gbox_leden



Corsica, Sardegna, Sicilia 2023

Přes Korsiku a Sardinii na Sicílii a pevninou zpět.

Kapitoly článku

Loni jsem si s kamarádem Ferou užíval samoty za polárním kruhem, tak mě letos čeká úlitba bohům....cesta na jih a částečně s batůžkem. Korsiku a sever Sardinie společně se sousedem Petrem (Jawa 660) pak chvíli sám, okolo Sicílie s batůžkem a po pevnině na sever zase sám.

Čtvrtek 11.5., ujeto 640 km

Cesta z Brna mimo hlavní tahy přes Hohentauern až na Tarvisio a dál po "staré" cestě klikatící se podél dálnice. Krásné serpentýny až před Udine. Samozřejmě nemálo dešťů a teplota kolem 10°C.Inu, letní dovolená jak má být.... Kvůli dešti bereme nocleh na privátě, asi bývalý statek. Paní a pan domácí byli prostšího stavu, ale vše čisté a snídaně jednoduchá z domácích zdrojů a velmi chutná.

Pátek 12.5., ujeto 460 km

Z Faragna před Livorno. Cestou střídavě počasí od sluníčka až po kroupy a lijavec. Ubytování v suterénním apartmánu s parkovištěm za závorou. Nákup lístků řešíme on-line.

Sobota 13.5., ujeto 146 km 

Ráno cesta do přístavu, nalodit... a ghurá do tepla. Na lodi jsme potkali němce, který pochází z Česka ....probrali jsme kde co. V Bastii jsme jenom lehce nahlédli do starého přístavua pryč nahoru na sever, na mys. Nešlo ale nezastavit uvlídné boulangerie a hned vedle ovoce-zelenina,  maso... čerstvý krásný zásoby v obyčejným krámku.Žádný supermarket. Ale někdo mě je asi sežral... bo já jsem jen párkrát ochutnal... a byly pryč.Cesta nahoru, neuvěřitelně klikatá a fantastická byla odbočka na Barcaggio – maličká, ale o to malebnější rybářská vesnička. Silnička široká tak maximálně 3 m předělena dělící čárou, asi aby byla obousměrná. Zakončili jsme v kempu A Stella ve Farinole kde recepční byla mladá ruska....

Neděle 14.5., ujeto 186 km

Pěkná cesta nahoru do kopců kolem Farinole, zajímavý hrobky podél silnice, vyhlídky, pěknej kostelíček. Potom zase dolů úzkýma silničkama....dnes už znovu nahoru do smyčky nepojedeme kvůli počasí - nahoře v kopcích černo, je vidět jak tam chčije. Takže podél moře se cesta klikatila sem a tam. Kousek za Calvi odbočka na maják... naše chyba.Z „hlavní“ po kamenité šotolině,pro těžký moto nic-moc. Navíc někde v polovině trasy k majáku závora přes celou šířku, takže se nedalo stejně dál projet. K samotnýmu majáku jenom pěšky... Zpátky na hlavní a podél pobřeží cikcak cikcak až do Porto.  Malá dědinka v zálivu, bereme "Camping municipal" za 11,5 E se vším všudy. Nepatrně horší zařízení, trošku špatně se to hledá  - z hlavní silnice jenom jedna šipkaa pak až šipka na odbočku přímo do kempu - nicméně za tu cenu zlatý.

Pondělí 15.5., ujeto 190 km
Z Porto nahoru do Corte a potom skoro po hlavní silnici až do Ajacio. Začátek z Porta krásnej, pěkná úzká klikatá cesta. Jedna zatáčka byla pro mě a dodávku v protisměru užší než bylo potřeba, kontakt blastr/zrdcátko a končím na dohmat u skalní stěny....trenky to ustály. Šofér dodávky byl prý vyklepaný víc než já, já mám jen útržky... teprve doma na záznamu z kamerky je vidět , že chyba byla u něho.V Corte krátká procházka,pěkný, ale nic mimořádnýho. Cesta z Corte do Ajjacio jeta po hlavní silnici široké krásně na svižnost. Opět u cesty prodejna sýrů která přikazovala zastavit anakoupit od horalů sýr. Stačí vzpomenout a Pavlovův reflex je tu... a mezitím začalo chcát. Doprava v Ajacciu je proti prázdným silnicím v kopcích celkem šok. Tady ve městě chaos, zácpy, skútry jezdí hlava nehlava, prohlídka města - Napoleonův rodnný dům a přístaviště. Camp Barbicaja kousek za městem za 12E komplet.

Úterý 16.5., ujeto 188 km 

Cesta Z Ajjacio podél pobřeží do Coti-Chiavari a potom na Capo di Muru - na výběžek zase zpátky podél pobřeží. Ať odbočíš kdekoli, neuděláš chybu....pěkný kousek země.Další výběžek a postupně až napojení po silnici D157, následně se napojit na velkou D69, D268 přes Lieve a Zonza po D368 dolů k moři na Porto Vecchio. Jako obvykle pěkné scenérie, kamennévesničky, skalky a skály... dolů do Porto Vecchio. Camp kousíček od centra na kruhovém objezdu společně s divočákem a Porsche taxíkem za 12 €. Zítra ráno transfer po rychlostní silnici do Bonifacia a přejezd do Santa Tereza Gallura na Sardinii.... uvidíme jaký trajekt chytnem.

