Čtyřdenní jízda jižním Bavorskem

Příslib letního počasí spolu s nechutí trávit prvomájové volno manifestací předurčily poslední dubnový víkend, protažený o dovolenkové pondělí a prvomájové úterý, na výlet po jedné stopě. Volba cíle byla taky jasná. Konečně se podívat do slavného Deutsches Museum v Mnichově. A když už si člověk vyrazí do Bavorska, tak by byl holý nesmysl, aby nezabrousil do Alp, které jsou na jaře nejkrásnější. Tak stačilo dva stroje Suzuki, starší Freewind XL650 a mladší V-Strom DL650, naložit kompletní kempingovou výbavou, oprášit záchvěvy němčiny z měšťanky a prostě vyrazit.

Čtyřdenní jízda jižním Bavorskem

Kapitoly článku

Den 1 - sobota 28.4.2012

První část cesty byl přesun systémem start-cíl.  Že je sobotní ráno, podle teploměru hodně letní bylo znát na pražské dopravě.  Naštěstí celá Praha táhla na Slapskou přehradu, takže přesun po dálnici D5 na Plzeň probíhal svižně a bez komplikací. Postupně přibývalo Celsiusů a tak se postupně hodily všechny větrací vychytávky motoblečení, ale jediné co pomáhalo proti vedru, bylo udržovat rychlost nad 100.
Z nepochopitelných důvodů, na rozdíl od Prahy, kde byla kolona ven z města, kolona před Mnichovem směřovala do města. Naštěstí zdržení (v odstavném pruhu) bylo minimální a také průjezd centrem Mnichova (podotýkám bez navigace) do kempu proběhl hladce. Výběr kempu nejblíž centru se ukázal jako dobrý tah. Kemp byl sice hezky, čistě a nově vybaven, měl velmi dobrou polohu, klidné prostředí a množství zeleně, ale za to byl na německé poměry velmi levný (na rozdíl od destinací z bývalého východního bloku - dosti nepochopitelný paradox). To vysvětlovalo, proč byl docela nahusto osídlen. Druhý den se dokonce objevila na recepci tabule, že kemp je plný. Z pohlednic z DDR víme, že plný kemp vypadá úplně jinak, ale přesto doporučuji počítat i se záložním plánem a mít připravenou navigaci i do jiných kempů v okolí...
Po ustájení koní i bagáže, následné výměně ošacení z původního „režim 0* C“ na „režim +30* C“, jsme se vydali na exkurzi do historického centra města. Protože moc na stavební památky nejsme, nebudu popisovat, co jsme viděli, ale soudě podle množství turistů, je tam na co koukat. Co je možná netradiční, v porovnání s velikostně podobnou Prahou, je množství zeleně a rozsáhlý park plný lidí všech věkových kategorií. Určitě stojí zato jít se projít kolem umělých kanálů, kde se dá vykoupat. I z centra města je možno dohlédnout blízké hory, kde pramení řeka, a které stále ještě leží pod sněhem. Tomu odpovídala i teplota vody. Večer jsme pak zakončili ochutnávkou místních kapalných specialit, které jsou světoznámé a  české pivařské společnosti je netřeba představovat.


Den 2 - neděle 29.4.

Neděle byla zasvěcena hlavnímu poslání. Návštěvě muzea techniky.  Už samotná budova, umístněná na vlastním ostrově řeky Isar, je zajímavou podívanou. Fandům nejrůznějších oblastí vědy a techniky mohu jenom doporučit, aby si vzali svačinu. Restaurace byla dosti plná, proto jsme oželeli dlouhou frontu a věnovali se rozsáhlým a dosti interaktivním expozicím. Bohužel zavírací hodina nás vyhnala při prohlídce prvního patra. Další čtyři třeba stihneme příště. Znavení jsme se vrátili do kempu a pokračovali v ověřené degustaci produktů místního sladovnického průmyslu. Pro úplnost dodám, že 1. květen je státní svátek taky v Německu a Rakousku a nejsou otevřeny ani instituce obvykle otevřené i v neděli, včetně supermarketů a muzeí.
 

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 12x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.


TOPlist