globalmoto_kveten




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Bubrak-ZX10R (1629) napsal 08.05.2013 v 18:20+7

ABS na mokru je k nezaplaceni, proste clovek za to muze vzit a nic neresit, nehlidat nejakou mez. A to je extra vyhoda, i kdyby to melo zabrzdit o 2m dal ze 100kmh, porad je to lepsi, nez lehnout preci, to se v techto testech nijak nepromitlo. Nicmene v naklonu pri pricnem smyku ABS nepomuze a nekdo se na to muze mylne spolehat a jet diky tomuto pocitu vic jako prase. Proto bez ABS jezdim na mokru na 60% toho co by se dalo jet a vubec se za to nestydim, ostatne uz sem poslal auto do prikopu v situaci kdy sem to NIJAK necekal, a bylo to nasaklym asfaltem naftou z nakladaku a jeste mokro po desti. Tam by nestihala ani kontrola trakce ci ABS (totiz to bylo jak na ledu a tam je ABS ci kontrola trakce taky nanic, resp. neco zvladne ale uplny minimum, ktery nic v ten moment neresi). Takze je to jako kdyz jedu v plavkach nebo v kombineze, v plavkach jedu opatrne a maximalne se odru, v kombosce mam pocit nesmrtelnosti a zlomeni vazu je v kombosce uplne stejne jednoduchy. Cili je treba znat jake jsou vyhody/nevyhody aktualnich podminek a podle toho se chovat.

Zimic (2) napsal 08.05.2013 v 18:11+4

abs ano. vypínatelné jistě.jako příspěvek níže, složil jsem mašinu zásadně díky přebrzděnému přednímu kolu. At si každý hraje na racera jak chce, ale když se dostane do krize ABS mu jen pomůže. Ok na okruh si to vypni, ale na silnici a kor na české silnici je k nezaplacení. Měl jsem BMW a obdiva televeru a ABS byla velká.

f.hoffi (23) napsal 08.05.2013 v 18:01-5+2

Jak jsem viděl na fotce toho pokerovaného mistra světa s ukazováčkem, přestal jsem číst. Jo, abs mám, jezdím stejně opatrně jako bez něj. Frajerů jsou plné hřbitovy.

peslo (3) napsal 08.05.2013 v 17:37+2

Za celý svůj motorkářský život jsem měl dvě nebezpečné havárky - a ani jedna z nich by bez ABS asi nebyla (obě byly z přebrždění). V prvním případě prudce zabrzdila dodávka na konci nájezdového pruhu dálnice a začala couvat - a já byl za ní, ve druhém mi nedalo přednost auto přijíždějící zleva v prudkém klesání. V obou případech jsem brzdil co to dá - no a přední pneu to neustála

Takže od té doby nechci o moto bez ABS slyšet. Jo, je to jen dvakrát za kolik let, ale co chybělo, aby to bylo naposledy

stráťa (104) napsal 08.05.2013 v 16:18+1

MiLíK: Spíš než minimální rozdíl v brzdných drahách s/bez ABS ať už u profíků nebo u amatérů mě v tom testu zaráží rozdíl mezi profíkem a běžným motorkářem kterej je i v případě zapnutýho ABS (to znamená ve chvíly kdy teoreticky stačí zmáčknout páčku co největší silou a držet) celkem propastnej.

Franta. (89) napsal 08.05.2013 v 15:49+4

Skoda, ze jste v tymu nemeli nekoho kdo by spocital chybu mereni a provedl testovani hypotez, aby se ukazalo jestli existuje statisticky vyznamny rozdil mezi brzdenim s ABS a bez (//en.wikipedia.org/wiki/P-value). Z prumeru hodnot, ktere maji tak velky rozptyl opravdu jinak zaver udelat nelze…

Jinak souhlas s vetsinou diskutujicich, ze do krizovych situaci kdy se clovek lekne a reflexivne zmackne brzdu co to da se ABS urcite hodi.

MiLíK (34) napsal 08.05.2013 v 13:59+9

Ačkoliv nejsem příznivcem ABS (obzvlášť toho nevypínatelného), tak musím uznat, že tento test nemá velkou vypovídající hodnotu. Měří se za takřka ideálních podmínek - tím myslím, že jezdci se soustředí, jsou připraveni a v domluveném místě (za předem známých podmínek (kvalita a čistota asfaltu) začnou brzdit.
Toto se nedá srovnávat s krizovými podmínkami, které znenadání nastávají v provozu. Navíc pokud vele zkušený jezdec, jako je Pepa Sršeň, zastaví bez ABS na suchu (+známých podmínkách) o sotva pár metrů dříve než s ABS, tak usuzuji, že 90% z nás by mělo lepší výsledek právě na motocyklu s ABS.
Takže za mě ABS ano, ale rozhodně(!) vypínatelné

kobra99 (11) napsal 08.05.2013 v 12:57+10

test ukázal jednu velkou pravdu. Rozdíl mezi ABS a bez je minimální. Ale rozdíl mezi jezdci je propastný. A stále se bavíme o 100km/h a většina krizovek je nad tuto rychlost. A tam bude rozdíl ještě větší. Je teda jedno, jesti ABS nebo ne, pokud jezdec nemá natrénováno

popinjay (14) napsal 08.05.2013 v 12:43+12

ROSTYK (2) napsal 08.05.2013 v 12:03-3+1

A ještě proč ten název padouch nebo hrdina ??? To tam někdo podváděl???

