europ_asistance_2024



Chorvatsko 2018 a tak kolem

Kapitoly článku

Jak jsem předtím zmínil, původně jsme chtěli strávit jednu noc u Bohinjskeho jezera což počasí zhatilo, takže cíl byl jasný a protože je to kurva daleko pokud jedete mimo placené úseky, musel přijít kompromis. Ten obnášel dálniční přesun přes 400 km až ke sjezdu před Karlovacem. Do té doby jsme já a ani ostatní netušili, že by se dalo usnout na motorce - no a ono by to šlo. Rutina nás rychle uspávala a nebýt zastávky pro pořádné kafe, tak teorie přejde v praxi. Tedy krom Ghost ridera na skůtru, kterému stálá jízda kolem 140 km/h hnala otáčkoměr k červenému spektu a to jednomu nervozita nedovolí:). Před hranicemi nás počasí opět donutilo vytáhnout nepromoky, ale i přesto nálada díky končící dálnici začala rychle stoupat - přicházelo klasicky příjemné vnitrozemí Slovinska, které jsme poznali při opačném směru.

Při jedné zastávce k doplněné žíznivých ořů dorazila nečekaná společnost v podobě slovinské armády s několika obrněnými vozidli pro pěchotu k doplnění pohonných hmot. Jako v tu chvíli být majitelem pumpy, tak je po sezóně a už letím do Karibiku :)

Kupodivu nás navigace (či obsluha) podělala a zavedla na předměstí Ljublane. Svět musí být v rovnováze asi a když jsme projeli zapad, tak logicky musel přijít i východ. Netrvalo dlouho a skepse z nesčetných kolon zatemnila naši mysl. Naštěstí nešlo a stejnou zkušenost jako z opačné strany a pohoří se začalo objevovat na horizontu. Soutěskou do údolí a skrze jsme se dostali na otevřené pláně, kde se nejen parádně jezdí po klikatých silnicích, ale i výhledy na tamější vesničky a hory za to stojí. Blejské jezero respektive kempy kolem jsme vynechali a jeli až na konec ke zmíněnému kempu Zlatorog.

 

Jedna věc jsou propagační fotky a druhá věc realita. Jako místo je to nádherný, z toho by byl nadšený snad každý, ale zázemí pro stany nic moc. Kemp je vesměs s kamenným podkladem a to málo, co zůstane díky všudypřítomným karavanům volné a pro stany ideální, je ihned zabrané. Sraz fakírů by to asi docenil, ale naše záda po další náloži přes 600 km nikoliv. Nicméně něco jsme si našli, po několikátém pokusu se nám podařilo zaplatit (trvalé příkazy vyčerpaly limit) a namířili si to na jídlo a nějaké to pivko s panáky.

8. - 9. den

I když je hlavní přístupová cesta pouze jedna, tak jsme raději zvolili silnice skrze Triglav. Začalo to rychlým stoupáním, rychlým klesáním teplot, ale díky profilům silnic vše doprovázené správným "feelingem". Dokonce i krávy nám zahradily cestu a muselo se čekat, podobně jako minule v Itálii. Po klesání zase přišly silnice jedna báseň, širé pláně, hory, lesy, vesničky no zkrátka tam nic člověku nechybí a jen si užívá jízdu, dostalo nás to všechny. Konkrétně se jednalo a silnice 905 a 907 s průjezdem v Krnici.

Cesta zpět vedla po stejné trase jako při příjezdu s tím podstatným rozdílem, že jsme jeli dále na sever do velkého střediska Horní Taury, kde jsou opět parádní cesty a ani ta doprava nebyla tak strašná, pokud teda nechytíte nějakou želvu v prudkém klesání - brzdy mu při transformaci do bláta smrděly strašně.

 

Poslední spaní bylo v kempu na Šumavě, což se samozřejmě muselo oslavit smažákem v plastovém talíři a moc pivama. Ujeli jsme zase něco okolo 600 km krom skútristi, který si dal osobáček a natáhl to v noci rovnou domu, takže 800 km cinklo. My se v sobotu odpoledne v klidu vrátili a večer jak se patří hodnotili zážitky a oslavovali zdravé dojetí všech účastníků.

Píšu to půl roce a dost věcí (lokace hlavně), které bych rád upřesnil, si už bohužel nepamatuji. Například toto je nástřel původní trasy, kerá jak je vidno doznala změn (hlavně v Triglavu a pod Zadarem).

Tímto bych chtěl poděkovat za věnování času k přečtení těchto řádků a také za toleranci chyb - lepší to holt nebude :)

Zase někdy příště snad ve větším Dýňo-počtu.

Zároveň přikládám video, které bude pro neúčástníka asi zbytečně dlouhé, ale jak je v něm řečeno, je to spíše naše memento a nějakou představu o cestě si člověk udělá. Chronologicky seřazeno, točeno na GoPro5 v 720p a výsledná kvalita je dobrá, ale bohužel při uploadu to komprese na Youtube dost odrbala a nebo dělám něco špatně.

 

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (22x):


TOPlist