ktm_unor




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Jindra650 (35) napsal 09.05.2013 v 16:38

Me prijde, ze se z ABS dela moc velka veda. Kdyz vzpomenu na svoje pady, tak pricinou brzdy nebyly snad ani jednou. Byly to bud fixace pohledu ze zacatku, nebo jine chyby v technice jizdy a posledni pad byl kvuli pisku v zatacce. Sice to bylo na brzdach v klesani, ale s ABS bych si lehnul stejne kvuli naklonu. Takze z ABS mam takovy smiseny pocity, jestli to je opravdu takova nezbytnost a bomba.

Dante76 (3) napsal 09.05.2013 v 16:38

tak zkusím znovu ty odkazy ... tak netuším proč to nejde ale odkazy na FB kde probíhá vášnivá diskuze nejde vložit, sorry.

Dante76 (3) napsal 09.05.2013 v 16:22

debata o abs hezká, mě spíš zaujalo kolik se toho děje v zákulisí onoho dne . To jsou mi věci, že by další jen "účelový"

Bubrak-ZX10R (1629) napsal 09.05.2013 v 14:14-2+5

motorkar0784 napsal 08.05.13 v 21:09:
Covece kolobezku bys mel ridit mozna spis ty. Mam najeto pres 190tis km, z toho 70tis na ZX10R na ktery jezdim v desti zcela bezne, dokonce i na snehu, a rikam, ze s ABS muzes na rovine zadupnout predni brzdu a neresit mez prokluzu, protoze to za tebe resi prave ABS. Co je na tomhle spatne prosimte? Pokud ti nekdo na mokru udela nejakou ptakovinu pred tebou a ty potrebujes reagovat, tak POVETSINOU reagujes zcela pudove a na nejaky reseni meze prokluzu nemas ani zlomek vteriny. ABS Ti toto hledani meze prokluzu poresi a ty se muzes soustredit, kam z motorky seskocis. Na vic neni cas. Ostatne prudky uhybny manevr na mokru ani ABS neustoji (viz pricny smyk o kterem jsem psal). Skutecne nevis o cem pises. Na mokru i na suchu jsem nekolikrat zablokoval predni kolo (parkrat i na 50m a vic) a proti tomu bych neudelal ani prd, zvlast kdyz kolikrat NEMUZES TUSIT jakou prilnavost ma aktualni povrch na vozovce . Takze si napsal totalni kraviny. 99% jizdy ABS nepotrebuju a nemam ho, ale rozhodne jsou situace, kde ABS muze pomoci ci primo muze zachranit zivot, a muzou to byt na prvni pohled banalni situace, ale clovek reaguje instinktivne, reflexivne, fixace na misto kam cumi atd. atd. Muj nazor je, ze ABS ano, ale mit moznost ho vypnout (na okruh, na jizdu po prednim apod.).

deep-sk (474) napsal 09.05.2013 v 10:41+1

mal som uz motorku aj s ABS aj bez ABS a musim povedat ze mne ABS nevadi a na motorke ho chcem (aj momentalne mam).
Niesom zavodnik co rata stotiny sekundy na okruhu (verim ze takym ABS moze prekazat).
Tak isto niesom offradak ktoremu ABS robi sarapatu v terene (aj takych chapem).
Na beznej ceste ale ABS rozhodne ma svoje opodstatnenie a hlavne pri krizovom brzdeni za mokra je na nezaplatenie a moze znamenat rozdiel medzi zaspinenou spodnou bieliznou a havariou.

Treba len mat na pamati ze aj ABS je len technika a to relativne zlozita, tym padom nachylna na obcasne zlyhanie.
O tom sa presvedcil aj jeden znamy na BMW GS ked s chutou chnapol za brzdy s vedomim ze sak ABS a sekundu na to uz letelo jeho GSo ktoremu ABS akosi "nezafungovalo" po zemi a za nim letel po prdeli on

Tazke podla mna ABS na bezne cesty rozhodne ano, ale neznamena to ze by mu mal clovek bezhlavo verit a spoliehat sa ze elektronika zanho vyriesi kazdu situaciu.

JardaMJawajizda (25) napsal 09.05.2013 v 09:55-2+6

Odpurci ABS, zapominate na jednu dulezitou vec (a to i presto, ze jste evidentne machri na brzdeni). Casto nebrzdite na stejnem povrchu celou dobu. Ani sucha silnice za tepla nema koeficient stejny na cele draze brdeni.A v tom si prave lzete do kapsy, protoze tohle rukou (nebo nohou v aute) nikdo neureguluje.

Plus kdyz se kola blokuji, nelze ridit.

Takze si udelejte jednoduchy test. Najdete si namalovanej "ostruvek" (takovej ten patvar v krizovatce, vysrafovanej carama). Rozjedte se a na tom ostruvku provedte nouzovy brzdeni s uhybnym manevrem. A pokud na to mate koule, udelejte to na mokru.