 

Středa 17.5., ujeto 40 km + trajekt na Sardinii

Ráno odjezd z PortoVecchio, za třičtvrtě hodiny v Bonifacio. Ale všechny trajekty obsazeny i pro motorky, první volný jsme dostali až na 17.hodinu a to jenom tak tak. Krásnej třičtvrtěden v Bonifacio. Nahoře pevnost, dole přístav.... Dole všechno o zhruba 20% dražší než nahoře ve starým městě. Nespornou výhodou je parkoviště speciálně pro motorky nahoře pod národním výborem.... směrem zespoda sledujte značení "Parking 5" a po levé straně u zdi je na vozovce zeleně vyznačeno. Celý den krásně ve stínu, pro řádově 80 motorek a zdarma. Pár kroků od pevnosti, hřbitova, starýho města, uliček.... Na Aragonské schody vstupné 5 € a dostanete staveništní přilbu. Při odjezdu trajektu z Bonifacio se otevře krásný výhled na bíĺé útesy korsické....

 

Čtvrtek 18.5., ujeto 280km

Sardinie - z kempu kousek za Svatou Terezou dolů Tempio Pausania, Lago del Coghinas a před opravovaným Ponte Diana doleva po boční cestě na na Monti. Petr jede do Olbie na trajekt a domů. Pokračuji už sám na krásný úsek silnice SS389. Skupinka Čechů v supersportech je tady větrá.... jsou vstřícní, nabídnou foto a pak mě pouští před sebe. A pak mě převálcovali...měli to tu už hezky najetý. Odbočka dolů k vodě na Posada, pěkná cesta ale s velmi proměnlivým povrchem.Potom jižně na Siniscola a zpátky nahoru na Lodé, nádherná cesta, pěkný vyhlídky a napojení znovu na 389 – tady,ikdyž je značená červeně, tak povrch výrazně slabší nicméně pořád výhledy parádní až do Nuoro.

 

V Nuoro zavřenej tunel a chaotickyznačená objížďka ukrojila 40 minut života. Nakonec dorazím na chtěnou SS129- velice pěkná silnice se střídavým povrchem až do Orosei. Tady zdechl hund a tak beru kemp na pobřeří severně od Orosei  za 12,5. Velmi hezky udělaný stanoviště pro stany zavírá v 19 h, má pěknou restauraci,  výhled na vodu… dalo by se to vydržet… Petr se odpojil,  jel do Olbia na loď a domů, tak zítra už sám.

Pátek 19.5., ujeto 350 km 

Ráno za deštíku pak chvilku bez deště a kolem 14. hodiny už jenom chcanec.  Větr zima 12 až 15°. Asi se jim zasekl kalendář.
Původně plánovanou trasu jsem lehce upravil. Díky dešti a nízké oblačnosti bylo v kopcích vidět nic. Vidím cedule u cesty...tak jsem vymyslel, že odbočím a pojedu se podívat na nějakou nuragu. Odbočka z vedlejší na šotolinu...díky deštivému počasí trošku mazlavá. Tak kiláček blatíčkem, u cesty unimobuňka a kamenitý výjezd. Z boudy vybíhá borec, mává a křičí, že tam ne.... OK, zastavím a dáváme řeč... Nahoru nejezdi je tam zavřeno, plot - Nuraga se opravuje...pomaličku couvám po kamenitém svahu až se noha nemá o co opřít.... krásná robinsonáda mimo makadam do blatíčka.... Odnesl to jako obvykle pravý kufr, který odpružil naráz a zřejmě levou nohou jsem rozkopl blastr, ....je utrženej. Po nuraze už ani netoužím. Aspoň při mě stáli všicni svatí, když jsem si dopoledne objednal nocleh pod střechou...sice skoro uprostřed městečka, ale moto je pod zámkem (ve skladu zásob pizzerie) a já v suchu a pohodě nad pizzerkou. Večer chčije a na zítřek a na neděli hlásí poctivý deštivý počasí takže zítra to vidím tak maximálně na rychlý přejezd do Cagliari a tam počkám v přístavu.  Podle zpráv to počasí způsobuje nějaká cyklóna nad Afrikou... tak uvidíme jestli ten trajekt vůbec pojede.

 

Sobota 20.5., ujeto 150km

Na trajekt do Cagliari je to nejkratší cestou asi 140 kilometrů - víceméně všecko v dešti. Paní domácí mě nabízel  abych zůstal dýl, když tak venku prší, ale je to jedno protože chčije celej den. Chčije a chčije. Beru starou silnici SS 125. Momentálně je vybudována nová rychlostní komunikace pod stejným označením, takže musíte hledat X 125, a ta se krásně linula prakticky bez provozu. Pravda povrch už je horší, ale bez provozu, krásně podél pobřeží a potom před Cagliari velmi pěkné malebné pobřeží. Kdyby nechcalo a nebyla mlha tak by to tady bylo asi hezký. 

Na seřadišti trajektu je to veselý, kromě jinýho taky dvojice z velké Británie. Musí ce cítit jako doma. Žádný teplo, boty promočený, hadry mokrý a rohlík na tváři. Hromada cyklistů...  2 hod. před plánovaným loděním už se to tady začíná kupit.  

Loď jako prase,větší jsem asi ještě nejel. Najíždím jako druhý motorkář, úplně do podpalubí, paluba číslo jedna úplně v rohu. A sedadlo mám na palubě číslo 9. Pak ještě jedna paluba 10 procházková a venčící pro psy, několik restaurací, několik barů, kasino.... Krásně sem zapadám ... v motorkářským s romadurovým deodorantem.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (8x):


TOPlist