rrss (0) napsal 08.05.2013 v 11:46-6+3

Ještě k testu - ¨bylo předem jasné, že pravdu má Pepa, a v praxi jsou rozdíly ještě větší, když motorku znáš (nejsi novinář, ale jezdíš řadu let na své - stejné).

rrss (0) napsal 08.05.2013 v 11:45-2+1

Měl jsem BMW a do páčky kopalo velmi pomalu, před zatáčkou (tím myslím daleko, třeba 30 m před zatáčkou v 60 km/h) se aktivovalo a úplně přestalo brzdit.
Než se někdo začne smát rychlosti 60 km/h, tak na mých oblíbených cestičkách na polské hranici a za ní jsou často se rychle střídající povrchy, často staré kostky a na nich asfalt a tam prostě ABS neubrzdí - to je životu nebezpečné.
Uzavřu to tím, že na české straně v zatáčkách předjíždím motorky i auta na aktuální yukině, protože to je o tom, zda znáš trasu a "vidíš" co je za zatáčkou.
To je přesně ten případ, kdy ABS někoho, kdo trasu nezná, pošle sice bezpečně, bez smyku, ale rovně do lesa. Nebo protijedoucí tatrovky.

jean192 (153) napsal 08.05.2013 v 11:29-3+3

Som zvedavý, koľkí z Vás majú také reakcie, že na suchom povrchu budete myslieť na správne stláčanie páčky, ked na vás vyletí auto a nečakáte to.
Keby mal kamarát ABS, tak by nebol teraz na 50% invalidnom dôchodku, nezbadlo ho auto, prešlo mu do pruhu a jak sa ľakol, tak mu šmyklo predné kolo a už robil kotrmelce.
Ale ABS nemá ako aj ostatní moji známi, lebo predavač v Honde povedal, že bez toho to brzdí skorej...

Cook (23) napsal 08.05.2013 v 11:18

dle fotek, tam tedy moc velkou ucast z rad divaku tedy nevidim...ale je to pochopitelne - take jsem nejel jelikoz prselo...

ROSTYK (2) napsal 08.05.2013 v 10:56-2+1

Kovi...hlavně abys ty třmeny měl čisté Ty V tomhle má Sršeň pravdu,co neubrzdíš,neukecáš...To ať rovnou na tu mašinu dají autopiloty...

ludom (4) napsal 08.05.2013 v 10:34

mam tiež ABSko, zatiaľ som si však nevšimol, že by mi zasahovalo neak nad mieru. buď to bude tým, že som sa ešte nedostal na hranicu, kde by to bolo nutné, alebo tým, že je tam tlačítko OFF...to však používam len na polnej ceste. je zaujímavé ako všetci majú pripomienky k tlačítku OFF. podľa mojich skúseností je chránené ABS poistkou, keď tam tá nebude, nie je potrebné ani tlačítko - malá úprava, ktorá však môže stáť zdravie a možno... Neviem ako je to na úplne všetkých strojoch, možno na niektorom nedovoli potom elektronika jazdu?! ale o tom pochybujem.

XTeZeto (80) napsal 08.05.2013 v 10:14+4

Každej nováček na motorce by si měl spíš připlatit za nějaký ten kurz ovládání motocyklu.Přeci jen v autoškole se toho moc nenaučí.ABS by měla být svobodná volba.Kolik lidí lítá v dešti,nebo kolikrát potká rozlitou naftu na cestě(tam už nepomůže ani ABS když ustřelí obě kola)?

Jendaaa (5) napsal 08.05.2013 v 10:00+1

ABS by mi nevadilo, ale souhlasim s názorem redaktora, jen s tlačítkem ON/OFF. Nebo s chytrou krabičkou, která ho na suchý silnici vypne.

Dráťa (61) napsal 08.05.2013 v 09:58-2+6

Koupim si motorku s pár kilo vážícím krámem, kterej má tendence kecat do řízení, spolelivosti rozhodně nepřidá, a ještě za něj budu muset připlatit, ať už má tlačítko OFF nebo nemá. Aby se výrobce nažral a Evropská komise zůstala celá. Výborně!

BobikaT5R (17) napsal 08.05.2013 v 09:37+9

ABS nemám, ale na mokru bych s ním měl lepší pocit. Na suchu mě vůbec nechybí. Za mě platí poslední věta článku - ABS ano ale i s tlačítkem OFF, které ho úplně deaktivuje. Mnohdy i sebelepší elektronika může biku ublížit. Já bych deaktivační tlačítko OFF dával i ke všem ostatním elektronickým fičurám.

Kovi (1) napsal 08.05.2013 v 09:36-3+9

sršen testoval brzdy...doufám že si nejdříve omyl třmeny jarovou vodou ...

Žabinátor (69) napsal 08.05.2013 v 09:30+1

Já mám na motce duální systém od hondy s ABS a nestěžuju si, když vezmu pořádně za přední trojpístek, tak ubrzdím hodně, ale stejně jezdím spíš tak, abych se ke krizovému brždění nemusel dostat...

muscle_biker (50) napsal 08.05.2013 v 09:14+3

ked podklzne motorke v naklone predne alebo zadne koleso tak jazdec mieri do skarpy alebo pod kamion a nepomoze ziadna zazracna elektronika... v tomto u motoriek velmi castom stave fyziku neojebabre ziadna elektronika

Předchozí
1 2 3
Následující



TOPlist