Presne k tomu totiz ABS slouzi. Zamezeni blokovani kol a umozneni rizeni smeru i pri plnem brzdeni.

verybusy (11) napsal 09.05.2013 v 06:43-1+8

Koukám,že je to tady samej závodník.Bez ABS se dá zabrzdit rychleji,to ostatně ukázal test.Ale ruku na srdce,kdo má brždění tak hodně zmáknutý,že to dokáže jako Pepa???Kluci co závoděj taky uměj brzdit a ABS by pro ně samozřejmě bylo přítěží,jenže valná většina lidí v běžným provozu prostě brzdit neumí a tady se ABS hodí,obzvlášť při panickém brždění.Takře si remcejte,nadávejte,ale je to asi tak to jediný,co s tím můžete dělat... Zdá se,že naše slavná Unie to prostě protlačí,tudíž si každý "závodník" musí přijít na to,jak ABS deaktivovat.

b0b4n (100) napsal 09.05.2013 v 02:01-1+3

Osobně jsem proti jakékoliv zbytečné elektronice. Takže mám karbec, stříkačku nechci. Brzdím si sám, ABS nechci. A do auta mi automat nesmí, protože když neřadím jako bych nejel. Jsou to jen další bazmeky které se můžou kdykoliv podělat a jen násobí možnost závad. Ten co se naučí brzdit s ABS bude asi jako cyklista co vleze na skůtr. Zvyklý za to vzít (cyklista proto, protože vpravo má na kole přeci zadní brzdu) to prostě položí i kdyby jel 20 km/h. Kdo ABS chce, ať si ho užije. Kdo ne ať brzdí sám. Kretény zachrání jen výměna mozku, tam ABS stejně nepomůže. Přestaňte se hádat, každému co jeho jest.

Romanko (1221) napsal 08.05.2013 v 23:55-2+1

1) smiřte se s tím, že ABS bude povinné.
2) BNM jsem absolvoval a nestálo to za to. Bylo to neprofi zoufalství.
3) Dost sleduji testy motorek, ale ne v našich časácích, ale v Motorradu a neuvěřitelně mnoho motek má s ABS horší brzdy. Tím jsou myšleny celkově vlastnosti brzd, ne jen délka br. dráhy. Ovšem toto vše na suchu. Na vodě vyhrává ABS. Pravda, také nejezdím na vodě. Co z toho. Ale ABS pomůže mimo to hl. na na "nezpevněném povrchu". Tedy např. na písku či štěrku jež se nečekaně objeví v zatáčce. A pomůže dobře 80% motorkářů, spíše více. Proto to bude povinné pro mota nad 125 ccm.
4) Sám mám moto bez ABS a jsem spokojen. Prostě umím brzdit předkem. Možná je mi dáno, možná jsem se naučil, nevím, ale kolik % motorkářů umí opravdu brzdit? Já to tipuji na 10 - 20%. Zbytek potřebuje ABS, protože na motorce teď jezdí kde kdo. Je to totiž in a je to levné.

DesertFox (14) napsal 08.05.2013 v 22:45

Celý princip, organizace a kecy kolem téhle akce a nakonec i prezentace výsledků mě pěkně zklamaly.
Každý ať si brzdí, jak mu to přijde nejlepší. Pro mě za mě Třeba nohama.
Tohle všechno kolem jsou jenom názory, a názory jsou jako díra do P*dele - každej má ňákou.

umělec2 (10) napsal 08.05.2013 v 22:12-3+3

Vyhřejvaný hefty, sedlo, ABS, asistent, Blutooh tak seď v kanclu tam je to bezpečné. Na motorce má bejt brutální motor, vostrý brzdy a hodně strachu jak to dneska dopadne. V autě mám pásy, nějakej pytlík před sebou, ABS, posilovač a klima. Nechcete to někdo vyměnit třeba za Ducati? Mám tedy Japonce Toyotu aby vás to neštvalo.

Kolic (2) napsal 08.05.2013 v 21:53

No já si při každé vyjížďce opakuji stále dokola úhybné manévry včetně krizového brždění a na mojí KTM 990SMT mi vždy! při zapnutém ABS (při krizovém brždění) zadek bambelá zleva doprava až tak, že mám obavy aby se mi motorka nezlomila do tvaru číslice 1. Ale jsem četl, že tohle ABS je špičkové, a tak mu - i když se stáhnutými svěrači - věřím.

