

Soudce-v-kápi> Ještě se k tomu vrátím... Pokud tento vzorek zkusím aplikovat např. na moji Ducati 916, tak vím že vrtání, tedy průměr válce je 94mm, poloměr je tedy 47mm, poloměr na druhou se rovná 2209, to výnásobím pi a dostanu přibližně 6939.78mm2 - tedy tu níže zmíněnou plochu veveřáka! Tu vynásobím zdvihem veverčáka, tedy v mém případě hodnotou 66mm a po převedení z mm3 na cm3 a zaokrouhlení dostanu číslo 458 cm3 - tedy objem jednoho válce, který následně vynásobím počtem válců a máme tu číslo 916!

ZZR1200 (127) napsal 30.01.2011 v 17:41

Soudce: DMC to napsal úplně přesně...
Jak jsem už psal, mlčeti zlato, když už jsi to jednou popletl, nedělej to víckrát.
Možná to myslíš dobře, nebo sis to špatně přečetl, ale píšeš to rozhodně špatně. Autorka nenapsala, že průměr násobí zdvihem (jen že je mezi nimi vztah), ale že násobí plochu (veverčáka) zdvihem (téhož), což je (zanedbáme-li zmíněnou vůli pístu) správně.

DMC.motobiker (-23) napsal 30.01.2011 v 17:29

Jinak článek je to tedy rozhodně zajímavý! Ten kdo celé této problematice rozumí se nejspíše jen dobře pobaví a krásně si počte , a ten kdo netuší o co se jedná bude možná zábavnou formou mírně poučen a nejspíš mu bude tato problematika i o něco bližší... Tak či onak je to moc pěkné čtení a já už se nemůžu dočkat co bude příště , takže jen tak dále!

DMC.motobiker (-23) napsal 30.01.2011 v 17:28

Soudce-v-kápi> Objem válce se rovná ploše veverčáka vynásobené zvihem verčáka , ovšem zapomínáš na to, že ta plocha veverčáka je nám nejspíš již známa a není tudíž třeba její výpočet brát v úvahu, jelikož se o ní autorka zmiňuje již jako o ploše veverčáka , tedy o poloměru veverčáka na druhou x pí...

Kubeja (13) napsal 30.01.2011 v 17:28

zase nadruhou stranu, jestli je pisatelce 18 let...
//img.motorkari.cz/upload/images/databaze/2009-07/141699.jpg?96932

Soudce-v-kápi (0) napsal 30.01.2011 v 17:20

... a abych byl úplně přesný - v článku je výslovně uvedeno: "A jak se zdvihový objem vlastně určuje? Jedná se o vztah průměru pístu (vrtání válce) a zdvihu pístu." Bohužel to není pravda, průměr kruhu se přece nerovná jeho ploše! Zkrátka ta dvě čísla (vrtání a zdvih) nelze jednoduše vynásobit. Chápu že pro slečny to není podstatné, proto jsem použil ono přirovnání s veverčákem stejně jako autorka článku, ale přiznám se, že mě dráždí jedinci, kteří se navážejí do druhých bez jakékoli, zde elementární znalosti věci.

Soudce-v-kápi (0) napsal 30.01.2011 v 16:36

am00, ZZR 1200: koukám, že pánové na základce občas chyběli, že ? Vrtání pístu se nerovná ploše pístu, vrtání je totiž průměr válce motoru, tedy v našem případě kružnice, chcete-li plocha vodorovného řezu válce (nepočítám potřebnou pracovní plochu mezi pístem, resp.pístním kroužkem a válcem, ta je pro tyto účely zanedbatelná). Plochu kruhu vypočítáme (jak jistě vy dva dobře víte) podle vzorce S = r2xpí, kde r je rovno poloměru kružnice. Jestliže tedy autorka nepracuje s Ludolfovým číslem, pak se někde stala chyba a já rozhodně nevypadám jako trouba...

Kubeja (13) napsal 30.01.2011 v 16:02

No nevím ale když holky motorky nezajímají, tak tohle číst nebudou, když je zajímají, tak si to najdou v odborný literatuře. Přijde mi to jako devalvace m.cz

amp00 (0) napsal 30.01.2011 v 15:51

To Soudce: Proč se v tom tak rýpat ? Nejspíš narážíš na to, že autorka uvedla plochu pístu, místo plochy řezu válcem kolmém na jeho osu, která je o něco větší. Každopádně jako ilustrace to myslím stačí.
Až bude někdo v hospodě u piva argumentovat plochou pístu, tak ho jen znalejší věci poopraví a bude to ok.

ZZR1200 (127) napsal 30.01.2011 v 15:48

Tugar747: "Koňská síla" je hlavně obecně špatně přeložená. Horse power. není koňskou "silou", ale správně koňským "výkonem". Síla se anglicky řekne force a je to úplně jiná jednotka /N - Newton/. Proto pak vznikají zmatky. Kůň proto nemůže mít víc a ani míň síly než kW.

Soudce v kápi: vyjde samozřejmě zdvihový objem. Rozhodně nebudu "plochu násobit na druhou", jak to doporučuješ ty.

Hans.41: Otevřeš-li časopis Auto z roku 1926, zjistíš, že kdysi existovalo nepřeberný množství typů rozvodů, než jen SV, OHV, OHC, DOHC.
V tomto typu článků je myslím zbytečný zmiňovat se o nich, nebo i o SV. Nejen ty víš, že ventily jsou vedle válce a to zespodu ovládané, tedy "otočené". SV je dávno pro motorky (i přes svoji spolehlivost a jednoduchou údržbu) historií. Sám jsem se v něm hrabal v ruském autě GAZ.
Ohledně OHV, můžeš mi poradit jedinou novou motorku kromě typu cruiser, chopper, retro apod.(kde se něco zastaralého napodobuje záměrně) a má OHV?

Dargas (5) napsal 30.01.2011 v 15:31

souhlasim, že super pokus o naťuknutí holek.
Ale musim souhlasit i s tím, že by bylo lepší vysvětlit méně pojmů, lépe (obrázek?) a ne tak zmatečně.
(ber jako radu, ne buzeraci)

Miši (0) napsal 30.01.2011 v 15:21

Soudce-v-kápi> ...

postup dle autorky jsem nezkoušel, celá ta záležitost s veverčákem je pro moje myšlení natolik "mimo", že si ji nedokážu rychle převést na -pro mě- logické informace...

ale článek je určen pro holky, takže v žádném případě neříkám, že je špatný...můj šálek čaje to není a některá přirovnání se mně ani nechtělo "dešifrovat"...ale jak říkám, spousta holek si jej třeba ráda přečte a zamyslí se ...

ale jinak oceňuju každého, kdo se o podobný kousek pokusí ...




TOPlist