gbox_leden



Čtyřdenní jízda jižním Bavorskem

Kapitoly článku

Dne 3 - pondělí 30.4.

Pozornější čtenář určitě zaregistroval, že v předešlém dni jsme toho moc nenajezdili. Teda přesně vůbec nic, takže bylo to zapotřebí dohnat pořádným svezením. Po sbalení a zaplacení jsme vyrazili po dálnici směr Garmisch-Partenkirchen. Značení v centru Mnichova bylo i přes rozsáhlé předělávky dopravy vcelku jednoduché a nebylo zapotřebí ani vytahovat navigaci.
Po cca 50 km jsme sjeli ze svižné dálnice a pustili se okreskami směr Kochelsee. Při obědě v místní restauraci nám výhled na hlavní cestu nasvědčoval, že nápad jet právě tudy na motorkách jsme neměli zdaleka jediní. Z cesty mezi jezery Kochelsee a Walchensee se vyklubal zjevný motorkářský šlágr. Nádherné svezení, množství zatáček, bezvadný asfalt. Jiskry od kolen pilotů superbiků nebyly ničím zvláštním. Jenom doplním upozornění, které se nás jenom náhodou a štěstím netýkalo. Motorkám je o víkendu vjezd zakázán. To nám vysvětlilo, proč právě tohle pondělí tam byla hustota motorek desítky kusů na metr krychlový.  Ale žádná kolize, jenom krásný zákruty.
Po krátké pauze jsme pokračovali na městečko Wallgau. Tam jsme odbočili na nenápadnou silničku s pocitem, že někomu lezeme do dvora, směrující do dlouhé táhlé alpské doliny končící jezerem Silversteinsee. Zalesněné stinné cesty se střídaly s vyhlídkami na okolní stále ještě zasněžené hory. Rovné cesty spolu s minimálním, vesměs motorkářským provozem lákaly zatáhnout za plyn poněkud nepředpisově, ale proč by to člověk v tak krásné přírodě dělal, že jo? V ústí doliny byla mýtnice, ale při současných cenách krmení pro koně vyznělo mýtné 3 eura za kus spíš symbolicky.

Přejezd po cestě 307 od jezera přímo do Rakouska nám zhatila rozsáhlá rekonstrukce hráze. Po krátké rozvaze nad navigací jsme byli nuceni, tak jako většina motorkářů pokračovat směrem dolů z Alp na město Lenggries, přes Bad Tölz a dál přes Gmund do Schliersee. Zdejší jezero ale bylo dostatečnou útěchou za neplánovanou objížďku. Další cesta do Bayrischzell  uplynula v slušném tempu a rovné úseky vystřídala klikatá horská silnička, opět spíš motorkářská než pro automobilový provoz.  Když jsme pak zaznamenali změnu barvy směrových značek ze žlutých na bílé, tak jsme se jako zkušení cestovatelé dovtípili, že jsme přijeli do Rakouska. Krom této kosmetické změny jinak kvalita dopravy poznamenána nebyla (tu si jistě každý Čech povzdechne, kéž by přejetí hranic bylo znát jenom v barvě dopravních značek). Dál jsme pokračovali stísněnými údolími přes Lofer do Saalfeldenu. Tuhle cestu jsme si vzdáleně vybavovali, což nám připomnělo, že jsme se „na Celamzésku“ už loni motali.

Mezi horami se začalo pomalu stmívat, jak klesalo slunce, tak padala i teplota a připomněla, že jsme v Alpách a to bílé na okolních kopcích je sníh. Proto jsme zvolili ze dvou připravených variant na přespání tu podstatně bližší a zamířili jsme do kempu Neunbrunnen na okraji městečka  Mitterhofen. Kemp byl opět velmi útulný, rodinného typu, a takovou kvalitu sociálního zázemí bych klidně přijal i doma. Něco přes 18 eur na noc za dva jezdce, dvě motorky a stan („zwei Personen, zwei Motorräder, ein Zelt“) je v těchto končinách cena vysloveně lidová. A vyložený luxus pak je, když člověk najde  horkou sprchu bez otravných stopek, které vždy slibují, že zůstane namydlený v ledové vodě. Cestou jsme vyplenili vesnický supermarket, takže následovaly kempové hody stylem “urvi co sežereš“ (a úsměvná vzpomínka na včerejší lžíci kuskusu a tři kolečka klobásy). Po dni na motorkářské zážitky nesmírně bohatém (a dvou pivech z marketu za třetinu mnichovské ceny) jsme usnuli jak koťata.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (13x):
Motokatalog.cz


TOPlist