Paťan (361) napsal 08.05.2013 v 21:48-1+1

motorkar0784 napsal 08.05.13 v 21:09:
tohle nemůžeš myslet vážně. rozhodně ne druhé a třetí souvětí. pokud jo, tak jediný skutečný motorkář na světě jsi asi opravdu ty, alespoň podle nicku

seikos (975) napsal 08.05.2013 v 21:32-1+1

Tady je to samej Míra, samej Pepa Očividně mají pánové spoustu "přátel" facebookovského typu

pylot (27) napsal 08.05.2013 v 21:25

BaRT> ber to jako dve akce slouceny do jedny. Jedna byla sazka mezi Pepou a panem Teplym a druha akce byla oficialni mereni pro TUV a toho se uz Pepa zucastnil tusim jen na malym Monsteru a pak jel dom. Na FB u toho odkazu co jsi sem dal v komentarich sami BNM psali ze podrobny vysledky se objevej v mediich. Oni hodili jen to nejlepsi a nejhorsi z oficialniho mereni.

BaRT_Czech (45) napsal 08.05.2013 v 21:19

add pylot
v článku zde na Motorkářích se dovídám že Pepa vyhrál a dal výhru na dobročinné účely. A v odkaze BNM zde nic takové nevidím, ani jeho jméno ??? a tak se ptám kde je chyba

pylot (27) napsal 08.05.2013 v 21:15+1

BaRT> A ty v tom linku co jsi sem dal vidis nekde Pepovy vysledky? Ja uz jsem od nej slysel ledasjaky blaboly, treba ze zastavi na min jak 25 metrech z kila. Never vsemu co od nej ctes a zeptej se i druhy strany. Ja si tu praci dal a ptal jsem se obou. Neni mi jasny proc si Pepa nenechal namontovat to zarizeni na motorku a vymluva na zalostnej stav monstera je slaba protoze vsichni ostatni pouzivali stejnyho monstera ve stejnym stavu.

Jeste bych podotknul, ze ukolem ABS neni zkratit brzdnou drahu, ale zabranit padu pri brzdeni.

motorkar0784 (3) napsal 08.05.2013 v 21:09-1+4

To jsou názory, to by jeden ... . Tvrdit že na moto s ABS nemusím řešit nějakou mez a můžu za to vzít jak chci, nebo že za mokra na moto nejezdím... Vy nemáte za řidítkama co dělat, tak maximálně za řidítka od koloběžky. Nejsem ani zastáncem ABS ani jeho odpůrcem ale rozhodně by každej měl vědět jak se motorka chová a jaké kde má meze a hlavně by si měl každej uvědomit že v krizové situaci elektronika pouze pomáhá, ale nikdy ji neřeší, to řešení je vždy prvotní v hlavě řidiče, potom teprve zasahují pomůcky jako je třeba právě ABS.

Werny_xb9sx (4) napsal 08.05.2013 v 21:04-2+5

dělal jsem na polygonu v Mostě...sice jen auta, ale ty maj taky brzdy ;)
nejdelší brzdná dráha : ABS
kratší : bloklý kola
nejkratší : degresivní brzdění - kola jsou těsně před blokací, ale ještě se odvalují
...je to o treninku, ale analogový nohy( u moto prsty) jsou lepší než digitální ABS, když se to naučíte
V autě ABS beru, řídí to maminy, dědulové, prostě všichni. Motorka je oproti autu citová záležitost, koníček. Tak se raději naučim pořádně brzdit, vždyť je to o zábavě ta jízda...neodsuzuju ABS, kdo ho chce ať ho má, ale já to nechci na motorce ;)

azgum (90) napsal 08.05.2013 v 20:48-2

po tomhle clanku mi pripada ze autori si mysli ze motorka se pouzíva casteji v destivem pocasi nez v suchu... Proc bych mel k**** jezdil v dešti? Abych ji pak dve hodiny myl kvuli pul hodinove projizdce nez mi promokne rozkrok???
jinak ABS mi nepride neakou obrovskou vyhodou, nikdy sem na motorce s ABS nesedel takze nemuzu posoudit ale doted mi to vubec nevadilo tak proc by mi to melo vadit v budoucnu? A jestli je jedinou rozumnou vyhodou ABS kratsi brzdna draha na mokru ve kterem nejezdim tak na co ho vlastne potrebuju? :D
At ho davaji dále jenom za priplatek hlavne na cestovni stroje ale na vsechny? to mi prijde jak blbost

BaRT_Czech (45) napsal 08.05.2013 v 20:46

když se podívám sem, tak mi vůbec nepřijde že by Pepa měl nějaké peníze vyhrát??? aha jsem si nevšiml loga v rohu na prezentaci výsledků: //sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/947008_307440426055687_428829925_n.jpg

