Nikolo Šuhaju mám tě!

Poměrně vydatně pršelo celou noc a pokračovalo to i ráno. Nicméně jsem vyrazil a nasměřoval přední kolo na Koločavu. Cesta do Koločavy proběhla bez potíží, dokonce jsem našel benzínku, která přijala platbou mou kartou. Juchů. Koločava je taková roztahaná dědina, kde stojí za to navštívit skanzen. Mají tu také pěkný kostel či jak se tomu tady říká. Je úplně jedno, jak moc dědina zbídačená je, ale všude mají tyto chrámy s blyštivou kopulí. Ty jsou vidět už z dálky. Jak něco hází v dálce prasátka, je to kostel a kolem bude i pár chalup. Obecně je ta horská část Ukrajiny nesmírně malebná. Je vidět, že tu lidi žijou velmi prostě, ale má to takovou kouzelnou v určitým slova smyslu panenskou atmosféru.

Po prohlídce Koločavy jsem mastil směrem Slovensko. Tedy Mukačevo a Užhorod a potom přes Vyšné Nemecké na Slovensko. Na čáru jsem dojel někdy po poledni a průnik mi zabral tři hodiny. Přes UA cca hodinu a dvě na vstupu na Slovensko. A to jsem musel i předběhnout řadu aut, jinak bych čekal tak o hodinu déle. Teď to možná vyznělo blbě, ale já byl donucenej je předjet. Přímo těma lidma v těch autech. Ono totiž během toho čekání ze Slovenska přitáhly černočerný mraky a spustila se betálná bouřka se solidní průtrží. Schovat se nebylo kam, tak jsem tam stál jak bulík a vesele promokal. Naštěstí jen od pasu dolu. Horní polovinu těla mi chránila kvalitní bunda a helma. No a ty lidi v těch autech, když viděli, jak tam moknu, tak jak to jen šlo, mne pustli před sebe. Moc jim děkuju. Slovenský celník chtěl vidět, co vezu v kufrech a hlavně ho zajímalo, kolik mám benzinu v nádrži. Bral jsem před čárou, tak povídám, že 9 litrů. To je málo opanoval, musím napsat 10, jinak přijde kontrola. Ok, smál jsem se. Svartpilen, když je úplně vyprahlej spolkne 9,5 l.

No a to je asi tak všechno. Potom jsem už jen dojel na nocleh na Slovensku a druhý den domů. Mám-li nějak sumarizovat, tak asi takto. Je potřeba mít cash. Noc v hotelu se dá pořídit za 950 hr, benzín stojí litr kolem 50 hr a pozorný čtenář už ví, že polévka je za 100 hr. Tudíž to chce mít tak cca 2-3tis v závislosti na délce pobytu. Jo a zapomněl jsem zmínit, že ne každý bankomat je funkční. Což situaci rozhodně neulehčuje. Ve velkých městech normálně fungujou karty. Na malých dědinách a v horách je to spíš štěstí. Ale bylo tu krásně. V září jedu zas …