Lízin (7) napsal 08.05.2013 v 20:27+2

A já teda zase nesouhlas. Sorry, ale kecáte píčoviny o věcech, o kterých sami nic nevíte a slyšíte jen z jedné strany.
Žádná sázka mezi Pepou a Mírou nikdy neproběhla a Míra z ničeho neutekl!
Pepu vyzval Michal Teplý, sám, na Facebooku a Pepa sázku přijal a ta se také uskutečnila. Míra se ničeho takového účastnit neměl.
Michal čestně prohrál, nic nenamítal a vyplatil dohodnutou sumu.
BNM akorát zorganizovalo přesné měření brzdných drah různých motorek s a bez ABS a s různými jezdci. A tady Pepa vyloženě lže, že se mu Míra nepostavil, protože se sám zúčastnil měření na Ducati 796 a Míra s ABS zabrzdil o půl metru lépe než Pepa. A nevím, kdo se kasal že kdekoliv, na jakékoliv motorce a povrchu zabrzdí dřív bez ABS než s ním...
A kecy o různých místech začátku brzdění a rychlostech jsou bezpředmětné, protože se měřila čistě jen brzdná dráha pomocí měřícího zařízení namontovaného na motorce od TUV.
Jinak bezkonkurenčně nejkratší dráhu celého dne zaznamenal právě Michal Teplý na K1300R - údaje od TUV. Pepa si ovšem zařízení na svoji motorku namontovat nenechal a odjel.
Není vždy vše jen černé a bílé...

BaRT_Czech (45) napsal 08.05.2013 v 20:24-1+2

novináři. TUV a další to nejsou schopni udělat nezávislé testovací odpoledne? Za vším musí být peníze a reklama? Aspoň vím že škola jízd u mě rozhodně nebude na BNM...

lynx (98) napsal 08.05.2013 v 20:22-2+5

ABS, stejně jako ostatní elektronické berličky, jsou v současné době velmi potřebné - většina lidí si totiž raději něco připlatí, než aby na sobě zapracovala. To ostatně ukázal i tento test. Kdo něco umí a snaží se dostat svojí mašině pod kůži takové berličky nepotřebuje - viz Carlos na BMW. Jenže většinové stádo potřebuje pocit, že jsou něco jako pánové z MotoGP a to je potom elektronika potřeba - pohřebáci by nestíhali a i lempl platí daně, tak je potřeba ho ochránit.
Mimochodem, před lety toto proběhlo v Anglii za rovnějších podmínek. Mokrá x suchá trať. ABS zapnuté x vypnuté. jeden jezdec (profík) a Ducati Monster. Samozřejmě měl kratší brzdnou dráhu bez ABS a to i na vodě (ne na vlhku, ale skutečně mokré trati).

Paťan (361) napsal 08.05.2013 v 20:21+1

mě přijde, že to informační "cenzurové" embargo je způsobeno tím, že podezřívají pepu z toho, že měl to abs zapnuté nebo co prostě přestřelili a neumějí přiznat chybu (uznat porážku). navíc z toho mohli mít dobrou reklamu i přesto, že pepa vyhrál, jen to umět zkoulet. teď mají z ostudy kabát

nsan287 (3) napsal 08.05.2013 v 20:14-2+5

bohuzel opet nikdo neresi podstatu veci.je to jako s povinnosti nosit helmu.kazdy sam by se mel rozhodnout,jestli si poridi moto s abs, nebo bez.jestli si da helmu na hlavu, nebo ne.copak urednici vedi lip nez ja co je pro me dobry?

BaRT_Czech (45) napsal 08.05.2013 v 20:03-2+2

Souhlas s Paťanem, původně bylo hozená rukavice Mira vs Pepa. Míra je velký propagátor ABS a Pepa ne. Pak se z toho Míra vykroutil že bude BNM pouze organizátor a tím test ztratil, protože to mohlo být profík vs profík. Další věc byl technický stav testovaných motorek. Tj Gratulace Pepovi a Míra ať si dál vesele cenzuruje FB a bude spokojen...

SensationBlaack (-18) napsal 08.05.2013 v 19:36-1

ABS bych nechtel keca to do rizeni... Bohate staci Hondí Dual

pylot (27) napsal 08.05.2013 v 19:18-1+2

Paťna> Cim se nechovaji jako chlapi? Ja jsem se v tom trosku rejpal a krome toho ze Mira Lysej obcas na videiich vypada jako vul a obcas tak i mluvi, tak jsem neprisel na nic zasadniho. Co vlastne delaj spatne? Snazim se oddelit pomluvy od faktu tak bud konkretni prosim.

Paťan (361) napsal 08.05.2013 v 18:33+5

Podle mně šlo hlavně o sázku. to, že se to "zamaskovalo" jako test brzd je absolutně vedlejší. míra propaguje abs a pepa mu prostě řekl, že dokáže zabrzdit bez abs dříve než s abs. tečka. to se ostatně potvrdilo.
to, že pan lisý raději na motorku nesedl a jel místo něj někdo jiný, to, že se tam někdo rozsekal... to nechám bez komentu, ostatně já tam nebyl. jedno vím ale jistě. do BNM kurzu bych nešel. když se neumějí chovat jako chlapy.




TOPlist